LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bikybike

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
nielselise

Re: Bikybike

Ongelezen bericht door nielselise »

Beste allemaal,

Drukke dag hebben jullie vandaag gehad...:-)... Bedankt voor de moeite om al deze informatie te geven en je meningen hier over te delen. Zitten waardevolle dingen tussen.
Ik denk (ik vind) dat ik als koper er van uit moet kunnen gaan dat spullen die ik koop deugdelijk zijn. Zoals je op de site van Bykibike kunt lezen is dit een geweldig product dat door slim inkopen (1 model, 1 kleur, etc.) voor een lage prijs gekocht kan worden. Over beperkingen van de kwaliteit wordt (natuurlijk) niet gesproken. Natuurlijk snap ik dat er aan het hele logistieke en organisatorische proces en de marketing kosten verbonden zitten, waarbij ik geen wereldproduct kan verwachten. Maar ik heb 2 jaar in Azië gewoond, voor eur 35,- nieuwe fietsen gekocht en daar kon wel garantie op worden gegeven, mede dankzij lage lonen, huur, verzendingen, lage prijzen in zijn algemeenheid. Dat een "slimme" Nederlandse handelaar een gat in de markt denkt te hebben gevonden, pleit hem niet vrij van het in de markt zetten van ondeugdelijke producten. Hij moet zijn verantwoordelijkheid nemen en een mogelijk hoger percentage van retouren / defecten in zijn businessplan meenemen. Meestal zal een leverancier op zo'n afstand een klein percentage producten voor reparaties / retouren / defecten meesturen (zo werkt het in de IT tenminste).
Om er van uit te gaan dat een koper per definitie een naïeve koper is, is fout. Als zij deze en andere negatieve verhalen niet afdoende oplossen, zullen ze niet lang bestaan. Ze kunnen beter de prijs ophogen naar b.v. eur 129,- en zo een reserve kweken om elke 5e tot 10e fiets om te kunnen ruilen en de defecten / retouren op te knappen en alsnog voor de helft van het geld te verkopen.

Het is goed te zien dat er binnen 2 dagen zo veel op dit onderwerp is gekeken en (weliswaar door een beperkt aantal mensen, maar toch) gereageerd. Meer ervaringen (zeker niet alleen negatieve!!) zijn welkom en kunnen we van elkaars ervaringen leren.

Met vriendelijke groet,

Niels Vrijken

nielselise

Inmiddels sinds 23/8 vierde vraag om oplossing gemaild naar Bykibike. Tot op heden geen reactie...

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

nielselise schreef:Inmiddels sinds 23/8 vierde vraag om oplossing gemaild naar Bykibike. Tot op heden geen reactie...

Voor sommige bedrijven (mensen) is NIET reageren ook
een oplossing, omdat het voorkomt dat na verloop van
tijd de mensen gewoon de moed opgeven en het er bij
laten zitten. Probleem opgelost toch :roll:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de lage prijs dus winstmarge is reparatie niet rendabel.
Ook het beantwoorden van Uw vragen kost tijd dus geld.
U koopt nooit meer iets en dit is de goedkoopste oplossing.

Helaas is U nu te laat om binnen 7 dagen het oud ijzer in Fiets model terug te sturen en Uw geld terug te eisen.
Verder is de kans erg groot dat het bedrijf voor de rechtszaak reeds word opgeheven en een nieuwe winkel en website online is en deze onbereikbaar zal worden om kosten te besparen.

Ik heb dit zelf ook enkele keren moeten doen als webwinkel omdat ook ik ooit rotzooi verkocht en niet failliet wilde.
Ik zal uitsluitend nog 1 exemplaar voor mezelf en om te testen bestellen en nooit meer een container vol extra voordelig!

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

stofzuigertje schreef:Gezien de lage prijs dus winstmarge is reparatie niet rendabel.
Ook het beantwoorden van Uw vragen kost tijd dus geld.
U koopt nooit meer iets en dit is de goedkoopste oplossing.

Helaas is U nu te laat om binnen 7 dagen het oud ijzer in Fiets model terug te sturen en Uw geld terug te eisen.
Verder is de kans erg groot dat het bedrijf voor de rechtszaak reeds word opgeheven en een nieuwe winkel en website online is en deze onbereikbaar zal worden om kosten te besparen
Ik denk het eerlijk gezegd ook en het enige wat men kan
doen is lering trekken uit deze zaak en goed nadenken de
volgende keer.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal zijn het nieuwe winkels die er een puinhoop van maken en meestal na een half jaar verdwenen......

