LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schade aan huurauto van Sixt
-
Schade aan huurauto van Sixt
Afgelopen maand heb ik 3 dagen een auto gehuurd bij Sixt. Tijdens de huurperiode is er door steenslag een pit in de voorruit ontstaan. Bij het inleveren van de auto heb ik dat gemeld en er is een schademelding door de verhuurder gemaakt. Omdat betaling alleen via creditcard loopt werd onmiddellijk de borg ingehouden, € 595,00 incl BTW. Na ontvangst van de factuur bleek dat nog steeds de gehele borg in rekening gebracht was voor de schade aan de voorruit.
Nadat ik contact opgenomen had met de schadeafdeling van Sixt bleek dat de voorruit vervangen was. De kosten daarvan waren € 282,63 incl BTW. Het verschil zal worden bijgeschreven op mijn creditcard rekening. Bij doorvragen bleek dat Sixt zijn autos niet all risk verzekerd en dat ik bij de huur de algemene voorwaarden geaccepteerd heb. Dat klopt natuurlijk, maar nergens staat expliciet vermeld dat Sixt zijn huurauto's alleen maar verzekerd op basis van eigen risico. Het zou een stuk plezieriger zijn en transparanter wanneer dat wel heel duidelijk gemeld wordt in de toekomst.
Nadat ik contact opgenomen had met de schadeafdeling van Sixt bleek dat de voorruit vervangen was. De kosten daarvan waren € 282,63 incl BTW. Het verschil zal worden bijgeschreven op mijn creditcard rekening. Bij doorvragen bleek dat Sixt zijn autos niet all risk verzekerd en dat ik bij de huur de algemene voorwaarden geaccepteerd heb. Dat klopt natuurlijk, maar nergens staat expliciet vermeld dat Sixt zijn huurauto's alleen maar verzekerd op basis van eigen risico. Het zou een stuk plezieriger zijn en transparanter wanneer dat wel heel duidelijk gemeld wordt in de toekomst.
-
Re: Schade aan huurauto van Sixt
Je hebt natuurlijk getekend voor de algemene voorwaarden en vrijwel altijd is het kleine stukje eigen risico ook afkoopbaar. Dat heb je kennelijk niet afgekocht en dit is het resultaat.Helaas en rot voor je, maar een beetje eigen schuld?henkleenheer schreef: Bij doorvragen bleek dat Sixt zijn autos niet all risk verzekerd en dat ik bij de huur de algemene voorwaarden geaccepteerd heb. Dat klopt natuurlijk, maar nergens staat expliciet vermeld dat Sixt zijn huurauto's alleen maar verzekerd op basis van eigen risico. Het zou een stuk plezieriger zijn en transparanter wanneer dat wel heel duidelijk gemeld wordt in de toekomst.
Je hoeft niet all-risk verzekerd te zijn om ruitschade vergoed te krijgen?
Dat zou te erg vreemd zijn? Waarschijnlijk kost het de verhuurder geen ruk, maar wordt het wel doorberekend op jou. Nogal vreemde gang van zaken.
Misschien eens goed nagaan of de verhuurder je geen oor aan probeert te naaien?
Dat zou te erg vreemd zijn? Waarschijnlijk kost het de verhuurder geen ruk, maar wordt het wel doorberekend op jou. Nogal vreemde gang van zaken.
Misschien eens goed nagaan of de verhuurder je geen oor aan probeert te naaien?
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, dus daarom is er zonder verhoging van kosten op mijn auto vorig jaar een nieuwe ruit in geplaatst? Terwijl ik niet all-risk verzekerd ben?Pindakaaspotje schreef:verzekeringen zijn geen liefdadigheid. als ze verzekerd zouden zijn, gaat bij een claim wel de premie omhoog, dus complete onzin dat je denkt dat de verhuurder het niks zou kosten.
