LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd
Re: Lijbrandt/Glashart glasvezel word maar niet opgeleverd
Monteurs zijn hier net vertrokken. Hebben alles volgens afspraak opgeleverd en het werkt allemaal als een trein. Als het verder op deze manier gaat ben ik dik tevreden.
Ik hoop dat iedereen hier ook snel aangesloten wordt en ik niet terug hoef te komen met klachten hier.
Ik hoop dat iedereen hier ook snel aangesloten wordt en ik niet terug hoef te komen met klachten hier.
Ik kreeg in Dordrecht in mei glasvezel werd ook redelijk snel aangesloten (al hangt er bij de overburen nog steeds een oranje kabel uit de grond)
van een kennis die toen in de wijk kpn aan het verkopen was kreeg ik te horen dat ze men pas aansloot als er zoveel procent (weet helaas niet meer hoeveel want is al tijd geleden) in de straat ook aangesloten zou zijn...
als dat waar is kan je als je bijvoorbeeld de enige in de straat ben heel lang wachten lijkt mij
van een kennis die toen in de wijk kpn aan het verkopen was kreeg ik te horen dat ze men pas aansloot als er zoveel procent (weet helaas niet meer hoeveel want is al tijd geleden) in de straat ook aangesloten zou zijn...
als dat waar is kan je als je bijvoorbeeld de enige in de straat ben heel lang wachten lijkt mij
-
Volgens mij ligt het anders, als in een hele gemeente minstens 40% van de bewoners interesse heeft in glasvezel, dan pas gaat men overwegen in deze gemeente glasvezel te gaan aanleggen. De hele gemeente wordt dan voorzien van glasvezel in de straat, en voor diegenen die toestemming geven tot in de meterkast. Je hoeft dan overigens nog niet daadwerkelijk een abonnement te nemen, maar het aansluitpunt zit wel vast (kosteloos) in je meterkast (of steekt zoals bij je buren uit de grond ).bianca82 schreef:Ik kreeg in Dordrecht in mei glasvezel werd ook redelijk snel aangesloten (al hangt er bij de overburen nog steeds een oranje kabel uit de grond)
Je kunt dan wel de enige in je straat zijn, maar toch glasvezel afnemen.
ik hoop dat het anders is captainslow..
want lijken me geen normale zaken, maar ja sommige bedrijven zijn soms niet normaal, kan niet in hun bolleke kijken zogezegt..
duimen voor de klagers dat ze snel een reactie krijgen.
want lijken me geen normale zaken, maar ja sommige bedrijven zijn soms niet normaal, kan niet in hun bolleke kijken zogezegt..
duimen voor de klagers dat ze snel een reactie krijgen.
ja dat klopt wij hebben het ook hier in dordrecht en heel dordrecht krijgt glas vezel
en inderaat dat er een kabel uit steek mijn buren worden morgen aangelsoten op het glasvezel met wel zeggen geweldig spul bij mijn draait het nu 3 weken en supper snel
en inderaat dat er een kabel uit steek mijn buren worden morgen aangelsoten op het glasvezel met wel zeggen geweldig spul bij mijn draait het nu 3 weken en supper snel
-
Reggefiber en Lijbrandt pakken de problemen aan
Nieuws - Bericht van Reggefiber...
Vandaag een uitnodig gekregen voor een nader gesprek. Duidelijk is dat binnen RF alle blogartikelen met aandacht worden gelezen. Dat men ècht het beste voor de klanten wil maar dat er nog wel wat moet gebeuren. Bij Lijbrandt fungeert inmiddels een Webteam dat snel en alert vragen van klanten beantwoordt.
http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/
Nieuws - Bericht van Reggefiber...
Vandaag een uitnodig gekregen voor een nader gesprek. Duidelijk is dat binnen RF alle blogartikelen met aandacht worden gelezen. Dat men ècht het beste voor de klanten wil maar dat er nog wel wat moet gebeuren. Bij Lijbrandt fungeert inmiddels een Webteam dat snel en alert vragen van klanten beantwoordt.
