LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
opgelicht1254
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2011 23:17

KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door opgelicht1254 »

Ik heb onlangs kaartjes gekocht op protickets.nl voor de show van hans klok, betaalt met ideal, kaartjes zouden e-tickets worden maar naar telefoongesprek waren er geen kaarten meer zal me geld binnen 2 weken terug krijgen. Ik heb het luxor theater gebelt in Rotterdam en die zeiden tegen mij dat er die avond helemaal geen voorstelling van hans klok was en dat ze al meerdere klachten binnen hebben gekregen over deze site. Ik heb aangiften gedaan maar er moeten meer klachten komen over deze site voordat ze er iets aan willen gaan doen. hoop dat deze snel worden gepakt was een hoop geld kwijt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarom heeft u dan niet via de officiële kaartverkoper kaartjes gekocht?
Als iemand dat niet doet, is het toch wachten tot je opgelicht wordt?

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Betaald met ideal?

Kijk op uw afschrift naar welke bankrekening, maak bij die bank ( waar de rekening van het bedrijf is) in ieder geval een melding ook van het feit dat u aangifte gedaan, zij kunnen dan ook actie ondernemen , niet dat u dan uw geld terug krijgt maar wellicht voor anderen in de toekomst

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door meniles »

Dat laatste is complete onzin! Handel via internet is prima te doen, alleen wel via de standaard voorverkoop adressen.

Dus koop alleen kaarten via OF de schouwburg/theater zelf, of via sites die via http://weetwaarjekoopt.nl.tijdelijketest.nl/ kunt vinden.

Nogmaals u zegt "dit had iedereen kunnen gebeuren", ik vind toch echt dat u ook een stukje zorgplicht naar u zelf toe heeft. Met andere woorden, de volgende keer gewoon even wat beter nadenken.

Blijft staan dat u natuurlijk gewoon uw geld terug moet krijgen en wanneer deze toko niet levert waar u voor betaald heeft kunt u prima aangifte doen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Je kan prima kaartjes via internet kopen zonder te worden opgelicht, door bij het officiële verkooppunt te bestellen.
Dat is helemaal niet moeilijk te vinden op internet, je kunt gewoon op de officiële website van de artiest/voorstelling waar je heen wilt te kijken wie/waar het officiële voorverkoopadres is, voor je de eerste de beste aanbieder op Google aanklikt en je kaartje koopt.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door meniles »

Violet snapt het!

@seconds het gaat mij er totaal niet om of u voortaan nog uw kaartjes via internet besteld of niet. Enkel de stelling dat "je gewoon geen zaken moet doen op internet" is pertinente onzin. En toont daarnaast grote onwetendheid.

Wanneer je via een officieel verkooppunt je kaarten koopt gaat het net zo goed als dat je via de lokale sigarenboer je Ticketmaster kaarten haalt. Die 2 systemen zijn namelijk aan elkaar gekoppeld, dus het is wederom onzin om te stellen dat het dan "misschien WEL" goed gaat, want er is geen enkele plausibele verklaring waarom het NIET goed zou gaan..

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

seconds-out schreef:En ja, het zal vast wel goed gaan bij de ticketburaus, maar ik raad iedereen af om zaken te doen via internet.
Naar mijn mening is dat alleen maar onnodig risico, ik kan prima mijn zaakjes regelen ZONDER internet.
Nou, in sommige plaatsen zit geen tabakker of platenboer waar je nog fysiek concertkaartjes o.i.d. kán halen.
Ik deed het ook liever nooit via internet, maar toen het laatste verkooppunt (postkantoor 30 km verderop) stopte met de verkoop van concertkaartjes, moest ik wel.
Als je goed oplet dat je bij de officiële verkoper je kaartje besteld, zit je goed.
Scheelt nog een hoop tijd en benzine ook, da's dan weer een pluspunt.
Maar ik vond het vroeger ook gezellig om samen met andere fans voor een kaartje in de rij te staan.
Schept toch een band, je kletst wat ('wat is jouw favotiete nummer?' etc.) en zo kom je de tijd door.
Was altijd heel leuk.

