Maar het was nog altijd ruim een procent meer dan m'n huidige rentetarief en het leek me daarom verstandig om eerst even met m'n hypotheekadviseur ernaar te kijken, met in mijn achterhoofd de overweging van overstappen (als de extra kosten van de overstap en een lagere rente samen voordeliger zouden zijn dan het voorstel wat ik had liggen).
M'n adviseur keer naar het voorstel, vond het 'belachelijk hoog' en ging meteen bellen met een connectie bij Florius om te horen wat ze wilden doen. Het was snel geregeld, er konden idd een paar tienden procenten af en zo werd een overstap onaantrekkelijk. Heel fijn!
Zou je zeggen... We zijn nu bijna twee maanden verder en met ingang van 1 September is m'n nieuwe rentevaste periode ingegaan. Van m'n hypotheekadviseur, noch van Florius in de tussentijd iets gehoord in de vorm van een bevestiging van de (telefonisch gemaakte) deal, en dat lijkt nu een domme gang van zaken te zijn geweest, want ik ben er sinds een paar dagen achter dat Florius gewoon de 5,5 % heeft gehandhaafd uit het voorstel. Dat scheelt ca. 1000 Euro op jaarbasis, en dat is voor mij veel geld. Met deze rente was het namelijk wel lonend om over te stappen en had ik het zeker gedaan.
Blijkbaar is er iets "mis gegaan in de communicatie", want Florius gaat zonder tegenbericht uit van stilzwijgende verlenging van de bestaande hypotheek. m.a.w. acceptatie van het voorstel.
Iemand ervaring met een soortgelijk probleem? Ik voel me een beetje genaaid door deze gang van zaken, hoewel ik pas volgende week m'n hypotheekadviseur hierover spreek of er wat aan te doen is (terug van vakantie).
Ik weet niet wat m'n kansen zijn of dat er wellicht nog een periode van bedenktijd of zoiets bestaat? Ik moet even afwachten wat m'n adviseur voor me gaat doen, maar ik heb er niet heel veel vertrouwen in. Vooral de omstandigheid dat - naar nu blijkt - de gemaakte deal over een lagere rente over de telefoon werd gemaakt en nooit op papier werd gezet, zou wel eens in m'n nadeel kunnen werken, alhoewel ik te weinig verstand van zaken heb om dit te kunnen beoordelen.
Wat zou ik kunnen doen? Ik hoor graag van U allen....