LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Jaren was ik tevreden klant bij Vodafone.
Onder mijn naam/adres had ik 2 nummers in gebruik.
Zelf het nummer ...71 en mijn vrouw het nummer ...61.
Reuze makkelijke nummers waar we zeer aan ‘gehecht’ zijn en op ontelbare
plaatsen aan ons zijn gekoppeld. Voor b.v. mijn dementerende schoonmoeder en mijn 83-jarige vader de enige nummers die ze kunnen onthouden.
Het laatste abonnement bij Vodafone was het zogenoemde 360-abo.
Hierover, en vooral over de bijgeleverde GSM waren we heel ontevreden.
Ik heb die klachten dan ook middels een brief bij V. gedeponeerd.
Als snel kreeg ik reactie hierop in de vorm van een telefoontje en de bijgesloten brief.Hierin werd een interessant voorstel gedaan waarvan wij graag gebruik wilden maken.We zouden alle twee gaan kiezen voor eenzelfde abonnement.

De betreffende GSM’s zouden gratis zijn bij een ‘prijs’ van ongeveer €19,.. p/m.
Uiteraard zouden de maandkosten na 1 jaar hoger worden.
Het telefoongesprek met [*][/b] van de klantenservice van V vond plaats op 27 juli en betreffende brief ontvingen wij op de 28ste.

Op zaterdag 30 juli gingen wij met de betreffende brief naar de Vodafone-shop.
Het was daar erg druk en ik kon een van de V-medewerker, die voorbij flitste ‘vangen’ en liet hem snel bedoelde brief zien. Zijn reactie: “Tja meneer .... dat staat wel in die brief maar zo snel gaat dat niet! U moet hier echt na het weekend mee terug komen”. Zo gezegd zo gedaan.

De opvolgende maandag wilden we nog even via de site van V bekijken of we wel zouden gaan voor betreffende GSM + bijbehorend abonnement.
Tot onze grote schrik bleek V bijna dubbel zo duur te zijn geworden per 1 augustus.De GSM moest opeens ruim €90 per stuk worden bijbetaald en het abonnement stond opeens op €35 p/m en na 1 jaar ruim € 44! Ik zag dus al een heel zware bui hangen en heb telefonisch contact opgenomen met de V-medewerkster waarmee ik 27-7 al had gesproken en die me betreffende brief had gestuurd.

Zij begon al met de twijfel uit te spreken of het daadwerkelijk zo was gegaan in de Vodafone-shop. Zat ik te liegen dan? Ik kon zelfs 4 getuigen geven van hetgeen daar gebeurt was! Zij kon/wilde uiteindelijk niet meer doen dan voor 1 jaar op beide abonnementen een korting te geven van €10 p/m. Een absoluut onacceptabel aanbod in mijn ogen. Ik heb dat ook duidelijk uitgesproken en daarbij duidelijk gemaakt dat ik heel boos was over wat in de shop gebeurd was en de gevolgen die dat voor mij zou hebben. Ik heb dan ook duidelijk gezegd dat ik daarom bij Vodafone zou weggaan en en klantvriendelijkere en goedkopere provider zou gaan zoeken. Zij sprak uit dat heel jammer te vinden en wenste mij heel veel succes daarmee.

Wij zijn meteen de T-mobileshop binnen gestapt en na ons slecht-ervaringverhaal met Vodafone te hebben gedaan, meteen tot een overeenkomst met T-mobile gekomen.

Voor wat betreft onze GSM-nummers werd uiteraard meteen portatie aangevraagd. Blij en in de veronderstelling dat uiteindelijk toch alles goed kwam, gingen wij naar huis met onze LG Optimus 2X speed GSM’s.

1-8-2011. De eerst aangevraagde portaties van beide nummers werd via berichtjes naar bedoelde nummers meteen al afgewezen met als reden dat dit niet eerder kon dan 4-8-2011. Jammer maar ok. Tenslotte was dat ook de datum die in de brief van Vodafone was genoemd.