http://glasvezelnetwerkaalten.blogspot.com/
Ik ben eind juni aangesloten op de glasvezel. Maar ik adviseer een ieder NIET met de provider van Glashart (Lijbrandt) in zee te gaan. Sinds 3 juli ben al bezig om het goede (Bestelde abonnement te krijgen. De klanten service werkt wel zo slecht, bellen nooit terug of nemen niet op, doen toezeggingen die ze niet nakomen. De plaastelijke winkel van glashart waar een iedere provider zit. maar die van lijbandt heeft helemaal geen oegevoegde waarde kan niets voor je voor elkaar krijgen. Doet ook beloftes die niet akgekoen worden. Als je je eigen nummer wild behouden wordt je bij de nummerporering niet gebeld er zit je 2 dagen zonder telefoon.
enzovoort enzovoort
-
Wat een stelletje kloothommels bij Lijbrandt. Net als 3 weken geleden krijg ik een mailtje "Uw wijzigingsaanvraag is bij ons in goede orde ontvangen."
Gevolg: totaal geen TV en geen Telefonie maar wel ongevraagd 50 Mb Internet.
Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week
De adminstratie van Lijbrandt kan uitsluitend als "een grote klerezooi" worden omschreven.
Ouder probleem: Lijbrandt zou BBC 1 en 2 via analoog/DVB-C leveren maar ook nog altijd niet te bekennen. En zoals met alles reageert Lijbrandt totaal nergens op! (Zelfs UPC heeft het nooit zo bond gemaakt.)
Gevolg: totaal geen TV en geen Telefonie maar wel ongevraagd 50 Mb Internet.
Benieuwd hoelang het deze keer gaat duren. Vorige keerde (dit is dus de 2e keer) duurde het een volle week
De adminstratie van Lijbrandt kan uitsluitend als "een grote klerezooi" worden omschreven.
Ouder probleem: Lijbrandt zou BBC 1 en 2 via analoog/DVB-C leveren maar ook nog altijd niet te bekennen. En zoals met alles reageert Lijbrandt totaal nergens op! (Zelfs UPC heeft het nooit zo bond gemaakt.)
-
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... 68773/last
Als je hier de laatste 60 pagina's "even" doorleest zul je zien dat niet reageren de methode is waarmee Lijbrandt alle kritische vragen afhandelt.
Er zijn diverse problemen die ontstaan zijn door onduidelijke formuleringen in brochures waardoor meer beloofd werd dan ze waarmaken, door klanten die daar naar informeren af te schepen met nietszeggende antwoorden en ze vervolgens te negeren jaag je je klanten steeds meer tegen je in het harnas.
Ook een speciaal opgericht "webteam" hanteert na een aanvankelijk positieve start inmiddels dezelfde oost-indische doofheid en is met geen enkele prikkel tot inhoudelijk antwoorden te bewegen.
Aanvulling donderdag 13 januari 22.18:
Lijbrandt heeft een kwartier geleden via het webteam eindelijk gereageerd met duidelijke antwoorden.
Hopelijk is dit het begin van een betere communicatie.
Als je hier de laatste 60 pagina's "even" doorleest zul je zien dat niet reageren de methode is waarmee Lijbrandt alle kritische vragen afhandelt.
Er zijn diverse problemen die ontstaan zijn door onduidelijke formuleringen in brochures waardoor meer beloofd werd dan ze waarmaken, door klanten die daar naar informeren af te schepen met nietszeggende antwoorden en ze vervolgens te negeren jaag je je klanten steeds meer tegen je in het harnas.
Ook een speciaal opgericht "webteam" hanteert na een aanvankelijk positieve start inmiddels dezelfde oost-indische doofheid en is met geen enkele prikkel tot inhoudelijk antwoorden te bewegen.
Aanvulling donderdag 13 januari 22.18:
Lijbrandt heeft een kwartier geleden via het webteam eindelijk gereageerd met duidelijke antwoorden.
Hopelijk is dit het begin van een betere communicatie.
Laatst gewijzigd door CaptainSlow op 13 jan 2011 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Vanaf het moment van aanvraag heeft de kabelboer 30 dagen de tijd om de boel in orde te maken. Doen ze dat niet: dan kun je direct aangetekend opzeggen.
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Ik begrijp verder niet wat er zo spectaculair is aan glasvezel. Tros Radar heeft al een halve uitzending gewijd aan de ellende met KPN glasvezel en de vuige trucs die KPN uithaalt met glasvezelklanten. Met Lijpbrantd is het kennelijk even erg gesteld!
