LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Echte Hacker, niet echte Schuller... nu ben ik verward...

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Stacy

Echte Hacker, niet echte Schuller... nu ben ik verward...

Ongelezen bericht door Stacy »

Hallo iedereen,

Eerst – excuses voor mijn slecht Nederlands.
Ik spreek voornamelijk Engels – mar ik ga mijn best doen (mijn eerste post op een NL forum :) ).

We hebben onlangs een huis gekocht and nu zijn we op zoek naar een keuken.
We zijn bij een paar keukenzaken geweest: Siematic, SuperKeukens, Brugman, KeukenMax, Duitse Keukens import enz…

Siematic vinden we een beetje te duur.

Tot nu vinden wij de keukens van Hacker and Schuller een geode balans tussen price and qualitiet.

De mogelijkheden zijn:
- Hacker van Brugman (huismerk van Brugman maar volgens Brugman toch een Hacker Systemat).

- Hacker van KeukenMax (huismerk van Keukenmax maar volgens Keukenmax toch een Hacker Systemat).

- Hacker van Duitse Keukens Import (in Hoofddorp) - volgends DKI - het eenige echte Hacker Systemat.

- Schuller van SuperKeukens (huismerk van SuperKeukens maar volgens SuperKeukens toch een Schuller).

Mijn probleem is dat elke winkel vertelt een slecht verhaal over de kwaliteit van de goederen van de andere winkel.

Bijvoorbeeld:

Brugman zeggen dat ik kan de kwaliteit van de Schuller van SuperKeukens niet vergelijken met hun Hacker omdat SuperKeukens verkopen een uitgeklede versie van Schuller terwijl dat ze verkopen heen echte Hacker Systemat.

Duitse Keukens Import zeggen dat Brugman and Keukenmax verkopen een uitgeklede versie van Haecker en ook dat SuperKeukens verkopen een uitgeklede versie van Schuller.

nu ben ik verward... :?

Mijn vragen:
1. Is het waar dat Superkeukens, Brugman en KeukenMax verkopen een uitgeklede versie van hun desbetreffende merk?

2. Welke keuken van de bovengenoemd mogelijkheden biedt de beste kwaliteit ?

3. Welke keukenzaak van de bovengenoemd mogelijkheden heeft de beste reputatie?

Alvast bedankt :D
MVG,
Stacy

wildcard83

Re: Echte Hacker, niet echte Schuller... nu ben ik verward...

Ongelezen bericht door wildcard83 »

Over de kwaliteit van de desbetreffende keukens kan ik je niet helpen, daarvoor weet ik niet genoeg...

Wat betreft de keukenwinkels: Ik heb ook bij meerdere keukenzaken gezeten, waaronder Brugman keukens, en ik vond het vooral vervelend om elke keer zoveel tijd te moeten steken in onderhandelingen over de prijs. Superkeukens heeft een andere werkwijze, zij geven je gewoon een netto prijs, zonder onderhandelingen. Als je dan iets wilt wijzigen nadat je hebt getekend, kan dat voor dezelfde vaste prijs... Als je bij Brugman hebt getekend, en je wilt nog iets wijzigen, krijg je niet meer die korting, dus dan wordt het opeens duur... (want je zit toch al aan ze vast, dus je concurrentie-positie is weg...)

Als je onderhandelen niet erg vind, of je bent er zelfs goed in, dan kun je dit argument aan de kant schuiven, en puur gaan voor de beste keuken natuurlijk... Maar daarvoor zijn er vast experts op dit forum, die je dat kunnen vertellen! :-)

Ferry26

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Beste Stacy,

De enige manier om een Hacker Systemat uit te kleden is door geen glazen zijwanden in de korfladen te nemen en de anti-slipmatten weg te laten. Dit heeft niets met kwaliteit te maken. Puur met uitstraling. Dit noemen ze de Activ uitvoering. Het kan zijn dat de DKI deze niet levert of hiermee probeert een beter product te bieden. DKI geeft weinig mogelijkheden om te laten zien wat ze verkopen. Gun een ECHTE keukenzaak ook een eerlijke kans. Schuller kan ik je niet zoveel over vertellen. Die ken ik niet zo goed maar kwalitatief vergelijkbaar met Systemat. Waar Systemat erg sterk in is is uitlevering. Weinig schade en snelle nalevering.

Hoe komt het dat ik Grando niet in je rijtje terug zie ?

Ferry26

Is het trouwens de gewone Schuller of de Next 125 ? De gewone lijn heeft volgens mij een onderkast van 72 cm hoog. Systemat heeft daarentegen een hoogte van 78 cm. Dit ziet er mooier en robuuster uit.

aaten

Ongelezen bericht door aaten »

stacy,

qua de goedkopere nederlandse keukenzaken kan ik maar één ding zeggen: blijf er vooral weg (brugman en aanverwanten die voor het grootste deel van hetzelfde moederbedrijf zijn).

Qua kwaliteit: hacker is wat beter dan schuller maar dat verschil mag geen naam hebben. kwaliteit zie je vooral terug in de keukenzaak die de service moet leveren. Heb je al eens in duitsland (net over de grens) gekeken? Mijn ervaring is dat je daar veel vriendelijker en deskundiger geholpen wordt en voor een fatsoenlijke prijs. Geen gezeur met onderhandelingen, de prijs is de prijs en klaar.

Ferry26

qua de goedkopere nederlandse keukenzaken kan ik maar één ding zeggen: blijf er vooral weg (brugman en aanverwanten die voor het grootste deel van hetzelfde moederbedrijf zijn).
Goed onderbouwd hoor ! Echt informatie waar een verwarde klant iets aan heeft..

Hoe je in duitsland wordt geholpen kan in nederland ook hoor. Niet uniek. Waarom zou je je geld in duitsland uitgeven als de economie van ons land ook niet zo best is. Al eens aan emigratie gedacht ?

Kawasjakie

Ongelezen bericht door Kawasjakie »

Goed advies om Bruggeman en consorten te vermijden. Het halve forum is gevuld met de verhalen van die mensen. Afgelopen winter zijn we 2 maal in zo'n winkel geweest op de meubelboulevard en bij beide winkels hadden we het gevoel dat we werden bedonderd, want:
- Geen gespecificeerde offerte willen afgeven, alleen een totaalprijs wat ergens in een hoekje van de infomap werd gekrabbeld.
- Het gesodemieter met de hoge bruto prijs en dan een bult korting krijgen, die uiteraard alleen vandaag geldig is.

Daarom moet je bij die lui weg blijven.

paranoid

Ongelezen bericht door paranoid »

daar ben je toch zelf bij ? Eerste instantie kreeg ik ook offerte met alleen totaal prijs. hier was ik het niet mee eens en de beste man draaide meteen de gespecificeerde rekening uit...

Gesloten