LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht op Marktplaats.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wie koopt er in hemelsnaam ongezien via mp een ipad van een wildvreemde.

Sorry hoor maar dan vraag je erom om opgelicht te worden :roll:

Ings
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2011 15:17

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Ings »

Beste mensen,

Het klopt inderdaad dat marktplaats een risico is. Ik ben ook al behoorlijk wat jaren actief via marktplaats. Ik heb een keer een ipod via marktplaats gekocht en dit ging prima. Ik heb nog geen klachten gehad. De laatste tijd ben ik aan het kijken voor disney dvds en ik wilde als tip meegeven dat je ook veel kunt zien aan de namen. er zijn verschillende mensen actief die precies dezelfde advertentie hebben onder een andere naam. Het zijn dus dezelfde mensen maar ze hebben meerdere dezelfde advertenties. Wil je meer zekerheid koop dan via bol.com daar heb ik ook wel eens meegemaakt dat het niet op wordt gestuurd maar heb jij de verkoper gemaild en na een week nog geen reactie wordtr het geannuleerd en krijg je je geld terug. Het nadeel is dat je als verkoper 30% geloof ik van je bedrag aan bol.com moet afstaan ebay is inderdaad een stuk veiliger maar het is in het engels..

als je iets duurs wilt gana kopen via marktplaats informeer van te voren bij de bank wanneer je het overgemaakte geld wel en wanneer niet kunt laten terug storten dan weet je van te voren beter het risico dat je kunt nemen.

gr |Inge

bodyboy12
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2011 18:39

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door bodyboy12 »

Ik was bijna gedupeerd maar het is ze niet gelukt!! maar ik word er een beetje stront ziek van hun!! ( Engels nigirianen) man marktplaats slaapt te veel !! i kheb 300 x iets vermeld ze reageren nauwelijks!

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door denny009 »

Een Ipad kopen via Marktplaats en niet gezien hebben is ook wel om problemen vragen. Er zijn veel oplichters actief met populaire dingen als Iphones en Ipads. De vraagprijs scheelt vaak niet eens zo heel veel met de nieuwprijs. Zoiets kan je beter ook maar in het echt bekijken.

Als iets boven de 50 euro is, rij ik er altijd naar toe om het te bekijken. Gelukkig nog nooit opgelicht via Marktplaats, hoop het ook niet mee te maken.

esbosman
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2011 10:42

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door esbosman »

Wat vinden jullie van deze mailwisseling. Ik probeer een IPAD2 te kopen, maar erg vage reactie. Vanwege privacy van de verkoper heb ik haar naam maar even weg gehaald. Wellicht is er niet aan de hand.

Dag XXX,

Kun jij de IPAD opsturen, dan maak ik daarna het geld over.

Met vriendelijke groet,
XXX


From: XXX
Sent: vrijdag 16 september 2011 14:21
To: XXX
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Apple Ipad 2

XXX,

Bedankt voor uw medeleven!

Ik kan hem helaas niet reserveren, ik wil er zo snel mogelijk van af.
Het is absoluut een orginele Apple Ipad 2.
Geen clone uit china of iets dergelijks..

Sorry!

Groetjes,
XXX

Op 16 september 2011 14:15 schreef XXX het volgende:
Dag XXX

Beterschap/sterkte. Ik hoop dat alles goed komt met jullie dochter. Ik begrijp dat jullie nu even iets anders aan jullie hoofd hebben. Kunnen jullie de Ipad anders reserveren? Ik hoop dat je kunt begrijpen dat ik de Ipad wel even wil zien. Er zijn namelijk wat chinese copy-en in omloop.

Met vriendelijke groet, Kind regards,

XXX


From: XXX
Sent: vrijdag 16 september 2011 14:08
To: XXX
Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Apple Ipad 2

Ophalen is op dit moment helaas geen mogelijkheid.
Ons kleine dochtertje ligt met een ernstige ziekte in het ziekenhuis waarmee wij ontzettend druk zijn.
Onze voorkeur gaat op dit moment dus uit naar verzenden.

