LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
kafris
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2010 09:35

Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door kafris »

Jaren zijn we klant geweest bij RWE nooit geen problemen gehad.
Tot RWE samen verder gaat met essent en dan ook onder die naam.
Toen begonnen de problemen.
In mei wil ik dus overstappen naar een nieuwe energieleverancier,en doe dit ook wij gaan naar energiedirect alles geregeld en aangevraagd en per 2 juni worden wij klant bij Energiedirect.Op 18 mei jl. krijgen wij een brief met de mededeling dat ze het betreuren dat wij hun verlaten als klant :roll: .
Ze schrijven op 2 juni zullen wij over gaan naar onze nieuwe leverancier, wij moeten dan binnen 5 dagen aan onze nieuwe leverancier de eindstanden doorgeven en dan zullen wij 8 weken later de eind nota ontvangen.

Op 30-05-2011 krijg ik per mail van de nieuwe leverancier het bericht om de metderstanden door te geven voor :
A: het voorschot bedrag
B: voor de oude leverancier om de eindnota op te maken.
Nu hebben wij dat ook doorgegeven op 31-05-2011 aan de nieuwe leverancier.
En wij dachten zo nu loopt alles netjes, dus wachten we op de eindnota die na 8 weken zal komen. :mrgreen:

Nou zo snel heb ik nog nooit een eindnota ontvangen als bij essent. :twisted:
Op 6 juni had ik al de eindnota op de mat liggen opgemaakt op 03-06-2011 :evil: .
Wij hadden huh :shock: hoe kan dat nu zo snel, maar na de eindnota goed te hebben bekeken raak ik bijna in shock :shock: wat blijkt we moeten op 8 mnd tijd maar liefst €1.614,17 bij betalen.Ik heb een 10 minuten gezeten m dit kan niet dit klopt niet. En wat blijkt en kan/klopt idd niet want essent heeft de eindstand geschat :twisted: en een eindstand die ik nu dd nog niet op mijn meter heb staan bijna 3 mnd verder. :evil:
Essent gebeld en die vroegen gelijk de nieuwe meterstanden en zeiden dat we een correctie verzoek moesten indienen bij onze nieuwe leverancier, dit gedaan en we kregen de mededeling het zou worden geregeld. Op 8 juni kwam ook enixis met zijn jaarlijkse kaart voor de eindstanden en die netjes doorgegeven aan enexis.Wij dacht nu komt het wel goed.
Echter krijg ik op 16-08-2011 een aanmaning van essent, :roll: i dacht dit kan niet moet toch geregeld zijn ondertussen.
Ik essent gebeld die zeggen mij dood leuk ohhh we hebben niks geboord van wie of wat dan ook. Wij gebeld naar energiedirect die melden ons dat ze ons hebben gecompenseerd met een bedrag van €863.00 en de andere €800.00 moeten wijzelf bijbetalen.Dus dat houd in dat essent toch hun foute nota krijgen betaald, nou never nooit dus.
Vervolgens zijn we op 19,22 en 23 augustus bijna de hele dag heen een weer aan het bellen met essent/enixis en energiedirect en worden we van het kastje naar de muur gestuurd maaaaaaaaaaar essent blijft weigeren een nieuwe eindnota op te maken met de juiste echte eind standen.
Onder tussen de Nma gebeld , consuwijzer , rechtsbijstand en Advocaat en allemaal zeggen ze u heeft gelijk en staat in uw recht maar essent zegt nee hoor wij maken geen nieuwe eindnota en bent gecompenseerd dus u moet de nota betalen.
Onze vraag aan essent is/was hoezo hebben jullie niet de procedurte doorlopen zoals jullie schrijven 18-05-2011 en hoezo moet energiedirect ons compenseren wat een onjuiste eindnota lijkt te zijn .
Ik zou op 8 mnd tijd €1.614,17 moeten bij betalen , en ik vorig jaar €16.50 terug kreeg bij een veel minder vebruik als nu werd vermeld.
Ik heb al 3 x een klacht ingediend bij essent en 1 x bij energiedirect ook die geven ons gelijk maar ze kunnen niets doen voor ons.

