| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T Mobile
-
Tante Sjaan
T Mobile
Mijn zoon had een achterstand in de betaling van T Mobile en een betalingsregeling getroffen nadat hij was afgesloten.
Hij betaalde direct de eerste termijn, maar kreeg een paar weken later evengoed de rekening van zijn abonnement, terwijl hij niet had kunnen bellen omdat hij was afgesloten. In Februari kreeg hij weer een rekening en ondertussen was de achterstand opgelopen tot € 385.- binnen twee weken te betalen. Twee dagen voor die termijn verstreken was kreeg hij opeens een brief van een incassobureau dat hij € 844.- moest betalen van T Mobile.
Hij snapte er helemaal niks meer van. Ik ben toen aan het bellen gegaan en na een aantal boze telefoontjes waar ik niets te weten kwam omdat wegens de wet op de privacy ik geen mededelingen kreeg. Mijn zoon moest dit zelf regelen. Ik ben toen zo boos geworden aan de telefoon, omdat ik alleen wilde weten hoe dit zo'n hoog bedrag kon zijn en dat ik daar als zijn moeder recht op had.
Uiteindelijk kreeg ik toen (op een niet zo prettige manier) de uitleg dat, omdat mijn zoon de betalingsregeling niet was nagekomen het naar een incassobureau was gestuurd en dat hij nu de rest van zijn abonnement in één keer moet betalen plus de kosten van het incassobureau. Hij staat nu ook ingeschreven als wanbetaler en kan nooit meer (ik geloof de eerste 5 jaar) een mobiele telefoon kopen, (wat ik het enige positieve vind). Hij moet nu wel die € 844 betalen van de rest van de tijd dat het abonnement zou lopen terwijl er geen abonnement meer is. T Mobile wil hier niets meer aan doen. Ik snap natuurlijk best wel dat hij iets ondertekend en daar de consequenties van moet dragen, maar ik vraag me af of dit zomaar kan? Kan een bedrijf zeggen dat de rest van het abonnement betaald moet worden terwijl je er dus geen diensten meer voor terug krijgt.
(Oh ja hij mag wel de telefoon houden).
Hij betaalde direct de eerste termijn, maar kreeg een paar weken later evengoed de rekening van zijn abonnement, terwijl hij niet had kunnen bellen omdat hij was afgesloten. In Februari kreeg hij weer een rekening en ondertussen was de achterstand opgelopen tot € 385.- binnen twee weken te betalen. Twee dagen voor die termijn verstreken was kreeg hij opeens een brief van een incassobureau dat hij € 844.- moest betalen van T Mobile.
Hij snapte er helemaal niks meer van. Ik ben toen aan het bellen gegaan en na een aantal boze telefoontjes waar ik niets te weten kwam omdat wegens de wet op de privacy ik geen mededelingen kreeg. Mijn zoon moest dit zelf regelen. Ik ben toen zo boos geworden aan de telefoon, omdat ik alleen wilde weten hoe dit zo'n hoog bedrag kon zijn en dat ik daar als zijn moeder recht op had.
Uiteindelijk kreeg ik toen (op een niet zo prettige manier) de uitleg dat, omdat mijn zoon de betalingsregeling niet was nagekomen het naar een incassobureau was gestuurd en dat hij nu de rest van zijn abonnement in één keer moet betalen plus de kosten van het incassobureau. Hij staat nu ook ingeschreven als wanbetaler en kan nooit meer (ik geloof de eerste 5 jaar) een mobiele telefoon kopen, (wat ik het enige positieve vind). Hij moet nu wel die € 844 betalen van de rest van de tijd dat het abonnement zou lopen terwijl er geen abonnement meer is. T Mobile wil hier niets meer aan doen. Ik snap natuurlijk best wel dat hij iets ondertekend en daar de consequenties van moet dragen, maar ik vraag me af of dit zomaar kan? Kan een bedrijf zeggen dat de rest van het abonnement betaald moet worden terwijl je er dus geen diensten meer voor terug krijgt.
(Oh ja hij mag wel de telefoon houden).
