LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Click and buy

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dioxzide »

dioxzide schreef:Een jaar geleden ongeveer november 2010 had ik via itunes 2 apps gekocht voor 1.58. Helaas konden ze niet van mijn bank afschrijven dus kwam er 15 euro bij. Ik maakte het bedrag over via ideal. Afschriften heb ik nog.

Daarna had ik mijn account opgezegd en toen werd die opgezegd. Dus daarna probeer ik ongeveer 6 maanden later in te loggen om te kijken of het echt is opgezegd. Toen kon ik inloggen en geboortedatum inloggen en stond er u heeft uw account opgezegd ofzoiets dergelijks.
Toen was ik blij.

Dus ik probeerde het weer een aantal dagen geleden, er stond incorrect login ofzo. Ik neem aan dat mijn account verwijderd is. Dus ik probeer wachtwoord vergeten voor de zekerheid en staat er: your account has been closed but you can still see your transactions ofzo.

Helaas heb ik de mail niet waarin stond dat mijn account opgezegd was.

Maar nu mijn vraag: Ben ik van Click and buy af? dus gaan ze ook nooit een brief sturen met een rekening voor iets wat ik niet heb gekocht? Want ik heb alles netjes betaald en heb mijn account opgezegd.

ronnietjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2011 22:18

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door ronnietjuh »

Ook mijn account is 30 min geleden misbruikt.

Ik krijg een mail van apple dat mijn ww succesvol gereset is daarna 3 aankopen gedaan van 176 euro.

Wachtwoord van apple veranderd en toen nogmaals 8 euro van mijn account.
Nu heb ik alle wachtwoorden veranderd en mijn c&b accounbt ingesteld op max 0.01 cent ingesteld.

ABN amro gebeld en hebben een aantekening gemaakt, ook politie gebeld en morgen meteen een afspraak om aangifte te doen.

Heeft er iemand al een succes verhaal dat dit allemaal goed gekomen is, gelukkig is het niet zoveel geld maar het is wel kl*te .

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dioxzide »

ronnietjuh schreef:Ook mijn account is 30 min geleden misbruikt.

Ik krijg een mail van apple dat mijn ww succesvol gereset is daarna 3 aankopen gedaan van 176 euro.

Wachtwoord van apple veranderd en toen nogmaals 8 euro van mijn account.
Nu heb ik alle wachtwoorden veranderd en mijn c&b accounbt ingesteld op max 0.01 cent ingesteld.

ABN amro gebeld en hebben een aantekening gemaakt, ook politie gebeld en morgen meteen een afspraak om aangifte te doen.

Heeft er iemand al een succes verhaal dat dit allemaal goed gekomen is, gelukkig is het niet zoveel geld maar het is wel kl*te .
Als je aangifte aan het doen bent, vraag of zij contact kunnen opnemen met apple of click and buy om een ip log van je account aan te vragen.
Dmv een ip log kan je zien of jij die dingen hebt gekocht of iemand anders.

Elk website bewaart ip logs. Zo bewaart paypal logs tot wel 5 ~ 10 jaar.

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

ronnietjuh schreef:Heeft er iemand al een succes verhaal dat dit allemaal goed gekomen is, gelukkig is het niet zoveel geld maar het is wel kl*te .
Ook voor mij was het niet zoveel geld, maar het gaat ook om het principe.

iTunes heeft al laten weten dat zij 1 van de 4 transacties, die buiten mijn medeweten gedaan zijn, buiten de discussie houden omdat ze er van overtuigd zijn dat deze bewuste transactie niet aan mij kan worden toegeschreven.

Voor de rest is het afwachten , e.e.a. duurt lang maar heb er wel vertrouwen in.

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dioxzide »

KAN IEMAND NOU MIJN VRAAG BEANTWOORDEN?

Een jaar geleden ongeveer november 2010 had ik via itunes 2 apps gekocht voor 1.58. Helaas konden ze niet van mijn bank afschrijven dus kwam er 15 euro bij. Ik maakte het bedrag over via ideal. Afschriften heb ik nog.

Daarna had ik mijn account opgezegd en toen werd die opgezegd. Dus daarna probeer ik ongeveer 6 maanden later in te loggen om te kijken of het echt is opgezegd. Toen kon ik inloggen en geboortedatum inloggen en stond er u heeft uw account opgezegd ofzoiets dergelijks.
Toen was ik blij.

