LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarbeleg Klimfonds

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom spaarbeleg / sprintplan.
wonder

Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door wonder »

In oktober 1999 ben ik in het 'dividendfonds' (heet nu klimfonds) gestapt van Spaarbeleg. Destijds was er een koers van 5,58. Tijdens de economische malaise is ook dit beleggingsfonds ingezakt; de koers zakte tot 5,25. Nu wacht ik al anderhalf jaar tot de waarde van het klimfonds weer toeneemt. Op dit moment is de koers 5,38. Vandaag ontvang ik de mededeling dat Spaarbeleg het klimfonds per 21 april 2004 opheft. Ze keren dan het fondsvermogen uit. Mijn vraag: kan dit zomaar? Ze geven aan dat het komt door de sterk dalende aandelenmarkten, maar wie zegt mij dat de aandelenmarkten niet weer gaan stijgen en daarmee door de waardeontwikkeling van de opties weer rendement kan worden gegenereerd? Is deze stap van Spaarbeleg geoorloofd? Met vriendelijke groet, xxx

LeoP

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door LeoP »

Omdat ik door Spaarbeleg al behoorlijk besodemiederd ben met Koersplan wil ik alle tegoeden bij Spaarbeleg tot 0 reduceren. Met een spaarrekening is dat niet moeilijk, maar met beleggingsfondsen wacht je toch op het goede moment.
Ik heb dus ook een Sprintplan dat nog net niet op rendement 0% staat.
Op dat moment wilde ik afscheid nemen van Sprintplan (neem ik natuurlijk nog een verlies, maar vooruit maar). Maar nu hebben ze bij Spaarbeleg bedacht om het fonds maar zelf te stoppen. Ben beniewd hoeveel gedupeerden er nu weer zijn door deze actie!!!!!!
Ben er ondertussen wel van overtuigd dat heel dat Spaarbeleg een slechte plek is om je geld aan toe te vertrouwen.
Kreeg vandaag van een ander fonds de jaaropgave: +14.3% over 2003.
Moet je bij Spaarbeleg kijken alleen maar "-" "-" "-" "-" "-" en nogeens "-" of op zijn "-"st "-"der dan de rest. ("-" = min) ;-D

Wendy
Berichten: 25
Lid geworden op: 29 dec 2003 16:38

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door Wendy »

Hoi LeoP.

wat bedoel je hiermee:
Ik heb dus ook een Sprintplan dat nog net niet op rendement 0% staat.
Op dat moment wilde ik afscheid nemen van Sprintplan (neem ik natuurlijk nog een verlies, maar vooruit maar). Maar nu hebben ze bij Spaarbeleg bedacht om het fonds maar zelf te stoppen. Ben beniewd hoeveel gedupeerden er nu weer zijn door deze actie!!!!!!


heb je bericht van spaarbeleg gehad dat ze met het sprintplan gaan stoppen?? vertel eens!

leinusa

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door leinusa »

he wendy de sprintplan is allang gestopt het is geld geven in een bodemloze put :twisted: :twisted: :twisted:

LeoP

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door LeoP »

Excuus Wendy ik bedoel dus dat ik net niet kiet speel met het Klimfonds (nog een paar 10 tjes in de min). Met het Klimfonds kappen ze dus.

Die namen ook! Koersplan, Sprintplan, Klimfonds (allemaal bah)

Loeniemoon
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2004 10:35

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door Loeniemoon »

Ook ik spaar al sinds het dividendfonds. Deze actie van Spaarbeleg kan naar mijn idee worden gezien als het eenzijdig opzeggen van het contract. De vraag is of dit zomaar kan. In feite is sprake van wanprestatie wegens het niet na komen van de overeenkomst. Maar waar het natuurlijk om gaat is als je een negatief rendenment hebt opgebouwd!! Spaarbeleg gaat tegen de huidige koers en boekwaarde uitkeren (overmaken op renterekening) en Spaarbeleg legt het risico / verlies nu volledig bij de klant neer, terwijl zij de overeenkomst opzeggen.