bilt68
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2011 17:56

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door bilt68 »

Ja ik ben waarschijnlijk ook "dom" geweest en heb kaarten gekocht, nu gaat het concert wel door en ligt nog in toekomst maar ben er niet helemaal gerust op en heb ook melding gedaan bij politie n.a.v. dit bericht. Ik wil het er niet bij laten zitten en in ieder geval er nog wat aan proberen te doen, het is mogelijk (en laten we hopen dat) dat de kaartjes nog worden opgestuurd, zijn er misschien toch mensen die wel ok ervaringen hebben met deze site? Kon op internet niet veel over vinden behalve deze melding.


het vervolg, wel de kaarten ontvangen dus ........ niet opgelicht, ben opgelucht, door de berichtgeving toch in twijfel gebracht maar met goede afloop, dus gelukkig zijn er wel bedrijven via internet die zich aan de afspraken houden, en wel betrouwbaar zijn!
Laatst gewijzigd door bilt68 op 07 okt 2011 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

opgelicht1254
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2011 23:17

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door opgelicht1254 »

ja ik hoop voor jou dat de kaarten worden op gestuurt
ik heb gewoon pech want de avond waar de kaarten voor waren is al geweest
ik denk als er meer meldingen komen dat de politie dan wel wat doet,alhoewel???
je moet wel heel wat doen in nederland wil de politie iets doen
maar ja gewoon domme pech,maar mij gebeurt dat niet meer
ik hoop ook echt dat ze gepakt worden

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

De politie kan hier echt niets mee.
De oplichtig moet wel heel erg groot zijn, willen zij ingrijpen.
Vooralsnog is dit een 'zakelijke' overeenkomst tussen een bedrijf en een consument, waarbij het bedrijf niet levert wat het belooft.
Daar komt de politie echt niet voor.
En ik vind het helemaal overdreven om een melding bij de politie te doen, terwijl je nog niet eens zeker weet óf je bent opgelicht.
Dat de politie de melding überhaupt opneemt is echt heel slecht.

jackee
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2011 19:32

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door jackee »

Het heeft zeker wel zin om aangifte te doen bij www.mijnpolitie.nl

Ik ben zelfs opgezocht door de politie, dat ik aangifte moest doen tegen een persoon die bezig was via marktplaats. Daar veel mensen aan het oplichten was, waaronder ook ik. En dat is zelfs al meer dan een jaar geleden. Nu weet ik dat ik toen dom bezig was en mensen vertrouwde. Maar als er genoeg aangiftes zijn of meldingen zijn gemaakt via mijnpolitie, dan word er zeker wel een zaak van gemaakt. Vroeger deden ze dat helemaal niet snel en zeker niet als het om kleine bedragen gaan voor bijvoorbeeld een kaatje voor een concert, maar tegenwoordig is de politie veel meer bezig met oplichting via internet.

Zo'n melding via mijnpolitie is zo gedaan. Dus als je echt zeker weet dat je opgelicht bent zal ik dat doen.

guardien
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2011 22:18

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door guardien »

Volgens de site werken ze samen met Docdata. Dus als je je geld niet terug hebt kun je het beste contact met hun opnemen. Verder staat op weetwaarjekoopt.nl een overzicht van bureaus waar je beter niet kunt kopen. Hier staat Protickets.nl ( nog ) niet bij. Dus wellicht is het handig als je ook even een bericht naar hun toestuurt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

bilt68 schreef:Ja ik ben waarschijnlijk ook "dom" geweest en heb kaarten gekocht, nu gaat het concert wel door en ligt nog in toekomst maar ben er niet helemaal gerust op en heb ook melding gedaan bij politie n.a.v. dit bericht. Ik wil het er niet bij laten zitten en in ieder geval er nog wat aan proberen te doen, het is mogelijk (en laten we hopen dat) dat de kaartjes nog worden opgestuurd, zijn er misschien toch mensen die wel ok ervaringen hebben met deze site? Kon op internet niet veel over vinden behalve deze melding.


