LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Beyond Beauty

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Royalflush »

De dreigementen van Beyond Beauty of door haar ingeschakelde deurwaarders/incassobureaus lijken mij nu niet echt meteen iets om van onder de indruk te geraken en wel om de volgende twee redenen.

1. Wie eist bewijst. Beyond Beauty zal moeten aantonen dat er sprake is van een (geldige) overeenkomst. Nogal lastig in het geval van telefonische verkoop.
2. Ontvangsttheorie. Simpel gezegd komt dit er op neer dat de afzender -in dit geval Beyond Beauty- moet aan kunnen tonen dat de spullen door jou zijn ontvangen (artikel 3:37 BW). Te denken valt hierbij aan een pakbon, track & trace nummer e.d.

Indien je aanmaningen krijgt van incassobureau/deurwaarder, volsta dan met de volgende brief:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven van [datum] bericht ik u als volgt. Voor zover ik kan nagaan ben ik niets aan uw opdrachtgever verschuldigd, omdat ik geen overeenkomst met uw opdrachtgever ben aangegaan.

Als u de vordering desalniettemin handhaaft, zie ik graag de onderliggende bewijsstukken zoals een contract of opdrachtbevestiging van u tegemoet.

Voorts deel ik u mede dat ik mij in het geval van een eventuele gerechtelijke procedure in den rechte zal verweren en alle bijkomende kosten op u zal verhalen.

Hoogachtend,

X
Tip: reageer altijd op incassobureaus/deurwaarders, betwist de vordering en kondig aan dat je verweer zult voeren in het geval van een rechtszaak. Alleen een incassobureau/deurwaarder met hele slechte juristen zal in het geval van Beyond Beauty naar de kantonrechter stappen

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Royalflush schreef:...
1. Wie eist bewijst. Beyond Beauty zal moeten aantonen dat er sprake is van een (geldige) overeenkomst. Nogal lastig in het geval van telefonische verkoop.
2. Ontvangsttheorie. Simpel gezegd komt dit er op neer dat de afzender -in dit geval Beyond Beauty- moet aan kunnen tonen dat de spullen door jou zijn ontvangen (artikel 3:37 BW). Te denken valt hierbij aan een pakbon, track & trace nummer e.d.

...
Beyond Beauty neemt de overeenkomst wel telefonisch op. Tijdens het laatste telefoongesprek gaf ik aan telefonische opnames te namen, toen was het bedrijf opeens niet meer beschikbaar voor 'commentaar'.

Het bedrijf kan codes overleggen van VSP, echter is bij zowel Beyond Beauty, de consument als VSP niet nagegaan worden of pakketjes zijn afgeleverd aangezien het om een brievenbuszending gaat.

Bedankt voor de tips!

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Overigens gaat DirectPay ook niet serieus met de klachten om.
Mijn reactie via klacht.nl
Naar mijn mening is er een verband tussen DirectPay en Beyond Beauty.

Adres DirectPay (volgens website directpay.nl)
DirectPay Services BV
Adres:
Oslo 9
2993 LD Barendrecht

(Gegevens achter Beyond-Beauty.eu)
Name Ron Klaassen
Organisation Valkenpoort IBS
Language Dutch
Address Oslo 9 2993 LD Barendrecht

Verklaar dit eens? Waarom zijn de gegevens achter de website van BB hetzelfde? Tot nu toe heeft zowel BB als DP mij hier geen antwoord op kunnen geven. Tot die tijd is er dan ook NIETS opgelost.


Gewenste oplossing
Duidelijk argument en niet dat BB in Amsterdam gevestigd is.
De tegenreactie van DirectPay: (En gewoon meteen de status op 'opgelost' zetten!)

Oplossing van het bedrijf
Het is niet van belang of bedrijven op hetzelfde adres gevestigd zijn. Zoals reeds eerder opgemerkt is dit niet het geval maar u wilt dit niet accepteren.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Royalflush »

Een opgenomen gesprek is nog geen bewijs en rechters zijn over het algemeen zeer kritisch wanneer opnames als bewijs worden aangedragen. Op de eerste plaats is het met de huidige technieken het zeer eenvoudig een opname te manipuleren. Ten tweede dient duidelijk te worden dat er in het gesprek hele duidelijke afspraken worden gemaakt. Hoe zit het bijvoorbeeld met de algemene voorwaarden? Is daarover übderaupt gesproken in het telefoongesprek? En is er een schriftelijke opdrachtbevestiging naar jou toegestuurd?

