LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Houdt verhuurder mij voor de gek of....?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Illie1981

Houdt verhuurder mij voor de gek of....?

Ongelezen bericht door Illie1981 »

Helaas ben ik genoodzaakt mijn bericht te verwijderen.
Dit omdat mijn (ex)verhuurder, die op dit forum terecht is gekomen,
heeft aangegeven er niet van gediend te zijn dat ik hem/haar negatief
presenteer hier. Ik heb nooit privegegevens e.d. gebruikt, enkel inhoudelijk
omschreven wat het probleem is en waar ik mee zit. Toch ziet hij/zij dit
als een persoonlijke aanval.

Ik dacht dat sites en forums zoals deze in het leven geroepen zijn voor
mensen die meningen, tips en tools van anderen willen ontvangen wanneer
zij ergens mee zitten of gewoon duidelijkheid willen. Blijkbaar ziet mijn (ex)verhuurder dit anders.

Inmiddels heb ik (eindelijk) gekregen wat ik tegoed had dus dat is gelukkig
in orde.

Vriendelijke groet.
Laatst gewijzigd door Illie1981 op 28 sep 2011 00:27, 3 keer totaal gewijzigd.

Daan_1978

Re: Houdt verhuurder mij voor de gek of....?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Hoe dan ook is hetgeen jij betaalde al behoorlijk hoog gegrepen!
Ik betaal voor gas/energie totaal 180 euro per maand aan de NUON.
Elk jaar tot nu toe, krijgen we dan nog eens 350 euro terug bij de eindafrekening en dan te bedenken dat we voor die 180 met een heel gezin leven.
Vrouw, ikzelf en 2 kids.

De PC staat vanaf 's middags 13:00 tot 's avonds laat aan.
TV staat veelal ook redelijk vaak en lang aan. Daarnaast af en toe een laptop daarbij + de andere huishoudelijke apparaten.

Hoe komt hij er dan uberhaupt bij om voor 1 persoon ( af en toe 2 ) zoveel te vragen?

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

Vlgs. mij word je voor de gek gehouden. Het argument dat verhuurder €600 moet bijbetalen maar jou je bijdrage daarvoor niet laat leveren omdat je zo'n fijne huurder was, is idd bedoeld om het er verder bij te laten zitten.

2009-2010 ruim €800 terug. 2200 - 800 = 1400.
Betaald 2010-2011 - 1900 =
500 meer betaald dan het jaar ervoor verbruikt.
Iets meer gas verbruikt, tarieven iets omhoog, maar dat is geen 500.
Google eens op gemiddeld verbruik en tarieven.
Verhuurder zal waarschijnlijk niet zo heel veel water verbruiken voor een winkelpand, maar verbruik is te hoog voor 1 (soms 2) personen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Nu heb ik , in mijn berekening, geen btw meegerekend (wél energiebelasting) omdat ik ervanuit ben gegaan dat de verhuurder dit heeft terugontvangen van de belastingdienst. Als ik dit ook nog meereken is dat toch
pure winst voor de verhuurder, dat zijn toch geen kosten (meer) voor hem?
Of zie ik dit verkeerd.
Dat zie je verkeerd. Een verhuurder kan de btw wel terugvorderen, maar als hij dat vervolgens aan jou doorlevert dan moet er wel weer btw over berekend worden.

Of zeg jij ook bij een aankoop in de winkel: ik betaal de btw niet, want die hebben jullie terug kunnen vorderen toen je dit product inkocht.

Illie1981

Ongelezen bericht door Illie1981 »

Dank mensen voor jullie reacties!

@ Daan_1978: de reden waarom hij zoveel berekende was omdat hij enkele jaren geleden problemen heet gehad met mensen die de energiekosten hoog lieten oplopen en uiteindelijk niet betaalden. Deze zaak is toen door justitie behandeld waarbij de verhuurder zijn gelijk gekregen zou hebben maar niet de duizenden euro's, zoals hij zegt die hij tegoed had van de huurders. Ik heb hem daarin geloofd maar twijfel nu heel hard of het verhaal klopt...

@mzuri: precies, die uitkomst geeft mijn berekening ook. En gas we wat hoger dan jaar ervoor maar geen honderden euro's (koude wintermaandjes gehad ;-) ). Daarbij minder stroom en water verbruikt. 25,00 per maand aan water..lijkt mij teveel (ook vreemd dat ik van de rekening niets mag zien). Heb we meer verbruikt weet ik, door een hernia (gelukkig van hersteld) waardoor ik 2x daags en langer douchte. Kom dan op 117m3, lijkt mij geen 225,00. Zoals ik al aangaf in mijn 1e bericht: waterkosten zijn peanuts ivm energie...Maar toch..ik vind dat ik hoor (terug) te krijgen waar ik recht op heb..Al is het maar 1 euro. De verhuurder heeft tenslotte al genoeg op mij kunnen verdienen.

@SJZ:
ik snap je beschrijving, echter..Als ik bv een dvd koop in de winkel, dan heeft de verkoper btw betaald bij de leverancier welke de verkoper terugkijgt van de belastingdienst. Wanneer de consument (ikke dus in dit geval zei de gek :-) ) deze dvd koop zit daarbij de btw inbegrepen die de verkoper op zijn beurt weermoet afdragen aan de belastingdienst.

Als ondernemer ontvang je dan toch de btw over ingekochte producten terug en draag je de btw over verkochte producten af.

De verhuurder verkocht toch geen energie aan mij? Ik maakte gebruik van zijn woning, water energie en de belasting die ik over de energie betaal is dan toch dezelfde belasting als die de verhuurder aan de energieleverancier betaald en terug ontvangt van de belasting?

Ons verbruik staat toch op 1 en dezelfde rekening, de zakelijke (eindaf)rekening die de verhuuder ontving van Essent. Over het totaalbedrag/ totaal verbruik is btw berekend, welke de verhuurder terug ontvangt van de belastingdienst.

Of zit ik nu écht helemaal verkeerd?
(als ik verkeerd zit ontvang ik nog altijd geld terug toch:
561,40 terug te ontvangen excl btw, stel dat deze er nog af moet dan blijft over: 561,40 - 19% BTW = 454,74)

Dat bedrag vind ik nog teveel om het erbij te laten zitten.
Pfff...krijg hoodpijn van al dat gereken...Als de veruurder me al het extra (reken)werk ook nog zou moeten uitbetalen kon ik een mooie vakantie vastzetten ;-).

Voel me écht voor de gek gehouden...mensen die een soortgelijke ervaring hebben met bruikbare tips en tools mss zodat ik korte, conrete en doeltreffende stappen kan ondernemen? Rechtswinkel misschien?

Nogmaals dank voor de reacties!

Gesloten