LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koersplan de weg kwijt

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
HENZELL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:02

Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door HENZELL »

Mogelijk kan iemand mij vertellen of ik ook andere Aegon (Woekepolissen) bij stichting Koersplan de weg kwijt kan indienen waarbij deze aangekaart kunnen worden en een hoger rendement ontstaat.
Ik heb div. Aegon producten met oa. garanties zodat je altijd minimaal je inleg terug krijgt echter zal hierbij ook wel te hoge kosten worden gerekend.
Groet.

hahal
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 mei 2011 22:53

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door hahal »

Aegon heeft ook jou belazerd en met jou een paar 100.000 anderen.

HENZELL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:02

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door HENZELL »

Vandaar mijn vraag.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door juwita »

@Henzell,
De rechtszaak van St. KPDWK gaat ALLEEN over het Koersplan.
Het is niet mogelijk een lopende rechtszaak zomaar (halverwege) uit te breiden naar allerlei andere beleggingsverzekeringen van AEGON. Over die andere beleggingsverzekeringen van AEGON zullen dus APARTE rechtszaken gevoerd moeten worden. Gezien de gekozen naam zal de St. KPDWK vermoedelijk niet over andere beleggingsverzekeringen tegen Aegon gaan procederen. Zo'n rechtszaak kost vele tonnen, wanneer de strijd tot en met de Hoge Raad moet worden ''uitgevochten''. En reken maar dat Aegon dat ''uitvechten'' doet voor ieder beleggingsverzekeringsproduct waarover polisbezitters Aegon ''durven'' te dagvaarden. Aegon kan de eigen advocaatkosten natuurlijk afwentelen over al haar klanten. Daar eten de directieleden geen biefstuk minder om.

HENZELL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:02

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door HENZELL »

Wat zou nu e.v.t. de beste weg zijn , via KIFID of st.woekerpolis claim of mogelijk via rechtsbijstand of dan toch de tussenpersoon eens benaderen welke het natuurlijk erg druk heeft !??
Mogelijk dat iemand een goede sugestie heeft ?

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door juwita »

@Henzell,
In de eerste plaats zal een polisbezitter enig ''huiswerk' moeten maken.
Uitzoeken of en in hoeverre men destijds (=voorafgaande aan het afsluiten van de polis !) geinformeerd is door de verzekeraar over de EXACTE kosteninhoudingen. Schoot die informatie tekort dan kan men een Kifid procedure starten op grond van misleiding of dwalingveroorzaking (en eventueel een zorgplichtschending) door de verzekeraar. Zie het reglement van het Kifid op de website van het kifid.

Alternatieven zijn:
1)een rechtszaak starten bij de gewone rechter;
2) zich aanmelden bij consumentenclaim.nl mits die organisatie zich daadwerkelijk bereid toont voor u een ''no cure, no pay'' rechtszaak te starten.

Van de stichting Woekerpolisclaim valt weinig meer te verwachten. Die heeft, samen met Verliespolis, de compensatiefooi met verzekeraar uitonderhandeld en zal vermoedelijk weinig méér ondernemen nog.
Rechtsbijstandverzekeraars zullen ook niet happig zijn om voor u een procedure te starten tegen hun collega verzekeraar en zullen u vermoedelijk afschepen/ met een kluitje het riet insturen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door felixbeijer »

zie ook http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1309438

en zie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 4#p1310374 voor een efficientere oplossing.
Daar hebben we de AFM voor. De AFM komt in actie.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door juwita »

@FelixBeijer,

Felix, je geeft weer eens blijk het fundamentele onderscheid tussen bestuursrecht (AFM) en het civiele recht (schadevergoeding aan gedupeerde polisbezitters) niet te (willen ?) snappen.

HENZELL
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2011 22:02

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door HENZELL »

Dank voor de uitleg , het is mij duidelijk .

Groet .

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door felixbeijer »

HENZELL

Wie bedank je nu?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door felixbeijer »

@juwita,

Dank voor de feedback.
Misschien is het je ontgaan, maar mijn vrouw en ik hebben onlangs een (reeks van) klachten ingediend bij de Aegon en ook de kwestie aangemeld bij het meldpunt Financiele markten van de AFM. Dat is de toezichthouder die erop moet toezien dat het volgens de wet gaat.

Er zou nu een onderzoek van de AFM moeten volgen, doch ik denk dat ik misschien een beetje voorbarig ben met mijn conclusie. Een effect wat ik nu namelijk zie is het volgende http://www.aegon.nl/overaegon/maatschappij/gedragscode/

Ja ze hebben een gedragscode! Als het goed is ruimt de compliance officer de rotzooi op, ze hebben nog ca 5 weken voordat de klacht dient te worden afgehandeld. Dus het kan nog goed gaan dat voor die tijd alle rotzooi opgeruimd is.

Overigens zal mijns inziens de curator de geleden schade afhandelen. Kijk maar terug wat de Minuister van Financien eerder bekend maakte en ook wat mijn verzekeringsadviseur eerder meldde.