Groetjes,
XXX

Op 16 september 2011 13:59 schreef XXX het volgende:


________________________________________
Bellen is sneller: reageer op de reactie van XXX door nu te bellen naar: XXX
________________________________________

Beste XXX,

U heeft een reactie ontvangen op uw advertentie 'Apple Ipad 2'.

Deze reactie is afkomstig van XXX:
Beste XXX,

Ik wil deze ipad wel kopen. ik woon zelf ook in Arnhem. Wat is jullie adres?

groet,
XXX

• Stuur XXX direct een e-mail
• Of bel snel op
Advertentie: Apple Ipad 2

Staat u op het punt iets te verkopen? Lees eerst onze veilig handelen tips:
• Log alleen in als het internetadres in uw browser begint met http://verkopen.marktplaats.nl.
• Wees voorzichtig als een koper niet in persoon wil handelen en wil betalen met Western Union, MoneyGram of cheques.
• Stuur geen producten naar het buitenland (bijvoorbeeld Nigeria) voordat u het geld op uw bankrekening heeft staan. Wij wensen u succesvolle onderhandelingen toe.

Met vriendelijke groet,

Het Marktplaats team
http://www.marktplaats.nl

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

niet kunnen/ willen laten ophalen zodat koper e.e.a. kan zien : verdacht.

Ook al hebben mensen het nog zo druk - een advertentie op 'gereserveerd' zetten kost wel 4 seconden - en ze hebben wel tijd om te mailen (kennelijk).

Je kan vragen om naam, adres en rekeningnummer zodat je kan overmaken.
Dan kan je op het rekeningnummer google zoeken.

Geven ze dan geen adres - ga er dan maar van uit dat het fout zit.

stronkstronk
Berichten: 288
Lid geworden op: 16 aug 2011 13:29

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door stronkstronk »

esbosman schreef: Bedankt voor uw medeleven!

Ik kan hem helaas niet reserveren, ik wil er zo snel mogelijk van af.
Het is absoluut een orginele Apple Ipad 2.
Geen clone uit china of iets dergelijks..

Sorry!

Groetjes,
XXX
Als zij er zo snel mogelijk vanaf wil laat zij jou direct in de auto springen. Contant geld mee, aan de deur bekijken en hoppa het ding is verkocht.
Medeleven zal eenzijdig zijn zodra jij geld overmaakt.
Altijd ophalen.

madfred
Berichten: 333
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door madfred »

Ik had precies hetzelfde. Ik wilde een iPhone kopen, en er stond er een te koop vlakbij mij. Ik de betreffende persoon gemaild met de vraag of ik de iPhone kon bekijken en dan eventueel meteen meenemen. Dat was niet mogelijk omdat zij in ploegendienst werkt. Geen probleem, kom ik op een tijd die haar uitkomt. Nee, kan niet, alleen vooruit betalen en dan versturen. Afijn, een stuk of wat mails aan gewaagd maar dus niet gekocht want het was absoluut niet mogelijk om het apparaat te zien, laat staan op te halen.

Bij een andere aanbieder krijg je nadat per mail hebt gereageerd meteen een antwoord; Helaas is de iPhone al verkocht, maar ik heb effe voor je gekeken bij xxxxxxx en daar hebben ze er nog een te koop.
Als je die link gaat volgen kom je terecht bij Groupon, hier ook wel bekend!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opgelicht op Marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

madfred schreef: Bij een andere aanbieder krijg je nadat per mail hebt gereageerd meteen een antwoord; Helaas is de iPhone al verkocht, maar ik heb effe voor je gekeken bij xxxxxxx en daar hebben ze er nog een te koop.
Als je die link gaat volgen kom je terecht bij Groupon, hier ook wel bekend!
Groupon is kennelijk niet helemaal vies van op oneerlijke manieren reclame maken.
Zelfs doen ze zaken met een browser hijacker/ virusmaker - om zodoende zoekresultaten te manipuleren - en zelfs als je naar (bijv.) Falk wil - je op Groupon uitkomt.

Gesloten