LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het grote iBOOD topic

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Cherek
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2009 13:41

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Cherek »

Ik zal ook maar eens een follow up geven.
Een paar dagen na mijn bericht hier, heb ik maar eens opgebeld naar Ibood.
En warempel, er werd begrip getoond voor de situatie en er is direct een nieuwe PCH opgestuurd die ik binnen 2 weken binnen had. En die werkt (afkloppen, fingers crossed) vooralsnog naar behoren.
Als ik eerder gebeld had, was het misschien ook wel eerder opgelost. Maar dat zou uiteraard niets uit mogen maken. Als je een email helpdesk hebt, moet die dezelfde werkwijze hanteren als een telefonische.
Mijn mening over Ibood is dan ook niet veranderd. Mocht ik ooit nog zaken met ze doen, zal ik mijn klachten zowel telefonisch als schriftelijk (zwart-op-wit) kenbaar maken.

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik vind Ibood in principe erg leuk, maar de leukigheid is er wat mij betreft nu echt af. Niet alleen het feit dat geld wat ze beloven terug te storten als er iets mis is gegaan niet op je rekening komt te staan, waardoor je er elke keer weer achter aan moet, maar helemaal de verschrikkelijke censuur die er op het bespreking forum heerst.

Ik gaf aan dat de aangeboden laptop bij Ibood, bij de Mediamarkt 2 dagen later tussen 19.00 uur en 21.00 uur goedkoper was, maar dan wordt het direct verwijderd omdat het niet hetzelfde zou zijn. En zo nog tig van voorbeelden.

Nee geen Ibood voor mij. Ze pretenderen de goedkoopste te zijn, maar elke reactie die binnenkomt met een goedkopere verkoper, wordt met een smoes verwijderd, totdat je zelfs gewoon van het forum wordt gebanned!

Ibood sux!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door dhc »

Denk je echt dat je reactie nog interessant is?
Neee dus, degenen die in dit topic hebben gereageerd hoor of zie je niet meer...
verder is Ibood natuurlijk een hoop gebakken lucht en pure nepperij.

mandos
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2008 13:46

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door mandos »

Ik ben net door ibood 4 keer gebanned. Heb een paar accounts aangemaakt 8-).
Dit omdat ik kritiek uitte op de manier hoe er op het forum met de mensen omgegaan wordt. De moderators kunnen het niet hebben indien je aangeeft dat het product elders goedkoper of beter is. Je bericht wordt dan geedit (link verwijdert) en aangegeven dat het andere product van mindere kwaliteit is. Waarop zij baseren dat het andere product minder is staat er niet bij, kennelijk zijn de moderators experts in alle spullen en als zij dat vinden is het gewoon zo.

Indien je kan aantonen dat het om een vergelijkbaar en veel goedkoper product gaat, dus gefundeerd iets te melden hebt, is blijkbaar minder belangrijk dan dat iemand roept dat ie het een geweldig en prijs gunstig product is zonder daar maar enig bewijs voor te hebben.

Over ibood zelf: Ik heb een aantal keer daar wat besteld, ging verder wel goed duurde wel wat lang en een keer gewoon kunnen annuleren en geld terug gekregen.
Door die forum acties van de moderators ben ik echter niet meer geneigd om nog iets bij ibood te bestellen.
Van enige vrijheid in meningsuiting die hier in nederland toch wel mogelijk zou mogen zijn is hier dus geen enige sprake.
Ik heb nu wel een bericht gestuurd naar ibood met de vraag of het hun beleid is of dat de moderators naar eigen inzicht dit zo doen en er meteen nog bij vermeld dat dit soort zaken ibood nog wel eens wat klanten zou kunnen kosten. Door reacties op het forum merkte ik wel enige frustraties van mensen daar die daar klaarblijkelijk hetzelfde over denken.

Er zijn hier ook veel mensen die overdreven positief over ibood zijn. Het enige waar je echt positief over kunt zijn is dat ze soms wel hele leuke aanbiedingen hebben. Voor de rest (levertijden, reactie op vragen enz.) kunnen ze nog een hoop leren. Bij die super positieve reacties (vooral die loze) krijg ik altijd een beetje het zal toch geen moderator zijn gevoel.

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik herken me inmiddels helemaal in jou.

Ik heb zeker voor 2000 euro bij Ibood gekocht, maar door het misselijke geban van de moderators van naar schatting 13 á 14 jaar, koop ik daar nu helemaal niets meer. Ik ben er klaar mee. En als ik er weer aan terug denk, word ik wederom KOTS-misselijk!