Dus ik probeerde het weer een aantal dagen geleden, er stond incorrect login ofzo. Ik neem aan dat mijn account verwijderd is. Dus ik probeer wachtwoord vergeten voor de zekerheid en staat er: your account has been closed but you can still see your transactions ofzo.

Helaas heb ik de mail niet waarin stond dat mijn account opgezegd was.

Maar nu mijn vraag: Ben ik van Click and buy af? dus gaan ze ook nooit een brief sturen met een rekening voor iets wat ik niet heb gekocht? Want ik heb alles netjes betaald en heb mijn account opgezegd.

DUs kunnen hackers het niet meer activeren en daarmee dingen kopen? en een ander vraag is: Nu het niet meer gekoppeld is aan mijn itunes, hoef ik toch ook niet bang te zijn voor spook afschrijvingen?

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

dioxzide schreef:KAN IEMAND NOU MIJN VRAAG BEANTWOORDEN?

Een jaar geleden ongeveer november 2010 had ik via itunes 2 apps gekocht voor 1.58. Helaas konden ze niet van mijn bank afschrijven dus kwam er 15 euro bij. Ik maakte het bedrag over via ideal. Afschriften heb ik nog.

Daarna had ik mijn account opgezegd en toen werd die opgezegd. Dus daarna probeer ik ongeveer 6 maanden later in te loggen om te kijken of het echt is opgezegd. Toen kon ik inloggen en geboortedatum inloggen en stond er u heeft uw account opgezegd ofzoiets dergelijks.
Toen was ik blij.

Dus ik probeerde het weer een aantal dagen geleden, er stond incorrect login ofzo. Ik neem aan dat mijn account verwijderd is. Dus ik probeer wachtwoord vergeten voor de zekerheid en staat er: your account has been closed but you can still see your transactions ofzo.

Helaas heb ik de mail niet waarin stond dat mijn account opgezegd was.

Maar nu mijn vraag: Ben ik van Click and buy af? dus gaan ze ook nooit een brief sturen met een rekening voor iets wat ik niet heb gekocht? Want ik heb alles netjes betaald en heb mijn account opgezegd.

DUs kunnen hackers het niet meer activeren en daarmee dingen kopen? en een ander vraag is: Nu het niet meer gekoppeld is aan mijn itunes, hoef ik toch ook niet bang te zijn voor spook afschrijvingen?
Als u werkelijk van C&B af wilt dan is het handig als u daar ook uw account opzegd.
C&B staat niet toe dat accounts opgezegd worden als er nog betalingen open staan.
Na het opzeggen kunnen er uiteraard geen openstaande posten meer ontstaan.

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dioxzide »

L-Vosje schreef:
dioxzide schreef:KAN IEMAND NOU MIJN VRAAG BEANTWOORDEN?

Een jaar geleden ongeveer november 2010 had ik via itunes 2 apps gekocht voor 1.58. Helaas konden ze niet van mijn bank afschrijven dus kwam er 15 euro bij. Ik maakte het bedrag over via ideal. Afschriften heb ik nog.

Daarna had ik mijn account opgezegd en toen werd die opgezegd. Dus daarna probeer ik ongeveer 6 maanden later in te loggen om te kijken of het echt is opgezegd. Toen kon ik inloggen en geboortedatum inloggen en stond er u heeft uw account opgezegd ofzoiets dergelijks.
Toen was ik blij.

Dus ik probeerde het weer een aantal dagen geleden, er stond incorrect login ofzo. Ik neem aan dat mijn account verwijderd is. Dus ik probeer wachtwoord vergeten voor de zekerheid en staat er: your account has been closed but you can still see your transactions ofzo.

Helaas heb ik de mail niet waarin stond dat mijn account opgezegd was.

Maar nu mijn vraag: Ben ik van Click and buy af? dus gaan ze ook nooit een brief sturen met een rekening voor iets wat ik niet heb gekocht? Want ik heb alles netjes betaald en heb mijn account opgezegd.