8-8-2011. Opnieuw naar de T-mobileshop voor de portatie. Deze keer werden ze afgewezen omdat we 1 maand opzegtermijn in acht moesten nemen.

12-8-2011. Weer opnieuw aangevraagd.

15-8-2011. Berichtjes van V dat e.e.a. was goedgekeurd en portatie op 1-9 zou plaatsvinden.

Gelukkig .. het was allemaal in orde gekomen.

31-8-2011. Op beide nummers een ‘afscheidsbedankje’ van Vodafone en de melding dat portatie de dag erna ‘op null’ zou plaats vinden.

1-9-2011. De grote dag. Al vroeg in de morgen was de portatie van nummer ... 71 een feit.
‘s Middags rond 15 uur was de portatie van ... 61 nog niet rond. Ik heb toen contact opgenomen met T-mobile. Tot mijn grote verbazing kreeg ik van de medewerker te horen dat, in tegenstelling tot eerdere goedkeuringen, op 22-8-2011 de portatie van ... 61 door Vodafone was geannuleerd! De reden was dat ‘portatie niet eerder kan plaatsvinden dan 4-7-2012’.

Ik ben toen meteen gaan bellen met Vodafone. Onbegrijpelijk wat hier gebeurde! Meerdere keren was e.e.a. goedgekeurd. Nu toch Annulering zonder dit met mij, als klant, kort te sluiten. Uiteindelijk kreeg ik de deskundige [*][/b] van V aan de lijn. Na enige tijd kwam deze met de verklaring dat wij NOOIT hadden mogen weggaan bij Vodafone en dat dit ook in betreffende brief zou hebben gestaan. Dat is dus absoluut NIET zo. Hij had geen verklaring waarom e.e.a. bij nummer ...71 wèl was ‘gelukt’.Bedoelde brief had ik niet bij de hand en ik sprak met hem af dat ik hem daags erna zou terugbellen. Het rechtstreekse telefoonnummer dat hij me gaf bleek de dag erna niet te werken maar na 30 minuten, wederom via een duur 0900-nummer, kreeg ik hem toch aan de lijn. Ik heb hem toen de bedoelde brief gemaild. Hij zag inderdaad hetzelfde als ik. Geen beperkingen en verboden om te handelen zoals ik had gedaan. Hij wist er ook geen raad mee en stapte met de brief naar de afdeling Schriftelijke Klachtafhandeling. Ondertussen bleef ik nog steeds kokend aan de lijn. Uiteindelijk kwam hij toch met de verklaring dat ik dus echt niet goed de brief had gelezen en dat ieder weldenkend mens toch moest kunnen begrijpen dat ik bij Vodafone had moeten blijven.
Hopeloos heb ik het gesprek netjes beëindigd. Ik heb meteen rechtstreeks de klachtenafdeling gebeld en nogmaals uitleg gevraagd. Hopeloos dus. V blijft bij de bewering dat ik NIET weg mocht gaan en dat me dat, ondanks het feit dat dit niet duidelijk in de brief staat, toch duidelijk had moeten zijn. Ik krijg het bedoelde nummer ...61 dus niet eerder terug dan 4-7-2012. Ook zij kon geen reden verzinnen waarom het wel met het nummer …71 lukte en niet met …61.
Ze benadrukte bedrijfspolicies en adviseerde mij een andere weg te zoeken om mijn recht te halen.Ik kan opnieuw portatie laten aanvragen maar dan per 4-7-2012.Einde gesprek en einde discussie.

Onbegrijpelijk allemaal.
Is dit gewoon pesterij en machtsmisbruik?
Daar lijkt het wel op!
Laatst gewijzigd door Radar op 08 sep 2011 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: * Persoonsgegevens verwijderd.

MAXIEM

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

BezigeBy

Je mag er zonder meer van uitgaan, dat dit valt onder de categorie 'voormalig klantje pesten'.

