9 april dit jaar werd ik gebeld dat ik een proefpakket zou krijgen omdat ik mee had gewerkt aan een enquête. dit zou mij eenmalig 6.90 kosten aan verzendkosten.
na enige aarzeling ben ik toch maar akkoord gegaan, omdat ik inderdaad had gezien dat je na deelname van de enquête een kado zou ontvangen. Er is mij toen gezegd dat ik binnen 10 dagen NA betaling mijn pakket kon ontvangen. ook vertelde de man mij dat ik automatisch aan een abonnement vast zat tenzij ik deze na ontvangst van mijn proef pakket gelijk op zou zeggen via een speciale code die ik bij het pakket zou ontvangen. klein rekensommetje ik had het pakket uiterlijk 21 april moeten ontvangen. een paar dagen na het telefoontje werd er 6.90 van mn rekening afgeschreven dus zou ik met 10 werkdagen mijn pakketje ontvangen. pas op 19 mei ontving ik mijn proefpakket, bijna een maand te laat. na ontvangst heb ik mijn vervolg zending gelijk stop gezet.
maar er werd toch elke keer 15.90 afgeschreven.
na de tweede keer heb ik eenmaal 15.90 terug laten storten onder vermelding van 'geen machtiging gegeven'. Ik natuals gebeld op het 0900 nummer wat op hun site stond. hier werd gereageerd met "neem via de mail even contact op met het hoofdkantoor". ik heb natuals toen een mail gestuurd en pas na 15 dagen kreeg ik een reactie.
ik had mijn pakket wel ontvangen want zij hadden geen tegen bericht ontvangen en ook niks retour gekregen. na in de tweede mail nadrukkelijk uit te leggen dat ik mijn proef pakket WEL had ontvangen maar deze mij maar 6.90 zou kosten kreeg ik eindelijk een enigszins duidelijk antwoord.
Ik was te laat met opzeggen dus ik betaalde voor een vervolgzending, ik weer een mail terug dat dit kwam omdat het pakket een MAAND later kwam dan mij beloofd was. ik heb daarna niks meer per mail ontvangen van natuals. ondertussen kwamen er steeds meer brieven van directpay en na een aantal keer een herinnering ontvangen te hebben ben ik weer gaan bellen. weer kreeg ik te horen dat ik dit met het hoofdkantoor moest regelen.
een kleine 3 weken geleden ontving ik een brief van webcasso voor 58.02 of ik deze binnen 15 dagen wilde betalen. toen ik naar de datum keek zag ik dat deze al 8 dagen eerder was geschreven. ik dus weer gebeld naar natuals en deze man gaf aan dat ik eerder contact op moest nemen. Nadat ik uit mn slof was geschoten tegen deze man kon hij mij opeens zeggen dat ik inderdaad had gebeld en gemaild. het speet hem dat het zo was verlopen en hij zou mij opnieuw een pakket sturen (welke ik nog steeds moet ontvangen) en raadde mij voor de zoveelste keer aan om contact op te nemen met het hoofdkantoor.
ik weer een mail gestuurd naar het hoofdkantoor met webcasso in de cc zodat ze konden zien dat er nog contact was over de betaling. webcasso vertelde mij dat ik gewoon moest betalen en zij er niks meer aan konden veranderen. inmiddels heb ik de 58.02 (omdat ik niet het risico wil lopen dat er opeens een deurwaarder voor mijn deur staat) betaald maar wacht ik nog steeds op antwoord van natuals EN mijn bijna 100,- kostende pakket.
en dat terwijl ik ook nog eens een slechte reactie heb op de vitamine!
inmiddels ben ik op zoek naar een rechtsbijstand bureau die mij kan helpen het geld terug te halen iemand hier misschien ervaring mee??
PS kort samen gevat voor de mensen die mijn ongelofelijk lange preek niet willen lezen
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
ik heb een proefpakket ontvangen voor 6.90. en heb een kleine 100,- betaald voor een nooit ontvangen pakket terwijl natuals zegt dat ik deze WEL heb ontvangen. en ik word genegeerd en voorgelogen door Natuals.
[UPDATE: zojuist heb ik een mail ontvangen van natuals...ze hebben besloten de incasso kosten te laten vallen en mij alsnog een pakket toe te sturen...blijkbaar als je dreigt met juridische stappen kunnen ze ineens wel binnen 1 dag reageren. nu alleen nog mijn geld terug krijgen van webcasso en ik ben klaar met het verhaal. ik hoop dat het bij andere mensen ook zal lukken]