LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
rudiassink
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2011 12:56

Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door rudiassink »

3 juli jl. heb ik tijdens een verjaardagsfeestje de frituurpan gebruikt. Na gebruik, het vet was nog niet afgekoeld, wilde ik de pan iets verplaatsen om ruimte te maken. Tijdens het optillen brak het linker handvat af. Omdat ik gelukkig de deksel op de pan had is de schade beperkt gebleven tot materiële schade (schoenen, broek en vloer). Had ik een korte broek en slippers aangehad, dan had ik zeker ernstige brandwonden opgelopen.
Ik heb 4 juli dit defect direct gemeld bij Philips. De pan is in 2006 of 2007 aangeschaft en een aankoopbewijs heb ik dus niet meer. Direct de dag eropvolgend werd ik gebeld door Philips dat gezien de ernst van de klacht deze melding was opgeschaald naar de hoogste afdeling die dit kon onderzoeken. "We gaan dit netjes en snel oplossen mijnheer", werd mij gezegd. Ik had foto's gemaakt van de schade en vroeg of ik deze moest opsturen. Was niet nodig.
Vervolgens hoor ik een tijd niets meer. Na een aantal weken opnieuw kontakt gezocht en een andere medewerkster gaf aan wel degelijk foto's te willen ontvangen. Daarbij moest de frituurpan ook geretourneerd worden. Wel werd mij direct gezegd dat het niet erg verstandig was om een hete frituurpan te verplaatsen. Ik heb ze gemeld dat ik het nog veel dommer vind dat een handvat van nb een frituurpan kan afbreken! Einde discussie. Dan zou ik ook geen theepot met hete thee meer mogen oppakken, of de macaroni mogen afgieten.
De foto's heb ik direct doorgestuurd; de pan heb ik pas een tweetal weken na dit telefoontje kunnen opsturen (vanwege vakantie). Echter dat is inmiddels wel alweer 3 weken geleden. Vanuit Philips hoor ik niets. Alleen door zelf te bellen krijg ik te horen dat men er mee bezig is en dat het nog wel even kan duren. Ik krijg wel de naam van de persoon die er mee bezig is, maar niet haar telefoon nummer of email adres. En pas na heel lang zoeken vind je ergens een correspondentie adres van Philips... Mijn eigen verzekering dekt de kosten niet en ik wil alleen de geleden schade bij Philips claimen (schoenen, broek en zo'n 3m2 vloer). Zo'n moeilijk geval lijkt het me toch ook weer niet...

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

hahal
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mei 2011 22:53

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door hahal »

Misschien te veel vet gebruikt ?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Pindakaaspotje schreef:
Ik begrijp niet dat je het in je hoofd haalt met een hete frituurpan te gaan lopen, dat is gewoon vragen om problemen. je vergelijking met theepot/pan gaat niet op (ook een theepot breekt wel eens af), bij een frituurpan staat toch heel duidelijk de waarschuwing hem niet te verplaatsen wanneer er nog heet vet in zit.
Al was het vet niet heet geweest dan had TS nog een probleem gehad als er vloeibaar frituurvet in heeft gezeten (wat ik gebruik).

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

rudiassink
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2011 12:56

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door rudiassink »

Pindakaaspotje schreef:Je loopt wel heel hard van stapel. Kennelijk heeft Philips een onderzoek ingesteld, maar dat wil niet zeggen dat dit binnen een paar weken is afgerond.. ze hebben daar ook nog wel iets meer te doen. Het lijkt mij in principe ook een euvel met een lage prioriteit. Niet direct een veiligheids-issue (geen (door)brand geval).

Ik begrijp niet dat je het in je hoofd haalt met een hete frituurpan te gaan lopen, dat is gewoon vragen om problemen. je vergelijking met theepot/pan gaat niet op (ook een theepot breekt wel eens af), bij een frituurpan staat toch heel duidelijk de waarschuwing hem niet te verplaatsen wanneer er nog heet vet in zit.

