LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fbto voorwaarde vraag

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

fbto voorwaarde vraag

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Kan iemand mij wijs maken wat fbto bedoeld met onderstaande want ik lees in de voorwaarden dat er geen schade word vergoed als de eisende partij een ander is dan een rechtstreeks bij de gebeurtenissen betrokken persoon of zijn/haar nabestaanden.

Oftwel me kinderden zijn niet verzekerd bij schade bij opa en oma of andere nabestaanden!

Of lees ik het verkeerd?

Dit omdat ik graag een aansprakelijkheids verzekering wilde afsluiten.

zie toegevoegde gehele artikel.

http://img508.imageshack.us/img508/3695/verzekering.jpg

Graag hoor ik of er iemand meer van snapt want de fbto snapte het zelf ook niet die moeten het nog zelf gaan na zoeken morgen weer bellen maar een forum is meestal sneller.

witte angora
Berichten: 32056
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: fbto voorwaarde vraag

Ongelezen bericht door witte angora »

Lastig.

Ik lees het zo (even uitgaand van jouw opa-kleinkind verhaal)

Stel dat het kleinkind een vaas van opa vernield. Dan vergoed FBTO de schade, immers, opa is partij in deze. Maar aangezien opa elders woont, is er geen onderlinge aansprakelijkheid. Opa staat namelijk niet op de polis.

Stel dat opa bij jullie inwoont, en het kleinkind vernielt een vaas. Dan vergoed FBTO de schade niet, hij is immers meeverzekerd op jullie polis, en het is geen personenschade. Dan is er namelijk wél sprake van onderlinge aansprakelijkheid.

Stel dat ik in dat geval als buitenstaander dat zielig vind, vaas kapot, en de verzekering dekt het niet, en daarom de schade claim, dan wordt het ook niet vergoed. De vaas is immers van opa, niet van mij.

Je kunt je voorstellen waarom dat zo geregeld is: stel dat bij een echtelijke ruzie het servies door de kamer vliegt, of wat dan ook, dan zou het nogal makkelijk zijn de schade vervolgens bij de FBTO te verhalen. Dat doen ze dus niet.

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: fbto voorwaarde vraag

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Ok zou logisch en eerlijk zijn zolang je maar niet met elkaar samen woont dat het vergoed word.
denk ook niet dat me ouders nog op me zitten te wachten :lol:
bedankt voor je reply
Zal morgen nog even bellen naar fbto wat hun er van zeggen.
Dat had ik al gedaan maar hun syteem werkte vandaag niet en ze moest het ook opzoeken zodoende.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: fbto voorwaarde vraag

Ongelezen bericht door Emcede »

Een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (kortweg AVP) is voor de aansprakelijkheid van leden van je gezin voor schade AAN DERDEN. In het standaardgeval zijn de verzekerden dus jijzelf, je echtgenoot en je kinderen.

Als deze personen schade veroorzaken aan anderen waarvoor ze aansprakelijk zijn, biedt de AVP dekking. Als deze personen schade aan ELKAAR veroorzaken, is er in principe GEEN DEKKING. In artikel 5.2 wat jij aanhaalt, wordt personenschade (dus letsel) weer ingesloten.

Voorbeelden:
- kind gooit per ongeluk vaas om bij opa thuis: opa is geen verzekerde, er is gewoon dekking
- kind gooit per ongeluk thuis de vaas om: schade aan de verzekerden onderling, geen dekking
- kind spant touw in de tuin waardoor broertje valt en letsel oploopt: letsel aan verzekerden onderling, hiervoor is dekking.

Dit is een standaard voorwaarde in de AVP. Is ook wel logisch, want anders zou alles wat thuis kapot gemaakt wordt vergoed moeten worden door de AVP. En dat kan voor die paar tientjes per jaar natuurlijk niet uit.
Laatst gewijzigd door Emcede op 22 sep 2011 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.

FBTOWebcare
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2011 10:19

Re: fbto voorwaarde vraag

Ongelezen bericht door FBTOWebcare »

Hallo testkees2011, Ik las je topic en wil graag reageren op je vraag.

Ik snap dat het niet meteen duidelijk is wat er gesteld wordt. Ik zal het met een voorbeeld uitleggen. “Stel dat je een ongeval krijgt wat door je partner is veroorzaakt. Je kunt hierdoor een lange tijd niet werken waardoor je inkomensverlies hebt. Je kunt dan bij de verzekeraar een schademelding doen. Je werkgever die door de arbeidsongeschiktheid ook schade lijdt, kan geen beroep doen op de aansprakelijkheidsverzekering. Hij is niet rechtstreeks betrokken.”

Wanneer je kinderen bijvoorbeeld een vaas breken bij opa en oma, kan deze schade gewoon gemeld worden bij jou eigen aansprakelijkheidsverzekering.

Heb je verder nog vragen of is het je nog niet helemaal duidelijk dan hoor ik het graag!

Vriendelijke groet,

Laura
FBTO Webcare

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: fbto voorwaarde vraag

Ongelezen bericht door testkees2011 »

Ok bedankt allen het is geheel duidelijk.

Groeten

Testkees

Gesloten