LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
demudjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2011 16:47

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door demudjes »

:oops: dank je wel sabskie , ja ik gebruik al zolang geen afschriften meer maar wist dus niet dat je die kon invorderen bij de curator .

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Dat is het bewijsje van betaling die wij opsturen. Als je internetbankieren doet doe je gewoon een printscreen.

weitos
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2011 15:06

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door weitos »

ook gedupeerde, het zou een mooi verjaardagskado voor onze zoon worden...... :cry: besteling is 15 augustus gedaan en betaald! het zou ongeveerd drie week duren, ja wat drie week! tot de bestelling of tot het faillisements verklaring! voel me net als jullie allemaal ontzettend *****
meteen 8sept al een brief naar de curator gestuud, we kunnen niks anders doen dan wachten.....
ik zal via de politie nog aangifte doen en dan houdt het op, dan is het afwachten.....

harley1997
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2011 10:50

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door harley1997 »

hallo,

ook ik ga deze week nog aangifte doen bij de politie.
ik had dit al eens eerder genoemd maar ga heen.

ik zie dat er steeds meer mensen bij komen mischien dat er iemand is die
die zich geroepen voelt om een gedupeerden/lotgenoten forum te openen.
zodat we mischien met elkaar en evt tros radar iets kunnen doen.

het lijkt mij sterk dat er niets te halen valt.
ze moet ook leven toch dat mens nou dan maar een beetje minder luxe

want voor je het weet beginnen ze weer iets nieuws.
nou ik hoor het wel.

demudjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2011 16:47

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door demudjes »

vanmiddag heb ik de aangifte ondertekend ze hadden ook het adres van mevr jm van der horst haar zaak . nu gaat alles met de bewijs stukken ,( betalingen en email verkeer die er was de factuur en de brief van de curator ) naar olden zaal toe .
en dan kunnen we inderdaad alleen nog maar afwachten .
De politie zei wel hoe meer aangifte,s hoe beter en ik hoop dan ook dat andere die we hier nog hebben ontmoet daar ook aan denken , dan kan ze ook nog is prive failiet verklaart worden .

Harley ik zal graag een gedupeerden/ lotgenoten forum willen openen , maar bedoel je hier op deze site ? mijn man en ik zaten daar ook al over na te denken voor ik hier bij jullie op de site terecht kwam om een web site hiervoor te openen , maar wij weten niet zo goed hoe dat moet ?

gr tina

sabskie
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 aug 2008 13:46
Locatie: Rotterdam

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door sabskie »

Het zou idd fijn zijn als er iemand een forum kan opstarten of een site. Ik heb er de balle verstand niet van. hihi

Maria166
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:46

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door Maria166 »

Een forum aanmaken is zo gebeurd,maar je moet dan heel goed oppassen wat er geschreven wordt want als je niet veel van de wetten weet,kun je weleens in de problemen komen van wat wel en niet mag.

johma
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2011 10:54

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door johma »

Blijkbaar gaat de politie in iedere gemaante anders met de zaken om. Bij de politie utrecht kon ik geen aangifte doen. "dit kan alleen als het bedrijf waar u besteld heeft niet blijkt te bestaan of als u andere goederen geleverd krijgt, maar niet als een bedrijf failliet gaat". Op mijn vraag of de medewerkers dan mogen liegen en bedriegen als ze weten dat het faillisement er aankomt werd positief geantwoord. (ook ik heb diverse keren via mail en telefonisch te horen gekregen dat de bakfiets geleverd ging worden voor 9 september)
Ik kon alleen mijn vordering indienen bij de curator en heb dit dus ook gedaan.

demudjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2011 16:47

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door demudjes »

hoi johma dat is inderdaad erg vreemd , het is namelijk oplichting en dat kan je bewijzen met de brief van de curator daar staat zwart op wit dat er oplichting in het spel is . kan je het nog bij een ander bureau aankaarten ik zal het er niet zo maar bij laten zitten en hun vragen de brief te lezen en aankaarten dat er al meerdere aangifte,s zijn gedaan en naar olden zaal gestuurd .
heel veel suc6

johma
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2011 10:54

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door johma »

We gaan het van de week opnieuw proberen inderdaad..
Zeker nu er meer aangiftes zijn gedaan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door bprosman »

Overigens is de politie verplicht je aangifte op te nemen :

http://www.juridischkennisportaal.nl/wi ... ngifte.htm

Of ze er iets mee doen is een ander verhaal natuurlijk.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

hoi johma dat is inderdaad erg vreemd , het is namelijk oplichting en dat kan je bewijzen met de brief van de curator daar staat zwart op wit dat er oplichting in het spel is
Nu, dat lees ik absoluut niet in de brief van de curator.

Helaas, het lijkt me verspilde moeite om aangifte te doen.

