LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
lobeko
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2011 14:38

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door lobeko »

Guuardian,

Dat overstappen is voor mij even geen optie omdat ikeen alles n 1 heb en de c3 modules in mjn tv's heb aangeschaft voor de digitale ontvangst en ook speciaal een tv met draadloze optie, etc. Alles werkte prima tot het nieuwe modem kwam voor de zogenaamde hogere iternetsnelheid. Dat klopt ook wel die hogere snelheid zolang je maar met 1 pc of laptop het internet op gaat. Ziggo moet daar wat instellingen op aanpassen. Helaas zijn die C modules voor tv alleen voor ziggo digitale ontvangst en heb me dus al aardig in de kosten gestoken wat dan weggegooid geld is bij een overstap.
In ieder geval bedankt voor je advies. :) Ziggo kan ons nu niet meer wijsmaken dat het alleen bij ons zo verkeerd gaat.

lobeko
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2011 14:38

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door lobeko »

Ik lees net op een ander forum dat er storing is wanneer er andere draadloze routers van Ziggo in de buurt zijn. Heb in mijn lijstje gekeken en ja hoor. Dus het draadloze gedeelte van mijn modems uitgezet door Ziggo omdat die signalen onderling storen en niet zoals de service + beweert mijn cisco router. Ik ga er nu even vanuit dat de telefoonkosten gemaakt door service + contact niet an mij berekend worden door Ziggo want dan krijgt Ziggo echt problemen. Blijkt echt dat nieuwe draadloze modem systeem niet werkt. Een compensatie van de kosten lijkt mij zeker wel gepast nu. :?:

lobeko
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2011 14:38

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door lobeko »

En dit is een antwoord van Ziggo nadat ik per mail 2 klachten heb ingediend. Lezen doen ze het niet die klachten, Lees het volgende antwoord maar. Voor mij van het kastje naar de muur.

Ik zie in onze administratie dat u inmiddels contact gehad heeft met Service+, ik ga er dus ook vanuit dat uw probleem verholpen zal zijn.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,

Scherpenzeel, Patrick
Afdeling Klantenservice
Ziggo

ray76
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2011 16:02

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door ray76 »

Al sinds woensdag zonder tv(analoog+digitaal)telefoon en internet
maandag komt er (hopelijk)een monteur
Woensdag storing gemeld maandag pas tijd voor een monteur????
te veel klachten of te weinig monteurs??
..Kost me een vrije dag daarbij heb ik kosten moeten makenvoor naar de helpdesk bellen met mn mobiel wat mijn ziggolijn doet het niet ..werk 's avonds thuis maar ja zonder internet kon ik dus niet inloggen op de zaak.Dus moet ik nog overwerken om mijn achterstand op het werk in te halen.Ben benieuwd wat voor compensatie ziggo in petto heeft..overigens is deze week wel gewoon de volle mep afgeschreven..

Amazonous
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 05:02

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Amazonous »

Als ook de analoge TV eruit ligt komt er dus helemaal geen signaal binnen op je kabelaansluiting. Of je bekabeling/aansluitingen in de meterkast zijn niet in orde, of in de wijkkast (kleine grijze kastjes) gaat er geen signaal naar je huisaansluiting...

Waaruit trek je de conclusie dat dit de schuld van Ziggo is? Nee, ik heb geen aandelen in Ziggo, en heb zelf ook genoeg problemen gehad met ze, maar ik snap niet waarop je je klacht baseert. Waarom kan het niet zo zijn dat de directe aansluiting in de meterkast aan z'n einde is? Kan er ooit, bij bijvoorbeeld onderhouds- of schoonmaakwerkzaamheden iets gebeurd zijn? Pas als gebleken is dat het aan de kant van Ziggo zit heb je in mijn optiek recht van spreken over schadeclaims.

Gegroet.

ray76
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2011 16:02

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door ray76 »

De monteur is net geweest..en ik was gewoon afgesloten......
Iemand 'n idee wat een toepasselijke vergoeding hiervoor is

Amazonous
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 05:02

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Amazonous »

Typisch........... Maar ik ben bang dat contractueel niets meer dan je abonnements- en bel-geld mogelijk is.

ray76
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2011 16:02

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door ray76 »

Net Ziggo gebeld voor te vragen wat de compensatie zou zijn voor een onterechte afsluiting het was het abbonm geld van mijn pakket voor 6 dgn is
12 euro :( toen ik zei dat ik dat vrij minimaal is..Kreeg ik er ineens 20 euro bovenop ???

Amazonous
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 05:02

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Amazonous »

Gewoon proberen de volle maand te krijgen, en je telefoonfactuur doorsturen als je niet 1200 hebt kunnen bellen.

codehaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2011 15:38

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door codehaas »

Beste forumleden,
hierbij weer een (onverwachte) truc uit de Ziggo goocheldoos. Onderstaand mijn schriftelijke opzegging.

"Opzegging abonnement

Afgelopen zondag 28-08-2011 heb ik telefonisch Het Z1 telefonie + VolopBellen abonnement Altijd bij Ziggo besteld (als bestaande klant).