De meeste mensen hebben geen ruk aan 50mb/s. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen wel niet denken dat ze met 50mb/s "sneller gaan internetten". Een misverstand dat door kabelboeren graag in stand wordt gehouden.
En bellen en teevee kijken lukt ook prima op de "ouderwetse" manier.
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Ik begrijp verder niet wat er zo spectaculair is aan glasvezel. Tros Radar heeft al een halve uitzending gewijd aan de ellende met KPN glasvezel en de vuige trucs die KPN uithaalt met glasvezelklanten. Met Lijpbrantd is het kennelijk even erg gesteld!
De meeste mensen hebben geen ruk aan 50mb/s. Je zou eens moeten weten hoeveel mensen wel niet denken dat ze met 50mb/s "sneller gaan internetten". Een misverstand dat door kabelboeren graag in stand wordt gehouden.
-
Hiervoor had ik een light adsl (8mb) bij XS4all en UPC digital standaard.Bob Schurkjens schreef: Ik begrijp verder niet wat er zo spectaculair is aan glasvezel. Tros Radar heeft al een halve uitzending gewijd aan de ellende met KPN glasvezel en de vuige trucs die KPN uithaalt met glasvezelklanten. Met Lijpbrantd is het kennelijk even erg gesteld!
Inmiddels draaien er hier in het gezin soms 4 computers tegelijk, maar er zijn ook 3 grote Plasma tv's en 2 harddiscrecorders.
Dochterlief speelt een online spel (WOW) op de desktop, vriendje doet daarnaast hetzelfde spel mee op een laptop, pa download wel eens wat, ma speelt een spelletje op Hyves, dus een snellere verbinding (25/25) geeft wat meer ademruimte.
Lijbrandt gebruikt, in tegenstelling tot KPN, beide glasvezels waardoor tv en bellen hun eigen kabel hebben, zit elkaar niet meer in de weg
Tv geeft naast analoog en iptv ook ongecodeerd DVB-C, dus ook de kids zonder extra kastjes/kabels mooi beeld. IPTV werkt 10 keer prettiger dan die rot mediabox van UPC.
Daarom wilde ik glasvezel
Wat die hogere snelheden betreft (50/50, 100/100) , internet browsen wordt er niet sneller mee, wel het downloaden van grotere bestanden, iets waar providers (vooral UPC) graag mee schermen "hiermee kunt u nóg sneller downloaden"
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als (illegaal) downloaden verboden wordt of onmogelijk gemaakt wordt, hoeveel klanten zullen dan hun snelle abonnement meteen downgraden?
Ik moet zeggen dat het produkt op zich me technisch prima bevalt, internet werkt prima, bellen is zo goed als de vaste lijn, DVB-C geeft prachtig beeld, alleen de HD is doordat ze gecomprimeerd KPN signaal gebruiken onder de maat, dat schijnt medio 2011 te gaan veranderen.
Over het produkt ben ik dus best positief, voor de rest heeft Lijbrandt nog het een en ander te verbeteren, er lijkt nu een meer open communicatie tot stand te komen. Ik hoop dat deze ontwikkeling zich voortzet.
-
Helaas, ook deze ontwikkeling lijkt kansloos, ondanks een keiharde belofte van het webteam dat de servicedesk binnen drie werkdagen met een coulance aanbod zou komen als je contact met ze opnam over je problemen zwijgt Lijbrandt weer als vanouds.CaptainSlow schreef:Bob Schurkjens schreef: Over het produkt ben ik dus best positief, voor de rest heeft Lijbrandt nog het een en ander te verbeteren, er lijkt nu een meer open communicatie tot stand te komen. Ik hoop dat deze ontwikkeling zich voortzet.
Hiero in Enschede Noord.
De glasvezel ligt al een jaar in de straat en is afgemonteerd in de meterkast.
Aangemeld bij Lijbrandt in de eerste week van juli 2010.
Nu al drie keer de gegevens van de huidige providers moeten doorgeven (1x op aanmeldformulieren en 2 x per e-mail) in verband met de opzegservice.
In december (2010, ik ga de jaartallen er maar bij zetten) naar een voorlichtingsbijeenkomst van Lijbrandt gegaan. Daar bleek al dat ik niet de enige ben met vragen over het daadwerkelijke aansluiten.
Vragen uit het publiek over de te verwachten aansluitdata werden niet of nauwelijks beantwoord. De vragers werden (mijn menig) zelfs min of meer onbeschoft behandeld en neergezet als zeurders.
