LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziekenhuis Heerlen

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
meldpuntmedischefout

Re: Ziekenhuis Heerlen

Ongelezen bericht door meldpuntmedischefout »

secondadvies schreef:Ik kan jou niet volgen hoor.
Waar in godsnaam heb je dit gelezen?
Ellen88:
Wij hebben allebei een eigen bedrijf en we komen haar alleen even smorgens voeden en savonds doen we haar in bad en blijven we langer. Wij hebben niet de "luxe"dat we verlof kunnen nemen of familiedagen kunnen oppakken.

Dit leidde tot veronderstellingen bij het ziekenhuispersoneel die de diagnoses depressie wilden stellen. :roll:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

meldpuntmedischefout schreef:
secondadvies schreef:Ik kan jou niet volgen hoor.
Waar in godsnaam heb je dit gelezen?
Ellen88:
Wij hebben allebei een eigen bedrijf en we komen haar alleen even smorgens voeden en savonds doen we haar in bad en blijven we langer. Wij hebben niet de "luxe"dat we verlof kunnen nemen of familiedagen kunnen oppakken.

Dit leidde tot veronderstellingen bij het ziekenhuispersoneel die de diagnoses depressie wilden stellen. :roll:
Ik kan jou nog niet volgen?
Jouw naam is misleidend, want je bent geen "Meldpunt medisch fout". :?:
Sinds wanneer stelt een ziekenhuispersoneel een diagnose, of bedoel je de behandelende arts?

meldpuntmedischefout

Je hoeft mij niet te kunnen volgen, want het is Ellen88 die een probleem voorlegt. Wat is jouw bijdrage aan de discussie?

Verpleegsters in een ziekenhuis bespreken in een team de moeder van de baby. Dan kan besloten worden de baby aan te melden bij jeugdzorg. Arts-assistenten, artsen en verpleegsters behoren tot het ziekenhuispersoneel, of is dit volgens jou geen personeel? In tuchtzaken worden deze personeelsleden van het ziekenhuis opgevoerd als getuigen door de advocaten van de aangeklaagde arts, ook personeelslid.

Moeilijk te volgen voor leken.

nevermind

Je hoeft mij niet te kunnen volgen, want het is Ellen88 die een probleem voorlegt. Wat is jouw bijdrage aan de discussie?
Dan moet je hier niets schrijven, want iedereen heeft het recht, jou bijdrage te lezen en vragen te stellen, of mag dit niet?
Misschien heb ik zelf een interesse voor dit soort gevallen.

Moeilijk te volgen voor leken.
Dat dacht ik ook met dit soort zinnen.
Verpleegsters in een ziekenhuis bespreken in een team de moeder van de baby.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ meldpuntmedischefout, je doet net alsof ze die ouders 'oppakken' en
vast zetten in een psychiatrisch centrum. :shock:

meldpuntmedischefout

Chocomelk: Een ziekenhuis heeft een PAAZ afdeling en dat is in hetzelfde ziekenhuis waar het kindje wordt verzorgd. Veel mensen weten dat niet, omdat zij niet op die afdelingen komen, maar lees maar eens op de borden in het ziekenhuis. Dan zie je de PAAZ afdeling ook staan. Dus kun je beter voorzichtig zijn in het ziekenhuis als de verpleegsters beginnen over diagnoses als depressie als je je kindje bezoekt in het ziekenhuis.

Ongevraagde diagnoses komen veel voor in ziekenhuizen en daar ging de vraag van Ellen88 over. :roll:

Chocomelk

meldpuntmedischefout schreef:Chocomelk: Een ziekenhuis heeft een PAAZ afdeling en dat is in hetzelfde ziekenhuis waar het kindje wordt verzorgd. Veel mensen weten dat niet, omdat zij niet op die afdelingen komen, maar lees maar eens op de borden in het ziekenhuis. Dan zie je de PAAZ afdeling ook staan. Dus kun je beter voorzichtig zijn in het ziekenhuis als de verpleegsters beginnen over diagnoses als depressie als je je kindje bezoekt in het ziekenhuis.