het vervolg, wel de kaarten ontvangen dus ........ niet opgelicht, ben opgelucht, door de berichtgeving toch in twijfel gebracht maar met goede afloop, dus gelukkig zijn er wel bedrijven via internet die zich aan de afspraken houden, en wel betrouwbaar zijn!
Dus je hebt een melding gedaan bij de politie, terwijl je dus gewoon geleverd hebt gekregen wat je besteld hebt.
Nou, ga je nu ook terug naar de politie om hun even te laten weten dat je dus compleet overtrokken en veel te vroeg hebt geroepen dat je oplichting vermoedde?
Zou wel zo netjes zijn, want anders staat er een bedrijf ten onrechte bij de politie in het systeem.

bilt68
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2011 17:56

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door bilt68 »

VioletPrue schreef:
bilt68 schreef:Ja ik ben waarschijnlijk ook "dom" geweest en heb kaarten gekocht, nu gaat het concert wel door en ligt nog in toekomst maar ben er niet helemaal gerust op en heb ook melding gedaan bij politie n.a.v. dit bericht. Ik wil het er niet bij laten zitten en in ieder geval er nog wat aan proberen te doen, het is mogelijk (en laten we hopen dat) dat de kaartjes nog worden opgestuurd, zijn er misschien toch mensen die wel ok ervaringen hebben met deze site? Kon op internet niet veel over vinden behalve deze melding.


het vervolg, wel de kaarten ontvangen dus ........ niet opgelicht, ben opgelucht, door de berichtgeving toch in twijfel gebracht maar met goede afloop, dus gelukkig zijn er wel bedrijven via internet die zich aan de afspraken houden, en wel betrouwbaar zijn!
Dus je hebt een melding gedaan bij de politie, terwijl je dus gewoon geleverd hebt gekregen wat je besteld hebt.
Nou, ga je nu ook terug naar de politie om hun even te laten weten dat je dus compleet overtrokken en veel te vroeg hebt geroepen dat je oplichting vermoedde?
Zou wel zo netjes zijn, want anders staat er een bedrijf ten onrechte bij de politie in het systeem.
Klopt helemaal en heb dit ook gedaan, wel zo eerlijk he, het is natuurlijk wel fijn dat er ook postieve dingen geschreven wordenn gemeld vandaar ook het vervolg! Als je negatief kan zijn moet je ook positief zijn en je ongelijk aangeven!! Dus......bij deze :)

Protickets
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2011 16:05

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door Protickets »

Geachte heer/mevrouw,
Met alle respect, waarom voelt u zich opgelicht? U kreeg direct een medewerker aan de telefoon en u krijgt uw geld terug. Natuurlijk is het niet de bedoeling dat er op onze website tickets staan die niet beschikbaar zijn. Maar op elke website kan een dergelijke fout voorkomen. Protickets is een jong bedrijf dat hard aan de weg timmert om een goede, betrouwbare ticketservice te zijn. Fouten worden zo spoedig mogelijk hersteld. Dus nogmaals excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Protickets.nl

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door GJvdZ »

seconds-out schreef:
meniles schreef:Dat laatste is complete onzin! Handel via internet is prima te doen, alleen wel via de standaard voorverkoop adressen.
dat vind jij.
Doe jij nu maar lekker je zaakjes via internet, ik doe dat dus niet.
En ja, bij bekende voorverkoop adressen zal het misschien WEL goed gaan, maar ik vind internet een gedoogplaats van criminelen en doe er geen zaken mee...nu niet en morgen niet.
Of jij dat nu onzin vindt of niet.. 8)
Als mensen worden opgelicht via internet zegt dat meer over de mensen die worden opgelicht dan over kopen via internet. Ik koop al zeker 10 jaar heel veel via internet en ben nog nooit bedonderd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door GJvdZ »

seconds-out schreef: Eigenlijk had dat iedereen kunnen overkomen
Door gewoon via de verkoper die vermeld staat op de website van de artiest of evenement loop je geen risico. Helaas is voor veel mensen internet gelijk aan Google, dus klikken ze als een kip zonder kop op allerlei advertenties die Google naast de zoekresultaten zet.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

