LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN digitenne insteekkaart ? help

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Jasin

KPN digitenne insteekkaart ? help

Ongelezen bericht door Jasin »

hoi allemaal,
ik heb net mijn digitenne kastje abonnement gesloten omdat het heel slecht beeld had op mijn 42 inch lg LED full hd.
na een jaar pijn :(
nu mijn vraag is ik kan niet naar andere provider omdat ik al tel en internet van online heb tot zomer !
nu zat ik te denken om een digitenne insteekkaart te halen, ze zegen dat het beter beeld is dan die kastje !
geloven jullie het ook of is het gwn weer een kpn leugen ?

want nu kijk ik ned 1,2 en 3 via antenne en is veel beter beeld dan digitenne kastje
misschien is die insteekkaart ook wel beter ?

iemand al getest ?
m.v.g

ps: ik zit al 3 weken zonder tv :( kan niet wachten om weer tv te kijken
Laatst gewijzigd door Jasin op 23 jan 2011 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke

Re: KPN digitenne insteekkaart ? help

Ongelezen bericht door snepke »

Prima beeld hoor.
Alleen af en toe problemen(niet overal) om die kaart aan de praat te krijgen

suikerklontje

Ongelezen bericht door suikerklontje »

Ik heb al meer dan een jaar digitenne en ik moet zeggen.. heel tevreden.
Prima beeld, eigenlijk nooit storing gehad, lekker goedkoop. :lol:
En het basispakket heeft voor mij alle zenders die ik het meest bekijk.
heb zelfs een extra kastje genomen voor de tv op mijn slaapkamer :mrgreen:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Een 42inch beeldscherm is wel aan de grote kant voor Digitenne. Mijn ervaring is dat Digitenne prima beeld heeft tot/met 32 inch schermen, daarboven ga je toch de compressie zien (in een doorsnee woonkamer, als je er heel ver vanaf kan zitten maakt dat weer niet uit natuurlijk).

Maar in het algemeen kan je wel stellen dat Digitenne via een insteekkaart een beter beeld geeft dan via een settopbox. Die setopbox zet het digitale signaal eerst om naar analoog om via de scartkabel naar de tv te sturen. De TV moet het signaal weer digitaliseren om verder te kunnen verwerken.

Door de interne digitale tuner van de tv te gebruiken, heb je geen last van die conversieverliezen.

Ice Age

Ongelezen bericht door Ice Age »

GJvdZ schreef:Een 42inch beeldscherm is wel aan de grote kant voor Digitenne. Mijn ervaring is dat Digitenne prima beeld heeft tot/met 32 inch schermen, daarboven ga je toch de compressie zien (in een doorsnee woonkamer, als je er heel ver vanaf kan zitten maakt dat weer niet uit natuurlijk).

Maar in het algemeen kan je wel stellen dat Digitenne via een insteekkaart een beter beeld geeft dan via een settopbox. Die setopbox zet het digitale signaal eerst om naar analoog om via de scartkabel naar de tv te sturen. De TV moet het signaal weer digitaliseren om verder te kunnen verwerken.

Door de interne digitale tuner van de tv te gebruiken, heb je geen last van die conversieverliezen.
U heeft meer verstand van dit soort zakenzo te lezen, dan weet u hier misschien ook het antwoord op:
Buiten het antwoord dat de kwalitiet dus beter is heb ik nog een 2de vraag hierover. Als ik op mijn harddisk op wil nemen heb ik een twintuner nodig; als ik via DVB-T de KPN-kaart gebruik heb ik nu alleen de afstandbediening van mijn tv nodig maar.......kan ik dan ook rechtstreeks opnemen? Het is mij nl. niet gelukt noch met scart, HDMI en allerlei tv-instellingen. Wel kan ik wat op de HD staat afspelen.
Of krijg ik dan hetzelfde probleem als vanavond met Ziggo? Weer iets ertussen, weer een aftandsbediening erbij etc.

1buddy

Ongelezen bericht door 1buddy »

U hoeft niet naar Digitenne, Online heeft nl ookDigitale TV
http://www.online.nl/producten/internet-bellen-tv/
Kost € 8,50 p/maand net als bij de KPN.
Wel gelijk allles op 1 factuur, vind tevens de klantenservice klantvriendelijker.
De zenders zijn precies hetzelfde
Groet

tiptoo

Ongelezen bericht door tiptoo »

@1 buddy, TS heeft al digitenne , dat was namelijk de vraag :wink:

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ice Age schreef:
GJvdZ schreef:Een 42inch beeldscherm is wel aan de grote kant voor Digitenne. Mijn ervaring is dat Digitenne prima beeld heeft tot/met 32 inch schermen, daarboven ga je toch de compressie zien (in een doorsnee woonkamer, als je er heel ver vanaf kan zitten maakt dat weer niet uit natuurlijk).

U heeft meer verstand van dit soort zakenzo te lezen, dan weet u hier misschien ook het antwoord op:
Buiten het antwoord dat de kwalitiet dus beter is heb ik nog een 2de vraag hierover. Als ik op mijn harddisk op wil nemen heb ik een twintuner nodig; als ik via DVB-T de KPN-kaart gebruik heb ik nu alleen de afstandbediening van mijn tv nodig maar.......kan ik dan ook rechtstreeks opnemen? Het is mij nl. niet gelukt noch met scart, HDMI en allerlei tv-instellingen. Wel kan ik wat op de HD staat afspelen.
Of krijg ik dan hetzelfde probleem als vanavond met Ziggo? Weer iets ertussen, weer een aftandsbediening erbij etc.
Hierop moet ik het antwoord helaas schuldig blijven. Ik heb 7 jaar geleden mijn videorecorder verkocht en me daarna nooit meer verdiept in opname-spullen. Het bleek dat ik vooral dingen opnam om ze vervolgens nooit meer te bekijken wegens tijdgebrek....

BHHVenema

Ongelezen bericht door BHHVenema »

Wij hebben zelf ook al een aantal jaren KPN Digitenne.
Jah, het is niet het scherpste beeld. Als je echt oplet en je zit dicht bij je 42 inch TV zie je wel wat compressie. Maar vanaf de bank 3,5 meter verderop hebben wij nergens last van.

Ik moet wel zeggen. Toen de TV nog op de beganegrond in hartje centrum van Zwolle stond hadden we echt k** ontvangst.
Nu zitten we 6 hoog in Amersfoort en we hebben prachtig ontvangst.

Ik blijf nog ff lid. Eind dit jaar verhuizen we naar Harderwijk. Kijken hoe het daar zit met de verbinding.

JohnVoorts

Ongelezen bericht door JohnVoorts »

De kwaliteit van de zenders is niet bij iedereen hetzelfde. Bij digitenne is het echt afhankelijk van waar je woont. Dus ja je kan best een ci module in je tv stoppen maar of het beeld dan veel beter is, waarschijnlijk niet. Je kan eventueel ook je televisie gaan afnemen via de kabel (ziggo of upc) deze hebben ok ci modules, je kan op hun site even kijken welke tv's dit ondersteunen. Voor meer informatie kijk even hier

Gesloten