LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizon wonen Heerhugowaard

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
linren77
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 aug 2011 15:10

Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door linren77 »

Wij hebben een drietal weken geleden een bank uitgezocht in deze winkel.
We moesten deze bank eigenlijk meteen meenemen. Ze waren de winkel aan het leegverkopen omdat ze over een aantal maanden weer andere meubelen zouden gaan verkopen.
Hoe dom zijn wij geweest als ik dit allemaal lees.. We krijgen aankomende vrijdag pas de sleutel van onze nieuwe woning en hebben dus met Bizon afgesproken dat we de bank aankomende vrijdag op komen halen omdat we geen ruimte hebben in ons tijdelijke onderkomen.
Nu wilde ik gister eens even op de website kijken van Bizon en zie ik dus dat deze niet meer bestaat.
Ik heb inmiddels van het CBW te horen gekregen dat ondanks dat Bizon het logo van het CBW op hun briefpapier gebruikt, ze niet waren aangesloten. Ze zijn ook nog niet failliet.

ron122
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2011 09:59

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door ron122 »

Ik kwam gisteren tot de onaangename verrassing dat de winkel was gesloten.
Ik wilde informeren wanneer mijn eethoek en salontafel binnen zou komen.
Maar in plaats daar van hing er een briefje aan de deur dat ze wegens verbouwing gesloten waren en een telefoonnummer die is afgesloten als men dat belt.
Ik heb geinformeerd bij de buren en de FIOD heeft beslag gelegd , dus ik ga maandag maar belastingdienst bellen om te informeren hoe nu verder.
Ik denk dat ik wel kan fluiten naar mijn centen en dus ook de meubels.
oplichters zijn het gewoon, oh ja nog iet grappigs had de politie gebeld omdat ik aangifte wilde doen en toen werd er gezegd dat er geen strafbaar feit was gepleegd het zou een geschil zijn tussen mij en de winkel.
Dat snap ik ook wel want ze hebben het veel te druk met laseren e.d want dat zijn wel zware misdrijven immers.

leerlooyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2011 10:01

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door leerlooyer »

ook ik heb een probleem met bizon wonen heerhugowaard.
ik ben vanaf januari al bezig om mijn gekochte eetstoelen te krijgen cq de aan betaling.
iedere week gebeld en iedere week een smoes.ook op mail (ene michael)geen reactie meer gehad.
kan iemand mij helpen betreffende hoe nu verder? :(

een staand etende karin

kirstyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2010 17:09

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door kirstyn »

Wij hebben op 2-6-2011 een bank bestel bij Bizon Heerhugowaard.
Hij zou in week 34 geleverd worden dus ik besloot om vandaag maar is te bellen. En je raadt het al.... nummer niet in gebruik.

Gelukkig hebben wij een niet al te grote aanbetaling gedaan maar baal enorm dat wij die leuke bank nu niet krijgen, gaat om bank Tilburg.

Weet iemand ook toevallig welke fabriek deze banken gemaakt worden? Misschien kunnen we die benaderen...

Multi1100
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2011 13:14

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Multi1100 »

Hallo, hier nog een slachtoffer...heb op 18/06/2011 een springbox bij ze gekocht, en deels aanbetaald. Vandaag maar eens proberen te bellen of ie al op leveren staat (had vorige week moeten gebeuren) maar helaas..geen gehoor, tel afgesloten. Een snelle check op google leidde me naar dit forum. Voel me flink belazerd, wat kunnen we doen? Woon in de buurt van de winkel, zal nog eens langsrijden maar weet eigenlijk al wat ik zal aantreffen..
:twisted: :evil:

leerlooyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2011 10:01

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door leerlooyer »

naar de winkel gaan is zinloos.
wegens verbouwing gesloten met een telefoonnummer erop die niet goed is.
meneer......h....heeft het druk met verbouwen,op dit moment geld dit voor al zijn winkels en dat zijn er verschillende.aangifte doen is op dit moment het enigste wat wij allemaal nu kunnen doen.groet karin

leerlooyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2011 10:01

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door leerlooyer »

oja op de "kassa"site lees je ook berichten over de winkels van mammoet wonen.wegens verbouwing ook gesloten!!!!!!rara even bellen met kvk
ZELFDE EIGENAAR !!!!!!!!!

