Iemand advies?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar als je eerst bij de RWE hebt gezeten (bestaat dat nog?) en vervolgens bij de NUON, dan ben je allang blij dat je ergens zit waar de zaakjes goed geregeld worden. Dan maar wat meer betalen.Slimmekoper schreef:Dong is bij mijn weten een vrij betrouwbare, klantvriendelijke leverancier. Toen Dong nog Intergas was was dit wel anders maar hun zaakjes zijn nu wel goed op orde.
Hun tarieven zijn echter niet erg concurrerend als men kijkt naar leveranciers als bijv. Greenchoice of de Vastelastenbond die óók erg klantvriendelijk te werk gaat, is mijn ervaring in het verleden.
Er zijn dus ook zéker klantvriendelijke leveranciers die goedkopere energie leveren dan Dong!
Dat is nadrukkelijk niet juist. Als je met je energierekening goedkoop uit wilt zijn, zul je elk jaar moeten switchen om van kortingen gebruik te kunnen maken en zo goedkoop uit te zijn. Dong is zonder korting nauwelijks goedkoper dan Eneco, Nuon, Essent etc. Maar dat geldt ook voor Greenchoice, de NEM etc etc etc. Met het reguliere Greenchoice-tarief ben je bijvoorbeeld maximaal 10 euro per jaar goedkoper uit dan bij de "regioleverancier" (Eneco, Essent, etc)Dong is bij mijn weten een vrij betrouwbare, klantvriendelijke leverancier. Toen Dong nog Intergas was was dit wel anders maar hun zaakjes zijn nu wel goed op orde.
Hun tarieven zijn echter niet erg concurrerend als men kijkt naar leveranciers als bijv. Greenchoice of de Vastelastenbond die óók erg klantvriendelijk te werk gaat, is mijn ervaring in het verleden.
Er zijn dus ook zéker klantvriendelijke leveranciers die goedkopere energie leveren dan Dong!
Dat klopt wel aardig, ik verbruik jaarlijks ongeveer 600 m3 gas en 1600 kWh stroom, als je dan ieder jaar, of om de twee jaar van energieleverancier wisselt en dan steeds een leuke korting van een honderdje of twee incasseert dan kom je redelijk goedkoop uit met je energie.Gebruik je dus nul stroom en nul gas in een jaar dan krijg je zelfs geld toe!
Ik heb niet geschreven dat de transportkosten verschillen per leverancier. De transportkosten verschillen juist niet per leverancier maar zijn afhankelijk van welke regio je woont. Ik heb aangegeven dat de regiotoeslag per leverancier kan verschillen.Inderdaad Bwieren, u heeft gelijk: transportkosten variëren per leverancier. Mijn excuus voor de verkeerde informatie
Dan ben je óf blind, óf analfabeet óf je hebt moeite met begrijpend lezen....een aanrader
Logisch, bij die bedrijven moet de schoorsteen ook roken. De enige manier om het echt objectief te krijgen is een legertje vrijwilligers om zo'n site te onderhouden.Slimmekoper schreef:De vergelijkingssites zijn tegenwoordig al niet veel meer dan een reclamezuil voor ondoorzichtige aanbiedingen, is mijn mening.