LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontbinden KPN contract

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
sosan
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2011 15:15

Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door sosan »

Sinds een paar maanden geleden is glasvezel aangesloten bij ons.
Bij een KPN portocabine, een abonnement voor glasvezel internet+televisie afgesloten. Hierbij heeft de medewerker heel duidelijk aangegeven dat het contract pas ingaat op het moment dat een bevestiging is verstuurd naar ons. Dan nog is er 7 dagen bedenktijd. Hij heeft dit zelfs nog op het (tijdelijke?) contract onderstreept. Later zagen we was dat het onderstreepte regeltje alleen voor koop op afstand was, maargoed de medewerker heeft dit zelf ons toegezegd.
Nu een aantal weken nog steeds geen bevestiging ontvangen, dus wij zelf bellen. Bleek deze allang verstuurd te zijn, nml direct de volgende dag na het tijdelijke contract. Wij aangeven dat we niet ontvangen hebben, of we nwe konden krijgen. Nee kan eigenlijk niet, na veel aandringen toch nagestuurd. Maar met dezelfde postdatum als de eerste bevestiging, maw ruim na die 7 dagen bedenktijd. Dit aangegeven dat buiten ons schuld om wij de bevestiging in 1e instantie nooit ontvangen hebben, want wij willen contract eigenlijk ontbinden. Nu geven ze bij de klantenservice aan dat het uberhaupt niet mogelijk is contract te ontbinden, het tijdelijke contract was in feite een definitieve contract. Aangeven dat ons anders is ingelicht, maakte de dame niets uit. Getekend is vast aan contract.
Dit kan toch niet, is hier geen sprake van misleiding? We hebben nog dat 1e contract waarbij de verkoper het nog had onderstreept voor ons. Tijdig afmelden was ook niet gelukt omdat zij claimen iets gestuurd te hebben wat we écht niet ontvangen hebben, en zijn dus te laat al hadden we een bedenktijd. Hebben we nu echt dikke pech??

Amazonous
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 05:02

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door Amazonous »

Ha Sosan,

In veel gevallen geldt dat de versturende partij mag aantonen dat de brief ook daadwerkelijk jouw adres heeft bereikt. Of een KPN medewerker deze persoonlijk komt afleveren of dat ze dit door de TNT-Post laten doen is niet jouw probleem. Je hebt geen contract met een postbezorger, maar met de KPN. Jij hebt niets ontvangen, laat KPN maar aantonen dat het jouw brievenbus heeft bereikt.

Correct me if I'm wrong, ik hanteer hierbij wetgeving waarvan ik niet 100% zeker weet of deze ook in dit geval toepasbaar is.

"De medewerker vertelde..." is een lastig verhaal. Als het inderdaad ook in het contract staat lijkt het mij duidelijk. Als daar staat dat het enkel in geval van koop op afstand toepasbaar is, dan wordt het lastiger. Wat je wel zou kunnen doen is naar de winkel gaan en proberen die medewerker te krijgen. Met hem proberen alles op te zeggen, waarbij je natuurlijk niet uitgebreid hoeft te gaan vermelden wat de KS vertelde.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door DJM »

Ik denk dat KPN de macht heeft in dit soort zaken.
Ga maar eens een rechtzaak beginnen tegen dat bedrijf, dat doet vrijwel niemand.
Dat weet KPN en daarom doen ze steeds gekkere dingen.

sosan
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2011 15:15

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door sosan »

Bedankt voor de reacties. Probleem is dat we niet eens door de klantenservice heen komen. Wanneer we zeggen dat ze het niet kunnen bewijzen dát ze een bevestiging hebben gestuurd, wordt eerst boos gereageerd (waarom zouden we moeten bewijzen), en daarna van tafel geveegd.
Wanneer we zeggen dat haar verkoopcollega's anders beweren van de bedenktijd, wordt doodleuk gereageerd dat zij er niets mee te maken hebben.
Willen we een manager spreken dan is deze er niet, en zo wel kregen we hem niet aan de lijn, want dat is niet de procedure.
Te belachelijk, maar allemaal echt gebeurd.
Wordt waarschijnlijk een aangetekende brief, maar vraag me af of daar wel op gereageerd wordt. Hoe kan je nou het beste een reactie (oftewel oplossing) afdwingen??

