LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe baan alvorens passeren bij notaris

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
marcel75

Re: Nieuwe baan alvorens passeren bij notaris

Ongelezen bericht door marcel75 »

Bij nieuwbouw betaald de verkoper in de regel de notaris en dan moet je voor de levering naar de notaris die de verkoper aangewezen heeft. Niets mis mee.

Er zal waarschijnlijk op het kadaster gewacht worden in verband met een voorinmeting van de percelen. Dat scheelt tegenwoordig enorm in de kosten ten opzichte van achteraf inmeten. En dat kost de nodige tijd.

Ook kan het zijn dat de verkoper op dit moment nog geen eigenaar is van de grond en dat daar nog wat overdrachten moeten plaatsvinden.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Emmy75 schreef:
CB schreef: Ben ik niet met je eens. Indien er sprake is van een markt die niet zo op slot zit als de markt die we nu hebben, dan zou je al wat makkelijker de gok kunnen wagen. Als je dan zonder werk komt te zitten en huizen worden verkocht binnen een termijn van 3 tot 6 maanden, dan is het leed te overzien. Maar nu staan huizen 2 tot 3 jaar te koop en dan ben je bijna kansloos. Daarnaast spelen persoonlijke omstandigheden ook nog een rol, maar zover wilde ik niet gaan.
Huh ? Wat mis ik nu ? Ik ben eventjes in de war..

Ik schreef dus vrij vertaald en je eerdere redenatie volgend: als je een overwaarde heb en als je het huis gemakkelijk en zonder gevaar van restschuld kunt verkopen (hier zou je ook kunnen invullen als de huizenmarkt niet zo op slot zit; zelfde laken en pak).. zou je nooit van baan kunnen veranderen zolang je een lopende hypotheek hebt. Omdat je altijd met dat proeftijdrisico zit.
Dat schrijf je nu weliswaar in andere bewoordingen toch zelf ook ?

En daarvan zei ik dat het niet meer van deze tijd is (niet van baan wisselen) voor hetzelfde geld duurt de malaise nog wel wat jaartjes en zit je aan je werkgever vast.
@Emmy75,
Gedeeltelijk heb je gelijk, maar met je opmerking van fikse overwaarde deel ik niet. Tevens als je een huis koopt en binnen je proeftermijn moet je weer verkopen, lijkt me de kans klein dat je met een grote restschuld blijft zitten. Wellicht was ik met mijn opmerking proeftijd wat ouderwets. Tegenwoordig wordt vaak gewerkt met contracten voor bepaalde tijd (en volstaat voor de hypotheekverstrekker een aanvullende intentieverklaring), waarna mensen vaak worden aangenomen op basis van een contract voor onbepaalde tijd. Helaas zijn er ook genoeg, waarvan een contract niet wordt verlengd en dan zul je daar bij de koop van een huis wel rekening mee moeten houden. Wil je dat risico lopen of niet? Dat is de vraag die TS zich moet stellen. Misschien is er in zijn geval geen sprake van een proeftijd en is deze discussie helemaal niet nodig.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

CB schreef: Gedeeltelijk heb je gelijk, maar met je opmerking van fikse overwaarde deel ik niet. Tevens als je een huis koopt en binnen je proeftermijn moet je weer verkopen, lijkt me de kans klein dat je met een grote restschuld blijft zitten.
Met de overwaarde situatie bedoel ik alle situaties waarin je het huis snel zou moeten verkopen omdat de financiële lasten niet te dragen zijn, (wat zou kunnen gebeuren als men een een baan verliest) waardoor je flink met de prijs moet zakken om snel te verkopen.

Dat zou nog eens tegen kunnen vallen. Als je net een huis hebt gekocht, een redelijke prijs hebt betaald en je moet (vanwege baanverlies ofzo) echt heel snel weer verkopen, kan het best zijn dat de prijs flink omlaag moet om vooral snel te verkopen en niet een jaartje of 2 te koop staan. Sommigen zeer redelijk geprijsde huizen zijn aan de straatstenen niet kwijt te komen en pas dan als er 50k vanaf gaat ofzo.. In het algemeen: de restschuld zal dat al gauw minimaal de KK zijn en misschien wel meer. Gelukkig zijn de (huidige) KK een stuk lager door de verlaagde overdrachtsbelasting en zal deze TS v.o.n. gekocht (lijkt mij).

Ben het helemaal met je eens dat er tegenwoordig veel meer gewerkt wordt met tijdelijke contracten waarbij er geen 2-maanden proeftijdsituaties meer zijn.

schele willem

Ongelezen bericht door schele willem »

TS reageert hier niet maar wel op een topic van 2 jaar geleden 8) :lol:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1294180

Emmy75

schele willem schreef:TS reageert hier niet maar wel op een topic van 2 jaar geleden 8) :lol:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1294180
Tja als alle TSs nu eens netjes zouden laten weten hoe iets afgelopen is in plaats van een topic met een open einde erop te laten. :?
Dan hoeven mensen ook niet 2 jaar na dato te vragen hoe het is afgelopen.

Berserker

Ongelezen bericht door Berserker »

Gezien de stap voorwaarts die ik maak qua salaris en loopbaanmogelijkheden heb ik het aanbod geaccepteerd.
Ik kan tevens volgende week passeren.
Ik zal laten weten of er problemen waren...

Bedankt voor jullie input.

Emmy75

We zijn benieuwd hoe het afloopt.

Gesloten