Gaat het niet goedschiks, dan zal het kwaadschiks moeten. Goedschiks is bij herhaling geprobeerd doch sorteerde geen effect. Het resultaat zal zich vanzelf openbaren.

De Aegon "organisatie"zal denk ik niet geruisloos ter ziele gaan, en zeker ook niet de enige organisatie zijn die ter ziele gaat. Kennelijk is er her en der suicidaal gedrag en wil men gaan voor de maximale schade.

Geduld is een schone zaak.

Wordt vervolgd

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door jammer »

Heb wat vragen verstuurd over mijn koersplan product. Nog steeds niks gehoord.....

Denk dat ik mijn tussenpersoon maar even ga bellen......

Hallo JOKE, waar blijven de antwoorden???????
En Joke weet van mijn vragen over dit product, ik heb ze nl. òòk naar haar toegemaild.......

Het ijzer moet je smeden als het heet is.......

frizzle65
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2011 15:04

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door frizzle65 »

Ik heb me aangesloten bij st. koersplan de weg kwijt en een verzoek tot kwijiting naar de oplichtersbende van aegon gestuurd.
De reactie van aegon toont echt volledige minachting voor hun klanten. Ze hebben het lef met de volgende tekst te reageren:

"aegon kan zich niet vinden in de door u gestelde vorderingen. aegon gaat op dit moment verder niet in op de stuitingsverklaring. dit betkent niet dat aegon hiermee erkent dat de stuiting op de juiste wijze heeft plaatsgevonden. aegon behoudt zichh derhalve het recht voor op enig tijdstip terug te komen op eventuele gebreken die kleven aan uw stuitingsverklaring"

Dat ze niet akoord gaan is bekend maar dat de oplichterbende zelf niet aangeven of de stuiting correct is is werkelijk te gek voor woorden. Ook telefonisch kwamen de oplichters van aegon niet verder dan het herhalen van de tekst uit de brief.
Ik ga nog bij de stichting navragen hoe ik hier het beste op kan reaegeren maar deze reactie is meer dan stuitend.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door juwita »

Dat ze niet akoord gaan is bekend maar dat de oplichterbende zelf niet aangeven of de stuiting correct is is werkelijk te gek voor woorden.
@Frizzle65,

Waarom zou Aegon jou juridisch moeten adviseren dat je stuiting juridisch correct in elkaar steekt/stak. Aegon is toch geen juridisch adviseur. Daar heb je in Nederland juristen/advocaten voor die juridisch advies verstrekken aan klanten. In de reactie van Aegon is wel een waarschuwing te lezen, namelijk dat Aegon ook op het punt van de stuiting uitgebreid verweer zal gaan voeren, mocht je het ''in je hoofd halen'' -vanuit de optiek van Aegon bezien- om een rechtszaak te starten tegen Sint Aegon over je woekerpolis.

Aegon aanpakken kun je volgens mij beter doen in een Kifid procedure, maar helaas voor Koersplan-gedupeerden houdt het KIFID de deur voor hen voorlopig dicht, namelijk zolang de collectieve rechtszaak van Stichting Koersplan de Weg Kwijt loopt.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Heb meerdere van die brieven.
Ze leggen het dan ook uit hoe het wel is.
Alleen het jaar erop leggen ze het anders uit en blijkt een andere kostenformule.

Tsja......begrijpelijke oplossingen.......

Ze begrijpen er zelf niets van!
Aegon is zelf de weg kwijt!!!

Reinkro
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2011 16:01

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door Reinkro »

OPROEP INZAKE KOERSPLAN

Kunt u mij helpen aan kopieën van brochures, advertenties, wegwijzers, en andere vormen van reclame- en promotiemateriaal over Koersplan uit 1990 en 1991.

Indien u hier nog over beschikt zou ik die graag van u ontvangen. Mijn emailadres is [email protected].

Veel dank voor uw reacties.

Met vriendelijke groet,

Rein

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door jammer »

Volgens mij Reinkro, staan er veel folders digitaal op de site van koersplan de weg kwijt. http://www.koersplandewegkwijt.nl

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb op 26 augustus vragen gesteld aan aegon over het koersplan. Nu vele mails later het wordt 2 werkdagen na die 2 werk dagen weer een herhalings mail gestuurd het wordt 5 werkdagen. (het is erg druk) Na deze werkdagen weer een herhalingsmail gestuurd weer bericht gekregen het worden nu 10 werkdagen. Die zijn nu ook om, en weer een herhalingsmail gestuurd naar aegon. En nu een brief binnen 4 weken krijgt u bericht. We wachten maar af.........Uiteraard aegon gebeld waarom het zolang duurt. Ik zou vanavond terug gebeld worden.........Gelooft u het nog????
Ik laat het weten of aegon echt terug belt!!!!!!!

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door jammer »

Het is nu 22.00 dus aegon heeft verzaakt. ALWEER!!!!!! Ze zouden voor 22.00 bellen........

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Koersplan de weg kwijt

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ach ja, jammer.

niet aan ergeren en eigen plan varen.
zo min mogelijk energie in steken.
Het is een kwestie van de langste adem.

Aegon gaat hangen.

Gesloten