-
Peter Buitenhuis
Re: T Mobile
Buiten het feit om dat je dit op een verkeerde plaats heb geplaatst: Ja, dat mogen ze doen, dit staat in hun voorwaarden waar uw zoon ook voor getekend heeft, hij tekent voor een x jaar abonnement, maar hij moet daarbij wel aan zijn verplichtingen voldoen (de betaling), als je een paar dagen te laat bent of een maand achterloopt doen ze nog niet zo moeilijk, maar op een gegeven moment is de maand vol, dus hij heeft gebruik gemaakt van hun diensten zonder hiervoor te betalen. T-Mobile staat in haar recht. Nu vraag ik me toch al af waarom steeds jongere kinderen vanuit de zandbak met elkaar zitten te sms-en, maar goed dat is weer een heel andere discussie...
-
AriedeK
Re: T Mobile
1. Als zoonlief oud genoeg is om een abo. af t sluiten, is hij ook oud genoeg om zelf te bellen over zijn achterstand.T-Mobile geeft geen pers. gebonden info aan derden, logisch toch ? Zou u het leuk vinden als uw buurman kan vragen hoe hoog uw achterstand is ? Om dan ' heel' boos te worden omdat zij uw geen info willen geven...Als ik uw was zou ik maar eens boos worden op uw zoon, het wanbetalertje....
2. En dan heeft de medewerker zich al niet aan de regels gehouden door uw info te geven, en dan heeft u nog het gore lef om op een forum negatief over T-Mobile uit te laten....BAH !!
3. T-Mobile heeft zelfs een betalingsregeling getroffen met uw zoon, wat al heel coulant is. Hij heeft de kosten ook allemaal kunnen maken, maar betalen, ho maar !
4. en het antwoord op uw laatste punt geeft u zelf al. Mooi toestel heeft uw schuldenaartje gekregen bij zijn abo. ,he ? Gek toch dat hij dat dan ook moet betalen [SARCASME MODE] Wat onredelijk van T-Mobile, dat iemand aan zijn verplichtingen moet voldoen...[/SARCASME MODE]
Ik stel voor dat u uw ontrechte, verkeerd gerichte woede verplaatst van T-Mobile naar de plek waar hij thuishoort. Namelijk dat mannetje van u die zich nu al niet aan zijn verplichtingen kan houden....zal nog een leuk leven voor hem worden. Te lezen aan uw verhaal is T-Mobile MEER dan redelijk geweest....
2. En dan heeft de medewerker zich al niet aan de regels gehouden door uw info te geven, en dan heeft u nog het gore lef om op een forum negatief over T-Mobile uit te laten....BAH !!
3. T-Mobile heeft zelfs een betalingsregeling getroffen met uw zoon, wat al heel coulant is. Hij heeft de kosten ook allemaal kunnen maken, maar betalen, ho maar !
4. en het antwoord op uw laatste punt geeft u zelf al. Mooi toestel heeft uw schuldenaartje gekregen bij zijn abo. ,he ? Gek toch dat hij dat dan ook moet betalen [SARCASME MODE] Wat onredelijk van T-Mobile, dat iemand aan zijn verplichtingen moet voldoen...[/SARCASME MODE]
Ik stel voor dat u uw ontrechte, verkeerd gerichte woede verplaatst van T-Mobile naar de plek waar hij thuishoort. Namelijk dat mannetje van u die zich nu al niet aan zijn verplichtingen kan houden....zal nog een leuk leven voor hem worden. Te lezen aan uw verhaal is T-Mobile MEER dan redelijk geweest....
Re: T Mobile
Als je de reacties op de posting van tante Sjaan leest, lijkt het niet of
T Mobile een kwalitatief goed bedrijf met een kwalitatief goed product is. Niets is minder waar als je de litanie aan negatieve berichten onder het hoofdstuk Telefonie, want daar hoort dit onderwerp uiteraard thuis, eens goed tot je zou nemen. Je kunt dan alleen maar concluderen dat het Duitse bedrijf er regelmatig een zooitje van maakt. En T Mobile schaamt zich zelfs niet om boos te worden op de Consumentenbond als die, volkomen terecht, vaststelt dat T Mobile het slechtste bereik heeft van alle in Nederland werkende mobiele operators.