Foute boel dus.
Collectieve aanpak van Spaarbeleg lijkt hier wel noodzakelijk

shirleyshirt

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door shirleyshirt »

:cry:
ook wij dachten wat is dit nu weer van dat spaarbeleg, weer een stap van spaarbeleg dat je denkt deze maatschappij is NIET MEER TE VERTROUWEN!!!!!Ze doen zo maar wat met geld van hardwerkende mensen en laten je met de gebakken peren zitten.

Wat kun je hier nou tegen doen.

Ik weet wel dat ik iedereen die het maar wil horen vertel dat ze zeker niet met SPAARBELEG in zee moeten gaan omdat ze dan zeker de min in gaan.

Gast

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al jarenlang een renterekening bij spaarbeleg, en ben nooit in de min gegaan daarmee.

Gast

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Met een renterekening kan je nooit in de min. IS geen beleggingsrekening maar een spaarrekening.

nvs

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door nvs »

zie al mijn reactie bij bericht van Ben Dijkstra op 15/3.

ik ben ook zeer gefrustreerd.
laten we zelf bepalen wanneer we er mee willen stoppen (als de beurs weer beter gaat en de koers weer bester staat)... we hebben niet voor niks geld in dit potje gestopt voor een langere termijn.

kunnen we geen krachten bundelen en er wat aan doen?

ik roep in ieder geval iedereen op: te bellen met Spaarbeleg, te bellen met je Spaarbeleg-adviseur, een brief sturen naar Spaarbeleg, een email sturen naar Spaarbeleg...
des te meer reacties des te eerder ze er wat aan zullen doen (zei ook de Spaarbeleg-medewerkster aan de telefoon).

nvs.

LeoP

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door LeoP »

Het heeft geen zin te protesteren.
Volgens de voorwaarden mag het fonds worden beeindigd als Spaarbeleg het besluit tot opheffen van de beheerder en de bewaarder het goedgekeurd en de participanten er van afweten.

Particpant = Stichting SpaarbelegGiro

Of te wel 4 handen op 1 buik

De enige manier van protesteren is ALLE tegoeden bij Spaarbeleg en Aegon opheffen en de reden van opheffen aan de directie van deze laaienlichters mede te delen.

Ze hebben weer een nieuw rad-voor-de-ogen-draaien-product bedacht. De naam is wel mooi MEESTERplan: hoe klop ik geld uit iemands zak zonder dat ik op mijn malversaties kan worden gepakt. Een MEESTERlijke zet.....

NIET AAN MEEDOEN DUS. OPNEMEN DAT TEGOED DAT VRIJKOMT!!!!!!

Gast

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Leo P,

Ook al is het vier handen...
dat opheffen zal toch alleen kunnen gebeuren indien de klanten op de hoogte zijn gebracht van deze voorwaarden, deze algemene voorwaarden hebben gezien en zich akkoord hebben verklaard. Ik heb nooit deze voorwaarden gezien, maar ik kan mij vergissen.

WegMetZakkenvullers

Re: Spaarbeleg Klimfonds

Ongelezen bericht door WegMetZakkenvullers »

Op http://www.spaarbeleg.nl/vragen/Klimfon ... fonds.html

Staat het volgende:

De eindwaarde wordt bepaald door de marktwaarde van de deposito’s en de opties waarin het KlimFonds belegt op 21 april 2004 vast te stellen. Vervolgens wordt deze waarde verrekend met eventuele kosten en de dividenduitkering. Het totale fondsvermogen op einddatum wordt gedeeld door het totaal aantal participaties; zo wordt de eindwaarde per participatie bepaald.

Nu staat de koers al een hele tijd op € 5.38. Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk bij het opheffen als koers uitkomt en of we weer niet een oor aangenaaid krijgen door een plots lagere waardering.
De garantiekoers staat op € 5.17, zou het daarop uitdraaien?

Gesloten