Ongevraagde diagnoses komen veel voor in ziekenhuizen en daar ging de vraag van Ellen88 over. :roll:

Kom op zeg !

Ja ik weet dat veel ziekenhuizen een PAAZ afdeling hebben maar daar kom je niet zomaar terecht hoor en ze stoppen je daar ook niet zomaar in.
Het is 'maar' een verpleegster die de diagnose stelt wat ze dus helemaal niet
mag beoordelen.
Een verpleegster van een andere afdeling kan er echt niet zomaar voor zorgen dat een moeder en/of vader opgenomen gaat worden hoor.

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

En toch kan ik me de zorgen van het ziekenhuis wel voorstellen. Vaak/meestal zullen ze zien dat tenminste 1 van de ouders veel bij de (jonge) baby aanwezig is, dat missen ze in het geval van TS.
Dreigen met verplichte psychische hulp is natuurlijk niet de bedoeling en daarvoor is goed onderzoek nodig.

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy »

meldpuntmedischefout schreef:Uit het verhaal concludeer ik dat jullie beiden weinig tijd hebben en beiden alleen even snel 's ochtends en 's avonds op bezoek kunnen.

Oppassen dat ze jullie niet overvallen en in de separeercel opsluiten, want dat kunnen ze doen, als je niet meewerkt met een psychiatrisch onderzoek wanneer de verpleegkundige vindt dat jij het geestelijk niet aankunt. Ze zetten je dan in een separeerkamer vast en dan krijg je een ondervraging onder dwang. Daar is niets tegen te doen, want ze zijn met een groep.
Dus beter meewerken of van ziekenhuis veranderen.
Soms is er jaloezie bij het verplegend personeel als jullie een dubbel inkomen hebben en meer hebben dan zij. Dan kunnen ze proberen macht uit de oefenen en dreigen je kindje van jullie af te pakken met valse beschuldigingen en je kindje aanmelden bij Jeugdzorg met een heel verhaal over jullie dat helemaal niet waar is. Helaas niets aan te doen.
Advies: Lach vriendelijk naar de verpleegsters, geef ze gelijk en knik instemmend, draag geen dure kleding en sieraden zodat ze niet jaloers zijn op je bezittingen en deze proberen af te pakken.

whahahahahaha ik lig bijna onder de stoel van het lachen...wat een onzinverhaal zeg. Separeercel, jaloerse verpleegster die proberen dure kleding en sieraden te stelen....en dat alleen omdat ze een onderzoek willen instellen..
Wat trouwens heel terecht is, ouders komen 2x op een dag heel kort naar hun zieke kind....leuke ouders zeg!

Maar jij @meldpuntmedischefout, jij spant de kroon. Volgens mij kom jij zelf van de Paaz af.....wat een onzin...

nevermind

mzuri schreef:En toch kan ik me de zorgen van het ziekenhuis wel voorstellen. Vaak/meestal zullen ze zien dat tenminste 1 van de ouders veel bij de (jonge) baby aanwezig is, dat missen ze in het geval van TS.
Dreigen met verplichte psychische hulp is natuurlijk niet de bedoeling en daarvoor is goed onderzoek nodig.
Heb nog nooit zo een onzin gelezen.
Hoe vaak moeten ouders het baby bezoeken?
Welke regels zijn er daarvoor?
Ik kan nergens iets over lezen.

meldpuntmedischefout is een ..........

mzuri

Ongelezen bericht door mzuri »

secondadvies schreef:
mzuri schreef:En toch kan ik me de zorgen van het ziekenhuis wel voorstellen. Vaak/meestal zullen ze zien dat tenminste 1 van de ouders veel bij de (jonge) baby aanwezig is, dat missen ze in het geval van TS.
Heb nog nooit zo een onzin gelezen.
Hoe vaak moeten ouders het baby bezoeken?
Welke regels zijn er daarvoor?
Ik kan nergens iets over lezen.