T Mobile een kwalitatief goed bedrijf met een kwalitatief goed product is. Niets is minder waar als je de litanie aan negatieve berichten onder het hoofdstuk Telefonie, want daar hoort dit onderwerp uiteraard thuis, eens goed tot je zou nemen. Je kunt dan alleen maar concluderen dat het Duitse bedrijf er regelmatig een zooitje van maakt. En T Mobile schaamt zich zelfs niet om boos te worden op de Consumentenbond als die, volkomen terecht, vaststelt dat T Mobile het slechtste bereik heeft van alle in Nederland werkende mobiele operators.
-
??
Re: T Mobile
Terecht dat T-Mobile boos wordt op de Consumentenbond. Ik heb nog geen enkel onderzoek van de CB gezien naar mobiele telefonie dat wel deugde. Er zijn zonder uitzondering grote gaten in te schieten omdat de onderzoeksmethoden gewoon niet kloppen.
De CB zou zich juist in moeten zetten voor een objectieve, onafhankelijke en betrouwbare testmethode. Deze onderneming lijkt zich echter vooral in te zetten voor publiciteit; de testmethoden worden bij meerdere testen die ze uitvoeren (ook in andere branches) regelmatig terecht met de grond gelijk gemaakt.
Oftewel: het is zeer raadzaam vraagtekens te zetten bij de conclusies van de CB. Ze deugen vaak namelijk niet.
De CB zou zich juist in moeten zetten voor een objectieve, onafhankelijke en betrouwbare testmethode. Deze onderneming lijkt zich echter vooral in te zetten voor publiciteit; de testmethoden worden bij meerdere testen die ze uitvoeren (ook in andere branches) regelmatig terecht met de grond gelijk gemaakt.
Oftewel: het is zeer raadzaam vraagtekens te zetten bij de conclusies van de CB. Ze deugen vaak namelijk niet.
-
Gast
Re: T Mobile
Beste Gast??, ik ben het, net als jij, niet altijd eens met de uitkomsten van testen die door de Consumentenbond zijn gedaan. Echter de recente testresultaten van de mobiele telefoon operators weerspiegelen exact de ervaringen die ik heb in mijn gezin. Mijn vrouw heeft een KPN toestel (Nederland), mijn zoons hebben een toestel van Orange (Frankrijk) en Telfort (Nederland) en ik zelf (nog) van T Mobile (Duitsland). Ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat T Mobile de slechtste ontvangstprestaties heeft en KPN de beste. Orange en Telfort zitten in de middenmoot. T Mobile laat het v.w.b. het bereik met name afweten in gebouwen, e.d.
-
Gast
Re: T Mobile
Hoe komt het toch dat zoveel kinderen in de schulden zitten alleen door hun mobieltje? Wordt het niet eens tijd dat er iets wordt gedaan? Laat iedereen daar maar eens over nadenken en niet oordelen over anderen en een zeer hatelijke reactie geven.
Ik hoop dat het jou nooit overkomt.
Bovendien heb je dit niet goed gelezen want twee dagen voor die betalingstermijn om was kreeg hij al de brief van die deurwaarder.
Dan moeten ze niet zetten dat hij nog twee weken heeft. Hij was op zijn salaris aan het wachten dat diezelfde dag binnen zou komen.
En als je via Internetbankieren overboekt, staat het direct op de rekening van de tegenpartij. DUS HIJ HAD NOG TWEE DAGEN.
En daar gaat het mij om.
Ik weet ook wel dat we niet de gemakkelijkste zoon hebben, maar dat komt door omstandigheden waar hij niks aan heeft kunnen doen en die alleen maar heel triest zijn geweest voor ons hele gezin.
Maar blijkbaar zijn er mensen die alleen oordelen en niet lezen.
