Hallo.
Ik had in Augustus 2009 een bel/SMS abonnement afgesloten met Vodafone, werkt prima geen problemen in hele land met bellen enz.
Sinds kort heb ik de abonnement verlengd en gekozen voor hun nieuwe smart 100 pakket. BEL/SMS/WEB --1000mb tot 14.4Mbps. Blijkbaar zeer snelle internet in NL en buitenland.
-Via internet verlengd, ik krijg een smartphone erbij 5-10 dag levertijd. Maar 5 min nadat ik verlengd heb krijg ik gelijk een SMS (op oude telefoon) dat het limiet was verhoogd en vanaf nu kan ik mobile internetten( en natuurlijk gelijk betalen). Leuk maar ik heb nog geen telefoon om te internetten.
Jammer volgens klantenservice de nieuwe smartphone zou zsm geleverd worden. Smartphone gelukkig 6 dagen later ontvangen, dus ja!! laat maar.
-Nu heb ik mijn smartphone maar thuis in Herkenbosch Limburg heb ik net genoeg ontvangst om te bellen, maar geen ontvangst om te internetten.
Volgens een speedtest heb ik een download snelheid van 0,04Mbps terwijl op de vodafone website staat erbij dat ik 7,50Mbps zou moeten hebben.
Heeft iemand een idee.??? groets Gavin
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Internet op vodafone zeer slecht.
Re: Internet op vodafone zeer slecht.
De snelheid die Vodafone meldt, geeft alleen maar aan dat het netwerk in die regio is geupgrade naar de gemelde snelheid. Er wordt geen rekening gehouden met stoorsignalen, bebouwing e.d. waar Vodafone geen invloed op heeft.
Ok, maar ik woon aan de buitenkant van een dorp, hier is geen hoge gebouwen alleen open velden en bossen.
Als je inzoomt op de dekkingskaart van Vodafone, zijn er dan gele vlekjes in de buurt van waar jij woont te zien? Zoals je op die kaart kunt zien is de dekking redelijk grof in vierkant blokjes aangegeven. De werkelijkheid is natuurlijk niet vierkant.
Heb je het ook al met een ander telefoon geprobeerd?
Heb je het ook al met een ander telefoon geprobeerd?