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Inderdaad. Ik heb het probleem inmiddels voorgelegd bij de Geschillencommissie Telecomdiensten. Helaas moet ik V eerst 30 dagen de gelegenheid geven om te reageren op mijn officieele klacht en de gelegenheid geven e.e.a. te corrigeren.

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

en ze gaan nog verder .... :

Het nummer en mijn account bij Mijn Vodafone waren van 1-9 t/m 7-9 '
niet-bestaand' en ongeldig. Nu opeens ... is het nummer weer in gebruik.
Ik ben weer opeens klant .. en de volgende rekening staat alweer klaar.
Het lijkt erop dat ik gewoon tot 4-7-2012 moet blijven betalen.
Gewoon volle mep en dat terwijl ik geen gebruik maak van de diensten en bovendien de gsm voor die diensten niet meer heb. Die heb ik moeten terugsturen.

Echt .. onbeschijflijk en te gek voor woorden!
Waar kan ik mijn recht halen en hoe kom ik van de achterbakse
Vodafone-struikrovers af ?

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Weer ‘n vervolg : Gisteren weer gebeld met de klantenservice met vragen over het heropende account. De betreffende medewerkster kon mijn klachtenmap niet benaderen omdat ze was gelockt door een wachtwoord. Huhhhhh? Volgens haar was dat door MIJ opgegeven. Alleen met behulp van het wachtwoord is de map te bekijken. Nogmaals HUHHHH? Zij verbond me door met mijn oude bekende op haar afdeling en deze kon de map wèl openen. Wie heeft er hier nu een wachtwoord verzonnen? Wie probeert er misschien feiten te verbergen voor collega’s? Op mijn vraag of het abonnementsgeld nu word aangepast omdat ik, doordat ik de gsm heb moeten opsturen, geen gebruik meer kan maken van de 360-diensten … geen antwoord. De vraag naar een nieuwe sim omdat ik de oude al had weggegooit … geen antwoord. De vraag naar een vervangende GSM omdat ik de oude heb moeten opsturen … geen antwoord.

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door trebelski »

BezigeBy schreef: Ze benadrukte bedrijfspolicies en adviseerde mij een andere weg te zoeken om mijn recht te halen.Ik kan opnieuw portatie laten aanvragen maar dan per 4-7-2012.Einde gesprek en einde discussie.

Onbegrijpelijk allemaal.
Is dit gewoon pesterij en machtsmisbruik?
Daar lijkt het wel op!

Duidelijk geval van klantje pesten door Vodafone omdat je de moed had bij hun weg te gaan.Waar een groot bedrijf (Vodafone) kleinzielig/kinderachtig in kan zijn.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Ik mag weg bij T-Mobile, maar juist vanwege de telefonische toezegging heb ik eerst alles helder en duidelijk zwart op wit gevraagd. Ook netjes gekregen.
Kennelijk is Vodafone daar niet zo handig in, zoals ik begrijp. :?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Bij Vodafone moet je via het gratis nummer voor abbo,s blijven bellen en bellen, mailen etc, een stornering werkt bij die club zeer doeltreffend, uiteindelijk belt iemand van de afdeling moeilijke gevallen je op met een oplossingsaanbod ,nog 6,5 maand zit ik aan Vodafone vast en daarna op zoek naar een betere provider, zijn die er ??? :wink:

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Daan_1978 schreef:Ik mag weg bij T-Mobile, maar juist vanwege de telefonische toezegging heb ik eerst alles helder en duidelijk zwart op wit gevraagd. Ook netjes gekregen.
Kennelijk is Vodafone daar niet zo handig in, zoals ik begrijp. :?
Juist wèl ! Ze zijn er hartstikke handig in om een brief anders uit te leggen dan dat er zwart-op-wit in staat. Ze gaan er bovendien van uit dat elke klant op de hoogte is van hun bedrijfspolicies.