(Oh ja en sorrie dat ik mijn vraag verkeerd gepost had) Ik kwam erachter toen het er al stond (tjsa we zijn niet allemaal even slim)
en toen kon ik er niks meer aan doen.
Gelukkig dat de webmaster dit zelf heet opgelost,
Ik hoop dat het jou nooit overkomt.
Bovendien heb je dit niet goed gelezen want twee dagen voor die betalingstermijn om was kreeg hij al de brief van die deurwaarder.
Dan moeten ze niet zetten dat hij nog twee weken heeft. Hij was op zijn salaris aan het wachten dat diezelfde dag binnen zou komen.
En als je via Internetbankieren overboekt, staat het direct op de rekening van de tegenpartij. DUS HIJ HAD NOG TWEE DAGEN.
En daar gaat het mij om.
Ik weet ook wel dat we niet de gemakkelijkste zoon hebben, maar dat komt door omstandigheden waar hij niks aan heeft kunnen doen en die alleen maar heel triest zijn geweest voor ons hele gezin.
Maar blijkbaar zijn er mensen die alleen oordelen en niet lezen.
(Oh ja en sorrie dat ik mijn vraag verkeerd gepost had) Ik kwam erachter toen het er al stond (tjsa we zijn niet allemaal even slim)
en toen kon ik er niks meer aan doen.
Gelukkig dat de webmaster dit zelf heet opgelost,
-
Tante Sjaan
Re: T Mobile
Och ja en nu vergat ik ook nog mijn naam hierboven.
Toch vind ik het jammer dat er op een gewone vraag van die sarcastische opmerkingen geplaatst worden.
Aan het Jargon dat dhr. Arie de K bezigt, lijkt het wel of hij werkt bij T Mobile. U kunt ook gewoon antwoorden zonder dat hatelijke gedoe.
Toch vind ik het jammer dat er op een gewone vraag van die sarcastische opmerkingen geplaatst worden.
Aan het Jargon dat dhr. Arie de K bezigt, lijkt het wel of hij werkt bij T Mobile. U kunt ook gewoon antwoorden zonder dat hatelijke gedoe.
-
Gast
Re: T Mobile
Tante Sjaan, van harte met je reactie eens. Reacties zoals die van AriedeK kun je in jouw situatie missen als kiespijn. Gauw weg wezen bij dat twijfelachtige Duitse mobiele telecom bedrijf, zou ik zeggen. Doe ik binnenkort namelijk ook als mijn abonnement afgelopen is. Laat ze hun troep voortaan maar lekker in eigen land verkopen. 
-
Tante Sjaan
Re: T Mobile
Als mijn zoon de enige was, was het iets anders.
Maar het is niet normaal hoeveel kinderen schulden hebben alleen door het mobieltje.Je hoort het bijna iedere dag.
Kinderen kunnen op deze manier niet eens meer een goede start maken. Bovendien kom je ook nog tot vervelens toe overal reclame tegen hoe gemakkelijk het is om geld te lenen. De ene tegen nog gunstigere voorwaarden dan de andere. Je zou bijna gaan geloven dat het gratis is.
De jeugd heeft de toekomst, maar ik maak me er wel eens zorgen om.
Maar het is niet normaal hoeveel kinderen schulden hebben alleen door het mobieltje.Je hoort het bijna iedere dag.
Kinderen kunnen op deze manier niet eens meer een goede start maken. Bovendien kom je ook nog tot vervelens toe overal reclame tegen hoe gemakkelijk het is om geld te lenen. De ene tegen nog gunstigere voorwaarden dan de andere. Je zou bijna gaan geloven dat het gratis is.
De jeugd heeft de toekomst, maar ik maak me er wel eens zorgen om.
-
AriedeK
Re: T Mobile
Beste tante Sjaan,
Een rekening van T-Mobile heeft een betalingstermijn van 10 (tien) dagen. Op dag 11 is T-Mobile gerechtigd af te sluiten, kosten in rekening te brengen en het contract te ontbinden. ( zie de algemene voorwaarden). Dat zij uit coulance dan nog een betalingsregeling treffen is alleen maar aardig. Hij had dus niet NOG 2 dagen. Hij was al veel te laat. En als je een betalingsregeling hebt moet je niet wachten tot de laatste 2 dagen. Dat is gewoon nog dommer dan al in eerste instantie een achterstand krijgen.