Alleen ik overleefde het foute avontuur met dubieuze rotzooi door een tijdige nieuwe start en stoppen foute bedrijf.

nielselise

Ben bang dat het inderdaad zo is.
We hadden in 1e instantie zeker wel binnen 7 (of was het 8 of inmiddels zelfs 14) dagen gereageerd, maar kregen een non-antwoord van leverancier waar we weer een paar dagen zoet mee waren.
Ik vind het zo zonde dat er zo mee wordt omgegaan: hoeft niet, zou niet moeten mogen / kunnen. Aan het product en de website zie je dat er mensen achter zitten die toch een leuk idee hebben. Door het idee net niet helemaal goed uit te werken en op de aftersales te beknotten is de kans groot dat er weinig tot geen geld wordt verdient... Gewoon jammer.
Blijf trouwens nog even volhouden. Ga vanavond m'n 6e herinnering sturen en eind deze week mijn bevindingen ook op een paar andere fora plaatsen.
Bedankt weer voor jullie reacties.
Groet,
Niels

nielselise

Iemand tips voor wat goede, veelgelezen, fietsfora?
Dank,
Niels

nielselise

Mails aan Bikybike komen inmiddels ongeleverd terug: mailbox vol...

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

veledaaa

Ongelezen bericht door veledaaa »

Hoi,
het is al weer een tijd terug dat jullie hier met zn alle zaten.
Maar ik heb vanmiddag een fiets gekocht bij Bykibike. Een beetje uit wanhoop over de status van mijn huidige fiets en dit leek me een mooie deal. Ik heb eerst nog even verder gekeken voor fietsen en wou eigenlijk voor een tweedehands fiets kijken in mijn woonplaats. Uiteindelijk toch gekozen voor deze fiets. En na bestelling rustig aan nog een keer gegoogled en toen kwam ik dit forum tegen. Nu heb ik om eerlijk te zijn nogal spijt van mijn aankoop, terwijl ik het wel heel jammer vind omdat het een hardstikke leuke fiets is. Is het handig om hem onuitgepakt binnen 7 dagen weer terug te sturen en zoja kan ik dat gewoon bij het postkantoor doen (iemand had het ook over dat de verzendkosten voor het bedrijf zelf zijn of is dat alleen als er ook al klachten aan ondervonden zijn?) of is het beter om de gok te wagen en hem in elkaar te zetten en er gewoon maar op te fietsen?
Al vast heel erg bedankt!

tiepmiep

Ongelezen bericht door tiepmiep »

ik zou annuleren voor het verzonden is
of het pakket weigeren

Richard-1977

Ongelezen bericht door Richard-1977 »

heb net een bykibike besteld voor mijn dochter.
Nu zat ik net even op google te kijken, en kwam zo op deze site terecht.
Ik zie hier alleen maar negatieve reacties staan, hopelijk valt dit allemaal wat mee.
En zal mijn dochter veel plezier beleven aan deze fiets.

Richard-1977

Ongelezen bericht door Richard-1977 »

Gisteren ontvingen wij al de bykibike, een super snelle levering!
Ik ben langer dan de 30 minuten bezig geweest met het afmonteeren.
Ik heb gemerkt dat een goede montage belangrijk is bij deze fiets,
ook de onderdelen die al waren voor gemonteerdt moesten nog wel worden afgesteld.
Hierdoor ben je zeker wel langer bezig dan de 30 minuten.
Ik denk als de mensen iets meer tijd nemen aan het in elkaar zetten van de fiets, veel van de genoemde reacties op deze site hadden kunnen worden voorkomen.
Nadat ik de fiets in elkaar had is mijn dochter meteen een stukje gaan fietsen.
Ze is gelukkig heel erg blij met deze fiets

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

yeah right......waarom doet dit mij nu zoveeeeeeeeel denken aan internetbikes drama.....ppppfff

Sebass27

Ongelezen bericht door Sebass27 »

Ook ik heb vorig jaar juni een mooie groene fiets gekocht( meer om er snel even mee naar de stad etc. te gaan en te kunnen zien waar hij staat). Ding staat nu in de schuur, heb er nog niet veel op kunnen fietsen helaas. ik weet niet waarvan die banden/velgengemaakt zijn. zo krom als een hoepel, ik ben het er mee eens dat je eerst alles goed moet monteren zoals ik ook gedaan heb. Bijgeleverde lampen braken gelijk al af, het schroefje van het slot zat er ook niet bij dus bungelde het maar wat tussen mijn spaken, dus zelf maar een hangslot gekocht.

