LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opwaardeerproblemen bij oplaadpunten

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
t.o.m.
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2011 01:06

opwaardeerproblemen bij oplaadpunten

Ongelezen bericht door t.o.m. »

ik bestelde via de site een bedrag voor mijn chipkaart.
bij de eerstvolgende rit kun je dan je kaart opwaarderen en je bestelling dus ophalen bij een opwaardeerpunt bv in de bus.
bij de 1e bus stond er op de opwaardeerpaal dat er een communicatiestornis was opgetreden dus niet mogelijk om op te waarderen.
de chauffeur zei dat dit erg vaak zo is en ik mocht gratis meerijden!!
wel oneerlijk eigenlijk want bij de volgende halte kochten er 2 een 30 minutenkaartje voor 2,50!!!
in de volgende bus die ik moest hebben deed de opwaardeerpaal het wel.
je houd dan je kaart voor de paal en dan krijg je je bestelling op je kaart.
nu even niet want de paal meld dat er geen bestelling is voor mij.
deze chauffeur was minder aardig want hij geloofde niet dat ik wel een bestelling had geplaastst...ja das echt erg!!!!!
ik weigerde om nu een kaartje van 3,50(veolia) te kopen en met een chagereinige blik van de onaardige chauffeur ben ik gaan zitten.
s,middags probeerde ik wederom om op te waarderen maar wederom geen bestelling.
ik kwam thuis en keek even op mijn rekening,..ja het bedrag was wel degelijk afgeschreven.
ik wilde nu de bestelling annauleren en mijn geld terug op mijn rekening hebben.
dit is mogelijk via de chipkaartsite.
na de annuleringscode te hebben ingetoetst kreeg ik een bijzonder mededeling(nah ja bijzonder..)
wegens een technische storing is het momenteel niet mogelijk te annuleren,...jawellllll..grrrrr
dus even bellen naar de ov chipkaart...voor 10cent per minuut!!!!,,,grrrrr
na 13 minuten werd ik geholpen en na 17 minuten was het gebeurd,...ik krijg na 30 dagen mijn geld terug op mijn rekening...jawel,..u leest het goed
30DAGEN JA....zelfs in de jaren 70 ging dit nog sneller!!!
even lekker 30 dagen rente van al die mensen die dit probleem hebben en even allemaal meer dan 10 minuten aan de lijn laten hangen...
dit zijn schofterige en zeer klantonvriendelijke handelingen die erg makkelijk zijn als er toch lekker geen alternatief is!! grrrr
ik heb een klacht aan ze gemaild dat ik die 1,30 euro van het bellen bijgeschreven wil hebben op mijn chipkaart,...maar ja,...ze hebben het monopoly he dus, zal ik dit wel niet gaan krijgen he?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: opwaardeerproblemen bij oplaadpunten

Ongelezen bericht door Guardian72 »

13 minuten wachten op een betaald telefoonnummer?

Was dit niet iets om aan de OPTA te melden - riekt naar misbruik

t.o.m.
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2011 01:06

Re: opwaardeerproblemen bij oplaadpunten

Ongelezen bericht door t.o.m. »

je hebt gelijk!!!
goed ideeeeeee!!! :!:

t.o.m.
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2011 01:06

Re: opwaardeerproblemen bij oplaadpunten

Ongelezen bericht door t.o.m. »

je hebt gelijk!!!
goed ideeeeeee!!! :!:

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: opwaardeerproblemen bij oplaadpunten

Ongelezen bericht door majakabin »

mijn zoon van 19 heeft ook het ene probleem na het andere met deze wonderlijke vervanging van de strippenkaart.

negen van de tien keer kan hij niet uitchecken omdat de automaat buiten werking is gegaan halverwege de rit.

vorige week had ik 20 euro gekocht via internet maar inderdaad kon hij het niet opladen want er stond niks klaar terwijl op de site stond dat hij het binnen 1 minuut erop kon zetten.

vanmorgen stond die 20 er wel bij dus genoeg saldo maar de automaat gaf bij inchecken aan dat hij te weinig saldo heeft om te kunnen reizen met de bus van Vianen naar Utrecht wat 4 euro incheck kost.

zijn studentenkaart die ze geblokkeerd hebben door foute communicatie doet het ook nog steeds niet dus het heeft ons tot nu toe in 2,5 week al 60 euro gekost om naar school te kunnen gaan.

van mij mogen ze dit systeem weer wegdoen en gewoon weer op de ouderwetse manier maar ja hier verdienen ze meer aan he door alles wat fout gaat.

t.o.m.
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2011 01:06

Re: opwaardeerproblemen bij oplaadpunten

Ongelezen bericht door t.o.m. »

tsja als je de reizigers echt willen dan de ov chipkaart weg gaat blijft er echter 1 ding om dat voor elkaar te krijgen en dat is handtekeningen van heel veel mensen verzamelen en dat doet dus niemand
zoals we dan kunnen zeggen:het word je gewoon door de strot geduwd en iedereen mag lekker meefietsen.
niemand, helemaal niemand doet er wat aan.
helaas heeft men dat goed in de gaten!!! :evil:
zelfs al zal je een hele aflevering van radar vullen met al de problemen die men ondervind,dan gaat er nog niks veranderen denk ik.
het probleem met het uitchecken is een vaak voorkomend probleem en geld teruggeven doen ze niet snel.
als je wel geld tegoed hebt houden ze het gewoon een maand lang vast.ja zo kan je geld verdienen he?
ronduit,.....smerig!!! :twisted:

Gesloten