Multi1100
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2011 13:14

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Multi1100 »

Het volgende gevonden op NL data
http://nederlanddata.nl/company/5275101 ... Slapen-B.V.

en op kvk (jullie misschien ook al?) http://www.kvk.nl/handelsregister/zoeke ... T=27377011

Misschien een idee om ons allemaal te melden bij GM Wonen en Slapen in Mijdrecht? Ik wil best chauffeur spelen voor mensen uit de buurt Alkmaar/HHW

leerlooyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2011 10:01

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door leerlooyer »

gm wonen is ook dezelfde eigenaar ben bang dat dit hem ook niet gaat worden

Nouwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2011 15:43

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Nouwen »

Wij hebben medio maart 2011 meubels gekocht bij Bizon. In eerste instantie waren de personeelsleden uiterst behulpzaam. Een deel van de meubels hebben we gelukkig meteen kunnen meenemen. Alleen voor het bankstel is een aanbetaling gedaan van 300,- en de levertijd zou rond de 12 wkn duren (!). Dat gaf ons in ieder geval gelegenheid onze oude meubels te verkopen en ons huis op te knappen.
Bij de verkoop vroeg ik naar de CBW-carantie voorwaarden...deze heb ik snel in mijn handen gedouwd gekregen in de vorm van een slechte kopie. Blijkt dus niks waard want ze zijn niet aangesloten bij deze instantie.
Omdat wij beiden slechthorend zijn hebben we de correspondentie verder via mail gedaan....want de levering van het bankstel gebeurde maar niet. We werden steeds gesust dat alles in orde was en het nog éven ging duren. Achteraf zijn het mailtjes en antwoorden geweest waarbij wij flink belazerd zijn. Vandaag ben ik er, dankzij dit forum, dus achter gekomen dat we hebben aanbetaald voor gebakken lucht.
Het type bankstel Coevorden (lounchebank) wordt bij meerdere meubelzaken verkocht. Bij één van deze filialen in Purmerend wist men mij te vertellen dat ons bankstel waarschijnlijk nimmer is besteld omdat Bizon, in dit geval, een status "wanbetalers" heeft. Het bankstel is dus vanaf het moment van aankoop dus nooit bij de fabriek besteld (belgische Firma). Wij hebben hier navraag naar gedaan want misschien kon een andere meubelzaak deze besteling overnemen. Noppes dus...bestelling van ons was nergens bekend.
Mw. E. von Winckelmann....(betrokkene en orderbehandelaar) als u dit leest: alle mailwisselingen tussen u en ons...is bewaard. U heeft glashard gelogen. Om er via andere wegen achter te komen dat het bedrijf waarvoor u werkt, niet meer bestaat, of ophoudt te bestaan, getuigt van oplichterij.
Ik hoop dat de Tros hier een aflevering van gaat maken. Er is één groot voordeel....geen enkele andere woonwinkel zal mij nog ooit belazeren. Onze schade is relatief beperkt gebleven...maar ik leef mee met de gedupeerden die het zwaarder hebben.
Uiteraard zullen wij ons aansluiten bij degene die een collectieve aanklacht wil indienen. In welke vorm dan ook mét juridische draagkracht.

Multi1100
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 aug 2011 13:14

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Multi1100 »

Via een vriend de uiteindelijke eigenaresse opgespoord met kvk nr
Het is HMB groep in Aplhen a/d Rijn, kvk nr 52751015

Zal morgen proberen alle berichten en gerelateerde meubelzaken hier te noemen in de vorm van links. Ga nu eerst slapen op matras op de vloer..... :evil:

kirstyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2010 17:09

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door kirstyn »

Heeft er iemand nog nieuws? Ik kan trouwens geen nr vinden van bovenstaande...
Verder nog niet failliet verklaard zag ik..