De bal ligt bij essent die deze fout heeft veroorzaakt en waarom???????
Volgende stap wordt een juridische procedure want na bestudering blijkt dat we een goede zaak hebben die wij zeer zeker gaan winnen. :P .

Ondertussen wordt ik met de dag bozer over hoe essnet met mensen omgaat en dit was nu de reden dat ik ben weggegaan bij RWE/essent , ik had al veel gehoord over essent met hun onmenselijke praktijken, en ja hoor het blijkt nog waar te zijn ook (nu zelf ondervonden)

bonus
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 aug 2011 19:33

Re: Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door bonus »

heey, datzelfde heb ik nu ook, vieze oplichters zijn het.!!!!!!

ik had keurig de stand 1,5 maand geleden doorgegeven aan de nieuwe leverancier, die zou het regelen met essent, omdat ze een halve maand langer moesten leveren doen ze een schatting en gaan ze niet in op de door mij ingevulde stand wat door de nieuwe leverancier naar essent gestuurd/gebeld ( cq met morse codes gezonden of mischien wel met een POSTDUIF.!!!! ja ik begin zo langzamerhand aan elke leverancier te twijfelen.!!! mischien wordt het wel een zibro kachel en eten maken in de magnetron met een windmolentje in de tuin.!!!! )
moet zijn, nee in plaats daar van gaan ze jou effe grotendeels van je overgehouden maandsalaris af helpen, wat blijkt mijn eind datum levering is 30 juli bij essent, geschatte telerstand volgens hun 26724
nou heb ik aan mn nieuwe leverancier de stand doorgegeven op 26470
ik verbruik nog geen 1320M3 per jaar zo'n 110 M3 per maand dus

Dan zou een juiste schating 1 plus 1 is 2 moeten zijn dus 26470 plus de helft van de maand erbij is dus 110/2 is 55 kom ik uit op doorgegeven stand 26470 plus 55 is 26525 en GEEN 26724 TERWIJL MIJN TELLER NU OP 26591 STAAT.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dat is dus 199M3 teveel geschat essent.!!!!!!!!!!!!!! Bedankt

nou gaat dit niet om grote bedragen, maar ze flikken het met iedereen.!

had me wel zo'n 100 euro incl. btw terugbetalen gescheeld, ipv 248,20 wast 148,20 geweest - de later teruggekregen 50 euro opzegvergoeding (moesten ze ook in de wilgen hangen die opzegvergoeding plus een paar van essent erbij)

Bij essent werken bepaald geen einstein's integendeel mijnsinziens eerder geldwolven.!!!!

Wat als je dit overkomt, hou goed in de gaten dat de door essent berekende eindstand de beginstand is van je nieuwe leverancier.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
en dus niet de stand is die je hebt doorgegeven.!!! want die hebben ze dus niet gebruikt.!!!!

dan zou bij mij mn andere klomp ook nog breken :p

en kijk goed naar de datum's van de netwerkkosten of ze die niet dubbel rekenen :D
maar ze zijn niet te betrappen, computers maken vaak fouten, FOUT "de mensen die er achter zitten bij essent die 3/4 ers die opdrachten krijgen van mensen die DENKEN dat ze slim zijn :lol:

ZE MOESTEN ZE EENS EEN KEER AANPAKKEN DAARZO.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gegroet

MAXIEM

Re: Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door MAXIEM »

kafris

Dit valt gewoon onder de categorie: voormalig klantje pesten!.

Maxiem.

LadyDaisy
Berichten: 120
Lid geworden op: 30 okt 2009 17:06

Re: Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door LadyDaisy »

En daarom dien je dan ook zelf je eindmeterstanden aan je oude leverancier door te geven, en dat binnen een week na einddatum levering.
Je nieuwe leverancier kan wel zeggen dat ze de meterstanden doorgeven, die geven ze ook door, maar aan de netbeheerder.
Leveranciers hebben bij overstap geen rechtstreeks contact, alles loopt via de netbeheerder.
Pas als iets misgaat (onterechte switch i.o.d) nemen ze rechtstreeks contact op.


kafris
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2010 09:35

Re: Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door kafris »

@ Bonus heb jij nu betaald of niet?

