LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Samanthavd
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 00:51

TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door Samanthavd »

Ik koop een leuk presentje voor mijn lover in het buitenland. Het
gaat hier om een horloge van bijna 500 euro. Ik laat deze aangetekend
verzenden door TNT POST omdat deze verzekerd zijn tot een waarde tot 500
euro.

Ik verzend het op 20-12-2010 in de hoop dat het voor Nieuwjaar daar is.
Het was eigenlijk kerstcadeautje maar ach op nieuwjaar is ook prima
gelegenheid om het ontvangen. Ik houd contact met lover maar deze zegt
nog niks te hebben ontvangen. De week erna, weer niks, de week er na weer
niks. Ik word boos en krijgt vermoedens.

Ik bel TNT Post en ontvangt diezelfde week (was in maart) een
Navraagformulier. Deze vul ik in met bewijs en alles en stuurt terug. Na
maanden niks gehoord te hebben krijg ik een brief van TNT Post op 7 juli
2011 dat ze de aangetekende zending inderdaad niet hebben kunnen traceren
en willen zij mij een schadevergoeding geven van € 50,00. Ik denk WTF… !!!

Nu tig keren gebeld met TNT Post, maar die kunnen mij niet helpen. Het ligt
bij het onderzoeksbureau en ik zou teruggebeld worden.

Weer weken natuurlijk gewacht, maar niks gehoord. Zelf paar keer teruggebeld á 10cent per minuut. Een medewerkster meldt dat zij het nogal raar vond dat
het om een pakket ging, want de code zou aangeven dat het een brief was.
:shock:

Anyway vandaag een mailtje gekregen van de hogere pief bij PostNL ofzo
met de tekst dat op het recuutje ook staat bij aansprakelijkheid: n.v.t. Ik
heb het nagekeken maar het klopt inderdaad.

Uit een email blijkt dat de medewerkster van TNT post mijn pakketje
verkeerd heeft laten verzenden namelijk brievenbuspost i.p.v. pakketpost
waar dus een schadevergoeding staat voor €50,00. Op de site staat maximale
afmetingen: 3,2 cm hoog. Je snapt zelf wel dat een horloge in een doosje
geen 3,2 cm hoog is. Tenslotte had ik een doosje van TNT post gekocht en hun weten ook goed hoe die maten zijn.

Conclusie: Ik heb nu voor de tweede keer een waardevolle zending
verloren door hun, en ben ook definitief de horloge kwijt na bijna 9 maanden
gepuzzel, door een foute handeling van de medewerkster aan de balie van
TNT post.

Ze hebben mij doorverwezen naar de geschillencommissie maar die vragen een vergoeding van min. €25,00 en max. €175,00... :shock:

Wat nu ?

MAXIEM

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Samanthavd

Ze zeggen/beweren dat een pakketje verzekerd is voor 500 euro, maar in de praktijk blijkt dat 50 euro te zijn.

Maxiem.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waardevolle spullen kan je beter in een grotere doos versturen dan wat daadwerkelijk nodig is. Doen de meeste bedrijven ook, en dat is niet voor niets....

Samanthavd
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 00:51

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door Samanthavd »

Haha PostNL zal geen enkele stuiver van mij nu nog ontvangen, voordat ze mij enigzins tegemoet zijn gekomen.

Maar de vraag was meer:

Heb ik kans bij:
* rechtsbijstand
* geschillencommissie
* ombudsman ?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Samanthavd schreef:Maar de vraag was meer:

Heb ik kans bij:
* rechtsbijstand
* geschillencommissie
* ombudsman ?

Durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wordt vaak meer een geval van het woord van de een tegen het woord van de ander.

- Ombudsman is voor geschillen met de overheid. post.nl is geen overheid dus die kun je overslaan.
- Indien je een rechtsbijstandsverzekering hebt, kun je altijd eens navraag doen hoe zij de zaak beoordelen. Let wel vooraf even op of je eigen risico hebt ofzo en wanneer je dat zou moeten betalen.
- Geschillencommissie is een persoonlijke keuze. Sommigen zijn van mening dat deze vaak door de brache zelf gefinancierd worden en soms nog wel eens een zekere partijdigheid kunnen hebben. De kosten worden in de meeste gevallen aan de klager terugbetaald indien deze in het gelijk wordt gesteld.

Er kan ook eens geïnformeerd worden bij een juridisch loket
Eerste advies is doorgaans gratis.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je 9,48 betaald (binnen Europa) of 16,15 (buiten Europa)?

In dat geval krijg je standaard 50 euro schadevergoeding.