Djego
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2011 13:32

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Djego »

Goedemiddag mede potentiële gedupeerde,

Bizon wonen is schijnbaar (nog) niet failliet maar hoe kunnen we er voor zorgen dat we of onze aanbetaling terug krijgen of de bestelde meubels krijgen geleverd.
Ik hoor graag van iemand die een goed plan heeft om de eigenaar aan te pakken zodat we of het geld maar liefst de meubels krijgen.

In afwachting van een reactie.

Met vriendelijke groet,

Geen gedupeerde :?

Marieke87
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2011 21:56

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Marieke87 »

Ik blijk dus niet de enige te zijn.

Wij hebben een vitrinekast op 04-06 gekocht in HHW. Ons werd verteld, dat op deze kast een behoorlijke levertijd zat. Dit vonden wij niet erg, aangezien wij half juli pas de sleutel kregen. Op 22 augustus gingen wij op vakantie, daarvoor belde ik even (toen deed de telefoon het daar dus nog) om te vragen in welke week zij exact zouden leveren. De kast zou deze week geleverd worden.
Afgelopen zaterdag zijn wij teruggekomen, en bedacht ik mij om even te bellen, om te vragen welke dag de bezorgers zouden komen, zodat ik hier rekening mee kon houden met mijn werk. Eenmaal het nummer weer even opgezocht (op google), stuitte ik op verontruste berichtjes van deze site. Dit even door gelezen, en was ik wel even verbaasd. Had dit zeker niet verwacht. Wij zijn even naar heerhugowaard gereden, of het wel werkelijk zo was. En ja hoor, 'wegens verbouwing gesloten'.

Toen wij de kast kochten, verteldde de werknemers dat zij samenwerkte met een winkel tegenover hen. (kleden verkoop). Wij zijn even naar die winkel toegegaan of zij er misschien al meer van wisten, helaas zij zaten met het zelfde probleem. Ook de 06-en van de werknemers zijn afgesloten en kunnen hun dus ook niet bereiken. Wij weten eigenlijk nu niet wat wij moeten doen, om eventuele 'maatregelen' te treffen, al is het alleen al om de aanbetaling terug te krijgen.

Iemand suggesties??

Marieke87
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2011 21:56

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door Marieke87 »

Er woont wel een E. von Winckelmann in Eindhoven. Even op Telefoonboek kijken. Het is geen bekende naam, dus wie weet hebben we er wat aan...

kirstyn
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 feb 2010 17:09

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door kirstyn »

Hallo!

Ik heb op het forum van vara een site gevonden van een bedrijf wat dezelfde leverancier heeft! zittenopdesign.nl Ik heb gelijk gisteravond een mail gestuurd en werd vanochtend door een aardige meneer teruggebeld. Of ik mijn bon even wil mailen, binnen een uur belt hij terug dat onze bank is gevonden!!!!
Ik krijg hem voor dezelfde prijs en aanbetaling wordt er afgehaald!!!!
Volgende week komt hij binnen :)

Ik heb gevraagd aan hem of ik dit mocht delen en dit vond hij niet erg!
Stuur even een mailtje en misschien staan jouw meubels er ook?

ron122
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 aug 2011 09:59

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door ron122 »

Ben afgelopen week met mijn rechtsbijstand bezig geweest en ik heb KVK nummer van Bizon wonen Heerhugowaard opgezocht.
Dat is een ander kvk nummer dan die op mijn factuur staat vermeld.
Maar de gegevens zijn

KvK-nummer 52751015
Deze inschrijving valt onder beheer van Kamer van Koophandel Noordwest-Holland


Rechtspersoon
RSIN
850581680

Rechtsvorm
Besloten Vennootschap

Statutaire naam
Bizon Wonen en Slapen B.V.

