LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alletoppers.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
steven80
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2011 17:53

alletoppers.nl

Ongelezen bericht door steven80 »

Onlangs meegedaan aan een klantentevredenheidsonderzoek via googlemail. Tijdens het invullen van de lijst voelde ik al nattigheid, maar nu zit ik op een mailinglist voor reclameboodschappen van alletoppers.nl. Ik vind het vervelend dat een bedrijf als google zich zo laat misbruiken en van de reclame-site vind ik het erg storend dat er de 'afmeld-link' niet goed functioneert en er op de site zelf geen contactinformatie te vinden is om ze een gewone mail te sturen. Geen groot ongerief, maar toch ongerief en genoeg om hier mijn hart te luchten. Weet iemand hoe ik van deze ongewenste post af kom?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door ciske »

bericht wat binnenkomt in je ongewenste doen, daarna kan je definitief blokkeren.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door snepke »

ciske schreef:bericht wat binnenkomt in je ongewenste doen, daarna kan je definitief blokkeren.
Klopt,komt het niet meer in je postvak

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

steven80 schreef:Onlangs meegedaan aan een klantentevredenheidsonderzoek via googlemail. Tijdens het invullen van de lijst voelde ik al nattigheid, maar nu zit ik op een mailinglist voor reclameboodschappen van alletoppers.nl. Ik vind het vervelend dat een bedrijf als google zich zo laat misbruiken en van de reclame-site vind ik het erg storend dat er de 'afmeld-link' niet goed functioneert en er op de site zelf geen contactinformatie te vinden is om ze een gewone mail te sturen. Geen groot ongerief, maar toch ongerief en genoeg om hier mijn hart te luchten. Weet iemand hoe ik van deze ongewenste post af kom?
Als de afmeldlink niet werkt - zoek dan bijvoorbeeld via de WHOIS wie er achter deze site zitten.
Ook zou je het kunnen melden via spamcop (is wel engels, maar ook gratis) en een klacht via www.spamklacht.nl kunnen indienen.

De 'unsubscribe' of 'opzeg' link dient te werken, anders is er geen sprake van mail met toestemming - maar spam.

De openbaar te vinden WHOIS info:
Domeinnaam alletoppers.nl
Status actief
Houder Fruzzel Ventures SLu
Administratieve contactpersoon [email protected]
Technische contactpersonen [email protected]
Datum registratie 2008-03-02
vreemde bedrijfsnaam... :)

Je kan ook een klacht indienen bij dat bedrijf via :
http://www.fruzzel.com/contact.php

Welmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:34

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Welmer »

Net als jullie wordt ik er ook helemaal gek van.

Om die reden stuur ik ze nu per mail die ik krijg een mail terug met een afmeldverzoek. Ik doe er per mail wat zinloze afbeeldingen bij, en dan elke afbeelding 10x. Ik verhoog dit per mail en zit nu op 25Mb per mail.

Ik raad iedereen aan dit te doen. Help die k.. server over de rooie! Heel misschien stoppen ze dan met hun zinloze mails. Doen ze dat niet, dan verzoek ik iedereen Tros Radar te verzoeken er een itempje van te maken. Erg hinderlijk bedrijf !

Roodkapje72
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:57

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Roodkapje72 »

Ik word hier ook aardig gestoord van. El-ke dag weer, gemiddeld 4 per dag. Ben ze gaan bewaren vanaf 16 augustus maar het is een maand eerder al begonnen.
Je kan de mail beantwoorden, helpt niet, geen reactie. De link in de mail doet het wel maar de link vervolgens op de website doet dus niks. Optie contact via de website na 3 keer een poging ook geen reactie. Heb nu een klacht ingediend bij de opta. Misschien dat dat helpt. Zou inderdaad een goed item zijn voor een Radaruitzending.

Welmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:34

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Welmer »

Doe alsjeblieft als ik, door elke mail te beantwoorden met een remove verzoek. Doe dit NIET door te replyen, maar door het afzender adres te kopieren, de mail te 'forwarden' en dan het adres te plakken in 'aan'.

Een reply komt niet aan, zo slim waren ze dan weer wel helaas.

Per mail ook zoveel mogelijk nutteloze bestanden toevoegen, om de grootte. Op goed moment, als zoveel mogelijk mensen het maar doen, zal die server toch een keer problemen krijgen lijkt me.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door ciske »

Welmer schreef:Doe alsjeblieft als ik, door elke mail te beantwoorden met een remove verzoek. Doe dit NIET door te replyen, maar door het afzender adres te kopieren, de mail te 'forwarden' en dan het adres te plakken in 'aan'.