En het staat misschien wel direct op de rekeninng, maar hoeveel bedragen denkt u dat er bij T-Mobile binnen komen ? Er is daar namelijk ook tijd nodig om zo'n betaling te verwerken....maar ja, uw zoontje wacht liever tot het allerlaatste moment.....Zelfs als hij het die dag betaald had, was hij te laat geweest. Er staan namelijk 5-10 werkdagen voor het verwerken van een betaling.
Kortom, het is echt de schuld van uw wanbetalertje. Hoe eerder u dat beseft, hoe beter. Geef niet de schuld aan het bedrijf of de maatschappij, hij is zelf verantwoordelijk voor zijn daden, en anders bent u dat. Niemand anders. Wijs dat vingertje eerts eens naar u zelf.
Ow, en beste Gast...[SARCASME]Fijn dat je zo meeleeft met de situatie van Tante SJaan[/SARSME]....Jammer alleen dat je vind dat mijn 'reactie te missen is als kiespijn'....mijn reactie is namelijk de enige passende. Dit soort mensen moeten zsm met hun eigen verantwoordelijkheid geconfronteerd worden, anders wordt de wereld nog heel vervelend gedurende het leven.
Een rekening van T-Mobile heeft een betalingstermijn van 10 (tien) dagen. Op dag 11 is T-Mobile gerechtigd af te sluiten, kosten in rekening te brengen en het contract te ontbinden. ( zie de algemene voorwaarden). Dat zij uit coulance dan nog een betalingsregeling treffen is alleen maar aardig. Hij had dus niet NOG 2 dagen. Hij was al veel te laat. En als je een betalingsregeling hebt moet je niet wachten tot de laatste 2 dagen. Dat is gewoon nog dommer dan al in eerste instantie een achterstand krijgen.
En het staat misschien wel direct op de rekeninng, maar hoeveel bedragen denkt u dat er bij T-Mobile binnen komen ? Er is daar namelijk ook tijd nodig om zo'n betaling te verwerken....maar ja, uw zoontje wacht liever tot het allerlaatste moment.....Zelfs als hij het die dag betaald had, was hij te laat geweest. Er staan namelijk 5-10 werkdagen voor het verwerken van een betaling.
Kortom, het is echt de schuld van uw wanbetalertje. Hoe eerder u dat beseft, hoe beter. Geef niet de schuld aan het bedrijf of de maatschappij, hij is zelf verantwoordelijk voor zijn daden, en anders bent u dat. Niemand anders. Wijs dat vingertje eerts eens naar u zelf.
Ow, en beste Gast...[SARCASME]Fijn dat je zo meeleeft met de situatie van Tante SJaan[/SARSME]....Jammer alleen dat je vind dat mijn 'reactie te missen is als kiespijn'....mijn reactie is namelijk de enige passende. Dit soort mensen moeten zsm met hun eigen verantwoordelijkheid geconfronteerd worden, anders wordt de wereld nog heel vervelend gedurende het leven.
-
AriedeK
Re: T Mobile
Overigens werk ik niet bij T-Mobile, maar opde incassoafdeling van een ander bedrijf, alwaar ik dit soort pauper verhalen de hele dag aan moet horen. NEEM JE VERANTWOORDELIJKHEID, MENSEN! Luxe moet betaald worden.
-
Gast
Re: T Mobile
Ik dacht eerst dat je zoon een goeie schop onder z'n kont nodig had.
Maar als je zegt dat het allemaal niet zijn schuld is, dan kan je die jongen het mischien ook niet zo kwalijk nemen.
Je kan namelijk nooit oordelen over anderen, dat klopt. En natuurlijk weet ik ook niet wat er van mij geworden zou zijn, als ik opgevoed was door een moeder met zo'n instelling!