JERIOD
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2011 23:20

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door JERIOD »

ben ondertussen vijfmaal geband (had nieuwe accounts aangemaakt). Gewoon niet eens kritische opmerkingan gemaakt, alleen aangedrongen waarom mijn opmerkingen verwijderd werden. Ibood heeft geen forum, het is eerder een plaats om positieve berichtjes te sturen, anders is je daar geen lang leven beschoren.

Zeer leerrijk is volgende discussie, dan heb je wel begrepen waar Ibood voor staat: http://be-nl.forum.ibood.com/5854-duopa ... /#comments

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik ben twee keer gebanned op het zelfde account. Ik heb de eerste keer Ibood gebeld en die wisten zoals ze zeiden van de problemen af en beloofden beterschap. De tweede keer werd niet meer opgeheven. Ook omdat ik geheel volgens de regels een eerlijk prijsvergelijk deed. Dit met link en al.

Ik had er redelijk wat spullen gekocht. Ook als er een stoomstrijkijzerstation te koop was, kocht ik er meteen 3 om ook zo mijn familie te bevoorraden.

Nu? Ik koop er helemaal NIETS meer. Een beetje te worden gebanned door jochies van 13 jaar die daar een beetje de moderatorbaas uit lopen hangen. Bah.

Stof
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:12

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Stof »

Walgelijke manier van modereren daar.

Het allerergste vind ik nog, dat de moderator daar meedoet met de discussie, absoluut ongehoord! :shock:

Elke reactie op die deelname kunnen ze gewoon wissen en dat doen ze ook, je reinste machtsmisbruik.

Een echte moderator met een minimum aan fatsoen houdt er een zuivere ethiek bij het modereren op na en zal nimmer zelf deelnemer worden aan een discussie, net zomin als een scheidsrechter een potje gaat lopen meevoetballen met een van de ploegen.

Bij iBood kent men die ethiek niet, de moderator doet lekker met een reageerder mee, wist reacties (ook reacties op die andere reageerder) als een echte dictator, voegt er nog zijn eigen pesterige en bijtende opmerking aan toe en als je daar wat over opmerkt (niks schelden of onwelvoeglijks): hup, een ban! :evil:

jozefmw
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2011 10:59

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door jozefmw »

Op 22 juli heb ik de bestelde Huawei Ideos volgens de regels van iBood teruggestuurd. Dit omdat de smartphone een voor mij te klein scherm had. Restitutie zou volgen. Toen ik na enige tijd nog geen enkele reactie of restitutie ontvangen had, heb ik via het contactformulier gereclameerd. Op 24 augustus weer via een email naar [email protected] gereclameerd. Nu, 5 dagen later nog altijd geen restitutie, zelfs geen enkele reactie. Ik kan die klantenservice ook niet telefonisch bereiken, daar het nummer wat ik via het telefoonboek op internet gevonden heb, niet werkt. Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn, die een dergelijke ervaring hebben. jozefmw

Stof
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2009 15:12

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Stof »

jozefmw schreef:Ik kan die klantenservice ook niet telefonisch bereiken, daar het nummer wat ik via het telefoonboek op internet gevonden heb, niet werkt.
Je vermeldt niet welk nr fout zou zijn.
Als ik zoek op Silver Ocean BV vind ik onder meer "tel: +31 206811388";
Werkt dat nr niet?

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

Als je naar http://www.ibood.com/nl/nl/whats_ibood/ gaat,

zie je verstopt onderaan het telefoonnummer:
Tel.nummer: +31 (0)20 6811388

Maar het kan zijn dat je een 14 jarig kind aan de lijn krijgt. Het niveau is erg laag bij Ibood.

jozefmw
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2011 10:59

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door jozefmw »

Hi, Ik heb inderdaad via 020-6811388 contact kunnen krijgen. Ontvangst van mijn teruggestuurde smartphone in juli werd bevestigd en restitutie zou nu binnen 14 dagen volgen. Morgen zijn we al in september ... Enfin, we zullen zien.... :lol:
Dank voor jullie reacties.
Stof schreef:
jozefmw schreef:Ik kan die klantenservice ook niet telefonisch bereiken, daar het nummer wat ik via het telefoonboek op internet gevonden heb, niet werkt.
Je vermeldt niet welk nr fout zou zijn.
Als ik zoek op Silver Ocean BV vind ik onder meer "tel: +31 206811388";
Werkt dat nr niet?

El Pedro
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2010 19:24

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door El Pedro »

Strategie Ibood.nl op randje van oplichting!

