Omdat het door een erkend installatiebureau uitgevoerd en gecontroleerd was hadden wij dus het idee dat het aan ons lag, dat wij die "rioollucht" verwarde met gaslucht.... Maar nu komt het.
Afgelopen dinsdag ( 4 jaar later!) een nieuweketel laten installeren kreeg mijn vrouw te horen dat ze deze niet konden installeren omdat ze via de leiding hadden gemeten dat wij een gaslek hadden en dat ze de installatie simpelweg niet mochten doen. WTF!
Natuurlijk belde mijn vrouw mij meteen op en mochten ze mij koste wat kost proberen te achterhalen waar dit zat, ook al zou dit betekenen dat dit veel geld zou kosten.
Omdat wij het verhaal vertelde over bovenstaand installateur hebben ze eerst in de keuken gekeken en wat bleek, ze hebben bij het aansluiten van de koperen leiding deze niet gesoldeerd of klemmetje aan de slang van het gasfornuis gemonteerd, hierdoor lekte er dus gas tussenuit.
Gelukkig staat bij ons altijd het raam open bij de keuken en hebben we constante luchtzuivering in het huis.
Achteraf denk je dan natuurlijk wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren maar omdat je denkt dat je met grote bedrijven werkt met alle keurmerken ga je er (miscchien wel te makkelijk) van uit dat ze weten wat ze doen.
Gelukkig heeft het bedrijf dat de ketel heeft geplaatst dit voorlopig opgelost maar 100% is het nog niet.
Ik heb het installatiebedrijf van de keuken een email gestuurd (had hun reactie nog in concepten staan van 4jaar terug) met ons telefoonnummer dat ze met ons contact op moeten nemen voor verdere afhandeling.
Helaas zijn ze toevallig deze week met vakantie maar ben benieuwd hoe hun reactie is. Natuurlijk gaan wij ook de extra kosten die wij al die jaren gehad hebben met het extra gas dat verbruikt is, maar hoe we dit kunnen berekenen?
iemand tips
Ommaar niet te sspreken over eventuele (verborgen) gezondheidsklachten