LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-mobile Iphone vijfde maal defect

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
bernsolleveld
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:47

T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Beste forumlezers,

ik zoek naar een oplossing betreffende het bovengenoemde probleem. Mijn iphone 3gs wit 16GB is momenteel voor de vijfde keer defect.

Mijn eerste toestel heeft het goed uitgehouden maar wilde niet meer aan na ongeveer 3/4 jaar. Dit toestel is toen keurig vervangen voor een gereviseerd toestel. Dit was toen nog niet geholpen omdat de volgende 3 Toestellen die ik daarna heb gekregen allemaal niet naar behoren werkte. We kijken hier dus nu naar mijn VIJFDE toestel wat niet naar behoren werkt. Alle defecten op een rij: niet meer aangaan, defecte home-knop, niet meer aan gaan, geen enkele update, van zelf uitvallen en niet meer aan kunnen zetten.

Vorige week toen mijn vierde toestel niet naar behoren werkte heb ik contact gezocht met t-mobile waarop mij alle excuses werd gemaakt maar dat de enige oplossing was om mij een nieuw toestel op te sturen welke van een klant was geweest die hem binnen 8 dagen heeft terug gestuurd. Het mooie is dat je aan het serienummer van het toestel kunt zien dat het hier om een gereviseerd toestel gaat wat ik heb gekregen, en dus niet om een nieuwe. Klanten voorliegen vind ik geen goeie eigenschap van een afdeling die jou service moet verlenen in plaats van leugens.

Bij de reparatie van het vierde toestel heb ik aangegeven dat ik vrij sceptisch was over het idee van t-mobile om opnieuw een gebruikt toestel te sturen vanwege de slechte ervaring. De medewerkster stelde mij gerust door aan te geven dat ze mij zou bellen als ik het nieuwe toestel binnen had en zodra er iets niet in orde zou zijn, we voor een gepaste oplossing zouden kijken.

Dit blijkt leugen nummer twee, want na contact te hebben gehad met de klantenservice is er geen enkele andere optie dan mijn toestel wéér om te ruilen voor een gereviseerd toestel. Hierbij geven ze aan dat ze zich vast houden aan de garantieregelingen en dat ze mij op geen enkele manier tegemoet willen komen.

Heb ik daadwerkelijk nergens recht op? Of misschien kan iemand mij een idee geven via welke kanalen ik wel iets voor elkaar ga krijgen bij t-mobile?

MAXIEM

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bernsolleveld

Er zit weinig anders op dan dit hard te spelen. Stel de verkoper schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst in gebreke. Geef aan, dat zij een ondeugdelijk produkt hebben geleverd en niet in staat blijken om een deugdelijk produkt te leveren. Stel dat je op basis daarvan de koop ontbindt en dat je de aankoopsom binnen 5 werkdagen op je rekening bijgeboekt wilt hebben. Geef ook aan, dat je anders een incassobureau zult inschakelen en hem zonodig in rechte zult betrekken (dagvaarden).

Sukses, Maxiem.

T-Mobile Webcare
Berichten: 251
Lid geworden op: 14 jan 2008 12:10

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door T-Mobile Webcare »

@bernsolleveld
Ik heb je e-mail ontvangen. Ik heb navraag gedaan en ik kan je helaas geen ander antwoord geven dan je gisteren al van mijn collega hebt gekregen.

Cindy
T-Mobile Webcare

bernsolleveld
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:47

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

naast het feit dat er geen enkele medewerking is vanuit jullie kant bij deze bizarre situatie, vraag ik mij af hoe jullie omgaan met het feit dat ik geen correcte informatie krijg van klantenservice medewerkers in dienst bij T-mobile?

Ik heb het hierbij over een gereviseerd toestel die ik krijg, terwijl mij is toegezegd deze niet te krijgen! Ook zou ik terug gebeld worden met de vraag of mijn 5e toestel wel correct werkte en zo niet zou er een ANDERE oplossing komen. Geen van dit allen is gebeurd en dit stelt jullie dus in gebreke. Niet netjes, maar ook doen jullie toezeggingen die niet kloppen!

Ik vind het belachelijk dat dit niet op een normale manier kan worden kort gesloten met t-mobile

MAXIEM

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

T-mobile, was dat niet de provider waar onze Youp mee in de clinch lag? Er is blijkbaar nog niet veel verbeterd wat de service betreft.