Gewoon BB en DirectPay naar de kantonrechter verwijzen indien zij menen een vordering op jou te hebben. Uiteraard zul jij alle daarbij komende kosten op BB en DirectPay verhalen. Hoor je nooit meer wat van. En indien zij toch zo dom zijn om naar de rechter te gaan: lees dit vonnis eens door. En zo zijn er nog wel enkele te vinden.

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Er zijn inderdaad meerdere uitspraken van de rechter geweest. Het blijft me verbazen dat BB en DP daarom doorgaan met dit soort praktijken.

In hoeverre kun je iets tegen BB / DP beginnen aangezien de adresgegevens achter BB hetzelfde zijn als DP. Echter de gegevens op de website van BB wel anders zijn?

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Royalflush »

Directpay en Webcasso zijn beide gevestigd aan de Osloweg 9 te Barendrecht.

Beyond Beauty volgens de Algemene Voorwaarden op W.G. Plein 303 te Amsterdam.

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Directpay noch BB blijven erbij dat BB in Amsterdam gevestigd is. Directpay is niet bepaalt 'objectief', maar meer een vriendje van..

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door monicelle »

Er zijn enorm veel mensen de dupe van deze bedrijven. Eindelijk kunnen we ons aansluiten bij "lotgenoten" van Tros Radar en wat blijkt? Sinds de link geplaatst is zijn er slechts 7 (ZEVEN) lotgenoten die zich aangemeld hebben.
Kom op iedereen, aanmelden is 2 seconden werk! DOEN! NU!!!

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Het probleem is dat veel mensen pas in een later stadium op internet gaan zoeken; zodra brieven van directpay op de mat vallen. Aanmelden is geen verplichting, wel aan te raden. Zo meldt ook niemand het probleem bij vsp, het postorderbedrijf dat de pakketjes verstuurd. Overigens heb ik geen twijfel aan de betrouwbaarheid van vsp, zij zijn meewerkend.

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Vandaag reactie ontvangen van Beyond Beauty. Alle kosten worden gecrediteerd.
Mijn inziens komt dit mede omdat ik me negatief heb uitgelaten en kenbaar heb gemaakt een 'Radar Lotgenoten' aangemaakt te hebben.
Met name de eerste zinnen, waarin Beyond Beauty de schuld in de schoenen van VSP schuift maakte me aan het lachen. Vrijdag heb ik contact gehad met VSP, deze hadden geen retour ontvangen pakketten. Vanmiddag, nadat ik het bericht van Beyond Beauty ontving heb ik nogmaals contact opgenomen. Ook vandaag had Beyond Beauty geen contact met VSP opgenomen. Er moet dus iets voorgevallen zijn waardoor Beyond Beauty opeens wél wil meewerken. Juist; mijn 150 negatieve reacties op klacht.nl, berichten op dit forum en Tros Radar Lotgenoten.
Geachte ***,

Na verschillende keren contact te hebben gehad met VSP, is nu (uiteindelijk) gebleken dat
uw pakketten niet leverbaar waren aangezien, volgens VSP, het adres onvolledig is.
Normaal krijgen wij deze pakketten direct retour, maar dat is in dit geval ook niet gebeurt.
Wij gaan dan ook zo spoedig mogelijk de kosten van de pakketten crediteren en eventueel retour storten, houdt u hierbij wel rekening met een storno periode van 56 dagen.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, en excuses voor het ongemak.

Een fijne dag gewenst en een vriendelijke groet,

Janine Mol
Hoofd Klantenservice Beyond Beauty
Beyond Beauty heeft een e-mail retour ontvangen dat ik dit schriftelijk met een handtekening bevestigd wil hebben. Daarbij wil ik dat de kosten die ik heb gemaakt ook gecrediteerd worden. (Belkosten, kosten aangetekende verzending).

Tot slot heb ik aangegeven dat ik ervan uit ga dat Beyond Beauty de lijst met lotgenoten persoonlijk benaderd en de problemen van deze mensen oplost. Hierop heb ik nog geen reactie ontvangen. Mocht het bedrijf hierop ingaan dan neem ik contact op met de lotgenoten om toestemming te vragen hun gegevens door te spelen naar Beyond Beauty.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door estevens »

Dit wat ik webincasso heb gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven van 9 September 2011 bericht ik u als volgt. Voor zover ik kan nagaan ben ik niets aan uw opdrachtgever Beyond Beauty verschuldigd, omdat ik geen overeenkomst met uw opdrachtgever ben aangegaan.

Als u de vordering desalniettemin handhaaft, zie ik graag de onderliggende bewijsstukken zoals een contract of opdrachtbevestiging van u tegemoet.