Dagelijks wordt er een product aangeboden tegen een zeer scherpe, aantrekkelijke prijs. De levering hiervan geschied over het algemeen redelijk voorspoedig. Hiermee wordt bij de consument een bepaald vertrouwen gewekt. Een paar keer per jaar houden zij een Hunt verkoop, waarin honderden producten van voornamelijk de afgelopen tijd voorbij komen, die je tegen een nog voordeliger prijs kunt “aanschaffen”. Zo’n Hunt duurt maximaal 24 uur of zolang de “voorraad” strekt. “Voorraad” staat tussen aanhalingstekens, omdat Ibood.nl de meeste van deze producten niet heeft en dus helemaal niet kan en dus ook niet wilt leveren. Maar vele honderden goedvertrouwende mensen kopen deze zogenaamde koopjesproducten, variërend van 3D TV, Thuisbioscoop, Laptop, parfum, etc, etc. Hierdoor ontvangt Ibood.nl honderdduizenden euro’s of meer voor producten die ze niet kunnen en willen leveren. Van dit geld proberen zij, zolang mogelijk rente te trekken door hun klanten aan het lijntje te houden met in sommige gevallen, een standaard vertragingsmail te sturen, een contactformulier (alleen in te vullen via website), waar niet op gereageerd wordt, een klantenservice die zeggen, dat zij het gaan uitzoeken en dan niets meer van zich laten horen. Op het “open” forum wordt elke kritiek of klacht direct verwijderd.

Dus beste mensen, bespaar je een hoop ellende en frustratie en koop helemaal niets via deze site. U bent gewaarschuwd!

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ik kan dit verhaal inmiddels bevestigen. De boys van Ibood zijn boeven. Ik koop er niets meer.

triviant
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2011 11:11

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door triviant »

Ik heb al voor zeker 4000 euro aan spullen besteld bij iBood in de afgelopen 5 jaar. Vandaag stond er een Karlson klok te koop. Iemand had het volgende gepost:
"Denk dat ik maar eens uitkijk naar een digitale radiografische gestuurde klok met datumaanduiding, maanstanden, temeratuuraanduiding etc etc van de Aldi :-)"
Ik reageer vrijwel nooit op het iBood forum, zeker de laatste jaren niet meer.
Ik heb toen toch op de Aldi reactie het volgende gereageerd om een beetje lollig te zijn:
"Ik heb er 2 hangen van de Lidl"
Een minuut later zag ik dat mijn reactie niet op het forum was terecht gekomen, dus ik stuurde het nog een keer.
Toen bleek hij weer verdwenen te zijn, zonder enig bericht of waarschuwing.
Ik heb toen de proef op de som genomen en nogmaals een reactie gestuurd:
"Je zou eens bij de Lidl moeten kijken"
Het bericht was weer verdwenen en ik blijk gebanned te zijn zonder enige waarschuwing. Snap ook wel dat ze niet zitten te wachten op aanbevelingen voor de Lidl. Maar het Aldi bericht staat er nog wel.
Er zijn veel klachten over het iBood forum. Van wat ik gelezen heb heeft het amper bestaansrecht.
Ik vind het allemaal niet zo erg hoor. Genoeg andere winkels, webshops en dagaanbiedingen. iBood is een klant kwijt en ik zal de spullen die ik afgelopen tijd heb besteld kritisch bekijken en als ik er ook maar iets aan zie garantie claimen.
Moderator Jos van iBood: goed gedaan jochie!!!
Heb nog steeds geen email gekregen met de ban bevestiging van Jos.

froekjo
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2011 21:12

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door froekjo »

Jeetje, wat een 'feest' van herkenning. Mijn ervaring met Ibood, was in eerste instantie positief, maar heb ik de afgelopen maanden toch drastisch moeten bijstellen.

In juli heb ik een Kodak Playsport bekocht via Ibood, maar hier werd een Amerikaanse stekker bij geleverd, wat enigszins onhandig is in Europa. Redelijk snel na levering ontving ik van Ibood netjes een bericht dat er naar een oplossing werd gezocht. Na enkele weken niets te hebben gehoord, heb ik zelf contact gezocht.

De uitgestelde reactie van Ibood stemde me teleur: er werd toch maar niet voor een oplossing gezorgd. Uiteindelijk kreeg ik het voorstel de Kodak camera terug te sturen en mijn geld retour te krijgen. Niet een ideale oplossing, maar toch ingestemd.

Inmiddels heb ik nog steeds mijn geld nog niet op mijn bankrekening staan. Na veelvuldig e-mail contact, meerdere malen mijn gegevens te hebben doorgeven 'voor een correcte afhandeling' (tot vervelends toe, aangezien je toch mag verwachten dat gegevens worden gelogd) en telefonisch contact, is er dus nog steeds geen oplossing. Vooral vervelend is dat er continue beloofd wordt dat binnen zoveel dagen ik het bedrag op mijn rekening mag verwachten. Helaas is verwachten iets anders dan de werkelijkheid.