Maxiem.

bernsolleveld
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:47

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Mijn probleem is dat ik geen 50.000 volgers heb op Twitter. Ik vind het ronduit schandalig dat ik in deze bizarre situatie niet verder kom de regeltjes van t-mobile. Over de leugens die ze mij vertellen kunnen ze niks terugvinden en dit wimpelen ze gewoon af.

Amazonous
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2011 05:02

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door Amazonous »

Als eerste sluit ik mij volledig aan bij de reactie om een brief te sturen en ze in gebreke te stellen. De precieze uitleg staat hierboven.

Daarnaast mag je telefoongesprekken volgens onze wetgeving zonder aankondiging opnemen. Zou dat een optie kunnen zijn? Je hebt in zo'n geval een opname van de beloftes en kunt daar op terug vallen.

bernsolleveld
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:47

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Ik heb er juridisch gezien geen verstand van, maar heb ik hier dan wel een poot om op te staan? Zoals T-mobile klantenservice aangeeft houden zij zich aan de algemene voorwaarden en kunnen ze niets voor mij doen.

Het betreft een 2-jarig abonnement inclusief iphone, wat verstaan jullie onder de aankoopsom die ik terug moet vragen?

Bedankt voor de reacties

MAXIEM

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

bernsolleveld

Ik begrijp uit jouw vraag dat het hier een abonnement betreft met zogenaamd gratis een mobieltje. De aankoopsom is dus verwerkt in de prijs van het abonnement. De enige die dus weet wat de "aankoopsom" is, is T-Mobile zelf, maar die zal daar natuurlijk geen uitspraak over (willen) doen.

Maxiem.

bernsolleveld
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:47

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Kan ik mijn contract ontbinden denken jullie?

bernsolleveld
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:47

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Heb toendertijd opnieuw een gereviseerd toestel gekregen, omdat t-mobile op geen enkele manier wilde toegeven. Ik heb geen brief gestuurd.

Nu is momenteel mijn 6de (gereviseerde) iPhone welke ik van T-mobile heb ontvangen ook defect en willen zij mij weer geen andere aanbieding doen dan het toestel op te sturen en te wachten op reparatie. Een andere optie was voor 70 euro bijbetaling mijn abbonement alvast te verlengen, mijn huidige contract loopt tot september en zou wel blijven bestaan. Dit is voor mijn geen optie!

Heeft hier iemand ervaring met een soorgelijke situatie of het opstellen van een brief richting T-mobile?

bernsolleveld
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:47

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door bernsolleveld »

Heeft er iemand ervaring met het opstellen van een dergelijke brief?

T-mobile biedt mij nog steeds geen enkele oplossing.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door Jolijn »

Misschien zit er een goeie brief voor jouw situatie bij de "voorbeeldbrieven" hier op de site van Radar?

MAXIEM

Re: T-mobile Iphone vijfde maal defect

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Wellicht kun je dit model gebruiken.

Modelbrief ontbinding (koop)overeenkomst:

Aangetekend

<<Let op: Wanneer u de brief overneemt, laat dan alle rode tekst weg.>>

Aan
<Naam bedrijf>
<Adres>
<Postcode en plaats>

Betreft: Ontbinding van de koopovereenkomst

<datum>


Geachte heer, mevrouw,

Op <datum> ben ik in uw winkel geweest en wij hebben een contract gesloten voor het leveren van <naam van het product>. Vanaf het begin heb ik problemen met dit product.

Inmiddels zijn er diverse reparaties geweest. <noem hier de data en hetgeen is gerepareerd>. Ik ben het vertrouwen in het product kwijt en ben van mening dat er destijds een ondeugdelijk produkt is geleverd.
Ik ga dan ook per direct over tot ontbinding van de overeenkomst. Ik wil mijn geld terug.

Ik verzoek u om binnen twee weken een schriftelijke bevestiging te geven van het bovenstaande en mij de aankoopprijs binnen 5 werkdagen terug te betalen.

Met vriendelijke groet,


<Uw handtekening>
<Uw naam>
<Uw adres>
<Uw postcode en plaats>
<Uw telefoonnummer>


(bron: onbekend)

******

Gesloten