LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door DannyMan »

In juni 2011 hebben wij besloten om een lekker reisje naar Turkije te boeken. Dus we bellen Neckermann reizen op, die regelden een reis via Transavia voor 9 dagen naar Turkije. We gaven erbij aan dat we niet met Onur, of Turkish Airways wilden. Alles mooi en wel.

4 weken later kwam onze rekening binnen. Dit kwam op een ongelukkig moment, want ik kreeg net te horen dat mijn werkgever zou gaan reorganiseren. Dus wij bellen Neckermann reizen op met de vraag of de reis geannuleerd kan worden. Antwoord van Neckerman was: "Dat kan, maar dan moet u 20% van de reis als boete betalen". Dat vonden we erg raar en vroegen hoe dat zat. De callcentermedewerker vertelde dat zo de regels van ANVR zijn. Je doet een boeking online, dan heb je 10 dagen bedenktijd en daarna ben je 20% kwijt. Ik vroeg of het 10 dagen nadag je de factuur hebt ontvangen was. Nee, het is direct na de boeking. De factuur sturen ze na de bedenktijd??? Enige clementie was niet te bespeuren, dus vroegen we naar een leidinggevende. Nou, die was nog erger. Het kon haar niet zoveel schelen hoe we het zouden betalen, maar die 20% zou er komen. Ze zouden wel even een incassobureau sturen. Vervolgens werd de hoorn op de haak gegooid door de leidinggevende.

Wij bellen na enige minuten terug. We krijgen een andere dame aan de lijn en geven aan dat als het echt niet anders kan, dat we dan toch maar gaan, ondanks dat we het er niet mee eens zijn. De dame gaf aan: "Sorry, de reis is al geannuleerd en door een ander geboekt. De rekening van 20% wordt nu aangemaakt". NOU LEKKER DAN!!! De dame aan de telefoon vroeg wat er gebeurd was en vond het dermate sneu dat ze keek of er nog een andere optie was. Die was er. 1 dag minder voor nagenoeg hetzelfde bedrag. Het was slikken of stikken. Dus hebben we het maar geaccepteerd.

Toen we de vliegtickets ontvingen, bleek dat we niet meer met Transavia vlogen, maar met Onur air. Ook leuk als je daar niet op zit te wachten.

Ja, ze gaan lekker daar bij Neckermann. Voor ons nooit meer.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door amelissen »

Sorry hoor, maar vind dit behoorlijk gezeur.

U zegt zelf af omdat het nu ff niet uit komt (kan Neckerman toch niets aan doen). Waarom zou een bedrijf coulance moeten hebben omdat het u ff niet uitkomt? U heeft iets geboekt, daar moet u zich aan houden.
Vervolgens geeft Neckerman aan dat het 20 % kost om te annuleren. U boos.
Vervolgens belt u later weer terug om dat weer terug te draaien en bent u weer boos omdat Neckerman alles al heeft doorgezet.

Het is dus echt nooit goed!.
Neem eerst een behoorlijk besluit voordat u iets in gang zet.

En nee ik werk niet bij Neckerman of enige andere reisorganisatie!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

DannyMan schreef:...Je doet een boeking online, dan heb je 10 dagen bedenktijd en daarna ben je 20% kwijt. Ik vroeg of het 10 dagen nadag je de factuur hebt ontvangen was. Nee, het is direct na de boeking. De factuur sturen ze na de bedenktijd??? ...
Ik vraag me even af waar die 10 dagen bedenktijd vandaan komt ? Is dat iets wat Neckermann biedt ?
Volgens de wet kopen op afstand geldt er geen bedenktijd voor het online kopen (lees: boeken) van reizen.

Het bedrijf waar u werkt, gaat dus reorganiseren, maar het is op dit moment nog onzeker wat er met u gaat gebeuren ? Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten of een doorlopende annuleringsverzekering ? Ontslag zijn doorgaans gronden om binnen de annuleringsverzekering te annuleren. Hiervoor zou u wel moeten weten dat u ontslagen gaat worden. Dit zou korter voor vertrek ook nog mogelijk kunnen zijn.

Mocht het zo zijn dat u vlak na uw vakantie ontslagen zou worden wegens de reorganisatie, is het dat niet wel zo prettig dat u nog even op vakantie bent geweest?