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Henri42 schreef:Bij Vodafone moet je via het gratis nummer voor abbo,s blijven bellen en bellen, mailen etc, een stornering werkt bij die club zeer doeltreffend, uiteindelijk belt iemand van de afdeling moeilijke gevallen je op met een oplossingsaanbod ,nog 6,5 maand zit ik aan Vodafone vast en daarna op zoek naar een betere provider, zijn die er ??? :wink:
Precies.
Toen ik vorige week belde kon ik met BEIDE nummers niet binnen komen.
BEIDE nummers waren bij Vodafone NIET in gebruik. Vreemd hè? Na het weekend opeens weer wèl het betreffende nummer. Vodafone heeft dus ook eigenhandig het contract aangepast. Ik had orgineel een contract met 2 GSM's/nummers. Toen was er, conform de brief, géén contract meer en toen opeens weer wèl een contract met daarin 1 nummer. Wie heeft dat dan ondertekend en met wie zijn ze dat overeengekomen? Niet met mij dus.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door Henri42 »

[quote="BezigeByPrecies.
Toen ik vorige week belde kon ik met BEIDE nummers niet binnen komen.
BEIDE nummers waren bij Vodafone NIET in gebruik. Vreemd hè? Na het weekend opeens weer wèl het betreffende nummer. Vodafone heeft dus ook eigenhandig het contract aangepast. Ik had orgineel een contract met 2 GSM's/nummers. Toen was er, conform de brief, géén contract meer en toen opeens weer wèl een contract met daarin 1 nummer. Wie heeft dat dan ondertekend en met wie zijn ze dat overeengekomen? Niet met mij dus.[/quote]

dan is er dus ook geen overeenkomst met Vodafone, werken de gsm,s beiden nog ?

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Henri42 schreef: dan is er dus ook geen overeenkomst met Vodafone, werken de gsm,s beiden nog ?

Na bijna 1 week beide nummers buiten gebruik, werkt het bedoelde nummer opeens weer. Ik kan het sowieso niet meer gebruiken want de sim had ik al weggegooit en de 360-gsm heb ik moeten terugsturen naar Vodafone.
Laatst gewijzigd door BezigeBy op 11 sep 2011 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door Henri42 »

BezigeBy schreef:
Henri42 schreef:[quote="BezigeByPrecies.
Toen ik vorige week belde kon ik met BEIDE nummers niet binnen komen.
BEIDE nummers waren bij Vodafone NIET in gebruik. Vreemd hè? Na het weekend opeens weer wèl het betreffende nummer. Vodafone heeft dus ook eigenhandig het contract aangepast. Ik had orgineel een contract met 2 GSM's/nummers. Toen was er, conform de brief, géén contract meer en toen opeens weer wèl een contract met daarin 1 nummer. Wie heeft dat dan ondertekend en met wie zijn ze dat overeengekomen? Niet met mij dus.
dan is er dus ook geen overeenkomst met Vodafone, werken de gsm,s beiden nog ?
Na bijna 1 week beide nummers buiten gebruik, werkt het bedoelde nummer opeens weer. Ik kan het sowieso niet meer gebruiken want de sim had ik al weggegooit en de 360-gsm heb ik moeten terugsturen naar Vodafone.[/quote]

Tja dan houd het verhaal op vrees ik, je hebt geen drukmiddel meer behoudens de betalingen storneren,het risico hiervan kan zijn dat Vodafone je overal blokkeert :?: :|

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Gisteren, zaterdag 10-9, een factuur gekregen van Vodafone.
Deze bevat 6 fouten die sowieso al reden zijn om deze niet te betalen. Stornering zal dan ook alleen al op basis van deze factuur plaatsvinden.
Van het hele Vodafone-drama zijn dossiers aangemaakt bij mijn rechtbijstandsverzekering DAS en bij de Geschillencommissie. De klachtbrief ligt nu bijna 1 week bij Vodafone en ik w8 hun reactie af. Ik heb wel via een ander social-mediakanaal het bericht gehad dat Vodafone-Webcare de zaak heeft opgepakt. Deze reageerden al snel met de mededeling dat zij niks konden betekenen in dit verhaal en dat z.s.m. iemand van Vodafone contact met me zal opnemen. Ik wacht af wat de volgende truuk van V is.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door Henri42 »