Heerlijk die claimcultuur weer.. meteen kijken of er geld valt te halen. Je leeft in Nederland dus zal het niet zomaar gaan gebeuren. Misschien zal philips uit damage-control je betalen, maar ik zou het niet meer dan terecht vinden als ze een dikke vinger trekken.
He pindakaaspotje, je loopt wel een beetje hard van stapel. Ik ben een beetje geschrokken van je aanvallende taal in je reactie. Waar heb ik geschreven dat ik met de pan ben gaan lopen? Dat heb je voor het gemak zelf maar verzonnen. Ik heb de pan opgetild om 'm vervolgens (al staande) iets naar links te verplaatsen. IK HEB ER NIET MEE GELOPEN!!!!!!!!! En geloof me, ik ben echt niet de enige die dat in de drukte van een verjaardag soms noodgedwongen even doet.
Gelukkig bestaan er nog mensen zoals jij, die werkelijk waar alles goed doen.
Dit is trouwens de eerste keer in mijn leven dat ik een, zoals jij het direct noemt, "claim" neerleg bij een fabrikant. Een claim vind ik zelf al een te zwaar woord. Ik vraag gewoon in alle redelijkheid of Philips me hierin tegemoet kan komen. Ik heb er niet om gevraagd dat dat handvat afbrak. Ik vind het dan niet meer dan redelijk dat ik opde hoogte word gehouden, ongeacht de status. Trouwens als het een afgekoelde pan was gebeurd, was de schade hetzelfde geweest. Ik gebruik nl vloeibaar frituurvet.
En wat die vinger betreft; een erg volwassen reactie! Zegt genoeg over jezelf denk ik.

rudiassink
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2011 12:56

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door rudiassink »

Pindakaaspotje schreef:
Chocomelk schreef:
Pindakaaspotje schreef:
Ik begrijp niet dat je het in je hoofd haalt met een hete frituurpan te gaan lopen, dat is gewoon vragen om problemen. je vergelijking met theepot/pan gaat niet op (ook een theepot breekt wel eens af), bij een frituurpan staat toch heel duidelijk de waarschuwing hem niet te verplaatsen wanneer er nog heet vet in zit.
Al was het vet niet heet geweest dan had TS nog een probleem gehad als er vloeibaar frituurvet in heeft gezeten (wat ik gebruik).

klopt.. maar geen veiligheidsissue waar philips direct actie moet ondernemen. Dit is niet iets wat bovenop de stapel gelegd zal worden, maar later opgepakt zal worden.
Kijk het afbreken van een handvat eens op de zeg 10000 gevallen is minder erg dan een brandgeval op 1 op de 10000000. Dit soort afwegingen worden gemaakt bij het ontwerpen van die dingen.


En ik vind dat niet zomaar alle gevolgschade van alles zomaar geclaimed moet kunnen worden. Zo krijgen we zo'n absurde claimcultuur zoals in amerika het geval is.
Klopt als een bus "Chocomelk", ik gebruik vloeibaar frituurvet. Bedankt voor je begrip.

Het lijkt mij persoonlijk handig voor Philips om na te gaan of het een productfout is. Als het mij overkomt kan het een andere met eenzelfde type pan ook overkomen. Wellicht is de montage van het handvat aan de pan dan niet goed en moeten mensen preventief gewaarschuwd worden? Als ik dat met mijn melding kan bereiken ben ik al tevreden.
Dat claimen zit je wel hoog he, pindakaaspotje!
Laatst gewijzigd door rudiassink op 05 sep 2011 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

rudiassink
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2011 12:56

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door rudiassink »

hahal schreef:Misschien te veel vet gebruikt ?
Nee hoor, vet zat minstens 1cm onder max. Daar kijk ik wel voor uit.

rudiassink
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2011 12:56

Re: Handvat afgebroken bij Philips frituurpan

Ongelezen bericht door rudiassink »

rudiassink schreef:
hahal schreef:Misschien te veel vet gebruikt ?
Nee hoor, vet zat minstens 1cm onder max. Daar kijk ik wel voor uit.
Ik bedoel het max streepje aan de binnenkant van de pan tot waar het koude vet maximaal mag komen, maar dat had je waarschijnlijk al begrepen...
In ieder geval bedankt voor je suggestie.

Gesloten