Arie_O
Berichten: 52
Lid geworden op: 28 okt 2008 20:02

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door Arie_O »

Door alle telefoon gesprekken op te nemen.
Ik heb zelf na twee jaar nog steeds alle gesprekken ,welke met de helpdesk van KPN gedaan zijn, op de plank liggen.
Dat is plus mines 12 uur.


gr. Arie

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door ciske »

Met een aangetekende brief heb je wel bewijs in handen , tis alleen lastig want kpn is nog al hardnekkig in dit soort dingen.

Inderdaad telefoongesprekken opnemen alleen word je bij kpn van de ene afdeling naar de andere gestuurd, succes.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:Met een aangetekende brief heb je wel bewijs in handen , tis alleen lastig want kpn is nog al hardnekkig in dit soort dingen.

Inderdaad telefoongesprekken opnemen alleen word je bij kpn van de ene afdeling naar de andere gestuurd, succes.
Opzeggen via een aangetekende brief is m.i de enige weg om van een aflopend contract af te komen.
Ik bel wel eens met een provider en wordt zelden doorverbonden, ik begin met de naam en functie van die persoon te vragen en via een mailtje/brief het gesprek tav die persoon te bevestigen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door ciske »

onzin Henri, ik heb telefonisch een provider opgezegd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:onzin Henri, ik heb telefonisch een provider opgezegd.

toch prima voor Ciske, ik zou het toch maar via een briefwisseling afwerken, nog beter niet overstappen :lol:

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door DJM »

sosan schreef:Bedankt voor de reacties. Probleem is dat we niet eens door de klantenservice heen komen. Wanneer we zeggen dat ze het niet kunnen bewijzen dát ze een bevestiging hebben gestuurd, wordt eerst boos gereageerd (waarom zouden we moeten bewijzen), en daarna van tafel geveegd.
Wanneer we zeggen dat haar verkoopcollega's anders beweren van de bedenktijd, wordt doodleuk gereageerd dat zij er niets mee te maken hebben.
Willen we een manager spreken dan is deze er niet, en zo wel kregen we hem niet aan de lijn, want dat is niet de procedure.
Te belachelijk, maar allemaal echt gebeurd.
Wordt waarschijnlijk een aangetekende brief, maar vraag me af of daar wel op gereageerd wordt. Hoe kan je nou het beste een reactie (oftewel oplossing) afdwingen??
De arrogantie van de macht.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door Henri42 »

DJM schreef:
sosan schreef:Bedankt voor de reacties. Probleem is dat we niet eens door de klantenservice heen komen. Wanneer we zeggen dat ze het niet kunnen bewijzen dát ze een bevestiging hebben gestuurd, wordt eerst boos gereageerd (waarom zouden we moeten bewijzen), en daarna van tafel geveegd.
Wanneer we zeggen dat haar verkoopcollega's anders beweren van de bedenktijd, wordt doodleuk gereageerd dat zij er niets mee te maken hebben.
Willen we een manager spreken dan is deze er niet, en zo wel kregen we hem niet aan de lijn, want dat is niet de procedure.
Te belachelijk, maar allemaal echt gebeurd.
Wordt waarschijnlijk een aangetekende brief, maar vraag me af of daar wel op gereageerd wordt. Hoe kan je nou het beste een reactie (oftewel oplossing) afdwingen??
De arrogantie van de macht.


ik ken KPN niet als provider, ik denk echter niet dat KPN of wie dan ook hun klanten wil weg jagen door het negeren van klachten/vragen of ophelderingen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door ciske »

ik ken KPN niet als provider, ik denk echter niet dat KPN of wie dan ook hun klanten wil weg jagen door het negeren van klachten/vragen of ophelderingen

als jij kpn niet kent , geef hier dan ook niet van die flut antwoorden, kpn jaagt namelijk zelf de klanten weg.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Ontbinden KPN contract

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Henri42 schreef:ik ken KPN niet als provider, ik denk echter niet dat KPN of wie dan ook hun klanten wil weg jagen door het negeren van klachten/vragen of ophelderingen
Vandaar ook dat er zoveel klachten uit voortkomen.

Gesloten