Ik wacht nog even af of ik überhaupt het bedrag nog op mijn rekening krijg. Conclusie voor mij is in ieder geval dat ik niet meer bij Ibood koop. Het feit dat ik (helaas) niet de enige ben, maakt me toch iets positiever :-) Ik hoop dat mijn reactie op dit forum andere consumenten op tijd waarschuwt.

funkyduck
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jun 2008 20:58

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door funkyduck »

Ja, weer heel herkenbaar inderdaad!

Niet om reclame te maken voor 1dayfly, maar het kan kennelijk ook anders. Ik had een headsetje gekocht die na het opladen gesmolten leek te zijn van binnen. Ik, een e-mailtje sturen waarna ik een nieuw product zou krijgen nadat ik de ander kostenloos kon terug sturen. Toch een e-mail er achter aan gedaan dat ik liever het geld terug ontvang, daar ik al een ander heb gekocht. Ik kreeg meteen weer een e-mail dat de order er al lag dat het headsetje opgestuurd werd, maar als ik het geld terug wilde dat dat dan kon. Ik beantwoorde dat ik toch mijn geld terug wilde. Dit werd snel bevestigd. En nu komt het: Er werd mij gezegd, dat het geld werd terug gestord op de rekening waar het vandaan kwam! Hoe logisch! Geweldig toch? Niks bankrekening gegevens geven. Gewoon eenvoudig het bekende rekeningnummer gebruiken! Ik kreeg er wel bij te verstaan dat het binnen 30 dagen gestort zou worden. Nou prima. Maar hou je vast, na 3 dagen stond het op mijn rekening! Dus, IBOOD losers, zo kan het ook!

Stronglady
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:49

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Stronglady »

Ik heb een xSight afstandbediening gekocht bij ibood (met vertraagde levering).

Deze is kapot gegaan binnen de garantietermijn en de iBood termijn om deze terug te sturen naar iBood. Ik heb de afstandsbediening op 31-08-2011 terug gestuurd, zoals op iBood.nl word aangegeven.

Op 06-09 heb ik een status update gevraagd via mail: geen antwoord van iBood.

Op 13-09 heb ik dan maar gebeld: iBood geeft aan dat zij de status van de status (!?) zullen nagaan.

Op 26-09 heb ik nogmaals via mail een status update gevraagd: geen geen antwoord.

Op 03-10 heb ik dan maar weer gebeld: het door mij geretourneerde pakket zou niet aangekomen zijn. Ik heb het track en trace nummer opgezocht en nogmaals gebeld: nieuwe dame aan de lijn, die nu wel (?!) ziet dat het apparaat bij iBood ligt. Mij is beloofd dat ik op 03-10 wordt terug gebeld. Ik heb er niet veel vertrouwen meer in, maar we zullen zien.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Strieper

Re: Het grote iBOOD topic

Ongelezen bericht door Strieper »

Nu slaat IBOOD helemáál de plank mis.

Gisteren hadden ze een aanbieding:
Cinderella Health Care 4 seizoenen Dekbed 100% Trevira Bioactive Fill - Lits Jumeaux XL 240 x 220 cm € 59.95

Ik heb deze gekocht...en betaald. Ik kreeg de bevestiging, waarin nogmaals duidelijk het bestelde stond vermeld.

Vandaag, ruim 27 uur nadat ik de bestelling heb gedaan EN bevestigd heb gekregen, komt Ibood met een mail, dat ze helaas een fout hebben begaan en dat ze het bestelde en betaalde niet kunnen leveren, maar in plaats daarvan een ander 4-seizoenen dekbed van Cinderella opsturen, namelijk de veel goedkopere Basic-versie.
Ik kan ook kiezen voor restitutie van het betaalde bedrag.
Ibood lokt dus mensen, laat ze betalen, om vervolgens de order terug te draaien naar een totaal ander product.

Mijns inziens KAN dit wettelijk niet eens. Ik heb iets betaald, wat ook nog bevestigd is....vervolgens willen ze iets anders leveren. Ik hoor geleverd te krijgen, waarvoor ik betaald heb en wat bevestigd is. En in de bevestiging is duidelijk sprake van de duurdere versie van het 4-seizoenendekbed.
Ik heb hierover in het forum iets gevraagd en werd spontaan gebanned van dat forum. Ongelooflijk!!
Wat voor oplichters zijn dat daar?

Gesloten