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Als je een reis annuleert, dan betaal je annuleringskosten (je kunt het ook boete noemen). Deze annuleringskosten kun je vervolgens (proberen te) claimen bij je annuleringsverzekering, die je uiteraard afgesloten hebt, toen je deze reis boekte.
Toen we de vliegtickets ontvingen, bleek dat we niet meer met Transavia vlogen, maar met Onur air. Ook leuk als je daar niet op zit te wachten
Als ik het goed begrijp is de originele reis geannueerd en is dit een nieuwe reis. En die gaat blijkbaar niet met Transavia. Ik kan namelijk uit het stukje van de TS niet opmaken, dat ook nu weer de eis gesteld is, dat er met Transavia gevlogen zou worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@ dirkje
ja ts had wel aangegeven dat hi niet met onur wilde en turkisch airways...dus dan blijven er misschien niet veel over?met neckerman.(weet ik niet hoor naar turkije)

maar eerlijk gezegd,ik boek nooit via internet ,maar het lijkt me dat je een annuleringsverzekering erbij hebt afgesloten?althans de meeste doen dat,zo niet dan moeten ze ook niet zeuren als het mis gaat...
dus lijkt mij dat een annuleringsverzekering ook geld voor internet boeking?

als je die niet hebt afgesloten,dan is het eigen schuld en kan je neckerman de zwarte piet toespelen maar dat is niet eerlijk.
jij bent te zuinig geweest om geen verzekering af te sluiten...
en als je die wel had gehad,dan idd zoals emmy zegt is er een clausule mocht u een ontslag krijgen of dreigen...dan kan er geanuleerd worden,je bent dan wel je kosten kwijt van de verzekering...maar ja,dat is het....

dus had je die?

ik moet eerlijk zeggen,ik heb denk ik 85% van al min reizen met neckerman gedaan en nog nooit maar dan ook nooit gezeur gehad,kan toeval zijn....?

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door Choco2009 »

@Rozemarijntje,

Wij hebben al de nodige problemen met Neckermann gehad.
Van de reisleiders die je aan je lot over laten, als je ziek word en het je maar zelf kan uitzoeken hoe je na een dokter gaat.
Nee er zijn reisleiders van Neckermann reizen, die er alleen maar zijn om je het geld uit je zak te klopen voor excursies en bij problemen niet thuis geven.
Lekkere organisatie is dat !!!
Ik kan op dit moment verder geen Details geven omdat de klacht nog in behandeling is.

Maar ik weet wel een ding heel erg zeker, en dat is dat wij niet snel meer bij Neckermann reizen, een reis boeken.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat is balen voor je!!!!

maar ik zeg ook,bij mij het kan toeal zijn!

succes met de afhandeling

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Choco2009 schreef:@Rozemarijntje,

Wij hebben al de nodige problemen met Neckermann gehad.
Van de reisleiders die je aan je lot over laten, als je ziek word en het je maar zelf kan uitzoeken hoe je na een dokter gaat.
Nee er zijn reisleiders van Neckermann reizen, die er alleen maar zijn om je het geld uit je zak te klopen voor excursies en bij problemen niet thuis geven.
Lekkere organisatie is dat !!!
Ik kan op dit moment verder geen Details geven omdat de klacht nog in behandeling is.

Maar ik weet wel een ding heel erg zeker, en dat is dat wij niet snel meer bij Neckermann reizen, een reis boeken.
Dat heet eigen verantwoordelijkheid.
Kwestie van vragen aan de balie van het hotel, dan komt er in veel gevallen (ervaring in Egypte) gewoon een dokter naar het hotel.
Ook op vakantie is zelfredzaamheid belangrijk, net als thuis.

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door Choco2009 »

@Violetprue,
Ik hoop voor jou dat je nooit in die situatie terecht komt, als waar wij in gezeten hebben.
Kom je dat wel. Dan wens ik je veel succes met jezelf retzaamheid, en je eigen verandwoordelijkheids gevoel!
Maar even een vraag aan jou Violetprue, waar is jou inziens naar een Reisleider voor? Alleen om de toeristen het geld uit de zakken te kloppen, voor de excursies? Of ook voor Noodgevallen?
Wij weten een ding zeker, als Neckermann reizen de klachten die wij hebben niet goed afhandeld, en zijn klanten niet serieus neemt, gaan wij niet meer met Neckermann reizen op vakantie.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

