LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
frenchy

Re: Unive: re-actief, traag, asociaal, fake, conflictgericht

Ongelezen bericht door frenchy »

dus als ik het goed begrijp zeg jij dat unive heeft toegegeven dat zij geen enkele brief verzonden hebben. Geen Verg.overzicht, geen acceptgiro, geen 1e, 2, en 3e herinnering, helemaal niks? En dat geven zij toe?

Ik weet hoe het werkt marx, als dit waar zou zijn kunnen zij die opdracht bij Graydon zo terugtrekken en hoefde jij het geld niet voor te schieten.

Ergens klopt er hier niet aan jouw verhaal.

En nog wat. Waarom ik zo naar jou toe reageer? Ik werk bij klantenservice van een zorgverzekeraar en het zijn ALTIJD de mensen met achterstanden die beweren geen post te hebben gekregen. De rest...die wel altijd betalen...die hoor je niet!!!

Marcxxx

Ongelezen bericht door Marcxxx »

@Frenchy:

Volgens Unive hebben ze me een factuur verstuurd, ergens in februari. Daarna heeft men, zoals ze zelf zeggen, de "vordering" aan Graydon overgedragen.
De reden is me niet bekend, ben al blij dat ik 's concreet met ze kon communiceren. Dat terugtrekken bij Grydon had ook mijn voorkeur, ze zeggen dat het zo moet, ik vind het prima.

Als je niet wil geloven dat dit zo is gelopen, dan is dat vooral jouw keuze. Bovendien; waarom zal ik al die moeite doen op dit forum en nog 's de afloop keurig hier vermelden als dit niet zo is?

Ik ben bang dat jouw werk op die klantenservice je zo wantrouwig heeft gemaakt t.o.v. je klanten dat je denkt dat dit soort verhalen niet waar zijn.
Erg jammer voor je klanten en je werkgever, je zou vooral oplossingsgericht moeten zijn!

En je opmerking: " De rest...die wel altijd betalen...die hoor je niet!!!" , lijkt natuurlijk nergens op.
Als alles goed gaat, ga je inderdaad de klanten"service"niet bellen, da's niet zo heel gek.
Geeft trouwens feilloos aan hoe je over je werk en je klanten denkt!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

frenchy schreef:
Ergens klopt er hier niet aan jouw verhaal.

En nog wat. Waarom ik zo naar jou toe reageer? Ik werk bij klantenservice van een zorgverzekeraar en het zijn ALTIJD de mensen met achterstanden die beweren geen post te hebben gekregen. De rest...die wel altijd betalen...die hoor je niet!!!
Dit schreef Marcxxx eerder
Premies zijn keurig betaald, heb wel factuur van eigen risico ontvangen. Deze is meteen betaald, was ook een veel lager bedrag.
Toen hoorde je 'm niet nee.

FK te A

Ongelezen bericht door FK te A »

Ik ben nieuw op het forum, dus ik moet mijn weg nog een beetje vinden.

Vandaag heb ik contact gehad met de klantenservice van Unive over een bedrag van 14 euro aan een achterstalige premie of een apothekersrekening, dit kunnen ze mij niet duidelijk vertellen. Vindt dit erg vreemd want ik heb vandaag inmiddels
een drietal medewerkers gesproken in 36 minuten, en aan elk moet je je verhaal opnieuw vertellen. (en dit doordat gewoonweg de verbinding word verbroken)
De eerste medewerker vertelde dat het over een apothekersrekening ging en de andere twee over een premie, ik vroeg aan de derde medewerker om een specificatie, deze kon zij niet geven, want zo waren nu eenmaal de regels en als ik klachten had dit maar bij de overheid moest neerlegen....Ongeloofelijk gewoon. Weer in de wacht, ondertussen het bedrag van 14 euro maar overgemaakt, want dit verlies je altijd.
Het gaat mij dan ook niet om het bedrag, maar om de onbeschofte manier je door Unive word behandeld, en dat noemt zich dan zorgverzekeraar. Bij de klantenservice ontbreekt elke zorg om tot een oplossing te komen. Een klantvriendelijkheid van niks. Met ingang van januari kan ik overstappen met mijn gezin naar een andere verzekeringsmaatschappij, hopelijk dat ze daar wat MENZELIJKER zijn, en dat voor 14 euro.

Unive bedankt voor het begrip.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik heb erg slechte ervaringen met Menzis, dus dat lijkt me een af te reden overstap. Ik raad de DSW aan: die is nog klein en zelfstandig. Voor je overstapt moet je gewoon eens de klantenservice van de nieuwe zorgverzekeraar opbellen. Uit zo'n contact kun je aardig te weten komen of het bevalt.

