LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugstorten naar een ander rekeningnummer

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Treptower

Terugstorten naar een ander rekeningnummer

Ongelezen bericht door Treptower »

Goedemiddag,

Bij de ABN had ik een zakelijke rekening en prive zit ik bij de ING. Nu mijn winkel is gestopt, kreeg ik een afrekening van mijn stroom. Deze rekening heb ik van mijn prive rekening betaald, omdat ik de zakelijke rekening niet meer gebruikte. Nu heeft de Nuon dit bedrag teruggestort, maar niet naar mijn rekening, maar naar de zakelijke. Omdat deze rekening is stop gezet voor incasso's, heb ik daar verder niet naar gekeken. De Nuon zegt nu echter dat ik de rekening nog moet voldoen, maar dit geld is nu weg. (Beland op een rekening courant)

Mijn vraag is eigenlijk of de Nuon dit bedrag mag terug storten naar een andere rekening of dat zij dit nooit hadden mogen doen?

Bedankt voor de reacties alvast!

ABN AMRO

Re: Terugstorten naar een ander rekeningnummer

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Goedemiddag,

Ik begijp uit uw bericht dat NUON het geld van de afrekening heeft teruggestort naar uw voormalige zakelijke ABN AMRO rekening en niet naar uw particuliere ING rekening.

Wanneer uw zakelijke ABN AMRO rekening daadwerkelijk is opgeheven zal het bedrag wat NUON heeft overgemaakt teruggeboekt worden naar NUON. Omdat u aangeeft dat er van de zakelijke rekening niet meer geïncasseerd mag worden is het mij niet duidelijk of de zakelijke rekening ook echt is vervallen.

Om dit na te gaan verzoek ik u om met een geldig legitimatiebewijs naar één van de ABN AMRO vestigingen te gaan. Mocht de zakelijke rekening toch nog bestaan dan zal het bedrag van NUON hier wel op terecht zijn gekomen.

Met betrekking op uw vraag of NUON het geld naar uw zakelijke rekening bij de ABN AMRO had mogen terugstorten verzoek ik u hierover contact op te nemen met NUON.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO NV
Mw M. Arts

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Als ik je verhaal goed begrijp heb je de rekening vanaf je prive rekening voldaan maar door onbekende oorzaak heeft Nuon dit bedrag teruggestort op je zakelijke rekening die je niet meer gebruikt. Vervolgens komt Nuon tot de conclusie dat je alsnog moet betalen maar kan je dit niet doordat je saldo op je zakelijke rekening niet meer toereikend is (je stond al in het rood) of omdat je geen toegang meer hebt tot je zakelijke rekening?

In het eerste geval kan je kontakt opnemen met Nuon en je betalingsbewijs overleggen. Zij zullen dan het geld terug moeten halen van de zakelijke rekening. Het is van hun niet correct om het geld verkeerd terug te boeken en al helemaal niet als er nog een rekening openstond. Ik neem aan dat het hier dan ook een zakelijke rekening betreft?

In het tweede geval kan je kontakt opnemen met de ABNAMRO, je geld is dan niet echt weg maar staat ergens geparkeerd. Je kan ze vragen dit naar je prive rekening over te boeken.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Treptower,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat Nuon een bedrag heeft teruggestort naar een ander rekeningnummer dan waar de betaling vandaan komt. Hiervoor kunnen bij Nuon verschillende oorzaken zijn.

Wilt u meer informatie? Dan zoek ik dit graag voor u uit . U kunt een privébericht (PB) versturen via de knop linksonder dit bericht, met uw klant- of contractrekeningnummer en uw telefoonnummer. Dan neem ik telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Barry
Nuon Webcare

Treptower

Ongelezen bericht door Treptower »

Bedankt voor de reacties! Ik heb Nuon teruggemeld dat zij het geld moeten terug vorderen bij de ABN en heb de betalinggegevens van de storting nogmaals toegevoegd. De verantwoordelijkheid ligt bij hun.

Gesloten