Tja dan kom je bij de afdeling moeilijke gevallen uit , bij de juridische disputen stel je webcare zelf buiten werking, ik heb redelijke ervaringen met hun bijzondere afdeling,hoewel betaling afronden een noodzaak blijft :?

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

Laat maar komen die handel !!!!

Wat betaling betreft .....

je hoort te betalen voor producten of diensten die je hebt genoten en/of gaat genieten. Daarvan is zeer zeker geen sprake. Er dient ook een overeenkomst te zijn. Die is er ook niet. Zou ik willen genieten .. . dan dienen ze eerst te zorgen voor een sim-kaart en een gsm waarmee ik de dienst kan gebruiken. Die heb ik alletwee niet. Laat ze eerst maar 'ns orde op zaken stellen en inventariseren waar het allemaal is misgegaan. Dat doe ik ook :wink:

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Het is eigenlijk off-topic, maar ik verbaas me erover dat een bedrijf als Vodafone dergelijke klachten niet naar behoren kan oplossen (en klanten ontevreden zijn en op zoek naar een andere provider).
Onlangs heb ik één van mijn twee abonnementen bij hen opgezegd en kreeg daarna twee weken lang bijna dagelijks een bevestigingsbrief. Even gebeld dat ik de brief had en eentje genoeg was. Kreeg ik een week later twee bioscoopbonnen voor het ongemak. Heel erg aardig, maar slaat natuurlijk nergens op als je dit soort klachten als hier op dit forum leest. Tenslotte had ik liever tien bevestigingen dan geen een. Volgens mij maakt het bij dit soort bedrijven een wereld van verschil WIE je aan de telefoon krijgt!

BezigeBy
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jan 2008 08:56

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door BezigeBy »

sonja1977 schreef:Het is eigenlijk off-topic, maar ik verbaas me erover dat een bedrijf als Vodafone dergelijke klachten niet naar behoren kan oplossen (en klanten ontevreden zijn en op zoek naar een andere provider).
Onlangs heb ik één van mijn twee abonnementen bij hen opgezegd en kreeg daarna twee weken lang bijna dagelijks een bevestigingsbrief. Even gebeld dat ik de brief had en eentje genoeg was. Kreeg ik een week later twee bioscoopbonnen voor het ongemak. Heel erg aardig, maar slaat natuurlijk nergens op als je dit soort klachten als hier op dit forum leest. Tenslotte had ik liever tien bevestigingen dan geen een. Volgens mij maakt het bij dit soort bedrijven een wereld van verschil WIE je aan de telefoon krijgt!
Ja maar .... ook gemaakte afspraken en brieven en mails en berichten van Vodafone hebben totaal geen waarde. Ze draaien ze terug en veranderen eigenhandig het contract zonder de klant daarvan in kennis te stellen.

sonja1977
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 jul 2011 11:33

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door sonja1977 »

Dat geloof ik helemaal!

Mijn bericht was meer om mijn verbazing te uiten dat ze zoiets onbenulligs als het dubbel versturen van een brief met twee bioscoopbonnen (in totaal € 20,-) oplossen (terwijl ik helemaal niet klaagde en het alleen doorgaf omdat ik het zonde van het papier vond), terwijl ECHTE problemen dus niet of met veel problemen opgelost worden:(

Mohammed Mehmet

Re: Vertrekken bij Vodafone? Niet zo makkelijk dan het lijkt!

Ongelezen bericht door Mohammed Mehmet »

is ontslagen vanmiddag

Gesloten