Maar als je zegt dat het allemaal niet zijn schuld is, dan kan je die jongen het mischien ook niet zo kwalijk nemen.
Je kan namelijk nooit oordelen over anderen, dat klopt. En natuurlijk weet ik ook niet wat er van mij geworden zou zijn, als ik opgevoed was door een moeder met zo'n instelling!
-
Tante Sjaan
Re: T Mobile
Gelukkig weet ik zeker dat ik een hele goede moeder ben.
En dat zijn niet alleen mijn woorden.
Wat is er mis mee, dat je voor je kind op wilt komen?
Ik heb al spijt dat ik dit hele verhaal hier geplaatst heb.
Ik had alleen een vraag, waar ik nog niet eens een fatsoenlijk antwoord op heb gekregen. Als jullie nog nooit ergens een betalingsachterstand hebben gehad. Dan mag je heel gelukkig zijn.
Dan ben je één van de weinigen hier in Nederand.
Nu ik een goede baan heb kan ik alles netjes op tijd betalen en een lening die ik af heb moeten sluiten DOOR OMSTANDIGHEDEN DIE IK NIEMAND TOEWENS op tijd aflossen.
EN NIEMAND HEEFT EEN BAL TE MAKEN MET WELKE OMSTANDIGHEDEN.
Geloof me maar, dat het heel erg was.
Het gaat goed met de telecombedrijven hé?
Goh waar komt dat toch door?
Ik heb een beetje genoeg van dat hele achterlijke negatieve gedoe hier.
Ik kom hier niet meer kijken, want ik heb weer genoeg gezien.
DISCUSSIE HIERBIJ GESLOTEN.
En dat zijn niet alleen mijn woorden.
Wat is er mis mee, dat je voor je kind op wilt komen?
Ik heb al spijt dat ik dit hele verhaal hier geplaatst heb.
Ik had alleen een vraag, waar ik nog niet eens een fatsoenlijk antwoord op heb gekregen. Als jullie nog nooit ergens een betalingsachterstand hebben gehad. Dan mag je heel gelukkig zijn.
Dan ben je één van de weinigen hier in Nederand.
Nu ik een goede baan heb kan ik alles netjes op tijd betalen en een lening die ik af heb moeten sluiten DOOR OMSTANDIGHEDEN DIE IK NIEMAND TOEWENS op tijd aflossen.
EN NIEMAND HEEFT EEN BAL TE MAKEN MET WELKE OMSTANDIGHEDEN.
Geloof me maar, dat het heel erg was.
Het gaat goed met de telecombedrijven hé?
Goh waar komt dat toch door?
Ik heb een beetje genoeg van dat hele achterlijke negatieve gedoe hier.
Ik kom hier niet meer kijken, want ik heb weer genoeg gezien.
DISCUSSIE HIERBIJ GESLOTEN.
-
AriedeK.
Re: T Mobile
Typisch gevalletje van ontkenning ? Het is makkelijker de waarheid te negeren dan te aanvaarden.
-
Eddy011965
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 24 jan 2004 15:00
Re: T Mobile
@AriedeK, wat ben jij een ontiegelijke *&)(*^%@#$!!!
-
joris10
Re: T Mobile
ik snap niet helemaal wat de kern van dit verhaal is: het is heel simpel
je zoon krijgt een telefoon van 400 euro geheel gratis ! tja wat staat daar tegen over ,dat meneer 24 maanden lang abonnementskosten betaald,tja anders kan het niet uit,want voor niets gaat de zon op,je moet wat er ook gebeurd altijd ,maar dan ook altijd 24 maanden betalen!!!
ik hoop dat je hiermee je vraag beantwoord hebt gekregen.
gr.joris
je zoon krijgt een telefoon van 400 euro geheel gratis ! tja wat staat daar tegen over ,dat meneer 24 maanden lang abonnementskosten betaald,tja anders kan het niet uit,want voor niets gaat de zon op,je moet wat er ook gebeurd altijd ,maar dan ook altijd 24 maanden betalen!!!
ik hoop dat je hiermee je vraag beantwoord hebt gekregen.
gr.joris