Uiteindelijk werd de toezegging gedaan om de data van aansluiten per postcode dan wel wijk op de website van glashart te publiceren en zelfs in de huis-aan-huis krant te plaatsen (beide zijn niet gebeurd).
Gelukkig heb ik geen haast, heb nog niets opgezegd.
Wacht nu dus ondertussen dus meer dan 7 maanden en denk dat ik koploper ben. Iemand die meer biedt?
De glasvezel ligt al een jaar in de straat en is afgemonteerd in de meterkast.
Aangemeld bij Lijbrandt in de eerste week van juli 2010.
Nu al drie keer de gegevens van de huidige providers moeten doorgeven (1x op aanmeldformulieren en 2 x per e-mail) in verband met de opzegservice.
In december (2010, ik ga de jaartallen er maar bij zetten) naar een voorlichtingsbijeenkomst van Lijbrandt gegaan. Daar bleek al dat ik niet de enige ben met vragen over het daadwerkelijke aansluiten.
Vragen uit het publiek over de te verwachten aansluitdata werden niet of nauwelijks beantwoord. De vragers werden (mijn menig) zelfs min of meer onbeschoft behandeld en neergezet als zeurders.
Uiteindelijk werd de toezegging gedaan om de data van aansluiten per postcode dan wel wijk op de website van glashart te publiceren en zelfs in de huis-aan-huis krant te plaatsen (beide zijn niet gebeurd).
Gelukkig heb ik geen haast, heb nog niets opgezegd.
Wacht nu dus ondertussen dus meer dan 7 maanden en denk dat ik koploper ben. Iemand die meer biedt?
Na 8 maanden is het dan nu eindelijk opgeleverd.
En ik moet zeggen: het werkt als een tierelier.
Internet haalt de beloofde download snelheid (25Mbps in mijn geval).
Overstapservice heeft haar werk goed gedaan, telefoonnummer behouden.
TV prima beeld (ook analoog).
Digitaal valt er zelfs nog behoorlijk snel te zappen.
Ben dus tevreden (mag ook wel eens gezegd worden).
En ik moet zeggen: het werkt als een tierelier.
Internet haalt de beloofde download snelheid (25Mbps in mijn geval).
Overstapservice heeft haar werk goed gedaan, telefoonnummer behouden.
TV prima beeld (ook analoog).
Digitaal valt er zelfs nog behoorlijk snel te zappen.
Ben dus tevreden (mag ook wel eens gezegd worden).
Bij mij was de oplevering (Leeuwarden) erg snel maar na twee maanden was opeens zowel tv als internet verdwenen. "Foutje", werd me verteld. Het zou zo snel mogelijk worden hersteld. Inmiddels zijn we vier weken (!) verder en ik ben nog niets opgeschoten. De telefonische servicedesk kan me alleen maar vertellen dat er hard aan gewerkt wordt, mijn mailtjes worden pas na drie weken beantwoord en bevatten alleen een excuus voor de vertraging en een brief wordt beantwoord met een ontvangstbevestiging waarin staat dat er na enkele weken (!) contact wordt opgenomen.
Als je service verlangt van je internetprovider moet je niet bij Lijbrandt zijn. Hou daar rekening mee!
Als je service verlangt van je internetprovider moet je niet bij Lijbrandt zijn. Hou daar rekening mee!
-
Ik ben van mening dat Lijbrandt nooit als provider had moeten komen. Ik heb alleen maar klachten over hen.
Even mijn levenservaring met Lijbrandt in een notedop:
Toen Lijbrandt in Leeuwarden ging leveren, leek het goedkoop. Dit was echter duurkoop, gezien de mensen in de lijbrandt winkel geen verstand had van hun eigen produkt. Er zijn mij toezeggingen gedaan die later opeens niet waar waren of niet na te lezen waren.
Ik had al vanaf het begin een storing met telefonie. Ik heb een half jaar met dat probleem gezeten en heb veel telefoontjes gepleegd. Terwijl de ene zij dat het niet op te lossen was, had een ander wel weer een oplossing. Nadat het telefoonprobleem is opgelost, heb ik nu problemen met mijn tv. Af en toe klinkt het alsof de mensen op tv in een vissekom zitten. Ik heb daar (zonder gekheid) meer als 50 telefoontjes gepleegd, meerdere emailtjes gestuurd en zelfs brieven. Hierop wordt niet gereageerd. Er is mij een monteur beloofd die ook nooit is gekomen.