Voorts deel ik u mede dat ik mij in het geval van een eventuele gerechtelijke procedure in den rechte zal verweren en alle bijkomende kosten op u zal verhalen.

Hoogachtend,

Met vriendelijke groet,

AMH Wijts


Dit is de reaktie van hun:

Geachte heer/mevrouw Wijts,

Wij hebben uw mail in goede orde mogen ontvangen.

U kunt bij Beyond Beauty het gesprek opvragen wat er destijds geweest is tussen u en hen. Dit is het bewijs dat u akkoord bent gegaan met een proefpakket. In dit pakket zit er een brief bij waarin staat dat u binnen 10 dagen moet opzeggen anders volgt er automatisch een vervolgpakket. Deze is goed voor 3 maanden. Betaald u per maand € 23,90 voor.

Hoe kan ik nou opzeggen als ik HELEMAAL NIETS heb binnengekregen?????
Maar wel geld innen van mijn bank, deze heb ik weer laten storneren.

Ik laat het wel voorkomen bij de rechter.

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

estevens schreef:Dit wat ik webincasso heb gestuurd:
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw schrijven van 9 September 2011 bericht ik u als volgt. Voor zover ik kan nagaan ben ik niets aan uw opdrachtgever Beyond Beauty verschuldigd, omdat ik geen overeenkomst met uw opdrachtgever ben aangegaan.

Als u de vordering desalniettemin handhaaft, zie ik graag de onderliggende bewijsstukken zoals een contract of opdrachtbevestiging van u tegemoet.

Voorts deel ik u mede dat ik mij in het geval van een eventuele gerechtelijke procedure in den rechte zal verweren en alle bijkomende kosten op u zal verhalen.

Hoogachtend,

Met vriendelijke groet,

AMH Wijts


Dit is de reaktie van hun:

Geachte heer/mevrouw Wijts,

Wij hebben uw mail in goede orde mogen ontvangen.

U kunt bij Beyond Beauty het gesprek opvragen wat er destijds geweest is tussen u en hen. Dit is het bewijs dat u akkoord bent gegaan met een proefpakket. In dit pakket zit er een brief bij waarin staat dat u binnen 10 dagen moet opzeggen anders volgt er automatisch een vervolgpakket. Deze is goed voor 3 maanden. Betaald u per maand € 23,90 voor.

Hoe kan ik nou opzeggen als ik HELEMAAL NIETS heb binnengekregen?????
Maar wel geld innen van mijn bank, deze heb ik weer laten storneren.

Ik laat het wel voorkomen bij de rechter.
Dit is opnieuw het bekende verhaal zoals Beyond Beauty het in de meeste gevallen doet. Een ontzettende trieste manier om je BV tot stand te houden.

In uw geval zou ik vragen naar een verzendbewijs. Deze is in de meeste gevallen niet te overleggen door het bedrijf waardoor zij zullen moeten aantonen dat het pakket door u ontvangen is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hvb013 schreef:
In uw geval zou ik vragen naar een verzendbewijs. Deze is in de meeste gevallen niet te overleggen door het bedrijf waardoor zij zullen moeten aantonen dat het pakket door u ontvangen is.
Alleen verzendbewijs is niet voldoende.
Aankomst en ontvangst dient men te kunnen bewijzen.

Een antwoord zou kunnen zijn - BB heeft geen pakket toegezonden, anders had ik wel opgezegd. Indien BB niet kan aantonen dat men dit pakket daadwerkelijk heeft afgeleverd blijf ik bij mijn standpunt dat er geen overeenkomst is.

U eist betaling, derhalve dient u mij te voorzien van rechtsgeldig en ongewijzigd bewijs van overeenkomst.
Een telefonische opname is nooit gemaakt, daar ik daar nooit toestemming voor heb gegeven.

of zoiets :)

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Guardian72 schreef:
hvb013 schreef:
In uw geval zou ik vragen naar een verzendbewijs. Deze is in de meeste gevallen niet te overleggen door het bedrijf waardoor zij zullen moeten aantonen dat het pakket door u ontvangen is.
Alleen verzendbewijs is niet voldoende.
Aankomst en ontvangst dient men te kunnen bewijzen.

Een antwoord zou kunnen zijn - BB heeft geen pakket toegezonden, anders had ik wel opgezegd. Indien BB niet kan aantonen dat men dit pakket daadwerkelijk heeft afgeleverd blijf ik bij mijn standpunt dat er geen overeenkomst is.