Bedrijven gaan nu eenmaal failliet, en dat is inderdaad erg vervelend, maar het is niet hetzelfde als oplichting.

Henk en Wilma
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2011 15:40

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door Henk en Wilma »

Via E-bay 8 juli 2011 hakselaar gekocht voor 628 euro, betaald met ANWB VISA card mbv Paypal. Zond e-mail naar joba-online wanneer apparaat zou komen. Antwoord: vanaf week 35. Kwam dus niet. Toen ik na week 35 weer e-mailde was bedrijf failliet. Geen brief van curator ontvangen, belooft niet veel goeds over de administratie van joba-online. Nam contact op met Paypal: antwoord geen vergoeding, want er zijn 6 weken verstreken, claim moet binnen die 6 weken. Op de ANWB VISA card zit een aankoopgarantie bij diefstal, verlies enz, maar er staat niets over faillissement in de voorwaarden. 19 september gebeld naar ANWB, zij verzochten een schadeformulier op internet in te vullen. Of dit nu aan de ANWB is te danken weet ik niet, maar vandaag tot grote verrassing e-mail van Paypal dat de 628 euro op 21 september is terug gestort! De aanhouder wint.

demudjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2011 16:47

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door demudjes »

Nu, dat lees ik absoluut niet in de brief van de curator.

Helaas, het lijkt me verspilde moeite om aangifte te doen.

Bedrijven gaan nu eenmaal failliet, en dat is inderdaad erg vervelend, maar het is niet hetzelfde als oplichting.


hoi leo , er staat ook niet duidelijk geschreven oplichting , lees de brief is goed , er staat duidelijk , bestudering van de gegevens leverde verder op dat de laatste maanden voor het failisiment betsellingen zijn gedaan door consumenten en reeds betaald terwijl het onmogelijk was om de betaalde producten te leveren simpel weg omdat deze niet aanwezig waren /zijn en dat de leveranciers niet bereid zijn de producten te leveren vanwege betalings achterstand

Dus sorry hoor maar ze wist dat ze niks kon leveren en dat ze zo een toren hoge schuld had , en willens en wetens heeft ze de online site in de lucht gehouden en haar klanten laten betalen en hun voorgelogen .

Zelfs de politie hier heeft de brief gelezen en gezegt dat ze inderdaad willens en wetens haar klanten heeft opgelicht

Ik vind het erg dom om geen aangifte te doen, en ik raad het juist wel iedere gedupeerde aan , tuurlijk bedrijfen gaan failiet heel vervelend maar vele hebben dan ook wel op tijd aan de bel getrokken dat doorstart mogelijk is , bij dit bedrijf is de schuld zo hoog ( en je maakt mij niet wijs dat mevr dit niet wist ) ze wist ook dat ze niet meer kon leveren , ze had ook de site veel eerder uit de lucht kunnen halen toen ze wist dat ze niks meer leveren kon sorry hoor maar dit is oplichting en dat stop je niet in een doof pot van failisiment .

demudjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2011 16:47

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door demudjes »

henk en wilma , onwijs fijn dat jullie je geld terug hebben :D .

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

demudjes schreef:Nu, dat lees ik absoluut niet in de brief van de curator.

Helaas, het lijkt me verspilde moeite om aangifte te doen.

Bedrijven gaan nu eenmaal failliet, en dat is inderdaad erg vervelend, maar het is niet hetzelfde als oplichting.


hoi leo , er staat ook niet duidelijk geschreven oplichting , lees de brief is goed , er staat duidelijk , bestudering van de gegevens leverde verder op dat de laatste maanden voor het failisiment betsellingen zijn gedaan door consumenten en reeds betaald terwijl het onmogelijk was om de betaalde producten te leveren simpel weg omdat deze niet aanwezig waren /zijn en dat de leveranciers niet bereid zijn de producten te leveren vanwege betalings achterstand

Dus sorry hoor maar ze wist dat ze niks kon leveren en dat ze zo een toren hoge schuld had , en willens en wetens heeft ze de online site in de lucht gehouden en haar klanten laten betalen en hun voorgelogen .

Zelfs de politie hier heeft de brief gelezen en gezegt dat ze inderdaad willens en wetens haar klanten heeft opgelicht

Ik vind het erg dom om geen aangifte te doen, en ik raad het juist wel iedere gedupeerde aan , tuurlijk bedrijfen gaan failiet heel vervelend maar vele hebben dan ook wel op tijd aan de bel getrokken dat doorstart mogelijk is , bij dit bedrijf is de schuld zo hoog ( en je maakt mij niet wijs dat mevr dit niet wist ) ze wist ook dat ze niet meer kon leveren , ze had ook de site veel eerder uit de lucht kunnen halen toen ze wist dat ze niks meer leveren kon sorry hoor maar dit is oplichting en dat stop je niet in een doof pot van failisiment .
Alleen als er van oplichting sprake is, heeft het zin om aangifte te doen. Vooralsnog staat er niet in de brief van de curator dat hier van oplichting sprake is . De curator zou anders ook zelf aangifte van faillisementsfraude kunnen en ook moeten doen.