meldpuntmedischefout is een ..........
Zoiets willen de ouders ( met name pasbevallen moeders) doorgaans zelf.

frenchy

nee secondadvies, dat klopt daar zijn geen regels voor. Daar heb je gevoel voor.
Of niet natuurlijk. En dat maakt het triest!

nevermind

frenchy schreef:nee secondadvies, dat klopt daar zijn geen regels voor. Daar heb je gevoel voor.
Zou het mogelijk zijn, dat de ouders zelf beslissen, hoe vaak zij de baby opzoeken.
Iedere pas bevallen moeder wil toch haar kind zo vaak mogelijk zien, natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Chocomelk

frenchy schreef:nee secondadvies, dat klopt daar zijn geen regels voor. Daar heb je gevoel voor.
Dat maakt het zeker triest, als je op een kinderafdeling bent in een ziekenhuis dan zie je daar vaak vader/moeder dat die de hele dag bij hun kindje zijn, slapen vaak zelfs in het ziekenhuis.

frenchy

secondadvies schreef:
Iedere pas bevallen moeder wil toch haar kind zo vaak mogelijk zien,
Juist ja, dat bedoel ik!
Je spreekt jezelf tegen....

nevermind

frenchy schreef:
secondadvies schreef:
Iedere pas bevallen moeder wil toch haar kind zo vaak mogelijk zien,
Juist ja, dat bedoel ik!
Je spreekt jezelf tegen....
Hoezo?
De beslissing is aan de moeder/vader hoe vaak zij de baby opzoeken, en niet het ziekenhuispersoneel.
Wat couveuse kindjes betreft, ben ik ervaringsdeskundige, maar blijkbaar meerdere hier in dit topic. :wink:

Chocomelk

secondadvies schreef:
Hoezo?
De beslissing is aan de moeder/vader hoe vaak zij de baby opzoeken, en niet het ziekenhuispersoneel.
Wat couveuse kindjes betreft, ben ik ervaringsdeskundige, maar blijkbaar meerdere hier in dit topic. :wink:
Het gaat over een baby van 8-9 weken en geen conveuse kindje.
Natuurlijk bepalen ouders waneer ze de baby op komen zoeken maar
kan begrijpen dat het personeel hun vraagtekens erbij hebben als ouders
maar zo weinig komen bij hun zieke baby.

nevermind

Chocomelk schreef:
secondadvies schreef:
Hoezo?
Het gaat over een baby van 8-9 weken en geen conveuse kindje.
Natuurlijk bepalen ouders waneer ze de baby op komen zoeken maar
kan begrijpen dat het personeel hun vraagtekens erbij hebben als ouders
maar zo weinig komen bij hun zieke baby.

Klopt, maar ook couveuse kindjes verblijven soms 8 weken en meer, in een ziekenhuis!

Chocomelk

secondadvies schreef:

Klopt, maar ook couveuse kindjes verblijven soms 8 weken en meer, in een ziekenhuis!
Ook dat klopt maar als je het verhaal hebt gelezen dan lees je ook
dat het daar niet over gaat.

frenchy

Wat couveuse kindjes betreft, ben ik ervaringsdeskundige, maar blijkbaar meerdere hier in dit topic.
Ja klopt, helaas heeft MIJN couveuse-kindje het NIET mogen halen. Ik zou eens een beetje voorzichtiger in je uitspraken zijn!!!

En hier gaat het niet om een couveuse-kindje maar om een kindje die naar het ziekenhuis is gebracht omdat het veel huilde. En als ziekenhuis zou ik ook vraagtekens zetten als ouders 2x per dag langskomen omdat ze hun werk belangrijker vinden dan hun zieke kind.
Toen mijn jongste in het ziekenhuis lag, was ik DAG EN NACHT daar, 9 dagen lang. Mijn baas kon zo hoog en laag springen wat hij wou, dat was mijn kind en zij had MIJ nodig.
En als je eigen baas bent, zal het idd niet gemakkelijk zijn, maar er valt ALTIJD een mouw aan te passen.

Gesloten