U eist betaling, derhalve dient u mij te voorzien van rechtsgeldig en ongewijzigd bewijs van overeenkomst.
Een telefonische opname is nooit gemaakt, daar ik daar nooit toestemming voor heb gegeven.
of zoiets :)
Beyond Beauty maakt wel gebruik van deze opnames. Ik heb deze ook in het bezet van een gedupeerde.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door mzuri »

Is er in het gesprek ook gezegd dat er kontakt opgenomen moet worden met BB, als het proefpakket niet aankomt?
(.. dagen na het afschrijven van de verzendkosten)

tmk1962
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 sep 2011 12:45

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door tmk1962 »

zarrin schreef:Beste mensen eindelijk na 1 jaar vechten is er eindelijk resultaat.
Ik heb gewonnen maandag was de uitspraak en ik ben in het gelijk gesteld en krijg een onkosten vergoeding. Ben benieuwd hoelang dat gaat duren.

De rechter heeft er wel meer dan acht maanden overgedaan maar hij zag toch in dat ik in mijn recht stond. Het is gebasseerd op de akte van cessie die had niets te maken met mijn vordering, want die was van januari 2010 en ik ben in juni 2010 opgelicht dus hadden ze geen poot om op te staan.

Het zijn een stel boeven en oplichters en proberen heel veel mensen bang te maken zodat ze betalen. Alleen heeft het hun nu denk ik bijna duizen euro gekost :D

Laat je niet bang maken en ga door het kost veel moeite en fustraties dat weet ik. Je kan geen rechtzaak met meerdere personen beginnen de rechter kijkt alleen naar jou zaak. Je kan wel proberen de media te zoeken en kijk bij het forum van Kassa die kunnen ook raad geven. Kijk naar de uitzending van feb-maart.
De enige die geholpen hebben is het programma Kassa.
TrosRadar heeft nog niets gedaan. Wat ik betreur.

Ik blijf dit forum volgen en geef jullie het advies als je goed zoek op internet kun je nog veel meer vinden over deze oplichters.

Mijn week kan niet meer kapot en ik hoop voor al die andere dat zij ook mogen winnen.

groetjes Zarrin
a zarrin ik ben vandaag ook benadert door een incasso buro genaamd Webcasso B.V in Barendrecht nou ik bellen om te vragen om welke produkten het ging ,nou ik betaal 0,80 euro cent per min met max van 40 euro, en wat denk je telefoon word niet eens opgenomen maar heb wel 2 a 3 min aan de lijn gehangen in de hoop dat men opneemt wat voorn incasso buro ben je als je er niet eens aanwezig bent of telefonisten hebt ?????????????? ik weet niet wat ik doen moet meer heb alles betaald en moet nu ineens iets betalen terwijl ik al 2 jaar niks meer besteld heb pfffffffffffff word moe van die oplichters bedrijven laat de regering maar een wat doen en snel daar betalen we belating geld voor hun.
Ik heb via mijn mobiele telefoon de gesprekken opgenomen dus als hun zegggen dat ik nooit gebeld heb dan kan ik aantonen van wel

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Ben je al Lotgenoot geworden?
http://www.trosradar.nl/lotgenoten/?act ... ailId=1318

Je kunt ze eventueel per e-mail benaderen.
Om een beter advies te geven is het misschien wel handig een wat uigebreidere beschrijving te geven. Wanneer ben je benaderd? Heb je pakketjes ontvangen?

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Beyond Beauty is niet bereid de kosten te vergoeden. Tevens wil zij niet ingaan om de klachten van Tros Lotgenoten op te lossen.

Dit is wéér een bewijs dat Beyond Beauty een waardeloos, malifide bedrijf is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door Guardian72 »

hvb013 schreef:Beyond Beauty is niet bereid de kosten te vergoeden. Tevens wil zij niet ingaan om de klachten van Tros Lotgenoten op te lossen.

Dit is wéér een bewijs dat Beyond Beauty een waardeloos, malifide bedrijf is.
Dan rest de 'lotgenoten' alleen nog 'het onderwijs' - oftewel - maak het bekend, en wel zoveel mogelijk. Dus op forums van Margriet, Libelle, Viva etc. etc. met eventueel verwijzing naar hier.

Want, als mensen op de hoogte zijn van dergelijke praktijken - zullen anderen er niet intrappen, en is het snel gedaan voor BB en consorten.

hvb013
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2011 18:15

Re: Problemen met Beyond Beauty

Ongelezen bericht door hvb013 »

Leuke bijkomstigheid:

Toen ik aangaf gesprekken op te nemen gaf de medewerker aan hier niet mee eens te zijn en dat deze niet gebruikt mogen worden.

Andere medewerkers waarbij ik aangaf het gesprek op te nemen gaven aan: 'Dit doen wij ook'.

Beetje vreemd

Gesloten