@daisy toen ik op 6 juni de eindnota kreeg heb ik gelijk gebeld naar essent die ook de eindstanden direct noteerden.

Ik heb nogmaals 2x geschreven met Essent en ze hebben mij nu laten weten niet meer op mij te reageren.

Ik heb gevraagd om een creditnota en de juiste nota en ze weigeren gewoon en reageren nu niet meer op mijn klacht (hoe arrogant ben je)

Gisteren heeft een dame gebeld op mijn laatste brief en zei melde mij dit even.
Ik vroeg haar netjes waar ze niet de juiste procedure hebben doorlopen, zegt ze doodleuk dat hebben wij gedaan........ Ik zei oja waarom hebben jullie dan de nieuwe energieleverancier geen tijd gegeven de nieuwe standen door te geven zegt ze dat de 10 dagen ingaan na dat ik de bevestiging overstap 18 mei 2011 ingaan ...................nou ik viel bijna uit de stoel mijn stem werd gewoon hees van emotie zo boos was ik .In de brief staat duidelijk dat ze na 2 juni de eindstanden binnen 10 dagen willen hebben nou dat hadden ze .Essent gaat hele rare sprongen maken.

Maar wat nu ze reageren niet meer op mijn vraag/klacht?
Ik denk toch maar de zaak aanhangig maken.
Stel dat ze dit 10 x per week doen bij mensen die weggaan, dan worden ze slapend rijk.oplichters zijn het!!!! :twisted: :evil:

Iw2wten
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2011 08:36

Re: Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door Iw2wten »

kafris schreef:Jaren zijn we klant geweest bij RWE nooit geen problemen gehad.
Tot RWE samen verder gaat met essent en dan ook onder die naam.
Toen begonnen de problemen.
In mei wil ik dus overstappen naar een nieuwe energieleverancier,en doe dit ook wij gaan naar energiedirect alles geregeld en aangevraagd en per 2 juni worden wij klant bij Energiedirect.Op 18 mei jl. krijgen wij een brief met de mededeling dat ze het betreuren dat wij hun verlaten als klant :roll: .

Op 6 juni had ik al de eindnota op de mat liggen opgemaakt op 03-06-2011 :evil: .
Wij hadden huh :shock: hoe kan dat nu zo snel, maar na de eindnota goed te hebben bekeken raak ik bijna in shock :shock: wat blijkt we moeten op 8 mnd tijd maar liefst €1.614,17 bij betalen.Ik heb een 10 minuten gezeten m dit kan niet dit klopt niet. En wat blijkt en kan/klopt idd niet want essent heeft de eindstand geschat :twisted: en een eindstand die ik nu dd nog niet op mijn meter heb staan bijna 3 mnd verder. :evil:
Essent gebeld en die vroegen gelijk de nieuwe meterstanden en zeiden dat we een correctie verzoek moesten indienen bij onze nieuwe leverancier, dit gedaan en we kregen de mededeling het zou worden geregeld. Op 8 juni kwam ook enixis met zijn jaarlijkse kaart voor de eindstanden en die netjes doorgegeven aan enexis.Wij dacht nu komt het wel goed.
Echter krijg ik op 16-08-2011 een aanmaning van essent, :roll: i dacht dit kan niet moet toch geregeld zijn ondertussen.
Onze vraag aan essent is/was hoezo hebben jullie niet de procedurte doorlopen zoals jullie schrijven 18-05-2011 en hoezo moet energiedirect ons compenseren wat een onjuiste eindnota lijkt te zijn .
Ik zou op 8 mnd tijd €1.614,17 moeten bij betalen , en ik vorig jaar €16.50 terug kreeg bij een veel minder vebruik als nu werd vermeld.
Ik heb al 3 x een klacht ingediend bij essent en 1 x bij energiedirect ook die geven ons gelijk maar ze kunnen niets doen voor ons.
Ondertussen wordt ik met de dag bozer over hoe essnet met mensen omgaat en dit was nu de reden dat ik ben weggegaan bij RWE/essent , ik had al veel gehoord over essent met hun onmenselijke praktijken, en ja hoor het blijkt nog waar te zijn ook (nu zelf ondervonden)
Het gebeurt ook bij mij. Ik naam enegie van RWE 4 jaar geleden. In feb. ging ik verhuisd heb opgezegd bij RWE, netje eind rekening gekregen. Ik dacht nu is het klaar. Mooi niet, Essent ging verder met mijn naam energie afleveren op oud adres en voorschot van mijn rekening innen. Ik kwam achten in juli jl. ik mailde/belde Essent en meterstand door gegeven. In augustus ontving ik een nieuw eindnota met veel te veel verbruikt op genomen. Nu heb ik verzoek voor korectie bij Essent. Bericht gekregen, het korectie kost €75,- als het blijkt niet het geval is!! Wat een bedrijf van klant pester.
Hoe kan ik de exact verbruikt op de datum ze mij verstuurde? :( :(