Liefdadigheid staat daar echt los van!
henkleenheer schreef:Afgelopen maand heb ik 3 dagen een auto gehuurd bij Sixt. Tijdens de huurperiode is er door steenslag een pit in de voorruit ontstaan. Bij het inleveren van de auto heb ik dat gemeld en er is een schademelding door de verhuurder gemaakt. Omdat betaling alleen via creditcard loopt werd onmiddellijk de borg ingehouden, € 595,00 incl BTW. Na ontvangst van de factuur bleek dat nog steeds de gehele borg in rekening gebracht was voor de schade aan de voorruit.
Was de pit te groot voor reparatie, dat de ruit vervangen moest worden?
Een reparatie van een steenslag wordt namelijk gratis door de verzekering vergoed.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Na deze opmerking stopte ik met lezen......Pindakaaspotje schreef:tja... moet ik dit echt uit gaan leggen? Een kind van 5 kan dit nog begrijpen.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
En jij gaat na die opmerking van mij er gelijk van uit dat ik het niet snap?
Ging mij erom dat de vraag blijft of het de verhuurder ZELF geld gekost heeft.
Als hij het WEL vanuit de verzekering vergoed gekregen heeft, blijft sowieso die € 282,63 incl BTW een erg hoog bedrag.
De TS vraagt om tips en daarbij gaf ik toch duidelijk de tip om eerst eens te kijken of het de verhuurder wel geld heeft gekost en eerst uit te zoeken of het niet daadwerkelijk een oor aan naaien is.
Ging mij erom dat de vraag blijft of het de verhuurder ZELF geld gekost heeft.
Als hij het WEL vanuit de verzekering vergoed gekregen heeft, blijft sowieso die € 282,63 incl BTW een erg hoog bedrag.
De TS vraagt om tips en daarbij gaf ik toch duidelijk de tip om eerst eens te kijken of het de verhuurder wel geld heeft gekost en eerst uit te zoeken of het niet daadwerkelijk een oor aan naaien is.
-
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
henkleenheer schreef
In de Algemene Bedrijfsvoorwaarden staat echter heel duidelijk het volgende:Bij doorvragen bleek dat Sixt zijn autos niet all risk verzekerd en dat ik bij de huur de algemene voorwaarden geaccepteerd heb. Dat klopt natuurlijk, maar nergens staat expliciet vermeld dat Sixt zijn huurauto's alleen maar verzekerd op basis van eigen risico. Het zou een stuk plezieriger zijn en transparanter wanneer dat wel heel duidelijk gemeld wordt in de toekomst.
Hoe duidelijk had U het willen hebben?11.3. Alle door Sixt BV verhuurde voertuigen zijn standaard WA verzekerd. Ter beperking van het eigen risico bestaat voor de huurder de mogelijkheid een aanvullende diensten af te sluiten. De voorwaarden liggen bij Sixt BV ter inzage en zullen op eerste verzoek van de huurder kosteloos worden toegezonden
Ok, in dat geval heb ik ook weer wat geleerd!Pindakaaspotje schreef: In de voorwaarde staat een eigen risico, pas hierboven wordt een verzekering aangesproken. Als je dat niet wil is het meestal wel af te kopen. Je weet ook gewoon waar je aan toe bent.
Nooit geweten dat een bedrag binnen eigen risico sowieso betaald moet worden, ondanks de kosten wel of niet volledig voor verhuurder vergoed werden.
Het spijt ons dat er bij u onduidelijkheid is ontstaan met betrekking tot het eigen risico bij schade aan uw huurauto.
Standaard zijn al onze voertuigen WA verzekerd, met een eigen risico van 500 euro.
De klant heeft de keus een extra verzekering af te sluiten en het eigen risico op de huurauto te verlagen naar een maximum van 200 euro. Op de internetsite kan deze optie worden aangevinkt en aan de balie wordt er altijd gevraagd of de klant een extra verzekering wenst.