Een vergoeding heb ik ook nooit gehad en in de winkel zeggen ze dat ik de service desk moet bellen. Kortom: GEEN SERVICE BIJ LIJBRANDT. Je betaald alleen voor de diensten die maar half geleverd worden. Zodra mijn contract periode is afgelopen (gelukkig bijna) stap ik over naar een echte leverancier en zodra ze mij ook maar één keer bellen voor een aanbieding of zo, zal ik ze uitschelden. Dan snappen ze misschien ook dat ze nooit meer hoeven te bellen.
SLECHTSTE PROVIDER OOIT !!!! Dus let op wanneer je ooit lijbrandt als provider wilt!
Even mijn levenservaring met Lijbrandt in een notedop:
Toen Lijbrandt in Leeuwarden ging leveren, leek het goedkoop. Dit was echter duurkoop, gezien de mensen in de lijbrandt winkel geen verstand had van hun eigen produkt. Er zijn mij toezeggingen gedaan die later opeens niet waar waren of niet na te lezen waren.
Ik had al vanaf het begin een storing met telefonie. Ik heb een half jaar met dat probleem gezeten en heb veel telefoontjes gepleegd. Terwijl de ene zij dat het niet op te lossen was, had een ander wel weer een oplossing. Nadat het telefoonprobleem is opgelost, heb ik nu problemen met mijn tv. Af en toe klinkt het alsof de mensen op tv in een vissekom zitten. Ik heb daar (zonder gekheid) meer als 50 telefoontjes gepleegd, meerdere emailtjes gestuurd en zelfs brieven. Hierop wordt niet gereageerd. Er is mij een monteur beloofd die ook nooit is gekomen.
Een vergoeding heb ik ook nooit gehad en in de winkel zeggen ze dat ik de service desk moet bellen. Kortom: GEEN SERVICE BIJ LIJBRANDT. Je betaald alleen voor de diensten die maar half geleverd worden. Zodra mijn contract periode is afgelopen (gelukkig bijna) stap ik over naar een echte leverancier en zodra ze mij ook maar één keer bellen voor een aanbieding of zo, zal ik ze uitschelden. Dan snappen ze misschien ook dat ze nooit meer hoeven te bellen.
SLECHTSTE PROVIDER OOIT !!!! Dus let op wanneer je ooit lijbrandt als provider wilt!
-
In onze wijk in Amersfoort is nu ook glasvezel aangelegd als provider wordt....KPN...Concepts ICT...KPN...en XMS genoemd, zijn de ervaringen met deze providers in de loop der tijden beter geworden ?
@Jack
Zelf heb ik een prima ervaring met Concepts ICT prima helpdesk, korte lijnen en hulpvaardig.
Zelf heb ik een prima ervaring met Concepts ICT prima helpdesk, korte lijnen en hulpvaardig.
-
Leeuwarden, 13 oktober 2011
Ik overweeg ook om een abonnement op glasvezel te nemen.
Na het lezen van bovenstaande weet ik dat ik niet op Lijbrand hoef te rekenen, en Lijbrand niet op mij.
Ik zoek nog uit welk abonnement ik het beste kan nemen Ik wil alleen internet via de glasvezel. Voip heb ik reeds en veel goedkoper dan welke Nederlandse aanbieder dan ook kan leveren.
Ook heb ik er een broertje dood aan aanbieders die bepalen naar welke tv zenders jij mag kijken. Met een schotel aan de muur heb ik een onbeperkt aanbod van digitale zenders.
Ik overweeg ook om een abonnement op glasvezel te nemen.
Na het lezen van bovenstaande weet ik dat ik niet op Lijbrand hoef te rekenen, en Lijbrand niet op mij.
Ik zoek nog uit welk abonnement ik het beste kan nemen Ik wil alleen internet via de glasvezel. Voip heb ik reeds en veel goedkoper dan welke Nederlandse aanbieder dan ook kan leveren.
Ook heb ik er een broertje dood aan aanbieders die bepalen naar welke tv zenders jij mag kijken. Met een schotel aan de muur heb ik een onbeperkt aanbod van digitale zenders.