lobeko schreef:Ik lees net op een ander forum dat er storing is wanneer er andere draadloze routers van Ziggo in de buurt zijn. Heb in mijn lijstje gekeken en ja hoor. Dus het draadloze gedeelte van mijn modems uitgezet door Ziggo omdat die signalen onderling storen en niet zoals de service + beweert mijn cisco router. Ik ga er nu even vanuit dat de telefoonkosten gemaakt door service + contact niet an mij berekend worden door Ziggo want dan krijgt Ziggo echt problemen. Blijkt echt dat nieuwe draadloze modem systeem niet werkt. Een compensatie van de kosten lijkt mij zeker wel gepast nu.
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Nee, het heeft niets te maken met de Ziggo-routers maar met draadloze apparatuur in het algemeen.
Draadloze signalen zitten rond de 2.4 Ghz, de 13 (of 14) kanalen zitten daar lichtelijk om heen.
Routers die dicht bij elkaar staan kunnen dus voor interferentie zorgen, en met de krachtige routers tegenwoordig ervaar ik zelf storing door een router van enkele tientallen meters verder.
In jouw geval had je een WIFI-modem (met automatisch kanaal) en een Cisco router die waarschijnlijk dezelfde instelling had, uiteraard stoort dit elkaar.
Eén van beide apparaten uitschakelen en een geschikt kanaal kiezen lost het uiteraard op.
Kosten van Service+ kun je uiteraard terugvragen wegens het 'no cure, no pay'-principe waar zij mee werken.