LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ervaring met venlaxafine
ervaring met venlaxafine
Ik open maar even een nieuw topic over deze medicijnen ( venlaxafine )
ik zou graga ervaringen willen horen van mensen die deze slikken ( niet die aan het afbouwen zijn)
Mijn moeder heeft namelijk eerst Citalopram gehad maar die sloegen helaas niet aan en nu heeft ze sinds twee dagen venlaxafine en tot nu toe voelt ze zich redelijk goed. we zullen vast wel te vroeg juichen. maar ik zou graag ervaringen willen horen van mensen , welke bijwerkingen ze hebben gehad en hoe ze zich met deze medicijnen nu voelen en waarvoor je ze heb gehad .
Mijn moeder heeft ze gekregen voor een depressie ,angst, en dwang.
Me moeder kreeg eerst een burn out en toen is het over gegaan in een zware depressie met van alles er bij .
alvast Bedankt voor de reactie's
ik zou graga ervaringen willen horen van mensen die deze slikken ( niet die aan het afbouwen zijn)
Mijn moeder heeft namelijk eerst Citalopram gehad maar die sloegen helaas niet aan en nu heeft ze sinds twee dagen venlaxafine en tot nu toe voelt ze zich redelijk goed. we zullen vast wel te vroeg juichen. maar ik zou graag ervaringen willen horen van mensen , welke bijwerkingen ze hebben gehad en hoe ze zich met deze medicijnen nu voelen en waarvoor je ze heb gehad .
Mijn moeder heeft ze gekregen voor een depressie ,angst, en dwang.
Me moeder kreeg eerst een burn out en toen is het over gegaan in een zware depressie met van alles er bij .
alvast Bedankt voor de reactie's
Re: ervaring met venlaxafine
is er niemand die in de opbouw zit van dit medicijn of het al een tijdje slikt ?
me moeder slikt het nu 7 dagen en ze voelt zich redelijk goed , maar ik zelf vind ze nog stees wel erg wazig en labiel overkomen , totaal me moeder niet , ik vraag me af of dat nog wel goed gaat komen .
herkent iemand dit ?
me moeder slikt het nu 7 dagen en ze voelt zich redelijk goed , maar ik zelf vind ze nog stees wel erg wazig en labiel overkomen , totaal me moeder niet , ik vraag me af of dat nog wel goed gaat komen .
herkent iemand dit ?
Hoeveel slikt je moeder?
Ik zelf gebruik het ruim anderhalf jaar. Ik heb last van oorsuizen en kan nu met dit medicijn gewoon slapen. Ik ben wel tussentijds een maand of 2 gestopt, maar begon daarna weer wakker te liggen.
Ik gebruik nu 0,75 mg. Ik heb nagenoeg geen bijwerkingen. Ook drink ik rustig een biertje en wijntje. Ook ben ik een fanatiek sporter en ondervind daar ook geen hinder van.
Ik zelf gebruik het ruim anderhalf jaar. Ik heb last van oorsuizen en kan nu met dit medicijn gewoon slapen. Ik ben wel tussentijds een maand of 2 gestopt, maar begon daarna weer wakker te liggen.
Ik gebruik nu 0,75 mg. Ik heb nagenoeg geen bijwerkingen. Ook drink ik rustig een biertje en wijntje. Ook ben ik een fanatiek sporter en ondervind daar ook geen hinder van.
mijn moeder gebruikt ook 0.75 gram en zou moeten ophogen over 5 dagen naar 150 gram .
me moeder heeft ook weinig bijwerkingen tot nu toe ( ze is ook nog de oude AD aan het afbouwen)
maar ik vind ze nog erg vergeetachtig en warrig , herken jij dat ook ?
dank je voor je reactie
o ja en waar voor heb jij ze gekregen ?
me moeder heeft ook weinig bijwerkingen tot nu toe ( ze is ook nog de oude AD aan het afbouwen)
maar ik vind ze nog erg vergeetachtig en warrig , herken jij dat ook ?
dank je voor je reactie
o ja en waar voor heb jij ze gekregen ?
wat is er gebeurt ? je bent zo onbereikbaar . je zit in een heel diep zwart gat , Lichamelijk voel je je een wrak.Ik kan je niet meer bereiken , je kijkt me aan met een lege blik . het vuurtje is uit . je weet dat je anders bent , je weet dat je je zelf niet meer bent , maar je weet je zelf niet terug te vinden .Ik mis jou ontzettend en jij mist mij dat weet ik en dat voel ik. je kan geen beslissingen meer nemen voor je zelf dus zal ik dat voor je doen , we kennen elkaar ten slotte door en door , al herken ik je nu even niet meer .het is zo onzettend zwaar voor ons allemaal en de angst komt het nog wel goed ? ze zeggen van wel , maar ik heb je in 4 jaar tijd steeds verder zien gaan , het gevoel ofdat het leven uit je glijd zo omschrijf je het . en voor mij het gevoel of dat je uit me armen glipt .ik wil je beschermen voor invloeden van buiten af want je kan nu even niet voor je zelf op komen , het gaat allemaal traag aan je voorbij . Ik had nooit gedacht dat dit ons zou overkomen , ik was hier ook niet op voorbereid . het sloop langzaam in ons leven maar toen nog niet wetende wat er speelde. het werd juist tijd om te gaan genieten na alle hectic in ons leven . maar het leven hebben we niet onder controle. anders hadden we dit niet laten gebeuren . Ik mis je
Gaat dit over je moeder??
