LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie omgeruilde Medion televisie
Garantie omgeruilde Medion televisie
In begin 2008 hebben wij een medion televisie gekocht, eind 2009 kregen wij hier problemen mee. Contact gehad met Medion, na meerdere reparatie pogingen is het toestel in februari 2010 vervangen. Nu hebben we sinds een week weer problemen met het nieuwe toestel. Inmiddels weer contact gehad met Medion, ze zeggen het niet te kunnen maken en dat er op een omgeruild toestel geen garantie zit, terwijl het toestel maar 1,5 jaar oud is. Ze gaan er dus ook niks mee doen. Weet iemand hoe het zit met garantie op een omgeruild toestel?
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 20 okt 2009 15:17
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Beste Judit,
Wij vinden het vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw MEDION TV.
Als u uw NAW gegevens en/of uw MEDION klantnummer naar mij mailt, nemen wij contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen.
Email: [email protected]
Met vriendelijk groet,
MedionHulp
Wij vinden het vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw MEDION TV.
Als u uw NAW gegevens en/of uw MEDION klantnummer naar mij mailt, nemen wij contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen.
Email: [email protected]
Met vriendelijk groet,
MedionHulp
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Toestel vervangen voor een nieuw toestel?
In feite zou dan de garantie toch juist weer "opnieuw" in moeten gaan en heb je dus wel degelijk garantie.
Gezien het bericht van webcare ben ik erg benieuwd hoe dit uiteindelijk opgelost gaat worden.
In feite zou dan de garantie toch juist weer "opnieuw" in moeten gaan en heb je dus wel degelijk garantie.
Gezien het bericht van webcare ben ik erg benieuwd hoe dit uiteindelijk opgelost gaat worden.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
eeuhm nee, daan_1978Daan_1978 schreef:Toestel vervangen voor een nieuw toestel?
In feite zou dan de garantie toch juist weer "opnieuw" in moeten gaan en heb je dus wel degelijk garantie.
Gezien het bericht van webcare ben ik erg benieuwd hoe dit uiteindelijk opgelost gaat worden.
Als een kapot produkt vervangen wordt door een nieuwe gaat niet opnieuw de garantietermijn in.. De overeenkomst is aangegaan op de originele datum en de garantietermijn blijft daarop gelden. Verlopen is dus verlopen.. De vraag is echter hoe het zit met de wettelijke garantie.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Angel heeft gelijk de originele aankoopdatum blijft gelden.
Als u in week 103 een nieuwe tv zou krijgen heeft deze feitelijk maar 1 week garantie.
Dit omdat u er beter van wordt (nieuwe tv) en dan hoeft de garantie niet opnieuw verlengd.
Rick
Als u in week 103 een nieuwe tv zou krijgen heeft deze feitelijk maar 1 week garantie.
Dit omdat u er beter van wordt (nieuwe tv) en dan hoeft de garantie niet opnieuw verlengd.
Rick
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Is dat niet raar, gezien een "nieuw" product minimaal een aantal jaar mee hoort te gaan?
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
?Nee, de garantie zat op het oorspronkelijk gekochte produkt en is overgedragen op het vervangende toestel. Je hebt immers geen nieuw produkt gekocht, maar een vervangend produkt gekregen.Is dat niet raar, gezien een "nieuw" product minimaal een aantal jaar mee hoort te gaan
Maar ik voel al weer een discussie van minimaal 2 pagina's opkomen
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Ok, dat zal zo wezen dan.
Toch is het bij mij een keer anders gegaan alleen dan niet bij een TV.
Een keer een Senseo gekocht welke binnen een paar maanden kapot ging. Opgestuurd, netjes gerepareerd terug gekregen.
Vervolgens ging het apparaat na een half jaar weer kapot. Naar de zaak terug en weer opgestuurd.
Na 1 week werd het apparaat omgeruild voor een nieuwe, waarbij vermeld werd dat de garantietermijn opnieuw in ging.
Vandaar mijn verbazing.
Toch is het bij mij een keer anders gegaan alleen dan niet bij een TV.
Een keer een Senseo gekocht welke binnen een paar maanden kapot ging. Opgestuurd, netjes gerepareerd terug gekregen.
Vervolgens ging het apparaat na een half jaar weer kapot. Naar de zaak terug en weer opgestuurd.
Na 1 week werd het apparaat omgeruild voor een nieuwe, waarbij vermeld werd dat de garantietermijn opnieuw in ging.
Vandaar mijn verbazing.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Op handelsgarantie gaan de voorwaarden van de aanbieder van toepassing. Als daar niets instaat over het opnieuw ingaan van de garantie dan gebeurt niet.judithsl schreef:Weet iemand hoe het zit met garantie op een omgeruild toestel?
Bij de wettelijke garante is het een ander verhaal. De verkoper heeft begin 2008 geen conform product ex 7:17 BW geleverd. Dat moet hij dus alsnog doen. Dat betekent dat de omgekeerde bewijslast ex 7:18 lid 2 BW opnieuw ingaat en dat je van het vervangende toestel conform 7:17 BW mag verwachten dat deze een zeker aantal jaren meegaat.