ik verwachte er natuurlijk al niet al teveel van voor 100 euro, maar mijn mening is dat je toch wel een veilige fiets mag verwachten, (en niet dat je nadat je je stuur extra vast hebt gezet alsnog op je PB valt) hoe ze het aanleveren is ook droevig, maar te verwachten. vandaar dat de banden/velgen ook zo krom zijn. ik raad dan ook iedereen af hem te kopen ( hij is leuk voor erbij en als je er extra kosten voor uit wil geven om er zelf wat van te maken ) bedrijf reageert verder nergens op, ook niet om afgebroken onderdelen opnieuw te sturen. ( ik bedoel als je iets gewoon normaal aandraait hoeft het niet af te breken ) erg triest dus. retour kon ik hem al niet meer doen, verkopen doe ik hem ook niet ( gevaar voor iemand anders zijn leven ) je kunt hem beter naar de oudijzerboer brengen. geld krijg je toch niet terug, en reageren doen ze ook niet. las zelfs dat ze in geldproblemen zaten. en een oproep doen om in hun te investeren, zodat hun weer meer fietsen kunnen inkopen.

maar ik ben benieuwd naar de verhalen ( aangezien er al een tijd niet meer is gereageerd )

Groeten Sebas

Patricia85

Ongelezen bericht door Patricia85 »

Richard-1977 schreef:Gisteren ontvingen wij al de bykibike, een super snelle levering!
Ik ben langer dan de 30 minuten bezig geweest met het afmonteeren.
Ik heb gemerkt dat een goede montage belangrijk is bij deze fiets,
ook de onderdelen die al waren voor gemonteerdt moesten nog wel worden afgesteld.
Hierdoor ben je zeker wel langer bezig dan de 30 minuten.
Ik denk als de mensen iets meer tijd nemen aan het in elkaar zetten van de fiets, veel van de genoemde reacties op deze site hadden kunnen worden voorkomen.
Nadat ik de fiets in elkaar had is mijn dochter meteen een stukje gaan fietsen.
Ze is gelukkig heel erg blij met deze fiets
Ik ben het geheel met bovenstaande reactie eens. Ook ik ben langer dan 30 minuten bezig geweest met afmonteren. Een goede montage is belangrijk bij elke fiets, dus ook bij een bouwpakket. Je kunt er niet vanuit gaan dat alle onderdelen die al gemonteerd zijn goed zijn afgesteld. Dan krijg je inderdaad dat de ketting eraf loopt.

Als iedereen de tijd had genomen om deze fiets goed te bekijken en alle moertjes goed aan te draaien hadden veel van de bovenstaande problemen voorkomen kunnen worden.

Ik moet wel zeggen dat de fiets rijdt, maar dat het comfort en rij gemak niet optimaal is. Ik prefereer een ouderwetse Gazelle. De fiets rijdt prima en is uitstekend geschikt voor korte stukjes, maar ga er geen hele afstanden op afleggen. Maar goed, dat kun je verwachten van een fiets van €100.

Wel wil ik nog opmerken dat de fiets uiterst snel geleverd werd. Binnen een dag stond de fiets op de stoep, want zelfs op zaterdagmiddag kwamen ze hem nog bezorgen.

Al met een al een fiets die zijn geld waard is, maar verwacht er geen wonderen van.

BykiBike

Ongelezen bericht door BykiBike »

Beste Lezers,

Wij hebben vernomen dat er op het internet een aantal pagina’s zijn ontstaan met klachten over de fietsen van BykiBike. Via deze weg willen we laten weten dat we goed na deze klachten hebben geluisterd en gekeken hoe we deze klachten kunnen voorkomen.

Inmiddels hebben we een compleet vernieuwde website gelanceerd die duidelijker en klantvriendelijker is geworden.

Ook hebben we de website uitgebreid met een extra model, de mat zwarte BykiBike Classic, de “Oma” fiets. Ons streven is om fietsen voor de aller scherpste prijs aan te kunnen bieden maar wel met een goede kwaliteit. Hierdoor hebben we de standaard BykiBike Basic een stuk verbeterd. De zelfde lage prijs maar toch een stuk beter in kwaliteit.

Ons grootste belang is ook om fietsen aan te bieden waar klanten tevreden mee kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,
BykiBike

oo4load

Ongelezen bericht door oo4load »

Dat ziet eruit als een fiets die ik in china voor 20 euro op de hoek van de straat koop...
Alleen dan lelijker en met zo'n baggagerek gevaarte aan het stuur.

adboelens

Ongelezen bericht door adboelens »

Mijn vriendin is helaas ook gevallen voor de Bykibike Classic. De fiets werd inderdaad snel geleverd, maar daar is ook alles mee gezegd. De meegeleverde handleiding is volledig onvoldoende. We hebben geprobeerd om zoveel mogelijk alles te monteren, maar in de handleiding staat helemaal niet beschreven hoe het slot en de pakjesdrager bevestigd dient te worden. Emails met vraag om hulp hierbij aan Bykibike worden niet beantwoord.
Mijn advies zou ook zijn om er niet aan te beginnen.

Gesloten