LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZLM betaalt schade niet uit

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

ZLM betaalt schade niet uit

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

Ongelofelijk maar waar!

op 11 mei j.l, is mijn Fiat Punto aangereden door een tegemoetkomende bestelauto terwijl ik stil stond.

Schadeformulier ingevuld, hierop staat dat mijn voertuig stil stond terwijl het werd aangereden, mijn achterspatbord (wielkast) stond iets over het midden van de weg daar ik haastig had moeten stoppen voor de hard rijdende tegenligger, gevolg, ca 1000 euro schade aan de wielkast en achterbumper.

Wat schetst mijn verbazing: ZLM betaalt NIET uit omdat mijn auto met de wielkast iets op de andere rijbaan stond.

mijn vraag is: is het juist wat ZLM zegt? een kennis van mij die inspecteur van politie is zegt dat de ander altijd aansprakelijk is in dit geval omdat ik stil stond.

Wat kan ik verder nog doen om mijn gelijk te halen?


bij voorbaat dank voor uw antwoord(en) !

Rob

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: ZLM betaalt schade niet uit

Ongelezen bericht door Emcede »

Is ZLM uw verzekeraar, of die van de tegenpartij? Ik vermoed het laatste...

Het is van groot belang hoe het schadeformulier is ingevuld. Is dit gezamenlijk gebeurd, met alle kruisjes op de juiste plaaten?

En wat die politieagent betreft: neem maar van mij aan dat de politie niets weet over aansprakelijkheid en verzekeringen!! Hoe vaak ik klanten heb moeten uitleggen dat ze toch een schadeformulier moeten invullen terwijl de politie geroepen heeft dat dat niet nodig is als zij een registratie aanmaken.... dan wil je niet weten wat zij uitkramen over aansprakelijkheid! En nee, het is niet zo dat jij altijd onder aansprakelijkheid uitkomt als je stilstaat. Het stilstaan op zich is niet voldoende; je moet ook lang genoeg hebben stilgestaan om niets aan de aanrijding te kunnen doen (disculperende stilstand).

Dat jij moest remmen voor de tegemoetkomende auto verklaart nog niet waarom een deel van je auto over de middenas van de weg kwam. Verklaring?

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: ZLM betaalt schade niet uit

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

hartelijk dank voor uw antwoord op mijn vraag!

hier even de antwoorden op uw vragen:

Auto stond ca. 20 seconden stil , ZLM is de verzekeraar van mijn auto, en ook de auto van de tegenpartij is daar verzekerd.

schadeformulier is correct ingevuld en door beiden ondertekend

auto stond iets over de weghelft (ca 10 cm) met achterzijde omdat ik voornemens was om de geparkeerde auto in te halen, en moest inparkeren wegens de met hoge snelheid naderende bestel auto.

hopende dat dit iets duidelijker maakt, met vr groet, Rob

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: ZLM betaalt schade niet uit

Ongelezen bericht door Emcede »

Nee, helaas...

U moest haastig stoppen vanwege de hard rijdende bestelauto, en toch stond u al 20 seconden stil. Dat komt niet met elkaar overeen.

Opeens is er daarnaast sprake van een geparkeerde auto en het feit dat u moest/wilde inparkeren.

ZLM is ook uw verzekeraar. Hoe is uw auto verzekerd? WA, of WA/beperkt casco, of WA/casco (dit noemt men ook wel all risks).

Het makkelijkst zou zijn een kopietje van het formulier te plaatsen maar dat gaat waarschijnlijk niet. Begin uw verhaal dus nog eens vanaf het begin.

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: ZLM betaalt schade niet uit

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

Dank iedereen voor de reacties, de zaak loopt nog steeds, maar in principe willen ze nu (eindelijk) gaan uitbetalen!

wordt vervolgd!

Troon Reden

Re: ZLM betaalt schade niet uit

Ongelezen bericht door Troon Reden »

U kunt dat geld dan maar meteen overboeken naar een goed doel.

oldtimerboy
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2006 17:31

Re: ZLM betaalt schade niet uit

Ongelezen bericht door oldtimerboy »

Troon Reden schreef:U kunt dat geld dan maar meteen overboeken naar een goed doel.
Geld is nog niet binnen hoor, maar... het goede doel heb ik al gevonden, mijn dochter! :mrgreen: bedankt voor je leuke reactie!

Gesloten