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Hoi FK te A,

Ik ben Melvin en werk bij Univé in het Webcareteam.
Graag komen wij in contact met jou. Stuur ons alsjeblieft je klant en telefoonnummer en een omschrijving van je klacht naar [email protected]. Dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

Alvast bedankt voor je medewerking.

Melvin
Webcare team Univé

FK te A

@ Mathilde: Bedankt voor de reactie, is zeker het overwegen waard. Dank voor de tip.

Gr. FK te A

@ WEBCARE: Daar gaan we weer, nogmaals het verhaal uitleggen. Het verhaal staat toch in deze topic??. U kunt van mij het telefoonnummer krijgen, en dan kunt u met mij contact opnemen. bij deze mail ik mijn telefoonnummer naar uw mailadres en zal het verloop van deze mail ook posten.

Dank u voor de reactie.

FK te A

Na telefonisch contact met de webcare-medewerker,wat erg positief was moet ik zeggen, laten zij wederom weer niks meer van ze horen. De specificatie waarop ik zit te wachten,laat op zich wachten. Wat in eerste instantie op een oplossing leek, gaat nu weer de andere kant op. Het idee wat ik hierbij krijg is dat in eerste instantie de druk van de ketel wordt gehaald,beloftes worden gedaan en dan........niks. Jammer!!!

kleikloetje

Ongelezen bericht door kleikloetje »

Als ik dit zo lees ben ik gelukkig niet de enige die problemen heeft met Unive. Het spijt me voor je maar ik ben er zo langzamerhand van overtuigd dat Unive aleen maar wil innen en niet oplossen.
Zoek maar eens op deze site naar Unive en kun je zien wie er allemaal overhoop ligt met Unive.

landofavalon

Ongelezen bericht door landofavalon »

En het houdt daar niet op. Ik kom uit Belgie en woon sinds een jaar in Nederland en ik word daar ook bedrogen en belogen. Ik sluit een polis af bij hen met duidelijke overeenkomst dat de maandelijkse premie 64,30€ bedraagt en maak bewijs over dat ik 14 jaar schadevrij rijdt. Er werd van bij de aanvang geen enkele opmerking gemaakt over het stuk maar wel 71,16€ afgehaald zonder verantwoording waarop dit bedrag zou kunnen slaan. Ik diende enkel voor de laatste periode nog een attestje over te maken, dus ik ging er van uit dat het verschil te maken had met dit attestje. Ik maakte het gevraagde attestje over. Reactie Unive : 342 euro van de rekening. Ik neem contact op met hen. Plots zou geen enkel attest goed zijn ?????? wat eerst wel goed is, is enkele maanden nadien dus plots niet meer goed. Ik vraag nogmaals attesten op bij vorige verzekeraars in Belgie die met andere woorden zeggen wat er reeds staat, en maak dat opnieuw over. Resultaat 185 € van de rekening. Uiteraard heb ik deze onrechtmatig afgehaalde bedragen terug geclaimt en hen gevraagd een juiste afrekening op te stellen zoals overeengekomen. Geen enkele reactie van hun, behalve dat ik nu zelfs een aanmaning krijg met bedreiging mee te delen aan de RDW dat er geen dekking meer zou zijn ????? Er wordt niets gedaan om dit op te lossen. Mijn keuze is dus nu ofwel woekerpremies betalen, ofwel de wagen verkopen. Ik heb hen alvast gemaild dat ik de verzekering als opgezegd beschouw zo dit niet is geregeld voor as vrijdag, maar weet uiteraard niet in hoeverre dat kan .

landofavalonrecords

Ongelezen bericht door landofavalonrecords »

Op 17 november 2012 sluit ik een verzekering af bij Unive. Na een viertal maanden ging Unive plots mijn premie VERDRIEDUBBELEN en zelfs terugwerkend driedubbel premie eisen. reden : plots zouden mijn Belgische attesten van schadevrije jaren die eerst wel goed bleken, niet meer goed zijn ?????? Elke vorm van constructieve dialoog is volstrekt onmogelijk. Het loopt zelfs helemaal uit de hand.
Ik betaalde nl netjes de premie zoals overeengekomen, en zelfs met die betalingen wordt geen rekening gehouden. Ze blijven me bestoken met ingebrekestellingen voor woekerpremies zonder zelfs rekening te houden met wat ik betaald heb. Er word gehandeld alsof ik helemaal niets zou hebben betaald.
OP 16 mei verkoop ik uit pure ellende de wagen en maak het vrijwaringsattest over. Ook daar wordt geen rekening mee gehouden.
Er volgt enkele een brief dat ik geroyeerd ben. Ook willen ze slecht 1 schade vrij jaar doorgeven aan roy data daar waar ik reeds 22 jaar rij en nog nooit een ongeluk heb veroorzaakt ....

Gesloten