@Choco2009
Zoals u kunt lezen, staat er eigen ervaring.
Ik heb niet uw ervaring, dus daar kan ik geen oordeel over geven, ik kan enkel uitgaan van mijn eigen ervaring.
De reisleiding is er zeker voor noodgevallen en hulp.
Maar iets 'simpels' als het bezoeken van een dokter zou u (naar mijn mening en gebaseerd op mijn ervaring in Egypte) zelf moeten kunnen regelen.
Lukt dat niet, kunt u inderdaad de reisleiding inschakelen.
Zij zouden een telefoonnummer moeten hebben van een Engelssprekende arts.
Zij zouden u ook moeten kunnen informeren hoe u daar het beste kunt komen, als de arts niet naar u toe komt.
Meer kunnen zij echter niet voor u doen.
Daar komt dus de zelfredzaamheid om de hoek.
Dat dit bij u kennelijk fout is gegaan, vind ik erg vervelend voor u.

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door Choco2009 »

@Violetprue,
Wij waren in een gebied op vakantie waar bijna geen Engels gesproken werd.
Zelfs Artsen, die 2 woorden engels en de rest in het Spaans verder gingen.
Terwijl de Reisleiding ter plekke vloeiend spaans sprak.
Wij zijn zelf naar een tussen haakjes Engels sprekende arts gegaan.
Er kwam van alles uit behalve engels.
En als je dan de reisleiding belt, en die persoon doet niks.
Je kunt zo zelf restzaam zijn als je maar kunt. Maar een maal houd het echt op.
En vooral als een van de 2 bijna aan het eind van zijn krachten is door ziekte ter plaatse.
Dan mag je wel een beetje hulp verwachten!
Of is dat te veel gevraagd?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het is idd wel zo dat je zelf dingen moet ondernemen,maar voor dit soort dingen hoort een hostess er dus te zijn!
normaal gesproken krijg je zelfs een brief met waar de huisartsen enz zitten,meestal zoeken ze een een ned uit of eentje die goed ned spreekt(ja ook verre landen)
dus dit valt me ook wel tegen eerlijk gezegd.

een hostess hoort je te begeleiden in dit soort dingen daar betaal je voor.....simpel

hoop dat het ondertussen beter gaat

lampert
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2013 14:40

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door lampert »

Ik kan een heel verhaal hier gaan plaatsen,maar ik hou het liever kort heb namelijk al een barstende koppijn van dit bedrijf.
Door dat schoonvader van dochter zware hartoperatie moet ondergaan ,moet schoonzoon annuleren,
vervolgens krijgen wij het bericht dat onze dochter bij ons (pa en ma) op de kamer wordt gedropt omdat er geen 1 persoonskamers beschikbaar zijn.
Op het verzoek van ons reisburo om de 2 persoonskamer te handhaven wordt negatief gereageerd door neckerman,mits wij voor onze kleindochter even 500 euro extra betalen zodat deze als vol betalende kan worden ingeboekt!!!!!
Hier een klacht over geplaatst bij neckerman,antwoord van neckerman:



Oplossing bedrijf

Geachte heer ,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Omdat u ervoor gekozen heeft uw boeking te plaatsen bij een reisbureau, verzoeken wij u uw vragen betreffende uw boeking bij het reisbureau te laten beantwoorden. Zij kunnen u verder van dienst zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Neckermann Reizen

dat is nog eens een super manier van klachten oplossen he????
Wat een bedrijf zeg.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou nee,
Sorry,maar u moe ook naar het reisburo...
Of heeft u via internet geboekt?.

En ja als er geen 1 ps kamers zijn houd het op...

wakker worden
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 09:03

Re: Neckermann reizen? NOOIT MEER!!!

Ongelezen bericht door wakker worden »

Met Neckermann gereist , 8 uur (avond - nacht) vertraging gehad op vliegveld Ibiza
Tijdens vertraging , ook na telefonisch contact, niemand van Neckernmann gezien (zorg voor je klant)
vervolgens brief gestuurd t.a.v. directie
Taal nog teken ontvangen
Brief aangetekend gestuurd - taal nog teken ontvangen

Besloten er maar een rechtbijstandverzekeraar op te zetten
Een dergelijke organisatie verdient geen klanten

Hoe je klanten behandelt zegt iets over jezelf !!!

Gesloten