Het een ander wordt bemoeilijk door art. 7:23 BW dat de koper verplicht om bij de verkoper binnen een bekwame termijn na ontdekking van het gebrek te klagen. Deze termijn is tenminste twee maanden en slechts zelden langer.
Afgezien daarvan heeft het product van februari 2010 de zes maanden overleeft, dus ligt de bewijslast bij u. Het een en ander brengt mee dat het vooralsnog niet verstandig lijkt om hier een zaak van te maken.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Iedereen bedankt voor de reacties, heb inmiddels een mail gestuurd naar webcare, zal jullie op de hoogte houden van de uitkomst
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Inmiddels contact gehad met Medionhulp, ze komen aanstaande vrijdag de televisie omruilen voor een nieuwe.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Zeker niet.Daan_1978 schreef:Is dat niet raar, gezien een "nieuw" product minimaal een aantal jaar mee hoort te gaan?
Nergens is bepaald dat een product een x tijd probleemloos mee moet gaan.
Zal nogal een puinhoop worden als het wel zo zou zijn.
Stel voor dat het wel zo zou zijn, dan mag je van de goedkoopste accuboormachine van de Gamma precies de dezelfde kwaliteit, betrouwbaarheid en levensduur verwachten als van de duurste Makita of DeWalt.
Dat is dus echt niet zo.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Zeker wel.BBCS schreef:Zeker niet.Daan_1978 schreef:Is dat niet raar, gezien een "nieuw" product minimaal een aantal jaar mee hoort te gaan?
Bijvoorbeeld bij een accuboormachine van de Gamma. Mits na 6 maanden de koper kan aantonen dat deze boormachine buiten zijn schuld kapot is gegaan. Voor het verstrijken van die 6 maanden moet de verkoper aantonen dat het de schuld van de koper is dat deze Gamma boormachine kapot is gegaan. Ook van een accuboormachine kan verwacht worden dat deze een paar jaar meegaat, mits normaal gebruikt.
Bij een kilo appels is het natuurlijk anders aangezien de aard van dat product anders is. . Medion weet dit ook, in tegenstelling tot jou BBCS. Aangezien Medion de tv gaat omruilen voor een nieuwe. Om jouw vergelijking van een accuboormachine door te trekken: een Medion tv valt kwalitatief te vergelijken met een accuboormachine van de Gamma. Een Makita of DeWalt accuboormachine valt te vergelijken met een tv van het merk... Vul zelf maar in In ieder geval niet met een kilo sinaasappels.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Klopt niet.WillemV schreef:Bijvoorbeeld bij een accuboormachine van de Gamma. Mits na 6 maanden de koper kan aantonen dat deze boormachine buiten zijn schuld kapot is gegaan. Voor het verstrijken van die 6 maanden moet de verkoper aantonen dat het de schuld van de koper is dat deze Gamma boormachine kapot is gegaan. Ook van een accuboormachine kan verwacht worden dat deze een paar jaar meegaat, mits normaal gebruikt.
Als de koper kan aantonen dat het product buiten zijn schuld kapot is gegaan heeft die koper geen recht op kosteloze reparatie of vervanging.
Als de koper kan aantonen dat het product tijdens de koop niet goed was en dat het defect tijdens de koop redelijkerwijs kenbaar had kunnen zijn, dan kan de koper wel aanspraak maken op kosteloze reparatie of vervanging.
Zoals jij het uitlegt valt normale slijtage ook onder kosteloze reparatie of vervanging, terwijl dat helemaal niet zo is.
Appels en bananen kun je niet met elkaar vergelijken.WillemV schreef:Bij een kilo appels is het natuurlijk anders aangezien de aard van dat product anders is. . Medion weet dit ook, in tegenstelling tot jou BBCS. Aangezien Medion de tv gaat omruilen voor een nieuwe. Om jouw vergelijking van een accuboormachine door te trekken: een Medion tv valt kwalitatief te vergelijken met een accuboormachine van de Gamma. Een Makita of DeWalt accuboormachine valt te vergelijken met een tv van het merk... Vul zelf maar in In ieder geval niet met een kilo sinaasappels.
Zo is het dus ook met de verschillende merken.
Ook de levensduur van de plasma panelen wordt totaal verkeerd uitgelegd.
Als de fabrikant aangeeft dat zo'n paneel 50.000 uur meegaat, wilt dat niet zeggen dat die paneel 50.000 uur probleemloos mee zal gaan, maar betekent dat het paneel na 50.000 de lichtopbrengst met 50% is afgenomen.
Re: Garantie omgeruilde Medion televisie
Natuurlijk wel. Éen van de twee...BBCS schreef:Als de koper kan aantonen dat het product buiten zijn schuld kapot is gegaan heeft die koper geen recht op kosteloze reparatie of vervanging.
Jawel hoor. Wel qua 'houdbaarheid', min of meer. Jij bent juist degene die appels met tv's gaat vergelijken, qua 'houdbaarheid'. Of sinaasappels met accuboormachines...Appels en bananen kun je niet met elkaar vergelijken.