Statutaire zetel
Heerhugowaard

Eerste inschrijving handelsregister
19-05-2011

Datum akte van oprichting
17-05-2011

Maatschappelijk kapitaal
EUR 90.000,00

Geplaatst kapitaal
EUR 18.000,00

Gestort kapitaal
EUR 18.000,00


Onderneming
Handelsnaam
Bizon Wonen en Slapen B.V.

Startdatum onderneming
17-05-2011 (datum registratie: 19-05-2011)

Activiteiten
SBI-code: 47591 - Winkels in meubels

Werkzame personen
8


Vestiging
Vestigingsnummer
000022667245

Handelsnaam
Bizon Wonen en Slapen B.V.

Bezoekadres
J.J.P. Oudweg 11, 1703DE Heerhugowaard

Telefoonnummer
0881309100

Datum vestiging
17-05-2011 (datum registratie: 19-05-2011)

Activiteiten
SBI-code: 47591 - Winkels in meubels

Detailhandel in meubels en woonaccessoires alsmede het geven van interieuradviezen

Werkzame personen
8


Enig aandeelhouder
Naam
HMB Groep B.V.

Bezoekadres
Henry Dunantweg 36, 2402NR Alphen aan den Rijn

Ingeschreven onder KvK-nummer
52704157

Enig aandeelhouder sedert
17-05-2011 (datum registratie: 19-05-2011)


Bestuurder
Naam
HMB Groep B.V.

Bezoekadres
Henry Dunantweg 36, 2402NR Alphen aan den Rijn

Ingeschreven onder KvK-nummer
52704157

Datum in functie
17-05-2011 (datum registratie: 19-05-2011)

Titel
Directrice

Bevoegdheid
Alleen/zelfstandig bevoegd


Mijn rechtsbijstand zal een brief gaan sturen naar het vermelde adres.
Niet bekend of daar nog iets gebeurd.
Van de week even langs rijden denk ik, ik zit toch voor mijn werk vaak in die regio.

groot540
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:22

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door groot540 »

Ze zijn afgelopen dinsdag 6 september failliet verklaard,

Ik ben leverancier van eetkamerstoelen die wij leverden aan hun bedrijven met de namen; Meubelmarkt, garantiemeubel, mammoetmeubelen, Hoogland Wonen en Bizon wonen.

Als u gedupeert bent kunt u met mij contact opnemen wellicht kan ik u toch nog aan u eetkamer stoelen helpen en eventueel andere meubelen of bedden die u daar gekocht had. We hebben als stoelen leverancier een stand op het Home Trade Center Symfonielaan 1 te Nieuwegein En deze is Open op Zondag 11 September voor partiqulieren. Maar u kunt ook een afspraak met mij maken op een ander tijdstip of dag. Onze firma heet Select Comfort.

U kunt met mij contact opnemen het liefst per email op [email protected]
Met vriendelijke groeten Edwin van Grootel 06 14184138

leerlooyer
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2011 10:01

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door leerlooyer »

kvk staat startdatum in mei.in januari stoelen gekocht vreemd!!
vanochtend gebeld door een meneer die fabrikant van mijn stoelen is.vertelde dat bizon afgelopen dinsdag failliet is verklaard, en of ik de stoelen nog wil hebben!!! :roll:

cindyduarte
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2011 10:15

Re: Bizon wonen Heerhugowaard

Ongelezen bericht door cindyduarte »

Ik heb ook een aanbetaling gedaan op 2 Juni bij Bizon Heerhugowaard en kreeg ook te horen dat ze niet aan waren gesloten bij CWE maarrrrrr je moet goed kijken naar het Kamer van Koophandel nummer onder op de orderbevestigingsbrief en dit in klikken bij KVK en dan zie je dat het onder Mammoet en Hoogland wonen valt en die vallen wel onder het CWE
Ik heb kvk nummer 27377011

Gesloten