LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring Het Schone Streven

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Claudiaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:47

Ervaring Het Schone Streven

Ongelezen bericht door Claudiaatje »

Ik denk er over om volgend jaar met het Schone Streven naar Indonesie te gaan. Als ik google kom ik wisselende berichten tegen, maar die zijn allemaal al wat ouder. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die recent nog met het Schone Streven op vakantie zijn geweest.

geengast
Berichten: 593
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Ervaring Het Schone Streven

Ongelezen bericht door geengast »

Schone Streven is SGR, daarom hoeft u niet bang te zijn voor faillisementen.
Schone Streven is GEEN ANVR, dus kwalitatief kunt u vooraf geen conclusies trekken. De ANVR voorwaarden zorgen ervoor dat de kwaliteit gewaarborgd is, dat u bij een geschillencommissie terecht kan en dat er voorwaarden zijn opgesteld die mede door de Consumentenbond zijn ondertekend.

Een organisator die bewust geen deelnemer van het ANVR is, MAG deze voorwaarden niet aanhouden, al zou hij willen.

Dus als u met Schone Streven in zee gaat, bent u op HUN voorwaarden aangewezen, die u overigens pas krijgt bij boeking.

Ik neem geen stelling in, maar het niet hebben van een ANVR lidmaatschap geeft altijd te denken. Waarom niet?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ervaring Het Schone Streven

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

als ik heel eerlijk ben,zou ik met fox gaan!
ik ken heel wat mensen ook fam die zijn gegaan en het is allemaal heel erg goed georganiseerd...uh wta ik gehoord heb he!! ik sta niet garant,deze is wel helemaal ,anvr sgr de hele reute me teut,is ook van de anwb een deeltje geloof ik..

het is maar een sugestie hoor ;-)

Claudiaatje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2011 13:47

Re: Ervaring Het Schone Streven

Ongelezen bericht door Claudiaatje »

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb zelf ook vaak met Fox gereisd. Is inderdaad erg goed georganiseerd. Helaas bieden ze niet de route aan die ik graag wil. Denk dat het daarom nu OAD wordt. In ieder geval niet het Schone Streven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Ervaring Het Schone Streven

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moet zeggen dat als ik niet met neckerman ga ,dat was meestal naar verre landen of hier in europa.
maar de stedentrips doe ik altijd via oad,nooit gezeur..ik heb afkloppen nog nooit gezeur gehad...
ik klop het nu wel even op hout af.. :D je weet nooit..
veel plezier

indover
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2008 11:54

Re: Ervaring Het Schone Streven

Ongelezen bericht door indover »

Deze week meldt het journaal dat reisorganisatie BAOBAB als gevolg van teruglopende boekingen voor verre reizen helaas ten onder is gegaan.
Bij informatie en ziende op de website van HET SCHONE STREVEN zou moeten blijken dat daar een niet onbelangrijk aantal reizen is VOLGEBOEKT. De medewerker liet zich desgevraagd ontvallen dat op die data echter de reis niet doorgaat bij gebrek aan deelnemers. Gemakshalve wordt dan vermeld "volgeboekt". Eerlijk ? M.i. niet.

Gesloten