LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] buitenkant condensdroger wordt heet
-
buitenkant condensdroger wordt heet
Weet iemand raad? Mijn siemens condensdroger wordt bij gebruik zeer heet aan de buitenkant. Ik maak na elk gebruik het pluizenfilter schoon en de condensator regelmatig schoon. Ook het wateropvangbakje wordt elke keer leeggegooid. We hebben hem al een keer opengemaakt en stofvrij gemaakt aan de binnenkant. Zat overigens niet zoveel stof in. Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem? Alvast vriendelijk bedankt.
Re: buitenkant condensdroger wordt heet
Om welk type gaat het en hoe oud is deze,wel eens een keer schoongemaakt??.Als er bv een lek zou zijn tussen het verwarmingselement en de condensor zou er idd warmte kunnen ontstaan.
T
T
-
Het is de Siemens siwatherm txl 2100. Hij is ongeveer 5 jaar oud. Ik maak altijd het pluizenfilter, condensor en het wateropvangbakje schoon. En laatst hebben we hem aan de binnenkant stofvrij gemaakt. Ook het verwarmingselement hebben we stofvrij gemaakt. We hebben alleen niet de trommel losgemaakt. Moet ik nog iets anders schoonmaken? Als er een lek zou zijn, is dat in een slangetje (?) tussen het verwarmingselement en de condensor. Er zit inderdaad weleens vocht/water achter de condensor.
-
Even bellen naar 070-3331234 Bellen,
Kunnen ze je gelijk vertellen of het probleem te verhelpen valt of dat er een monteur moet komen.
Succes
Kunnen ze je gelijk vertellen of het probleem te verhelpen valt of dat er een monteur moet komen.
Succes
WAt toevallig ik heb exact dezelfde droger en de buitenkant valt wel meer (wel heter als normaal) maar de was zelf is gloeiend heet.
Wie weet wat het probleem kan zijn?
Wie weet wat het probleem kan zijn?
De laatste 5 a 10 min. moet hij koude lucht blazen,
dus waarschijnlijk iets met de instelling.
dus waarschijnlijk iets met de instelling.