Drie maanden geleden een jaar abonnement afgesloten voor toegang tot een site. Er waren betalende leden en niet betalende leden. Voordelen die de betalende leden genoten waren o.a.: het bepalen van de toegang tot je account, geen reclame op je account. Gisteren is plots de hele site veranderd en nu hebben ook de niet betalende leden de mogelijkheid tot het bepalen wie er toegang krijgen tot een account. Daar is verder niets mis mee natuurlijk maar wat er nu verder gebeurt is dat de betalende leden wel reclame op hun account zien en dat nu de mogelijkheid is ingebouwd om alles wat er op een account staat (al dan niet afgeschermd door derden te laten plaatsen, via een link, op Hyves of Facebook, daar heb ik al elders een topic over geplaatst).
Zonder bericht aan de betalende leden is dit allemaal doorgevoerd. Is dit een reden om mijn geld naar rato terug te eisen want dit is niet het abonnement wat ik destijds heb afgesloten en het vernieuwde abonnement is niet wat ik wil.
Had men mij en de overige betalende leden niet moeten inlichten over deze grote wijzigingen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Abonnement eenzijdig veranderd
Re: Abonnement eenzijdig veranderd
leoverdi
Door de wijziging heb je het recht om de overeenkomst binnen 30 dagen op te zeggen.
Maxiem.
Door de wijziging heb je het recht om de overeenkomst binnen 30 dagen op te zeggen.
Maxiem.
Kan men je dan alsnog houden aan de duur van het abonnement?
Kort maar krachtig: nee.leoverdi schreef:Kan men je dan alsnog houden aan de duur van het abonnement?
Wel wil ik even een klein voorbehoud maken. Ik weet niet helemaal zeker of dit verhaal ook opgaat als het een buitenlandse website betreft.
Eventueel kun je dit eens navragen bij juridisch loket of Jurofoon.
Het gaat om een Nederlandse site valtaf.nl Ik heb inmiddels mijn geld terug gevraagd. Op de site zelf is een en ander terug te lezen (onder het kopje forum) de site ziet er beter uit maar het abonnement is eenzijdig veranderd en onder die condities had ik al nooit een abonnement genomen.