LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] McAfee virusscan

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Gast

McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Gast »

1 jaar geleden kocht ik mcafee antivirus. op de verpakking staat dat je de virusscanner altijd kan updaten tegen nieuwe virussen. wat blijkt, na 1 jaar, moet je om je licentie te verlengen voor nog 1 jaar, weer 20 euroos neertellen. van te voren wordt hier natuurlijk niet over gesproken. ik ben hier redelijk pissig over!!

hier het gesprek wat ik had met de klantenservice:

mg: een jaar geleden kocht ik virusscan versie 7.0, ik kan nu niet meer updaten, nu wordt ik dus geacht weer 50 euro neer te tellen voor een nieuwe licentie? terwijl ik vorig jaar al betaald heb?

mg: 1 x aanschaffen lijkt mij genoeg toch?

Cris Soeters: dat klopt meneer, wanneer u mcafee koopt, heeft u een licentie voor 1 jaar. Na dit jaar kunt u de licentie verlengen.

mg: en daar moet je dan weer voor betalen?

Cris Soeters: Helaas wel meneer.

mg: is dat bij alle virus scanners zo?

Cris Soeters: Dat is inderdaad bij andere merken ook zo.

mg: dat klopt dus niet, ik ken iemand met norton antivirus en die kan het na 4 jaar nog steeds updaten

mg:waarom staat zoiets niet op de verpakking van de virusscanner?

Cris Soeters: Dit staat in de licentie overenkomst die u accepteerd wanneer u de virusscan installeerd meneer.

mg: hoe duur is het nu als ik mijn licentie weer met 1 jaar wil verlengen?

Cris Soeters: tussen de 20 en 22 euro, dit ligt aan of u met creditcard of bankoverschrijving betaald.

mg: oke, bedankt voor de informatie, vriendelijke groet

Newweb
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2004 10:31

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Newweb »

Ikzelf, grote Norton Antivirus fan, weet dat wat je beweert over norton antivirus niet klopt. Je hebt bij norton antivirus ook maar recht op een jaar updates. hierna wordt aangeraden om je subscription te verlengen of om een nieuwe versie te kopen. Dit kan je heel makkelijk zien bij norton antivirus:

Als men dubbelklikt op het logo van norton antivirus in de startbalk krijgt men een overzicht. daar staat bij Renewal Date, en hier staat de datum van precies een jaar nadat norton antivirus geinstalleert is.

Hier zijn natuurlijk wel zogehete "cracks" voor te krijgen.

Maar legaal gezien moet je na een jaar bij norton antivirus ook betalen.

Met vriendelijke groet,

Newweb

elsema

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door elsema »

Ik weet niet hoe lang ik al McAfee gebruik maar ik heb nergens last van
en het updaten gaat gewoon vanzelf

michiel123

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door michiel123 »

Ja idd,
sorry maar dan moet je maar AVG nemen>>gratis.
Kwaliteit kost geld, klaar

schadowrave
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jul 2003 03:41

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door schadowrave »

Bij NAV is het zo als je gewoon alle sleutels uit het register haald en je hem weer installeerd dan is hij weer goed voor een jaar. Met de laatste versie hebben ze dit verholpen maar hier zijn ook weer trucjes voor. Maar ja dat is illegaal :wink:

ultrafox
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 jan 2004 12:23

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door ultrafox »

Als je echt eeuwig gebruik mag maken van anti virus software dan zal dit bedrijf binnen 5 jaar falliet zijn omdat niemand meer iets koopt.

Ik heb even op de orginele doos gekeken van McAfee Antivirus 7.0 en er staat inderdaad niets op over een maximaal gebruikstijd.
Dit zal natuurlijk wel weergegeven worden tijdens het instaleren maar dat staat natuurlijk in dat venster met al die tekst (voorwaarden) die je hoort te lezen en te accepteren als je tenminste met de instalatie verder wilt gaan.
Maar ja dat wordt NOOIT gelezen want iedereen wil snel verder.
Haastige spoed is ook op een PC niet goed.

Dus mensen ga in het vervolg er nooit van uit beweging dat iets gratis of erg goedkoop is want voor niets gaat de zon op en voor de rest moet je heel veel betalen.

BounceMeister
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 jan 2004 19:31

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door BounceMeister »

Bij de oudere Norton Antivirus versies kon je het opnieuw installeren of handmatig de updates installeren. Maar dat ging dan eigenlijk wel enigszins buiten je licentie om.

rero

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door rero »

De licentie voor een jaar is voor het programma. Als je bijvoorbeeld versie 7.0 koopt zal tot een jaar na registreren verbeteringen automatisch worden aangepast. Na een jaar moet je het dan verder doen met het programma.

Wat nog wel mogelijk is, is het updaten van de virusdefinities. Deze DAT-files bevatten steeds de nieuwste virus-definities. Deze dat files worden wekelijks ge-updated en zijn te downloaden bij: www.nai.com onder downloads. Kies xxxxdat.exe. Deze installeerd automatisch. De ondesteuning van deze dat-files is ongelimiteerd. Ikzelf doe dit al ~6 jaar.