DUs kunnen hackers het niet meer activeren en daarmee dingen kopen? en een ander vraag is: Nu het niet meer gekoppeld is aan mijn itunes, hoef ik toch ook niet bang te zijn voor spook afschrijvingen?
Als u werkelijk van C&B af wilt dan is het handig als u daar ook uw account opzegd.
C&B staat niet toe dat accounts opgezegd worden als er nog betalingen open staan.
Na het opzeggen kunnen er uiteraard geen openstaande posten meer ontstaan.
Ik had mijn account ook opgezegd door die mail te sturen met mijn klantnummer oid erin, toen kreeg ik mijn mail dat mijn account is opgezegd. Maar als ik wachtwoord vergeten doe dan staat er your account is closed. En in die FAQ staat dat opgezegde accounts niet meer geactiveerd kunnen worden. Mijn openstaande rekeningen had ik gewoon netjes betaald via iDeal.

Dus ben ik er van af? en kan mijn account bijvoorbeeld niet gehackt worden om aankopen mee gedaan worden?

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

dioxzide schreef:
L-Vosje schreef:
dioxzide schreef: Dus ben ik er van af? en kan mijn account bijvoorbeeld niet gehackt worden om aankopen mee gedaan worden?
Het feit dat Uw C&B afgesloten is bewijst dat er geen achterstallige betalingen geregistreerd staan, en verder is een gesloten account voor niemand meer benaderbaar, dus ook niet voor hackers.

dioxzide
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 aug 2011 21:32

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dioxzide »

L-Vosje schreef:
Het feit dat Uw C&B afgesloten is bewijst dat er geen achterstallige betalingen geregistreerd staan, en verder is een gesloten account voor niemand meer benaderbaar, dus ook niet voor hackers.
Dus ik hoef er niet meer bang voor te zijn? Oh ja volgens mij heb ik de machtiging voor incasso niet ingetrokken? maar als ze ooit geld afschrijven dan kan ik toch gewoon storneren en dan aangifte doen?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door dhc »

ja...pffff....

ga je echt alles hier vragen of kun je misschien zelf wat onderzoeken...?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door ciske »

dhc schreef:ja...pffff....

ga je echt alles hier vragen of kun je misschien zelf wat onderzoeken...?
kan het ook gewoon dhc?

@
dioxzide
storneren kan altijd.

Ed van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2011 09:58

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Ed van den Berg »

Ik heb 7 maanden geleden een account aangemaakt bij C&B omdat dit blijkbaar nodig was voor mijn Apple account/store. Ik ben in de tussentijd van rekeningnummer veranderd en ben dit vergeten door te geven aan C&B omdat ik er toen geen gebruik van maakte. Nu heb ik voor het eerst wat gekocht voor € 0.79 en daar is de betaling van mislukt (verkeerde rekening). Ik krijg nu een herrinnering met een ophoging van € 15,00 euro en afsluiting van mijn apple account (applestore). Nu blijkt dat je geen contact met dit bedrijf kan krijgen (of er wordt gewoon niet gereageerd). Ik heb het verschuldigde bedrag van € 0.79 naar ze overgemaakt. Maar ik heb begrepen dat mijn account niet meer te activeren is. Dit houdt in dat dit hoogst waarschijnlijk mijn laatste Appleproduct is geweest (Iphon) die ik heb gekocht. Een fout kan gemaakt worden maar op deze manier een (on-/terechte?) betaling afdwingen is geen manier van degelijk zakendoen. Dit lijkt meer op piraterij. Het verbaast mij dan ook zeer dat een Apple met zo'n bedrijf in zee gaat. :evil:
Laatst gewijzigd door Radar op 02 nov 2011 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door seconds-out »

Ed van den Berg schreef: Het verbaast mij dan ook zeer dat een Apple met zo'n bedrijf in zee gaat. :evil:
Ach..het zal Apple een zorg zijn..zaken zijn zaken.
Eigenlijk is het je eigen schuld, het barst van de klachten op internet over klick and buy, je weet toch nu inmiddels wel dat internet vaak neerkomt op oplichting?
Voortaan ff checken, dan had je ook geweten dat hier al meerdere topics lopen over hetzelfde onderwerp.

Rest niet anders dan betalen of een ellenlange incasso procedure.

zubbzirro
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2009 00:35

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door zubbzirro »

hey mensen,

even serieus ik heb paar dagen geleden iets gekocht op internet voor 1 euro
(onthoud)
1 dag later, kreeg ik zonder waarschuwing ineens een rekening van 39 euro.
voor geen enkele redenen.
click and buy moet echt weg, want dat zijn zware oplichters.
en ook nog powered by T mobile....
anyways, radar moet hier zeker een punt van maken want als er zoveel mensen worden opgelicht dan moet dat zeker in het licht worden gezet.

ik vraag me echt af waar die 39 euro voor is.
misschien wou de directeur een etentje met z'n familie van mijn koste.
helaas gaat dat niet door, morgen eventjes naar ING terug vorderen en blocken :)

gr. ricardo

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Een rekening moet toch onderbouwd zijn?