energie1984
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2010 21:42

Re: Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door energie1984 »

@ kafris

Het is niet Essent die een fout heeft gemaakt maar Energie;Direct. Energie Direct is verantwoordelijk voor de afhandeling van uw overstap. Zij horen de juiste gegevens bij u op te vragen en te communiceren naar de oude leverancier en netbeheerder.

In uw geval hebben ze dit blijkbaar niet gedaan en heeft er een schatting plaatsgevonden die zeer nadelig is voor uw eindafreknieng bij Essent.

Energie:direct hoort dit probleem voor u op te lossen.

Misschien nog handig. Dit stuk heeft de NMA toevallig vandaag bekent gemaakt:

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaat strenger controleren op de kwaliteit van energienota's van energiebedrijven. Zo worden leveranciers verplicht om meetstanden op te vragen en daadwerkelijk te controleren, maakte de NMa vrijdag bekend.

Ook zullen leveranciers zelf opnieuw contact moeten opnemen met consumenten als de meetstanden niet volledig betrouwbaar lijken. De NMa besloot tot een aanpassing van de werkwijze wanneer een consument overstapt naar een andere energieleverancier of verhuist. De nieuwe leverancier is voortaan het enige aanspreekpunt voor consumenten over de meterstanden.

,,Herkenbare meetstanden zijn essentieel voor een correcte afhandeling en voor een juiste eindafrekening voor de klant'', aldus NMa-voorzitter Chris Fonteijn. Hij verwacht dat de nieuwe werkwijze op korte termijn al leidt tot betere energierekeningen. Voorheen waren er nog geregeld vragen bij consumenten die hun meetstanden niet herkenden als de door hen ingediende standen.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent wil geen nieuwe eindnota opmaken .

Ongelezen bericht door forumessent »

Het lijkt erop dat TS toch een correctie gekregen heeft, maar volgens optie 2. In Nederland is de netbeheerder de verantwoordelijke voor meterstanden. Bij een overstap zit deze netbeheerder tussen de leveranciers en controleren/communiceren zij de correcte meterstanden. Dat kan nog wel eens fout gaan, maar correctie is bijna altijd mogelijk. De netbeheerder bepaalt echter ook op welke manier gecorrigeerd wordt. Dit kan volgens optie 1 of volgens optie 2. Energiedirect zal niet zomaar wat zonder onderbouwing compenseren en dit moet dus bijna wel de correctie zijn waar de TS om gevraagd heeft. EDSN geeft hier meer informatie over.
http://www.edsn.nl/docs/Algemeen/overzi ... n_heen.pdf

@Kafris, ik wil hier best nog eens naar kijken voor u. Ik ben er zeker van dat ik u deze situatie uit kan leggen. Stuur uw klantnummer en telefoonnummer aub in een PB.

Gesloten