Een reply komt niet aan, zo slim waren ze dan weer wel helaas.

Per mail ook zoveel mogelijk nutteloze bestanden toevoegen, om de grootte. Op goed moment, als zoveel mogelijk mensen het maar doen, zal die server toch een keer problemen krijgen lijkt me.

En jij denkt werkelijk dat dat helpt?
weet niet welke mail je gebruikt bij hotmail kan je in ongewenst zetten en dan definitief blokkeren dan krijg je het nooit meer binnen.

In je provider mail zet je die in de blokkade dan komt het in je verwijderde items terecht.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Ciske,

of het helpt weet ik niet - maar toch het beste zou zijn als iedere ontvanger ELKE email die deze bende zend gewoon als klacht meld bij de OPTA.

Vroeg of laat worden ze daar ook wakker - en word het forse dwangsommen!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door ciske »

@Guardian72

Ben het met je eens , maar ondertussen is het wel knap lastig steeds mail daarvan te krijgen, vandaar mijn optie om het in de blokkade te zetten.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Ga aub allemaal klachten indienen bij www.spamklacht.nl. Ik heb het al een aantal keer gedaan.
seebuyenjoy, alletoppers fruzzel, het is allemaal ellende.
Ik ben nu de bedrijven aan het aanschrijven. Fiat Bruynzeel babywalz en vele andere, want die zijn gewoon medeplichtig en kunnen ook strafrechtelijk worden vervolgd. Misschien helpt dat.
Hoe meer mensen dit doen hoe beter!

Ik heb het aangemerkt als ongewenst maar dit werkt niet.

Ze zouden eigenlijk een koekje van eigen deeg moeten krijgen, een bombardement van mail met onzinnige teksten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ eef,

dat bedrijven aanschrijven heb ik ook een aantal keren gedaan.
Geen van de bedrijven wil (of durft te) reageren.

De meest recente spam - lexa.nl - die ook al zo 'fijn' bekend staat.

Ik meld spam zowiezo aan via 'spamcop.net' - als er voldoende meldingen gedaan worden, kunnen afzenders op spamblacklists komen - dan kan men niet meer versturen. (is gratis, maar kost wel wat moeite)

alletoppers.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2011 17:58

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door alletoppers.nl »

Goedemiddag, graag reageren we als Alletoppers.nl op deze berichten. Elke dag zijn er vele mensen die in ons bestand zitten, die zich zelf afmelden. Aan de andere kant zijn er ook vele mensen die tevreden ontvanger zijn van de boodschappen. Uitschrijven kan via het veld onder de foto in het midden van de pagina van de link die in de volgende zin staat. Dit testen we elke dag en het werkt echt, dit is volautomatisch. http://woning.alletoppers.nl/info/uitschrijven/

Mocht het niet werken, dan kunt u bijvoorbeeld ons telefoonummer voor Alletoppers.nl bellen 088-3962682 (lokaal tarief). Ook verwerken we opmerkingen die op de website http://www.voordeel.net/schrijf-u-uit-alletoppers-nl/ geplaatst worden regelmatig.

Mocht u een probleem hebben met het afmelden, stuurt u dan een PM bericht en we zullen u ook afmelden. We hebben er geen enkel belang bij om berichten te blijven sturen aan mensen met geen enkele interesse.

lcb
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2011 09:05

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door lcb »

De weergegeven manier van uitschrijven werkt simpelweg niet en heeft ook nooit gewerkt. Alle keren krijg je een foutmelding, zoals dat je e-mailadres niet in de database is gevonden. En dat terwijl je per dag tig e-mails toegezonden krijgt. Op géén enkel van mijn berichten met verzoek tot uitschrijving wordt netjes gereageerd. Het is van de zotte dat je zou moeten bellen om je te kunnen uitschrijven, het uitschrijven moet gewoon probleemloos werken via de link onderaan de e-mail (zonder verder ook nog te moeten doorklikken naar een andere pagina). Het wordt dus tijd dat we alle bedrijven die in deze mails adverteren, aanschrijven en aangeven met wat voor partij zij zaken doen. Een partij die in strijd met de wet en Europees recht handelt.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Indien uitschrijven herhaaldelijk en aantoonbaar niet werkt - dan is er gewoon sprake van SPAM - wat dus bij de OPTA gemeld kan worden.

Welmer
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2011 21:34

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Welmer »

De OPTA op de hoogte stellen kan, maar 't is in mijn idee niet het beste om te doen. Immers, een melding maken kost je red. wat tijd en je moet ook echt alles weten. Daarnaast krijgen zij wsch zoveel meldingen binnen dat er pas actie wordt ondernomen als heel veel mensen klagen. Dat gebeurt niet.