Vito_Corleone
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 feb 2004 11:39

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Vito_Corleone »

Ik heb nu al enkele jaren de officiële Mc Afee (ooit eens legaal en goedkoop aan kunnen schaffen), maar dit probleem ken ik niet, ik update dagelijks

Gast

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Gast »

via Kazaa++ laatste software en nooit problemen

stekelbeeske
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 feb 2004 14:29

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door stekelbeeske »

Ga eens naar

http://housecall.trendmicro.com/houseca ... orp.aspens

Daar kun je :lol: gratis online virus scannen
wel even aanmelden

Succes

Ikzelf heb Panda en kan ook dagelijks updaten, maar na een jaar moet ik wel weer voor een nieuwe licentie betalen.

happyhour

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door happyhour »

Het is wel waar... ik had de cd van een vriend geleend om te installeren en ik had alles goed gelezen. Er stond NERGENS dat het maar voor 1 jaar zou zijn. :evil:

Tonelly

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Tonelly »

U kan wel zeggen dat je bij norton niet hopeft te betalen maar daar heb je ook maar een jaarcontract en zal je weer een nieuwe update moeten kopen.

wharting
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 10:22

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door wharting »

Virusscan opnieuw installeren en vervolgens updaten via Internet is ook een oplossing.
Werk bij mij prima en heb nooit problemen met licentie.

Willem

Gast

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Gast »

ik kocht ruim een jaar geleden norton antivirus
inmiddels dus verlopen.

omdat ik een nw nootebook kocht zat daar 3mnd norton antivirus bij.

ik kon een week later( omdat ik adsl kreeg) norton internet security kopen (korting)

dit heb ik geweten! na installatie(eerst allerlei patches opgehaald bij
symantec) om oa register sleutels te verwijderenvan de oude norton antivirus(4 verschillende patches) daarna security geinstalleerd,wat een ramp ! ik kon niet meer inloggen bij mijn bank,er blijkt dan weer een soort beveiliging in te zitten etc etc .
op de site van symantec allerlei faq,s geraadpleegd etc etc.

conclusie! ik kon van mijn pas een week eerder aangeschafte nootebook opnieuw de software installleren incl adsl !

resumee> na legaal aanschaffen(koop altijd legaal!) is er geen verschil met illegaal omdat de service er niet is(mail gestuurd nu inmiddels 10 dagen geleden geen bericht)

zonder bericht van symantec durf ik norton security niet opnieuw te installeren!

Gast

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik had bij mijn nieuw aangeschafte PC een Norton Internet Security (Eng.-talig) zitten die naar nu blijkt maar 3 maanden geldig is.
Ik kon online mijn abonnement verlengen, maar omdat ik geen creditcard heb, komen daar wel erg veel adm. kosten bij.

Het verbaasde mij ook dat dit maar 1 jaar geldig is.
Uiteindelijk heb ik in de winkel de NL-versie Internet Security 2004 gekocht. Daarmee was ik slechts een paar Euro duurder uit dan online mijn abonnement verlengen.
Ik heb voor het pakket 75 euro betaald en online kwam ik op ca 69 euro.

Voordeel van het progr. in de winkel kopen is dat het programma NL-talig is én er zit een uitgebreide gebruikershandleiding (boekje) bij én je hebt het progr. op een CD-rom voor als er eens iets mis zou gaan met je PC.

Ik lees hier en daar dat er manieren zijn om het verlengen van je abonnement (veel geld betalen) te omzeilen.
Toch wel grappig dat je van een "beveiligingsprogr." op een of andere manier een beveiliging kunt uitschakelen.
Ik ben wel in voor dit soort geintjes.
Iemand een adres?

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Imken »

Wij hebben McAfee en nooit problemen met nieuwe versies uploaden. Ook nooit extra hoeven te betalen. Misschien gaan we buiten de licenties om, maar dan werkt het toch prima!

Gast

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Gast »

ik betaalde € 86,- !! online met credit card,veel duurder dus dan
jij betaalde ,snap er niets van,wel heb ik dan een korting bon
van € 10,- op een ander pakket van symantec!

wie heeft nog meer ervaring met symantec?

vooral vwb het installeren en de ellende ,want die is er heb ik ook hun site gezien!

gr

pechvogel

Melk_Koe
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 mar 2004 10:50

Re: McAfee virusscan

Ongelezen bericht door Melk_Koe »

QUOTE
Ik lees hier en daar dat er manieren zijn om het verlengen van je abonnement (veel geld betalen) te omzeilen.
Toch wel grappig dat je van een "beveiligingsprogr." op een of andere manier een beveiliging kunt uitschakelen.
Ik ben wel in voor dit soort geintjes.
Iemand een adres?
END QUOTE

Ik heb ook nog wel een leuk geintje om goedkoop aan kaas te komen.. je gaat naar de supermarkt, duwt je drie pakken kaas onder je jas en neemt er 1 mee in je hand, dan ga je naar de kassa en betaal je alleen dat ene pakje kaas. Echt super goedkoop want je hebt nu 4 pakken kaas voor de prijs van 1. werkt echt prima

Gesloten