LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT-postpunt geeft pakket niet mee (off.voorl. niet volledig

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
HelenaD
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2011 15:06

TNT-postpunt geeft pakket niet mee (off.voorl. niet volledig

Ongelezen bericht door HelenaD »

Dag,

Ik heb een vraagje. Het is nu voor de tweede keer dat mijn TNT-bezorgpunt (de sigarenboer bij mij om de hoek waar een pakketje wordt bezorgd als ikzelf niet thuis ben) een pakketje niet wil meegeven omdat de afzender niet precies de voorletters heeft gebruikt zoals ze in mijn paspoort staan.

Ze zijn daar zeer streng, en als ik nu iets via het internet bestel let ik zeer goed op dat ik mijn volledige voornamen invul ;-) Maar als mijn vroegere buurvrouw mij een pakketje stuurt, dan stuurt ze die gewoon naar Ellen <achternaam>, mijn algemene roepnaam, ipv 'Helena Martha Maria' <achternaam> (mijn katholieke 'officiele' naam, die behalve mijn paspoort niemand kent).

De dame achter de balie vertelde dat als iemand niet mijn volledige, zoals in het paspoort vermelde namen vermeld, het in principe onjuist is geadresseerd. Echter, ik heet voor iedereen gewoon 'Ellen', en vrijwel niemand kent mijn officiele voorletters.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast hartelijk dank!

Kulp
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2010 10:08

Re: TNT-postpunt geeft pakket niet mee (off.voorl. niet volledig

Ongelezen bericht door Kulp »

Lijkt me een beetje overdreven. Bovendien staat het ook niet op de website van TNT:
Waarom moet ik mijn legitimatiebewijs tonen?

Bij het afhalen van bepaalde postzendingen of als de postbode u daarom vraagt is legitimeren verplicht. PostNL vraagt u dan om een legitimatie vóór de zending aan u wordt uitgereikt.

Op uw afhaalbericht leest u of u zich moet legitimeren voor het in ontvangst nemen van uw zending. Wij accepteren alleen één van onderstaande legitimatiebewijzen:

[*] Paspoort
[*] Nederlands rijbewijs
[*] Nederlandse Identiteitskaart
[*] Europese Identiteitskaart
[*] Nederlands vreemdelingen document (niet geldig voor persoonsgebonden zendingen zoals Brief met Legitimatie)
Het lijkt mij voldoende als je het afhaalbewijs meeneemt en je vervolgens legitimeert. Ik heb het idee dat de dame van het betreffende TNT-loket een beetje doorslaat. Daarbij zijn pakketjes heel vaak gericht aan dhr. of mw. X, zonder voorletters, dus als iedereen hetzelfde zou doen als die mevrouw zou bijna niemand meer een pakketje af kunnen halen.

HelenaD
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2011 15:06

Re: TNT-postpunt geeft pakket niet mee (off.voorl. niet volledig

Ongelezen bericht door HelenaD »

Ja, dat vind ik ook. Kijk, ik kan er niks aan doen als mijn oma mij een pakketje stuurt met 'Ellen' + achternaam.

Moet dat anders, dan moet dat de verzender wel duidelijk gemaakt worden. Met als wanneer je een ticket voor iemand boekt. Heel duideliijk: vul de volledige voornamen in.

Maar dat doen ze dus niet. Ik kan op het postantoor gewoon een pakketje sturen naar 'Fam + achternaam'. En gelukkig maar :-)

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: TNT-postpunt geeft pakket niet mee (off.voorl. niet volledig

Ongelezen bericht door Tarja »

dat heb ik nog nooit mee gemaakt, het adres klopt toch en de achternaam? dat is dan toch voldoende

hopelijk krijg je je pakketje nog mee,

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: TNT-postpunt geeft pakket niet mee (off.voorl. niet volledig

Ongelezen bericht door mzuri »

Kulp schreef:Het lijkt mij voldoende als je het afhaalbewijs meeneemt en je vervolgens legitimeert. Ik heb het idee dat de dame van het betreffende TNT-loket een beetje doorslaat.
Inderdaad.
Als een bezorger van diezelfde TNT het pakketje wel aan de deur kan afleveren, vraagt hij toch ook niet om legitimatiebewijs en checkt dat met de adresgegevens op het pakje?

Gesloten