Dankzij deze keuzemogelijkheid die de klant heeft kan Sixt zijn huurtarieven laag houden. Bovendien vindt betaling bij Sixt altijd plaats via credit card. De meeste bedrijven/particulieren zijn via de creditcard verzekerd en hebben daarom geen extra verzekering nodig. Dit is hopelijk ook in uw situatie het geval. U kunt dit checken bij uw credit card maatschappij
Ik hoop dat u hiermee geholpen bent.
Vriendelijke groet, het Sixt team
Standaard zijn al onze voertuigen WA verzekerd, met een eigen risico van 500 euro.
De klant heeft de keus een extra verzekering af te sluiten en het eigen risico op de huurauto te verlagen naar een maximum van 200 euro. Op de internetsite kan deze optie worden aangevinkt en aan de balie wordt er altijd gevraagd of de klant een extra verzekering wenst.
Dankzij deze keuzemogelijkheid die de klant heeft kan Sixt zijn huurtarieven laag houden. Bovendien vindt betaling bij Sixt altijd plaats via credit card. De meeste bedrijven/particulieren zijn via de creditcard verzekerd en hebben daarom geen extra verzekering nodig. Dit is hopelijk ook in uw situatie het geval. U kunt dit checken bij uw credit card maatschappij
Ik hoop dat u hiermee geholpen bent.
Vriendelijke groet, het Sixt team
Zo ben ik jaren geleden een keer dik genaaid door Sixti Hoofddorp.
Zat een minischrammetje op een bumper,wat er al zat,wist mij men toen ook te vertellen,maar toch ff €300 inhouden op mn creditcard!
Dat was eens en nooit meer SIXT!!!
Zat een minischrammetje op een bumper,wat er al zat,wist mij men toen ook te vertellen,maar toch ff €300 inhouden op mn creditcard!
Dat was eens en nooit meer SIXT!!!
Even het kenteken opzoeken van de gehuurde auto, vragen welk bedrijf het raam heeft
vervangen danwel gerepareerd en constateren of de waarheid wordt gesproken.
Vraag zonodig inzage in de factuur.
Moet wel zeggen dat ik veel hoge bedragen lees voor erg kleine reparaties.
Als een reparatie goedkoper is uitgevallen dan het daadwerkelijk ingehouden bedrag tot
het maximum eigen-risico, dient het verschil door de verhuurder te worden terugbetaald.
Geen verhuur mogelijk door de reparatie van een klein krasje??
Elke auto kan met een klein krasje prima verhuurd worden dus er is
geen sprake van inkomstenderving tenzij het een grote schade beaamt.
(voor het geval dat ze met zo'n argument zullen komen....)
Het is niet de bedoeling dat ze extra gaan verdienen aan elk krasje.
U mag altijd een bewijs opvragen wat de reparatie daadwerkelijk heeft gekost... u heeft deze tenslotte zelf moeten betalen.
Het beste bewijs = schriftelijk bewijs!!
vervangen danwel gerepareerd en constateren of de waarheid wordt gesproken.
Vraag zonodig inzage in de factuur.
Moet wel zeggen dat ik veel hoge bedragen lees voor erg kleine reparaties.
Als een reparatie goedkoper is uitgevallen dan het daadwerkelijk ingehouden bedrag tot
het maximum eigen-risico, dient het verschil door de verhuurder te worden terugbetaald.
Geen verhuur mogelijk door de reparatie van een klein krasje??
Elke auto kan met een klein krasje prima verhuurd worden dus er is
geen sprake van inkomstenderving tenzij het een grote schade beaamt.
(voor het geval dat ze met zo'n argument zullen komen....)
Het is niet de bedoeling dat ze extra gaan verdienen aan elk krasje.
U mag altijd een bewijs opvragen wat de reparatie daadwerkelijk heeft gekost... u heeft deze tenslotte zelf moeten betalen.
Het beste bewijs = schriftelijk bewijs!!