Momenteel heeft Samsung een actie lopen waarbij je 2 Gratis 3D brillen + Moviemax tegoed ontvangt zodra je een bepaald model TV aanschaft. Dit was deels de reden waarom ik begin juni bij Mediamarkt een Samsung TV (model 40D6200) heb gekocht aangezien active 3D brillen nog redelijk aan de prijs zijn.
Allereerst zijn de nieuwe 3D tv's van Samsung een drama aangezien ze een "glossy" laag in het scherm hebben verwerkt waardoor de tv's verschrikkelijk spiegelen bij daglicht (ongeacht of de zon schijnt). Aangezien ik de tv 's avonds pas ging installeren viel dit echt niet op. In mijn enthousiasme heb ik diezelfde avond de 3D brillen besteld en alle benodigdheden (kopie van de aankoopbon, de actiecoupon en de ORIGINELE barcode)op de post gedaan. De volgende dag word ik wakker, ging ik tv kijken en zag dus HELEMAAL niks bij donkere scenes. Ik was absoluut niet tevreden, maar kon geen kant op aangezien ik de originele barcode van de TV uit de doos had gesneden. Hierdoor kon Mediamarkt de tv niet meer terugnemen en ook vanuit Samsung konden ze verder niks doen.
Afgezien van deze miskoop wacht ik nog steeds met smart op de 3D brillen via de Smartpack actie. In de voorwaarden staat heel duidelijk dat het product BINNEN 4 weken wordt geleverd.
Tot mijn grote verbazing zitten we nu in week vijf terwijl de aanvraag per mail was goedgekeurd. Hierin stond duidelijk:
Afgelopen maandag (18 juni) had ik nog niks ontvangen en heb ik een mailtje gestuurd voor een update ten aanzien van de levering (Samsung heeft hiervoor een extern bureau ingehuurd die klaarblijkelijk niet telefonisch bereikbaar). Ik lees verder:Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inschrijving en kunnen wij u melden dat uw aanvraag is goedgekeurd.
U kunt uw cadeaukeuze binnen de gestelde actieperiode verwachten.
Na 48 uur nog niks gehoord te hebben stuurde ik nog mailtje:Beste heer, mevrouw,
Graag een update wanneer mijn Smartpack wordt afgeleverd (W0612120228). Ik wacht nu al bijna 4 weken (zie onderstaande mail) en in de voorwaarden wordt specifiek vermeld dat de Smartpack BINNEN 4 weken wordt geleverd.
Ik hoor graag snel van u!
Na 24 uur nog steeds niks gehoord te hebben (de gestelde leveringstermijn was inmiddels verstreken), heb ik contact opgenomen met Samsung. Ze hebben mijn klacht doorgestuurd naar een zogeheten ESCALATIE afdeling. Vandaag (22 juni), 5 dagen na mijn eerste mail, kreeg ik eindelijk bericht:Hallo,
Ik wacht nu al 2 dagen op jullie reactie, maar ik krijg niks terug. Graag vandaag nog een reactie op onderstaande mail!
Met deze mail (dik 4 weken na goedkeuring) kon ik natuurlijk helemaal niks aangezien er niks concreets in wordt vermeld. Ik heb nog steeds geen idee wanneer mijn product wordt geleverd. Daarnaast heb ik totaal geen boodschap aan het feit dat ze vertraging hebben opgelopen. Als je iets in je voorwaarden zet, dan moet je daar ook aan voldoen. ECHT HEEL SLECHT!!!Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben uw aanvraag verwerkt.
Wegens grote interesse in de Smartpack actie, is er vertraging opgelopen bij de uitlevering.
U ontvangt spoedig meer informatie.
Excuses voor het ongemak.
Conslusie: Ik heb een TV waar ik niet geheel tevreden mee ben en veel geld voor heb betaald. Ik kon deze niet retour sturen omdat ik voor de Samsung actie de originele barcode mee moest sturen. On top of it all kan ik nog steeds geen 3D kijken omdat Samsung het nalaat om haar eigen voorwaarden na te leven.
Ik ben zeer teleurgesteld in Samsung, een bedrijf dat ik tot voor kort hoog in het vaandel had staan. Ik raad iedereen af, om zowel technische als service redenen een Samsung televisie te kopen.
De heer van den Nulft