En - als je iets koopt van 1 euro, geef je geen machtiging voor 39.
Dus is er sprake van incassofraude en/of diefstal.

Overweeg een selectieve blokkade wegens onterechte incasso aan te vragen - anders 'doen ze het weer'

Mara1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2011 22:26

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Mara1975 »

Daarnet belt mijn vader (60+er) mij op. Er is geld door Click&Buy van zijn rekening afgeschreven. Mijn pa heeft geen internet, een mobiel uit 1920 ofzo, waarmee hij alleen prepaid kan bellen én toch is zijn rekeningnummer misbruikt voor een Click & Buy betaling.

Ik ga morgen dus contact opnemen met zijn bank (ING), maar heb zojuist dus ook een mail gestuurd naar Click&Buy met de eis tot terugstorting. Indien ze hier niet op ingaan heb ik gedreigd aangifte te doen bij de politie.

Ben dus heel benieuwd, de verhalen hier op het forum geven mij weinig hoop tot een snelle en goeie afhandeling :(

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mara1975 schreef:Daarnet belt mijn vader (60+er) mij op. Er is geld door Click&Buy van zijn rekening afgeschreven. Mijn pa heeft geen internet, een mobiel uit 1920 ofzo, waarmee hij alleen prepaid kan bellen én toch is zijn rekeningnummer misbruikt voor een Click & Buy betaling.

Ik ga morgen dus contact opnemen met zijn bank (ING), maar heb zojuist dus ook een mail gestuurd naar Click&Buy met de eis tot terugstorting. Indien ze hier niet op ingaan heb ik gedreigd aangifte te doen bij de politie.

Ben dus heel benieuwd, de verhalen hier op het forum geven mij weinig hoop tot een snelle en goeie afhandeling :(

Ik zou niet wachten op terugstorten - maar gewoon via de bank laten doen.

Laat het storneren, en breng gelijk een (permanente, indien mogelijk) selectieve blokkade aan om te voorkomen dat ze het weer doen.
Reden voor blokkade: Incassofraude / onrechtmatige incasso.

Als het zo`n 'eenmalige incasso' is - kan het zijn dat de bank er langer over doet om het terug te halen - omdat men dan eerst uit moet zoeken of er wel een machtiging is. Persoonlijk langsgaan (met je vader eventueel) is het makkelijkst, omdat men telefonisch je nog wel eens kan overbluffen.

Simône
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 18:41

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Simône »

Goeiedag, ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb even de vele problemen met Click and Buy doorgelezen hier bij radar maar ook verder op internet. Wat ik overal mis, is een oplossing. Een advies over wat te doen.
In het kort mijn probleem:
* ik koop een app voor € 0.79
* die ontvang ik niet !!!
*click and buy wil die € 0.79 toch afschrijven, wat niet lukt want ik had die dag even geen saldo.
* krijg paar dagen later meteen een herrinering van € 15.79,
* ik bel met click and buy (iemand die slecht engels spreekt) adviseert mail naar itunes, oh en het bedrag is ondertussen € 30.79 geworden
*ik mail itunes
*reactie, wil u de mail in het engels sturen, wat ik doe (zucht) nog geen reactie....
*ontvang mail van click and Buy, mijn apple ID is vergrendeld en ze gaan een deurwaarder inschakelen.
*ik bel net weer click and buy, weer engels sprekend iemand, ik leg probleem weer uit. Advies: ik zou maar betalen. Ik zeg: maar ik heb niets ontvangen. En hij antwoord dan: ik denk dat het gesprek wel klaar is nu, toch? (????????)

Conclusie:
Geen app ontvangen, en € 30.79 wat nu naar een deurwaarderskantoor wordt gestuurd.

WAT IS HIER AAN TE DOEN?
Dit zijn toch geen praktijken.
Vr gr

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat is hier aan te doen?
Even de zoekfunctie van dit forum gebruiken en de reacties op de andere topic(s) van C & B doornemen. Daar staan vast bruikbare tips.
Succes.

Simône
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2011 18:41

Re: Click and buy

Ongelezen bericht door Simône »

ga dat even proberen, thanx!

Gesloten