Bprosman en anderen (n.a.v. het bericht van B als eerste op deze pagina): misverstand! Niet VioletPrue maar ik schreef over die 1000 euro tandartskosten.
Simpel: ik heb een tandartsverzekering van € 31,75 per maand, bij IAK. Maar die vergoed helaas niet alle kosten en als je dan ineens een driedelige brug moet, dan weet je het wel...
Ik heb dit ingecalculeerd hoor. Ik kan wel een duurdere verzekering nemen maar dat houdt dus in dat ik mijn vaste lasten verhoog, en dat gaat nu even niet. Wat ik nu nog overhou zet ik weg en dus kan ik als het nodig is wel wat extra bijbetalen. Maar als ik in een bepaald jaar alleen maar controle & tandsteen verwijderen hebt, heb ik die duurdere verzekering niet nodig.
Miepje1 schreef:Net als de belastingpercentages. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Dat bijv. iemand met een uitkering maar 3% hoeft te betalen en iemand die tonnen per jaar verdient 20%. Ik zeg maar wat hoor. En mensen met een chronische aandoening natuurlijk een laag percentage. Een geen 'pretvergoedingen' meer als stoppen met roken cursussen.
Zou ook een hele hoop stress schelen bij al die mensen die jaarlijks het gevecht met de belastingdienst moeten aangaan over de toeslagen.
Je moet je wel realiseren dat die uitkering al door door de werkenden betaald word. Mensen die hun hele leven, 40 of meer uur per week werken en elke maand weer een groot deel inleveren om alle uitkeringen te kunnen betalen. Ik weet dat je het niet altijd kan helpen dat hij of zij in een uitkering terecht komt (bijvoorbeeld door ziekte) maar je kan dan gewoon niet dezelfde levensstijl verwachten als iemand die werkt.
Ik heb zelf in het verleden zorgtoeslag ontvangen en heb er nooit een gevecht voor hoeven voeren. Je vult je inkomen in en je ontvangt het elke maand zo op je rekening.
regering doet wat het wil en het volk is toch een Ja knikker. Denk dat hier maar s een Nederlandse Herfst moet komen IPV arabische Lente. Wie is de schuldige van al die schulden en ellende. Die moeten ze aanpakken en niet het volk. Allemaal maar terug zoals het was voor 2002 oude en beste munt ooit Gulden die een DAALDER waard was.
Sarita, je hebt een punt over die uitkeringen. Ik werk ook al 34 jaar full time dus ik weet hoe het voelt. Er zou iets op te bedenken moeten zijn. Maar aangezien onze regering toch niet luistert naar haar burgers, is het toch allemaal schreeuwen tegen de wind in. Het zal zo blijven als het is en misschien nog wel erger worden.
Aan de andere kant: als ik morgen werkloos wordt, krijg ik ondanks mijn lange arbeidsverleden 'maar' 38 maanden WW. En werkloos worden als je boven de 50 bent houdt in 99% van de gevallen in dat je geen werk meer vindt. Kan je na 38 maanden in de bijstand.