Ik heb daarbij o.a. aangegeven dat mijn huidige provider na opzegging nog een opzegtermijn rekent van een maand en dat de overdracht dus pas eind september kan ingaan. omdat ik anders bijna een maand dubbel betaal. De vorige keer hield Compuserve er mee op (helaas!) en heeft mijn huidige provider Online ook netjes de overdrachtsdatum van CS overgenomen. Tot mijn verbazing las ik zo net,, na levering van het modem, in de bijgevoegde brief dat mijn zo pas afgesloten abonnement al zal ingaan op 6 september 2011! Dat is dus niet conform de afspraak.

Ik heb zojuist de Ziggo helpdesk gebeld waarin ik heb aangegeven niet akkoord te gaan met deze werkwijze en het abonnement ga opzeggen. Hij heeft het vervolgens nog eens nagevraagd en inderdaad, Ziggo trekt zich blijkbaar niets aan van de porteringsdatum maar trekt zijn eigen plan. Nou dan doe ik dat vervolgens ook maar en zeg hierbij het telefonisch aangegane, bovenstaande, abonnement op (binnen 7 dagen) .

Stuurt u ons maar een gefrankeerd retouradres dan kan het modem retour.

p.s. een kopie van deze brief wordt geplaatst op het klachtenforum van Tros Radar"

Voor de forumleden, persoonlijke gegevens zijn weggelaten

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Martjola »

Iedereen zou gewoon moeten stoppen met die Ziggoshit, tis echt **** en niets anders.
Toen het bij ons nog multikabel was, ging het uitstekend, maar zo snel het ziggo werd, was het over met se service.
Kan natuurlijk ook niet anders, ziggo is er om centjes te verdienen en niet om de mensen te helpen de problemen op te lossen.

Ziggo Webteam Erwin
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:48

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Erwin »

Beste Marjola,

Ziggo wil u absoluut wel helpen met problemen die u ervaart , als u kunt aangeven wat het probleem is ga ik daar voor u mee bezig, wel graag uw gegevens via een PM.

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Martjola »

Ik heb ziggo er uit gegooid, werk nu via KPN en geen problemen meer.

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Kangodo »

lobeko schreef:Ik lees net op een ander forum dat er storing is wanneer er andere draadloze routers van Ziggo in de buurt zijn. Heb in mijn lijstje gekeken en ja hoor. Dus het draadloze gedeelte van mijn modems uitgezet door Ziggo omdat die signalen onderling storen en niet zoals de service + beweert mijn cisco router. Ik ga er nu even vanuit dat de telefoonkosten gemaakt door service + contact niet an mij berekend worden door Ziggo want dan krijgt Ziggo echt problemen. Blijkt echt dat nieuwe draadloze modem systeem niet werkt. Een compensatie van de kosten lijkt mij zeker wel gepast nu. :?:
Nee, het heeft niets te maken met de Ziggo-routers maar met draadloze apparatuur in het algemeen.
Draadloze signalen zitten rond de 2.4 Ghz, de 13 (of 14) kanalen zitten daar lichtelijk om heen.
Routers die dicht bij elkaar staan kunnen dus voor interferentie zorgen, en met de krachtige routers tegenwoordig ervaar ik zelf storing door een router van enkele tientallen meters verder.

In jouw geval had je een WIFI-modem (met automatisch kanaal) en een Cisco router die waarschijnlijk dezelfde instelling had, uiteraard stoort dit elkaar.
Eén van beide apparaten uitschakelen en een geschikt kanaal kiezen lost het uiteraard op.

Kosten van Service+ kun je uiteraard terugvragen wegens het 'no cure, no pay'-principe waar zij mee werken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

ziggo is er om centjes te verdienen en niet om de mensen te helpen de problemen op te lossen.
En dat terwijl 80..90% van de problemen veroorzaakt worden in apparatuur en of kabel die de klanten zelf in/bij elkaar knutselen :?. Vind het altijd dubbel om daar de leverancier (of het nu UPC/Ziggo of KPN) is. Beweren dat KPN beter is is zowiezo appels met peren vergelijken omdat de techniek heel anders is.
Ik beweer niet dat de providers foutloos zijn maar het ligt zeker niet ALTIJD aan de provider.

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Martjola »

nee tuurlijk niet, met ziggo is niets mis.
ze hebben gewoon niet te weinig servers waar te veel mensen gebruik van moeten maken.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

ze hebben gewoon niet te weinig servers waar te veel mensen gebruik van moeten maken.
Dat klopt, ze hebben NIET te weinig servers :wink: . Dat heeft overigens niets met internet toegang en internet snelheid te maken. Dus ik ben bang dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt.
nee tuurlijk niet, met ziggo is niets mis.
Lezen : Ik beweer niet dat de providers foutloos zijn maar het ligt zeker niet ALTIJD aan de provider.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Henri42 »

bprosman schreef:
ze hebben gewoon niet te weinig servers waar te veel mensen gebruik van moeten maken.
Dat klopt, ze hebben NIET te weinig servers :wink: . Dat heeft overigens niets met internet toegang en internet snelheid te maken. Dus ik ben bang dat je niet helemaal begrijpt hoe het werkt.
nee tuurlijk niet, met ziggo is niets mis.
Lezen : Ik beweer niet dat de providers foutloos zijn maar het ligt zeker niet ALTIJD aan de provider.
zo is het maar net :)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten