LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen salaris na claim van baas

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
Manta78

Geen salaris na claim van baas

Ongelezen bericht door Manta78 »

goede dag

ik heb een probleem.
2 weken geleden zette ik mijn handtekening onder een half jaar contract
bij een bezorg bedrijf.
Nu heb ik na 2 weken de handdoek gegooit daar, het werk totaal niet was wat ik er van verwachtte. Nu 3 dagen na beeindiging krijg ik een telefoontje van mijn baas, dat ik zulk slecht werk vericht heb en hij mij daarom geen salaris uitbetaald.
Daarbij moest ik nog blij zijn dat ik nog geen claim aan mijn broek had voor de geleden schade die hij dankzij mij had opgelopen.Echter ben ik mij van geen kwaad bewust, en heb ook geen idee wat nu te doen.
Kan hij dit gewoon doen?

mvg Jerry Janssen

witte angora

Re: Geen salaris na claim van baas

Ongelezen bericht door witte angora »

Kan hij dit gewoon doen?
Die vraag kun je beter even stellen bij het juridisch loket, eventueel je rechtsbijstandsverzekering.

Het is zeker een heel klein bedrijf?

Manta78

Ja wat is klein nu 7 chauffeurs en 2 jonge knaapies geloof 11 totaal.
haalde het niet binnen de aangegeven tijd en heb daarom aangegeven dat dit niets voor mij was,en dat begreep hij wel want hij vond mij een zwakke schakel(hij had hier wel een punt) maar daar was de proeftijd van een maand voor.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Manta78 schreef: Kan hij dit gewoon doen?
Mijns inziens niet...
maja wie ben ik ? :lol:

De tip van wa is zo gek nog niet. Eerste advies bij juridisch loket is doorgaans gratis. Of anders zeker bij rechtsbijstandverzekering beleggen. Hoe slecht het werk ook was u heeft wel werk verricht en indien het echt zo abominabel slecht was, had werkgever u ook eerder kunnen ontslaan in de proefperiode in plaats van 2 weken blijven aanzien. Het is nu eenmaal een bepaald ondernemersrisico dat deze werknemers aanneemt dat totaal ongeschikt is. Ook daarvoor is de proeftijd in het leven geroepen zodat dit risico beperkt is.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Precies, tijd om langs je rechtsbijstandsverzekering te gaan. Of, als je die niet hebt, een advocaat arbeidsrecht in de arm te nemen.

Manta78

bedankt voor jullie reacties, en heb al mijn rechtsbijstand gebeld.
deze melde mij eerst te wachten op de brief die hij me stuurt ,en dan gelijk doorsturen naar de rechtsbijstand.
nagmaal dank

Gesloten