choogstad schreef:Laat ik nou denken (de eerste keer dat ik aan een forum meedoe) dat het is bedoeld om elkaar te helpen. En als je iets doms hebt gedaan (wat je zelf natuurlijk heeeel goed weet), dat je dan geen forum nodig hebt om dat er nog eens even fijn in te wrijven. Ik ben in de veronderstelling geweest dat een serieus programma als Radar, de intentie heeft gehad om mensen in de gelegenheid te stellen elkaar tips te geven. In plaats daarvan vind ik mensen die het nodig vinden zichzelf op de borst te slaan, dat ze nooit zoiets zouden doen en altijd de goede beslissingen nemen....Nou, gefeliciteerd perfectionisten! Jammer genoeg zijn jullie niet perfect genoeg om de intentie van dit forum goed in te schatten. Het is m.i. de bedoeling om ons samen sterk te maken tegen oplichting etc. Het zou dan ook veel positiever zijn, als mensen met suggesties komen in plaats van leedvermaak.....
Allemaal leuk, lief en aardig, maar u heeft het telkens over oplichting.
Wat u is overkomen, ís geen oplichting.
Als in de voorwaarden van Protickets staat dat de kaarten duurder zijn dan normaal, waar is dan de oplichting?
Ook is u toegezegd dat u uw geld terugkrijgt, dus bent u gratis een avondje uit geweest.
Ik zie de oplichting niet.

opgelicht1254
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 sep 2011 23:17

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door opgelicht1254 »

IK HEB IDD MIJN GELD TERUG GEKREGEN NA HEEL VEEL WEKEN
DUS IK NEEM MIJN WOORDEN TERUG ENGA DE AANKLACHT INTREKKEN,MAAR DAN NOG KOOP IK GEEN TICKETS MEER BIJ EEN SITE DIE IK NIET KEN
IK HEB WEKEN MET EEN K.. GEVOEL ROND GELOPEN DAT IK OPGELICHT WAS EN VOOR ZOVEEL GELD,
MAAR GOED ALLES IS GOED GEKOMEN EN BEN DAN OOK WEL ZO DAT IK OOK MIJN EXCUSES MAAK,BIJ DEZE

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: KIJK UIT MET WWW.PROTICKETS.NL IS EEN FAKE SITE

Ongelezen bericht door VioletPrue »

choogstad schreef:Ik vind dat ik wel ben opgelicht. Ik heb de kaartjes niet ontvangen via de post zoals afgesproken. Daar werd het Theater voor gebruikt (waar ze helemaal niet blij mee zijn). Daarnaast ben ik zeer gedesillusioneerd, omdat ik een zitplaats heb gereserveerd, dicht bij de artiest. In plaats daarvan zit ik 3 hoog achter.
Mocht ik ooit mijn geld terug krijgen (over 4 weken....waar ik natuurlijk volledig geen vertrouwen in heb), dan heeft het geen enkele zin om voor de tweede keer naar eenzelfde show te gaan. De lol is er dan af.
Kun je wel naar iets anders gaan, maar dat is toch niet de bedoeling van het hele tickets kopen op internet?
Mocht het zo zijn, dat ik mijn geld toch terug krijg, dan zal ik dit zeker melden op dit forum.
En verder hoeft het geen welles-nietes spelletje te worden. Dit is mijn gevoel en voorlopig is een voor mij belangrijke avond verpest.
Dat het uw gevoel is, is prima.
Maar oplichting is geen gevoel, dat is een zware aanklacht tegen een bedrijf.
En u spreekt over een welles-nietes spelletje, welko0m op de wereld van fora.
Daar krijgt men meningen van anderen, daar zijn die fora voor.
Daar is dit forum niet anders in.
Feit blijft dat u bij een niet officiële aanbieder kaartjes koopt en vervolgens, als zij niet de service kunnen leveren die een officieel verkooppunt wel levert, het bedrijf van oplichting beschuldigt.
Niet netjes en toch echt uw eigen probleem.

Gesloten