ik gebruik een aantal woorden in mijn verhaal die je misschien niet begrijpt, onderaan heb ik deze in een 'Quote' gepost, als je er nog een niet kent vraag je het maar.
Ik begon ongeveer in begin 2005 met habbo spelen doordat ik een advertentie zag in de HitKrant van mijn zus, van 2005 tot 2008 was ik een gewone habbo speler die veel te veel uit gaf aan credits.
In 2008 bood iemand mij aan een typo te kopen voor maar 50euro, dit is goedkoop aangezien een typo rond de 1000euro kost als je hem gaat kopen met credits, ik ging hier dus op in en ontving mijn typo nadat de 50euro overgemaakt was. hierop volgende dagen had ik nog 3 typo's gekocht de dag nadat ik de laatste typo had gekocht werd ik gehackt en was ik alles weer kwijt.
nadat ik erachter kwam dat er veel gehackt werd op habbo ondekte ik de gok wereld, ik had mijn account goed beveiligd en trapte niet langer in hack sites, zoals java drive in sites.
even kort uitgelegd hoe gokken werkt op habbo:
je hebt een meubel op habbo genaamd 'Dobbel-o-Maat' hierop verschijnt een getal van 1t/m6. je zet 5 van deze dices neer. vervolgens ga je een spel spelen zoals poker of blackjack(21e) en de winnaar krijgt de spullen van de paal.
Op dat moment begon ik met gokken en kocht ik weer wat spullen, ongeveer met een waarde van 200 euro hiermee ging ik gokken en uit eindelijk had ik 800 euro aan waarde. ik dacht dat dit mijn hoogtepunt was en besloot het te verkopen, ik heb het uiteindelijk verkocht voor 650euro.
Nu ik het verkocht had kreeg ik de neiging door te gaan met gokken op habbo dus ging ik weer opnieuw spullen kopen van andere habbo's. op het gegeven moment heb ik zelfs waardes van 3000euro gegokt. in totaal heb ik denk ik 2000 euro verloren aan habbo. pas toen ik hulp kreeg was ik gestopt met habbo en over mijn gokverslaving heen.
veel mensen zien het niet als een gokverslaving omdat je met spullen op habbo gokt en niet echt met geld, maar je moet onthouden dat deze spullen een groot bedrag vertegenwoordigen.
Het is niet legaal om spullen van andere habbo's te kopen maar het gebeurd toch dagelijks en habbo doet er niks tegen om het te stoppen, dit zorgt er weer voor dat hackers actiever mensen gaan hacken op habbo.
Ik hoor graag ervaringen van andere mensen die een soortgelijke ervaring hebben gehad op habbo en hoe die eraf zijn gekomen of als ze er nog steeds mee zitten en wat jullie hiervan vinden
credits - munteenheid binnen habbo
typo - een 'superrare' die een hoge waarde vertegenwoordigd
gehackt - ingebroken op je habbo-account (waarvan de spullen worden gehaald)
paal - een tussenpersoon in het gokken die erg vertrouwd is zodat hij de waardes bij zich kan houden
dices - een anders woord voor dobbel-o-maat, een rare die een cijfer 1 t/m 6 geeft (dobbelsteen)
habbo's - spelers van habbohotel
superrare - een rare (speciale meubel) die alleen te winnen is door events, deze rares zijn 10 tot wel 1000 euro waard (als je ze koopt met echt geld van een andere speler. anders is de superrare 100 tot 20.000 euro waard)
java drive in sites - als je zo een site bezoekt zal er meteen een RAT worden geïnstalleerd op je PC