Let wel, bij oplichting moet er een bewust streven zijn om de klanten te bedonderen. Dat lijkt hier voorlopig niet het geval.
De webshop wilde de goederen wel uitleveren, maar kreeg zelf niks geleverd vanwege uitstaande schulden bij de leveranciers.
U kunt dit slecht management of slechte bedrijfsvoering vinden, maar dat is nog geen oplichting.
Ze zijn door deze slechte bedrijfsvoering wel failliet gegaan, maar dat gebeurd helaas vaker, en bij elk faillisement zijn er benadeelden die er financieel bij inschieten.
Het is vervelend, maar het is niet anders.

demudjes
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2011 16:47

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door demudjes »

Leo blijf dan lekker op u bank zitten , ik vraag niet of u aangifte wilt doen als u het niet erg vind of als u niet inziet dat u belazert bent heeft het voor u geen zin.


Ik hoop dat de andere gedupeerden wel zo slim zijn om aangifte te doen , de politie neemt niet zomaar voor de lol mijn aangifte op als het om een normale failiet had gegaan , en de curator ja wie weet heeft die meneer zelf ook aangifte gedaan hij moet ten slotte alle troep nu opruimen .

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

demudjes schreef:Leo blijf dan lekker op u bank zitten , ik vraag niet of u aangifte wilt doen als u het niet erg vind of als u niet inziet dat u belazert bent heeft het voor u geen zin.


Ik hoop dat de andere gedupeerden wel zo slim zijn om aangifte te doen , de politie neemt niet zomaar voor de lol mijn aangifte op als het om een normale failiet had gegaan , en de curator ja wie weet heeft die meneer zelf ook aangifte gedaan hij moet ten slotte alle troep nu opruimen .
Ik ben geen klant van deze webshop , dus ik ben sowieso niet belazerd.

Maar u kunt gerust aangifte doen. Het is alleen maar een verspilling van energie, en u wordt er verder ook niet veel slechter van.

En de politie is verplicht aangiftes op te nemen, maar is niet verplicht er daarna nog iets mee te doen. U zult dan binnenkort een brief krijgen dat er wegens gebrek aan aanknopingspunten geen verder onderzoek wordt verricht, en dat was het dan.

Slechte bedrijfsvoering is iets anders dan oplichting en voor oplichting is het noodzakelijk dat het verkrijgen van uw geld zonder een geldige tegenprestatie te verrrichten bewust is nagestreefd , en niet alleen een gevolg is van de onvoorziene omstandigheden.

Hoe graag u dat ok wilt dat is hier zeker niet bewezen

harley1997
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2011 10:50

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door harley1997 »

leo,

ik lees dat je geen klant bent.
(of ben je misschien medewerker geweest)

maar leg mij maar even uit als je in juni iets besteld er regelmatig over belt en mailt .
en er word steeds gezegd en beloofd dat het word uitgeleverd.
terwijl je weet dat je niet kan leveren.
dan ben je volgens mij de boel aan het belazeren.
hoe wil je dit anders noemen dan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Joba online FAILLIET 7 september 2011. Vermoeden bevestigd !

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

harley1997 schreef:leo,

ik lees dat je geen klant bent.
(of ben je misschien medewerker geweest)

maar leg mij maar even uit als je in juni iets besteld er regelmatig over belt en mailt .
en er word steeds gezegd en beloofd dat het word uitgeleverd.
terwijl je weet dat je niet kan leveren.
dan ben je volgens mij de boel aan het belazeren.
hoe wil je dit anders noemen dan.

Ik ben ook geen medewerker van dit bedrijf geweest.

Dat het bedrijf hun beloftes niet zijn nagekomen is duidelijk. De reden daarvoor blijkt uit de brief van de curator. Omdat de webshop zelf schulden had kregen ze alleen nog maar producten tegen vooruitbetaling geleverd.
Op het moment dat ze wel producten ontvingen hebben ze die ook uitgeleverd aan de klanten.

Om het vehaal nog iets duidelijker te maken. Van oplichting is sprake als het bedrijf geen enkele intentie had om de producten uberhaupt te bestellen en te leveren. Dit kan als ze bijvoorbeeld direct na ontvangst van het geld een wereldreis zijn gaan maken, zonder zich verder om de zaken te bekommeren.

Een soortgelijk voorbeeld is bijvoorbeeld het faillissment van IT's. Tot de dag voor het debacle werd er nog volop verkocht, terwijl een dag daarna iedereen zijn aanbetaling kwijt was. Dit is wel slechte bedrijfsvoering, maar is niet hetzelfde als oplichting

Gesloten