Het antwoord dat deze club gaf slaat helemaal nergens op. Inderdaad dat je zou moeten bellen slaat nergens op. Hun melding dat ze geen mails versturen willen aan mensen die dat niet willen is regelrechte onzin, dan antwoord je wel op mails en handel je conform verzoek. Ik heb ze zonder overdrijven 36x gemaild waarbij ik gewoon ontvangstbevestigingen ontving en kreeg niet 1 antwoord. Pas nadat ik heel veel bedrijven aanschreef met de vraag of ze wel weten dat ze misbruikt worden (veel bedrijven zijn niet eens op de hoogte, waaronder Zinngeld en zelfs Avro's Televizier!) was ik ineens uit de lijst. Zonder bevestiging overigens.

Ik snap best dat bedrijven je op mailinglijsten zetten, zelfs als je er niet om hebt gevraagd. Iedereen wil een boterham verdienen. En ook als je link niet werkt heb ik nog steeds geen slecht humeur. Pas als je na keer op keer mailen ook dat verzoek niet inwilligt dan ben je fout bezig.

Ofwel, het antwoord van de mevr of meneer van 'alletoppers': U moet schrijver worden. Mooie woorden, maar in werkelijkheid regelrechte onzin. :)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Via 'Win een reis naar Barcelona' met een 'wegwerpmailadres' meegedaan.

En, ik krijg een mail van 'alletoppers'.
Dus, de uitschrijflink in de mail direct geprobeerd.

GEEN uitschrijfpagina - maar een of andere reclame site.
Je kan een mail adres ingeven - maar daarboven staat "Helaas pindakaas".

Lekker serieus.

Kortom - alletoppers.nl heeft geen eenduidige uitschrijfprocedure (gewoon naar een pagina met 'wilt u uitschrijven? ja, dan het mailadres hier invullen, en we verwijderen u uit de database).
Zo moeilijk is dit niet, vele andere mail adverteerders kunnen het wel.

Conclusie - niet helemaal spam, maar de uitschrijfprocedure bestaat niet - dus kan het volgens de standaard spam regels wel als zodanig aangemerkt worden.

Aanvulling - eens geprobeerd met die mogelijkheid tot uitschijven via de invulbox - mailadres ingevuld - OK geklikt:

Inschrijven nieuwsbrief voor Voordeel.net gelukt
Van harte gefeliciflapstaart, vanaf nu krijgt u de leukste aanbiedingen en voordeeltjes gewoon in uw mailbox.

Maar kom je hier via goegel terecht dan kun je je hieronder inschrijven.


Dus, GEEN uitschrijfoptie.
Conclusie - alletoppers.nl is spam
Elke mail zal vervolgens per OPTA gemeld worden - dit is GEEN ethisch zakendoen.

alletoppers.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2011 17:58

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door alletoppers.nl »

Beste dames en heren,

Voor u allen nogmaals de uitschrijfpagina via de link http://woning.alletoppers.nl/info/uitschrijven/ kunt u zich gewoon uitschrijven, er zijn per dag vele mensen die dit ook daadwerkelijk doen. Dit wordt ook onafhankelijk bekeken. Wellicht dat er in uw individuele geval iets mis gaat.

Dat u ons kunt bellen geeft alleen maar aan dat we graag helpen als het u zelf niet lukt, dan is het probleem zo opgelost.

Wij hebben er geen belang bij dat mensen die geen interesse hebben berichten krijgen toegestuurd, vandaar dat we graag willen reageren op dit soort berichten op een forum.

Verder werken we intern om het gehele proces nog verder te verbeteren, onder andere met een ticketsysteem wat email reacties opvangt van mensen die de email beantwoorden. Het gaat ook om vragen over acties die gestuurd worden, deze zullen we ook zo goed als mogelijk beantwoorden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En als ik naar die unsubscribe pagina ga - krijg ik de melding dat ik me INGESCHREVEN heb.

GEEN bevestinging 'u bent uitgeschreven' - en als dank voor mijn eerste poging - krijg ik ineens 4 nieuwe 'aanbiedingen'...

De mailprovider krijgt kennelijk zoveel klachten, dat ze geen nieuwe via Spamcop meer accepteren (gaat naar Devnull).

alletoppers.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 aug 2011 17:58

Re: alletoppers.nl

Ongelezen bericht door alletoppers.nl »

Als AlleToppers.nl werken we eraan om het proces te verbeteren. Via ons nieuw geintroduceeerde ticketsysteem ontvangen we zojuist een reactie 'Bedankt voor de mail'. Er zijn dan ook vele duizenden tevreden ontvangers.

Gesloten