Geschillencommissie: kansloos. Rechtsbijstand: hetzelfde. Het advies wat je is gegeven, heb je mondeling ontvangen. Je kan dus niets bewijzen.

PostNL is een slecht en onbetrouwbaar bedrijf geworden. Er werken zonder twijfel hele goede mensen. Maar omdat alle postkantoren zijn gesloten ben je nu overgeleverd aan de baliemedewerkster van de supermarkt. Het draait allemaal om geld: al het personeel moet zo goedkoop mogelijk, want de directie en aandeelhouders van PostNL willen geld verdienen.

De kennis bij deze supermarktmedewerkers is vrijwel nul komma nul. Adviezen kloppen meestal niet. Als klant ben je de pineut. Je moet alles zelf uitzoeken door het tarievenboekje van PostNL goed door te lezen. Terecht? Absoluut niet! Maar het is niet anders.

Let op: als je het horloge als pakket had verzonden met max. 500 euro vergoeding bij diefstal of verlies, dan had PostNL helemaal geen stuiver uitgekeerd. De reden hiervan is dat juwelen, sieraden, horloges, gouden munten en andere "kostbaarheden" verzekerd en in een zogenaamde sealbag
verzonden moeten worden om eventueel voor schadevergoeding in aanmerking te komen. Zie hiervoor het andere draadje over PostNL:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... g#p1273408

Samanthavd
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 00:51

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door Samanthavd »

Bob Schurkjens schreef:Heb je 9,48 betaald (binnen Europa) of 16,15 (buiten Europa)?

Let op: als je het horloge als pakket had verzonden met max. 500 euro vergoeding bij diefstal of verlies, dan had PostNL helemaal geen stuiver uitgekeerd. De reden hiervan is dat juwelen, sieraden, horloges, gouden munten en andere "kostbaarheden" verzekerd en in een zogenaamde sealbag
verzonden moeten worden om eventueel voor schadevergoeding in aanmerking te komen. Zie hiervoor het andere draadje over PostNL:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... g#p1273408
Nee hoor, dit staat nergens vermeld!
Moet ik een brief of pakket met Verzekerservice in een sealbag versturen?

Binnen Nederland moet een Brief of Pakket met Verzekerservice alleen in een sealbag als u geld, cheques, sieraden, toegangskaarten of andere kostbaarheden wilt versturen. Buiten Nederland moet een Pakket met Verzekerservice altijd verpakt zijn in een sealbag.
Dus voor aangetekende pakketten verzekerd tot 500 euro hoeven NIET in een sealbag.

Ik weet echt niet meer wat ik betaald heb. Maar het pakketje was groter dan dat het per briefpost verzonden kon worden. Dus duidelijk is er door de medewerkster een fout gemaakt. Ik ben gewoon genaaid door de medewerkster voor 450 ballen.

Overigens is dit NIET bij een supermarkt verzonden, maar gewoon een medewerkster van het bedrijf TNT Post in een eigen filiaal.
Laatst gewijzigd door Samanthavd op 02 sep 2011 17:28, 2 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als het niet door de brievenbus kan, dan is het kennelijk een pakket waar je een verzendbewijs voor hebt ontvangen, waar rechtsboven nummer 13 op staat (barcode 3SLF...)

Daarvoor is de vergoeding max. 500 euro. De ervaring van de topicstarter in het andere draadje is dat men voor waardevolle goederen zoals sieraden, horloges etc. een sealbag is vereist. Ik snap niet waar PostNL die 50 euro vandaan haalt. Dit is het standaardbedrag voor aangetekende brieven.
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakkette ... uitenland/

minklee
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2012 14:08

Re: TNT Post medewerkster maakt fout.. en nu ?

Ongelezen bericht door minklee »

Riddert, ik ben het niet met jou eens. wij versturen zelf met Postnl en ontvangen ook pakketjes via PostNL. Naar het buitenland raakt er heel veel kwijt,vanaf de grens is het plotseling niet meer traceerbaar. We brengen het naar de post en krijgen een stempel als bewijs van aflevering.Dus vanaf de stempel vervalt jouw verantwoordelijkheid en wordt het de verantwoording van Postnl. Serviceteam4 heeft krijgt van ons de ene na de andere navraag. In vergelijk met TNT is Postnl het vervelendste dat je op postgebied kunt tegenkomen. Verder hebben we laatst een pakket ontvangen, aangetekend.Raad eens: we hoefden er niet voor te tekeken, dat had iemand anders al gedaan..........?????????? Bij brievenbuspost werkt het anders, dan kun je niet bewijzen dat je verzonden hebt.

Gesloten