LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijbrandt glasvezel TV

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jbegood

Lijbrandt glasvezel TV

Ongelezen bericht door jbegood »

Ik wil mijn ervaringen delen, met diegene die geïnteresseerde is in de overstap naar glasvezel pakketten. Ik raad aan om niet de overstap service te gebruiken, je betaald dan misschien wel even dubbel, maar je bent niet afhankelijk van de grillen van je oude en nieuwe provider en omdat glasvezel een volledig gescheiden product is, van je andere diensten zoals ADSL, Kabel en telefoon kan het volledig parallel worden opgebouwd. Ook de belofte van overstapservice kan niet altijd waargemaakt worden, zo accepteert Ziggo dit niet, die wil dat je uiteindelijk zelf opzegt.
Ik kon de service niet van tevoren bekijken omdat de winkel van Lijbrandt (Hoofddorp) zelf nog geen glasvezel had, dus ik heb het aangevraagd, gelukkig zonder de overstapservice.
Persoonlijk vond ik na de installatie Lijbrandt TV (in het Lijbrandt compleet pakket) tegenvallen.
Dolby Digital wordt niet doorgegeven, ondanks dat ik de Dolby Digital heb ingesteld in de Settopbox en de teletekst weergave is van hele slechte (hoofdpijn) kwaliteit.
Dat ik een extra kastje kreeg was me uiteraard wel duidelijk, dit was in mijn geval niet zo bij Ziggo, omdat ik een CI+ kaart had in mijn TV.
De combinatie van zaken heeft mij doen besluiten het pakket aan te passen, van een compleet pakket naar Internet only, bellen had ik vroeger ook niet, dus zal ik ook niet missen.
Praktisch mag dit niet, dus ik moet opzeggen (gelukkig heb ik alle andere diensten nog) en dan opnieuw aanvragen.
Lijbrandt schrijft het volgende op zijn website:
"Zekerheidsgarantie
Lijbrandt garandeert u dat alle door u aangevraagde diensten werken zoals beloofd is. Mocht tijdens de eerste 2 maanden van uw contract blijken dat deze diensten door Lijbrandt niet gaan werken zoals beloofd is, kunt u kosteloos van uw verplichtingen met Lijbrandt af. Twijfelt u of u al direct uw telefoonnummer moet overzetten naar Lijbrandt? U krijgt van ons een “leen” telefoonnummer. Hiermee kunt u zelf ervaren hoe goed het bellen via glasvezel werkt. En bevalt het? Pas dan zetten wij voor u gratis uw huidige telefoonnummer over."
Ik ga er dan ook vanuit dat Lijbrandt mijn opzegging gaat accepteren.
Ik hou je op de hoogte.

jbegood

Re: Lijbrandt glasvezel TV

Ongelezen bericht door jbegood »

jbegood schreef:Ik wil mijn ervaringen delen, met diegene die geïnteresseerde is in de overstap naar glasvezel pakketten. Ik raad aan om niet de overstap service te gebruiken, je betaald dan misschien wel even dubbel, maar je bent niet afhankelijk van de grillen van je oude en nieuwe provider en omdat glasvezel een volledig gescheiden product is, van je andere diensten zoals ADSL, Kabel en telefoon kan het volledig parallel worden opgebouwd. Ook de belofte van overstapservice kan niet altijd waargemaakt worden, zo accepteert Ziggo dit niet, die wil dat je uiteindelijk zelf opzegt.
Ik kon de service niet van tevoren bekijken omdat de winkel van Lijbrandt (Hoofddorp) zelf nog geen glasvezel had, dus ik heb het aangevraagd, gelukkig zonder de overstapservice.
Persoonlijk vond ik na de installatie Lijbrandt TV (in het Lijbrandt compleet pakket) tegenvallen.
Dolby Digital wordt niet doorgegeven, ondanks dat ik de Dolby Digital heb ingesteld in de Settopbox en de teletekst weergave is van hele slechte (hoofdpijn) kwaliteit.
Dat ik een extra kastje kreeg was me uiteraard wel duidelijk, dit was in mijn geval niet zo bij Ziggo, omdat ik een CI+ kaart had in mijn TV.
De combinatie van zaken heeft mij doen besluiten het pakket aan te passen, van een compleet pakket naar Internet only, bellen had ik vroeger ook niet, dus zal ik ook niet missen.
Praktisch mag dit niet, dus ik moet opzeggen (gelukkig heb ik alle andere diensten nog) en dan opnieuw aanvragen.
Lijbrandt schrijft het volgende op zijn website:
"Zekerheidsgarantie
Lijbrandt garandeert u dat alle door u aangevraagde diensten werken zoals beloofd is. Mocht tijdens de eerste 2 maanden van uw contract blijken dat deze diensten door Lijbrandt niet gaan werken zoals beloofd is, kunt u kosteloos van uw verplichtingen met Lijbrandt af. Twijfelt u of u al direct uw telefoonnummer moet overzetten naar Lijbrandt? U krijgt van ons een “leen” telefoonnummer. Hiermee kunt u zelf ervaren hoe goed het bellen via glasvezel werkt. En bevalt het? Pas dan zetten wij voor u gratis uw huidige telefoonnummer over."
Ik ga er dan ook vanuit dat Lijbrandt mijn opzegging gaat accepteren.
Ik hou je op de hoogte.
===
Moeiteloos heeft Lijbrandt mijn abonnement omgezet, van een compleet pakket naar Internet alleen en hierover ben ik erg tevreden, ik haal de beloofde downloadsnelheid.

Gesloten