ja
ze slikt nu een week de nieuwe ad venlafaxine dus we moeten nog even af wachten
ze slikt nu een week de nieuwe ad venlafaxine dus we moeten nog even af wachten
Ik begrijp daaruit uit dat je moeder dementerend is.
Het is wel een wat andere situatie dan waar ik in verkeer.
Is denk ik moeilijk te vergelijken.
Het is wel een wat andere situatie dan waar ik in verkeer.
Is denk ik moeilijk te vergelijken.
nee eddy ze is niet dementerend .. dit hoort ook bij een zware depressie .
maar dan zit je wel echt heel diep .
we hebben al allerlei onderzoeken gedaan maar het is volgens de dokers absoluut geen dementie , maar vergeetachtigheid , geheugen stoornis hoort ook bij een depressie ..je hoofd zit vol . en je verliest de intresse in je omgeving .
waarvoor slik jij dan ad ?
maar dan zit je wel echt heel diep .
we hebben al allerlei onderzoeken gedaan maar het is volgens de dokers absoluut geen dementie , maar vergeetachtigheid , geheugen stoornis hoort ook bij een depressie ..je hoofd zit vol . en je verliest de intresse in je omgeving .
waarvoor slik jij dan ad ?
Heel vervelend een depressie. Heeft ook te maken met het aanmaken van bepaalde stoffen in de hersenen. Wie weet slaat dit medicijn aan.
Ik heb last van oorsuizen en kan daardoor onmogelijk in slaap komen.
Het medicijn zorgt voor serotine in je hersenen, ik denk dat mijn lichaam dat te weinig aanmaakt. Je kunt door dit medicijn blijkbaar de dingen beter van je af zetten. Ik ben verder niet depressief.
Van slapeloosheid wordt je trouwens ook depressief.
Ik heb last van oorsuizen en kan daardoor onmogelijk in slaap komen.
Het medicijn zorgt voor serotine in je hersenen, ik denk dat mijn lichaam dat te weinig aanmaakt. Je kunt door dit medicijn blijkbaar de dingen beter van je af zetten. Ik ben verder niet depressief.
eddy11 schreef:
Ik ben verder niet depressief.
waarom heb jij dan geen slaapmiddel gekregen? als je niet depressief bent.
weet je dat tegen slapeloosheid er een alternatief middel dat homeopatisch is, dat heet Melatonine, in dosis van 1mg , 3 mg en 5 mg gaat op recept maar is beter dan al dat spul.
moet je wel zelf betalen , geloof iets van 7,95 maar dat is te doen.
Ik slik nu zelf 2,5 jaar Venlafaxine, aan het begin moet je wennen aan het medicijn vanwege een aantal bijwerkingen. Ik had vooral last van tandenknarsen, moeilijk in slaap komen en trillen. Van de bijwerkingen heb ik nog nauwelijks last.
Het slikken van Venlafaxine heeft me heel erg geholpen alles op een rijtje te zetten, omdat je jezelf niet in de weg zit met overdreven angsten etc. en zo beter kunt redeneren. Nu ik alles op een rijtje heb zie ik ook dat dit medicijn alleen symptoombestrijding is en daarom ga ik nu afbouwen en op zoek naar de wortels van mijn problemen.
Ik denk dat je moeder er zeker baat bij kan hebben, maar ik zelf zie Venlafaxine niet als blijvende oplossing voor problemen.
Het slikken van Venlafaxine heeft me heel erg geholpen alles op een rijtje te zetten, omdat je jezelf niet in de weg zit met overdreven angsten etc. en zo beter kunt redeneren. Nu ik alles op een rijtje heb zie ik ook dat dit medicijn alleen symptoombestrijding is en daarom ga ik nu afbouwen en op zoek naar de wortels van mijn problemen.
Ik denk dat je moeder er zeker baat bij kan hebben, maar ik zelf zie Venlafaxine niet als blijvende oplossing voor problemen.
me moeder is nu 1 week met 150 mg bezig . in twee weken tijd is ze gaan opbouwen (en de oude afbouwen) tot nu voelt ze zich goed geen last van bijwerkingen .