LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OHRA Doorlopend krediet, opnamen stop gezet

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
w1ca

OHRA Doorlopend krediet, opnamen stop gezet

Ongelezen bericht door w1ca »

Beste,

Ik heb de volgende vraag. In 2008 heb ik bij OHRA een doorlopend krediet afgesloten met als onderpand mijn huis.

Ik heb in het verleden 2 maanden achterstand opgelopen, welke in de 2 volgende maanden weer helemaal ingelopen is.

Nu wilde ik weer gebruik maken van dit krediet doormiddel van geld op te nemen, echter krijg ik nu van OHRA nee te horen.

De reden is, omdat ik een achterstand zou hebben, welke ik totaal niet meer heb. Paar telefoontjes later vertellen ze mij heel leuk. Dat ik geen achterstand meer heb, maar omdat ik ooit een achterstand heb gehad, dat ze daarom niet meer uitbetalen.

Nu is mijn vraag, mag OHRA dit zomaar doen?

witte angora

Re: OHRA Doorlopend krediet, opnamen stop gezet

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Kijk eerst eens in de voorwaarden die je gekregen hebt, daar zal het ongetwijfeld in staan. Maar vind je het erg, dat je (gedwongen, dat wel) over een tijdje van dat DK af bent?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Voorwaarden checken is niet zo ingewikkeld.
In Hfdtstk 3 art. 9 staat duidelijk dat bij twee of meer maanden achterstand de overeenkomst nietig wordt verklaard, én het geleende direct opeisbaar.
U kunt dus geen beroep meer doen op het DK.

w1ca

Ongelezen bericht door w1ca »

@witte angora Ja, zo kan je het ook zien en dan heb je gelijk.

@dhc, bedankt voor de informatie.

Gesloten